Egy ötlet a túra és az RP-DDK összekapcsolására.
(Én így tervezem.)
Szállás Körmenden.
Az Egyházasrádóc és Ivánc közötti szakasz 2-3 nap alatt kényelmesen bejárható, viszonylag jó a közlekedés, Nádasd - Körmend között vasút, Ivánc - Körmend között busz, stb.
Tágítható a kör, hisz egész Szombathelyig "vissza" lehet mennni, de én ezen a szakaszon már túl vagyok.
Körmendről hajnalban el lehet menni Szentgotthárdra vonattal, onnan visszafelé jövet egy nap alatt kényelmesen bejárható az útvonal.
Érdekes, hogy Nemesmedvesre még a VOLÁN sem közlekedik. Legalábbis én nem találtam járatot. Pedig kb. félúton van. (A lassabbak miatt lenne fontos a megszakítási lehetőség.)
Körmenden van elfogadható árért szállás, a vasútállomás környékén.
A „pont” környékéről már írtam, a túra az országútnál, az iskola sarkánál kezdődik. Bal oldalunkon egy bekerített lovascentrum, lehet, hogy itt is lehet bélyegezni. A K- és a S- jelzések együtt haladnak, szépen fel vannak újítva. Hogy minek két jelzés hosszú kilométereken keresztül, azt nem tudom.
A híd utáni akácerdőben kezdtem idegbajt kapni, de úgy látszik, még nem intenzív a virágzás. Az erdő egyébként csodás.
A Mézes-hegyi-tó a pecások birodalma.
A tó után kicsit figyelni kell (éles kanyar!). A hídon, sajnos nincs jelzés, de egy picit beljebb az erdőben már van. A rövid erdei szakasz után jött a nap fénypontja, a Kati-ér „völgye”. Az elején figyelni kell, de a szabály az, hogy a víz a jobb oldalunkon van. Később lesz jelzés is. A „völgy” hangulata lenyűgözött, kár, hogy nem tartott sokáig. A végén áll a hatalmas nyárfa, a tiszta jellel.
Debrecen és a Hortobágy összekötése marketing szempontból biztos előnyös. De ez a Debrecen környéke azonban nem olyan, mint a Debrecen „előtti” (33-as út) rész. Erdő is van és víz is van. A homok hiányát elviselném!
A hídon átkelve balra invitálnak a sárga jelek, itt van a tábor. Be van kerítve, de az ajtó nyitva van. Az étterem az országút felől közelíthető meg, előtte van a DORCAS Center.
Ideális táborhely, a tóig kicsit még menni kell. Itt is van kerítés kapuval, nem volt zárva.
A pihenőközpont megközelíthető távolsági busszal is. Ritkán jár.
Sok szeretettel üdvözlök mindenkit!
A Turista Magazint a Timp Kft. átadta a Kornétás Kiadónak. Gondolom ezt már sokan tudtátok.
A honlap átregisztrálása folyamatban van.
Sánta Kutya! Köszönöm szépen az értékes mérést, az észrevételeket, én is akartam módosítani a kiírást meg az igazolólapot a szombati helyszínlelés tapasztalatai alapján.
A te teljesítésed természetesen elfogadom, viszont rövidesen felkerül a végleges, pontosított kiírás, egy térképvázlat és két bónusz ep.
Ami a szállást illeti.
Kvte és lelkes csapata is Álmosdon szállt meg, tudtam tehát az iskoláról. A gond csak az, hogy nálam a szállás nyilvános szálláshelyet (panzió, fizetővendéglátó hely, kemping, stb. jelent).
Nem hiszem, hogy egy fő részére kinyitnák az iskolát. Meg aztán én nem viszek magammal hálózsákot, mert nem szeretek cipelni.
Csak egy megjegyzés.
Álmosdon nincs szállás, Ez valószínűleg csak az iskolaidőszakra vonatkozik, mert nekünk nyáron a suli tornatermében lesz szállásunk.
Bocskai István Általános Iskola -
Balla Béla igazgató Tel.: 52/388-141
A Szt Imre vándorút a Rábától északra, az országhatárral párhuzamosan K-Ny-i irányban vezet. A RP-DDK a Rábától délre, az Őrség nagyobbik, „nevezetesebb" részén halad keresztül, azaz a két út nemhogy nem esik egybe, mégcsak nem is keresztezi egymást.
Az Őrség Rábától északra eső része számomra - és valószínűleg sokunk számára - ismeretlen rész, ezért is ígérkezik izgalmasnak ez a túra.
Örülök neki, hogy vannak vitaképes emberek ez ügyben.
Az RP-DDK-t egyben csináltuk végig 22-23 kilos zsákkal, 14 nap alatt. Az első két nap volt rossz, utána megszoktuk.
A régi DDP-t ugyanakkor Pécsről kiindulva, vonatokkal-buszokkal megközelítve és oda visszatérve 4-5 nap alatt teljesítettük, csomagunk 2 főre összesen 1 db 30 literes hátizsák volt.
A két túra költsége ugyanaz volt (szállásért egyik helyen sem fizettünk).
Egyik helyen sem lógott a nyelvünk, hanem élveztük.
Az OKT-t vegyesen csináljuk manapság 1-3 napos túrákat teszünk, a 3 napos vándortúrán sem nehezebb a csomagunk a fejenkénti 12 kilónál.
Azt hiszem, hogy ezzel a túrával átlendültem a holtponton, mely múlt héten majdnem hatalmába kerített.
A Teljesítménytúrázók topicban már jeleztem, hogy ez a szakasz inkább ttúra, mint kéktúra. Jobban elfáradtam, mint az Őrség 50-en. Vártam a tocsogós szakaszokat, de csak homok volt. A táj viszont lenyűgözően szép. Dimbes-dombos, hatalmas ligetek, puszták, változatos erdők (sok az akác) és hatalmas nyárfák. Megváltás volt Álmosdon a hűvös udvarban kortyolgatni a sört.
Logisztikai szempontból ez a szakasz a legkritikusabb. Csak komoly plusz kilométerek árán lehet megszakítani Létavértes környékén.
Végül az alábbiak szerint teljesült:
Péntek délben kicsit korábban elhagytam munkahelyem és felültem a mátészalkai (zajtai) sebes vonatra. Szolnok után minden állomáson és megállóhelyen megáll!
Bánk megközelíthető a vasútállomást is érintő 9-es helyi busszal. Közlekedik fél óránként, óra 15-kor és óra 45-kor indul a végállomásról. A 16:13-kor pontosan érkező vonattól épp el lehet érni a buszt. Bánk Debrecen része, az iskola után szálltam le. A térképen is megtalálható az utca, Fácán utca. Ebben az utcában van a bolt és a kocsma. Van kicsit tovább templom is, de nem városnézés volt a cél.
Az eggyel korábbi megállónál keresztezi a műutat a kék jelzés, itt van a posta (nyitva 9:00 és 11:00 között). Ez tehát nem igazán nyerő hely!
Az iskola sem a legjobb, marad a Bemutatóház. Ez még eggyel előbb van, de mivel mindössze egy órám lett volna, úgy döntöttem, hogy kihagyom. Meg aztán nincs is bélyegző. Lenyomoztam. Nem volt semmi! Állítólag hamarosan lesz. Azt hiszem, itt fogom befejezni, hisz a Halápi csárda – Bánk szakasz még hátravan.
A Vekeri Pihenőközpontban aludtam, 1050 a beugró. Ebben van ágynemű, hideg-meleg víz a konténerben, vízöblítéses WC külön konténerben.
A tábor mellett étterem (itt lehet bélyegezni) és a DORCAS által üzemeltetett „Center”. A neten „DORCAS Debrecen” kulcsszavakkal minden fontos infó megvan. Négy személyes ház állítólag 6.000 Ft.
Álmosd és Debrecen között viszonylag elfogadható a közlekedés. 14:41-kor indultam és 19:53-kor érkeztem KÖKI-re. Közel egy órát kellett várni Debrecenben! Létavértesen volt fél órám, de a buszállomás és a vonatállomás között van közel két kilométer. Nem Bz-mot volt:o)
A távolság 36 kilométer, plusz a 4 kilométer kitérő. Az apróbb kavarások is kitettek 2 kilométert. A megyei füzet leírása korrekt, de vannak helyek, ahol figyelni kell. A lovas centrumot (itt bélyegeztem) elég nehezen találtam meg.
Álmosdon nincs szállás, de Létavértestől nincs messze a PIREMON lovas centrum (ez ugyanaz a hely, ahol bélyegeztem), itt 3.900-ért (szobaár) lehet megszállni.
Készül a részletes beszámoló is, talán nem felesleges.
Folytonosan írtam a távokat, az egész kb. 17. Erre utal az a megjegyzésem is, hogy a 16-ból csináltam 160-at. :-) (Jó, Bag széléig 16.)
Ami a jelzéseket illeti, természetesen fennáll a lehetősége, hogy én voltam a béna vagy vak, illetve Bagon belül talán másképp nézne ki gyalogosan, mert a járda nem közvetlenül az úton van, hanem pár méterrel odébb. Nagyobb gondnak érzem a bélyegzést. Valóban rövidke egy kicsit, de ha az embernak amúgy is Gödöllőn van dolga, akkor épp kapóra jön. :-)
A távadatok érdekelnének, számomra nem világos, hogy az egyes távokat külön-külön írtad össze (így az egész táv olyan 50 killa körülinek tűnik), vagy az egész táv 17 km? (Ez viszont azért elég kevés egy jelvényszerző túrának...). Az igazolólapról sem derül ki.
Leírásodból azt vettem ki, hogy nem mindenhol egyértelműek a jelzések (finoman fogalmaztam?). Szvsz ha vki elindít egy új túramozgalmat (ez egyébként rendkívül dicséretes!), nem ártana, ha előtte meggyőződne a jelzések állapotáról, és lehetőség szerint biztosítaná a bélyegzéseket a megfelelő helyeken (kocsmákban).
Bízom benne, hogy rövidesen ezekre is sor kerül, és a mostani hiányosságok csak a "kezdeti nehzéségek", amik hamar megoldódnak.
Az egyik Kohász-kéket megjárt kollégám nem igényli a mozgalom jelvényét (Ilyen is van.)
Én megrendeltem minden teljesítőnek, így most felajánlom Neked ezt a jelvényt. A jelenlegi ára 200Ft.