megvolt a műFAPpolás az autón. Kicsit jobban füstöl, mintha egy kicsit erősebb lenne a hangja, de jobban megy. A turbóra menő gumicsövek is cserélve lettek, meg a hűtővetilátor előtét ellenálása és bonusként feltanították a tempomatot(tehát 7.000-ből megállt :-) )! Az egész 60.000-ért. Az átlagfogyasztás lement 9,4-ről 8,3-ra, igaz eddig csak 140 km-t mentem vele és lehet, hogy ennyit hoz a tempomat(?) Vélhetően kell még cserélni a légtömegmérőt és a turbóvezérlés mágnesszelepét.
Ha valakit érdekel, árért egyebek miatt írjon emailt a nickem @ nickem.hu emaicímre, nem akarok itt bazározni.
Peugeot Equinoxe 16" könnyűfémfelni rajta Dunlop sp. sport 2000 e 205/55 R16 -os nyárigumival szerelve. A felni újszerű, karcmentes, pug emblémás takaróval együtt. A gumik sérülés mentesek, 2006. 9. hetiek, körülbelül 4mm profilmélységgel. Felni új ára 70.000 ft / DARAB, a gumié 25.000.
Ez annyira így van, hogy én pl. elsősorban a belsőt néztem, mennyire bírok együttélni vele, mennyire kényelmes stb. És a külső, ami a státusz szimbólum része kb. a 10. volt a listán. Arról meg nem tehetek, hogy a peugeot tetszik belülről és kívülről is :)
Más. Víz. Ha már UV-vel tisztítják manapság, miért nem vízkőtelenítik is központilag? Vannak ezek az elektromos mágneses teres motyók, ha valóban működnek csak rá kéne rakni az elején a rendszerre és az egész faluban megoldva a vízkőgond. Vagy a mosógépszerelő maffia keze van a dologban? :)
Én egyébként szintén kútvízzel mosom + az utolsó öblítés csapvízből megy mert egyébként pöttyös maradna. Bár a szürke (ezüst) autón annyira nem látszik....
A kisebb sérüléseket, mivelhogy idekint élek galliában, megtanultam másképp értékelni, mint odahaza általában szoktuk (=a leendő autón meglátunk egy karcot, netán horzsolást, vagy pont a javítást vesszük észre, és hanyatt-homlok menekülünk, mert biztos letagadnak valamit, pl hogy totálkárra volt törve ötször...).
Egy karc vagy horzsolás nem okoz a kocsiban funkcionális változást, sőt, még azzal a töréssel is 100%-os az autó, amit mi elszenvedtünk 2008-ban... Persze nem esik jól a szemnek, de azért az öregebbet/használtabbat/lelakottabbat választani, mert az újabbon van pár apró sérülés, szerintem nem okos dolog. A kocsi elsősorban mozgatásra tervezett szállítójármű, és csak másodsorban a büszkeségünk tárgya, státusszimbólum, passzív kommunikációs eszköz a szomszédok vagy a mikroközösségünk felé. Ennek alapján nekem fontosabb, hogy műszakilag milyen, mint hogy szépészetileg milyen.
Persze ha van zsé, az ember szép szinűt választ, a futóművet/hengerfejet/stb meg rendbehozatja. :))
Nálam ilyen szempontból maki volt, hogy az autó 2. tulaja korrekt volt, a lakása harmonizált az autóval, látszott a tagon, hogy nagyon vigyáz a dolgaira. Annyi pech volt csak, hogy az előleg már ki volt fizetve, és mikor maga az átvétel megtörtént, addigra pont meghúzta a hátulját alul (műanyag részt), de ez mondjuk minimál dolog:)
-Használtautó vásárlásnál szerintem kell kompromisszumot is kötni,olyan kocsi ami pikk pakk szalon állapotú nincs.Amikor én vettem akkor azt néztem hogy motorikusan jó legyen és a belseje se legyen lelakva.Egy kereskedő nem tud annyit a kocsi előéletéről mint maga a tulajdonos.
A 2003-as évjárattól már ki lettek javítva az előtte még meglévő gyermekbetegségek. A 2003-2004-es játszana sztm. Mondjuk a 100e km-es példányban, ha eddig nem volt vezérléscsere, akkor most azonnal kell mert nemcsak a km számít, hanem az évek is (100e km [120e km a gyári előírás] vagy öt év).
A 2004-esnél pedig ha dízel, akkor nézd meg hogy részecskeszűrős-e és hány tömegű lendkerék van benne!
Sas barátunk hirdetése még fent van, ebből gondolom hogy még nem adta el. Az is jó vétel.
Én biztosan itt a forumon árult autókból választanék. Itt nincs meglepetés meg turpisság. Bármit szeretnél tudni aztóról a jövőben is kapod a választ, elsőkézből.
Én szivacskendőt használok. 15x15cm általában 4db különböző színű van egy csomagba. Mosás után kis vödörbe tiszta víz, abban kimosogatva a szvacskendőt, szárazra törlöm vele az autót. (Fontos hogy gyakran öblítsd, mert koszos rongyal csúnya foltos marad.) Baromi jól szívja a nedvességet, és egyáltalán nem marad utána vízfoltot. Ki kell csavarni alaposan. Nyáron, nagy melegben gyorsan kiszárítja a meleg kasztni, ezért akkor nem szoktam annyira kicsvarni. Nekem ez vált be leginkább.
A km mindegy, mennyi. A szervíz legyen megcsinálva, az álalános állapot legyen jó. Lehet egy 200 ezret futott autó is jó! Pont emiatt van a km-óra tekergetés mint nemzeti sport magyarországon :((
Két autót adtam már el Németországba, tök ismeretlen embereknek. Az egyikkel a mai napig kapcsolatban vagyunk (az autó fotója most jelent meg egy naptáron :)) ) a tapasztalatom az, hogy sokkal jobb eladni vagy venni bármit oda/onnan, mint itthon :(((
Nagyszervíz nem kell, a következő csak sima olajcsere (még 10ekm van addig), gumira nem kell költened mert a nyári új, a téliben 1-2 szezon még benne van, egyetlen ráköltés majd nyár végén a műszaki vizsga lesz rajta :)
Nem nekem szólt a kérdés, de: Vileda autótörlő kendőt vizesen kell használni. Mosás után rögtön lehet áttörölni vele az autót, de jó, ha van kéznél tiszta vizes vödör, és abban a rongyot időnként átöblíted. Az áttörlés előtt ha vizes a rongy, jobban szívja eleve a vizet. Kicsavarni nem szabad, mert tönkremegy, inkább csak összenyomni. Hetente mosom az autót (+ takarítom) egy ilyen Vileda egy, másfél szezont kibír. Ne fagyjon meg, ne csavard szét és sokáig jó. Teljesen szárazra lehet törölni vele az autót és nem bántja a fényezést.
OK, akkor a viledáról még egy kérdés. Én tegnap lemostam a kocsit, s utáne egyből elkezdtem egy viledával törölgetni. Még csak a felső üveget töröltem le, de a rongy máris elég vizes volt ahhoz, hogy a többi részen már inkább csak zizezett, mint törölt. Hogy használod a kendőt?
Csak akkor kezdesz törölni, ha már a nagyja felszáradt, vagy ha a vizes kendővel törlöd végig, az sem gond?
Egyébként én egy vízműnél dolgoztam, s nem mindenhol vasas a víz. Nálunk volt olyan kút, ami két patak között volt, s annyiból állt, hogy egy 500m-es agyagcső ment végig kb. 2 m mélyen a földben, s ami abba beszivárgott, az befolyt egy kútba (parti szűrésű csápos kút). Ezen az egy helyen volt klórozás, de már itt is kiváltották UV fertőtlenítéssel. A működési területen (51 település) nem alkalmaztak semilyen víztechnológiát. Ahogy kijött a kútból, úgy került a csapba. Egy gond van csak, hogy iszonyat kemény a víz, viszont nem nagyon lehet ekkora teljesítményű vízlágyítót telepíteni.
Illetve az egyik helyen volt még egy vastalanító, de az kb. egy 2.000 lelkes falu volt csak egyetlen kúttal + hidroglóbusszal. Ott mondjuk tényleg keményen vasas volt. Ahol csöpögött a csap, ott az elfolyó vízből kiült a vas, s szép kis barna csíkot hagyott maga után...
De visszatérve a kendőre: hogy is kell "szakszerűen" használni :)
-Nálunk nem olyan mély a kút max 5m,közel van a velencei tó,csatorna ki van építve így elég tiszta a víz.Bár az előző kocsim fekete volt gyorsan le kellett törölni hogy ne legyen vízpöttyös.Tavasszal és ősszel egy gyenge viaszozást azért megcsinálok.
-Merész leszek holnap felrakom a nyárikereket, a lemezt napról napra csúnyábbnak látom.
Te beteg vagy vagy csak megint a casco-ra gyúrsz? Te kis biztosítási csaló, mire gyúrsz 508?
Ha nem ült volna pénteken mellettem a terhes asszony, már elköszöntem volna a passáttól egy bolgár nyerges segítségével, és jöhetett volna az sw project vagy a 320D tourning :)
Hány méteres az a fúrt kút, mert ha nem mély piszkosul megszívatod magad. Itt a kárpát medencében nagyon vasas a víz, és ha az kiül az autóra le nem szeded csak ipari políral. Políroztam már ilyen fúrt kúttal locsolt (az öntöző elérte) fehér boxert, látványos volt a munkám és jól is fizetett :) Felénk kb. 70-80méteres kutak a jók, az udvaromban lévő 16méteres egy éjszaka alatt beszinezte a kerítés lábazatot de dúrván ám.
-Nekem olyan szerencsém van hogy szüleim kertes házban laknak és van fúrt kút meg van magasnyomású mosóm.Először slag+kefe kombóval leszedem a nagyobb szennyeződéseket és utána mosószeres vízzel és szivaccsal lemosom és végül öblítem.Minden évben veszek új vileda törlőt(990Ft Baumaxban).4 részre hajtva a tetejéről lefelé letörlöm a vizet.
-RD3 rádión cd text megjelenítés bekapcsolható vagy létezik ilyen funkció?
Én nagynyomású+ kefét használok, de ha nem áll mögöttem senki akkor előkerül a mosókesztyű.
Én ezt használom és karcmentes az autó. A téli szutyok után viszont érdemesebb egy hosszú slagos+kesztűs mostás autósamponnal meg polírpasztával. Sokkal szebb lesz tőle az autó