Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

xmbela Creative Commons License 2005.07.01 0 0 1026
Nem az a szám a lényeg,hanem:modell no:1135019!
Előzmény: vec (1023)
laci590401 Creative Commons License 2005.07.01 0 0 1025
Kedves XMBELA!
Ha egy bontott kompresszort hoztak,egy Galantra,de a rendszer R134a-s,de a hozott kompr. R12-es,olajceserével (Pag 100 észter) fel lehet tenni? Természetesen R134a gázzal továbbra is.
Levike Creative Commons License 2005.07.01 0 0 1024
Hat most ebben a buzi melegben egyaltalan nem gozolog, igaz nem is hut olyan jol :////
A goznek egyebkent semmi szaga nincsen, teljesen szagtalan.
Előzmény: ketmoha (893)
vec Creative Commons License 2005.07.01 0 0 1023

 

kedves Fórumosok!

Kellene nekem egy Opel (A)vectrába(2.0 16v 150Le,93-as)Klimakompresszor.

A vékony címke végén a zöld mezőben a 019-es szám szerepel.Előre is köszönöm a segitségeteket!

vec Creative Commons License 2005.07.01 0 0 1022

 

Köszönöm ,hogy foglalkoztál vele!Ja és a tanácsot is!

Előzmény: xmbela (1008)
xmbela Creative Commons License 2005.07.01 0 0 1021
Sokmindenben tévedésben vagy a műkődést illetően.Sajnos most nincs időm mélyebben belemerülni a válaszolásba,de este talán lesz időm és írok.De ha felhívsz szivesen segítek.20/9678408
Előzmény: DT 20-61 (1018)
xmbela Creative Commons License 2005.07.01 0 0 1020
Egy 20 éves klíma lehet,hogy úgy működött ment amire gondolsz,de azóta sokat fejlődött a technika.
Lehet bizony köze hozzá.
A manuális klíma azt jelenti,hogy Te állítod be a hideg-meleg levegő arányát manuálisan,míg az autómata klímánál szervómotor csinálja ugyanezt a külső-belső hőmérséklet függvényében.
Előzmény: Janibacsi (1015)
DT 20-61 Creative Commons License 2005.07.01 0 0 1019
Bár most hogy így jobban belegondolok (külső hőérzékelő, belső keringtetés menedzsment, stb.) elképzelhető, hogy valahogy integrálták a két rendszert.

Csak az bosszant, hogy a műszerfal alatt minden rendben, csak a motortérben kellene rendbe tenni azt a pár kanócot és használni. Így is működne biztosan ahogy most van de ez csak félmegoldás, nem nagyon szeretem az ilyesmit.
Lehet, hogy a végén bepofátlankodok a Diaviához, csak ott meg szvsz nem szívesen osztják az infot puszira, ha otthagyom akkor meg tutti egy vagyon, főleg úgy, hogy magam is meg tudnám csinálni. Hülye egy helyzet. :(
DT 20-61 Creative Commons License 2005.07.01 0 0 1018
Ez egy utólag beépített Diavia utángyártott klíma, kifejezetten ebbe a típusba.
Maga a klíma nem automata, mármint automatikus hőfokszabályzás értelemben.
Ezek a "menedzsmentek", amik a leírásban vannak csak a rendszer automatikus védelmét szolgálják.
Azonban a Merci egy érdekes eset, mert ha gyárilag nem is klímás, akkor is oldalankénti automatikus (elektronikusan szabályozott) fűtése van, ami a kinti levegőből a melegvíz-csapok állításával keveri ki az utastér levegőjét. Namost mivel a hőcserélő a fűtőradiátoron kívül van, ezért nyáron is simán beállítható a kedvező hőmérséklet a fűtésszabályzás segítségével. Itt csak annyi a szépséghiba, hogy a klíma nonstop megy, míg a teljesen elektronikus klímánál pl. kikapcsol a kompresszor, ha a kinti hőmérséklet alacsonyabb, mint a beállított érték, kivéve, ha ablakfűtésre/párátlanításra állítjuk a klímavezérlőt, mert akkor folyamatosan megy a kompresszor.

Érdekes, hogy a leírás alapján nem beszél 2 sebességes FAN-ról. És érdekes az is, hogy a kiegészítő ventillátor kapcsolgatását a motorhőmérsékletre bizza. Bár ez nem zárja ki, hogy párhuzamosan nincs bekötve a magasnyomás kapcsoló is.
Előzmény: Janibacsi (1017)
Janibacsi Creative Commons License 2005.07.01 0 0 1017
Hmmmm, akkor ez azert valamilyen mertekben automatizalt klima, nem egy egyszeru manualis! Ehhez azert telleg kene egy rajz, hogy mi micsoda. Legalabbis, jelentosen meg tudja gyorsitani a munkat... Vissza lehet kovetkeztetni a vezerlo tanulmanyozasaval is, de az nem 2 perc... Most akkor ez egy gyari cucc, amit kibontottal valahonnan, vagy utolagos univerzalis? JAno
Előzmény: DT 20-61 (1016)
DT 20-61 Creative Commons License 2005.07.01 0 0 1016
Szóval sztem sem olyan eccerű ez, elnézve az alábbi kis szösszenetet. Ezt sikerült előbányásznom a netről Merci/Diavia ügyben a nem túl nagy választékból. Ebből gondoltam, hogy azért van itt némi összefüggés a motorhőfok, meg a kinti levegő hőfoka, meg egyebek között:


MB W124 - ECU MAN - Troubleshooting

Malfunction
THE COMPRESSOR DOESN´T RUN.
(NEVER supply the Compressor directly from the accumulator.
This can damage the ECU.)

Possible cause: The blower speed selector is on STOP position. Not enough voltage on the BLU wire.
Action: Switch ON the blower speed selector. The voltage on the BLU wire (pos. 13 conn. 26 poles) must be, at least, 11 Volts.

Possible cause: EC key pressed (EC Led ON)
Action: NORMAL condition of compressor OFF

Possible cause: RPM connector (8 poles) connected without installing the Pick-Ups
Action: Disconnect the connector. Turn off the injection key and restart.

Possible cause: The Led on the REC key blinks.
Action: Malfunction of the External temperature or Evaporator temperature sensors (disconnected or in short circuit).

Possible cause: The Led on the EC key blinks.
Action: RPM control defect. Check the right mounting position of Pick-Ups (see fitting manual).

Possible cause: External temperature < 8 °C.
Action: NORMAL condition. (sensor resistance TE > 22 K )

Possible cause: Evaporator temperature < 2 °C.
Action: NORMAL condition. (sensor resistance Tab > 8 K )

Possible cause: Refrigerant pressure too low (P < 3 Bar) Defective pressure switch.
Action: Check the refrigerant charge. NORMAL function if the exernal temperatre is very low (Winter). Check if on the Green Black wire (pos. 18 conn. 26 poles) there is the ground signal coming from the pressure switch.

Possible cause: Engine coolant temperature too high (Ta > 115 °C). Condenser fans alwais ON.
Action: The voltage on Grey Black wire (pos. 7 conn. 26 poles) is below 1.15 Volt. Green wire not right connected to pos. 2 on the original 15 poles round connector (original Green wire).


Functions summary:

External temperature management (TE)
• If TE < 8 °C the compressor is turned OFF (sensor resistance TE > 22 K)
• If TE > 10 °C the compressor is turned ON (sensor resistance TE < 20 K)

Evaporator temperature management (Tab)
• If Tab < 2 °C the compressor is turned OFF (sensor resistance Tab > 8.1 K)
• If Tab > 5 °C the compressor is turned ON (sensor resistance Tab < 6.9 K)

Engine coolant temperature management (Ta)
• While Ta < 100 °C the condenser fan is OFF (Voltage on Green wire > 1.62 Volt)
• If Ta > 105 °C the condenser fan is switched ON (Voltage on Green wire < 1.45 Volt)
• when Ta > 115 °C the compressor is turned OFF (Voltage on Green wire < 1.15 Volt) When Ta falls below 110 °C, the compressor turns ON again (Voltage on Green wire > 1.31 Volt)

Recycle timing management
Once the REC key is pressed (REC led ON), the recycle is automaticly turned OFF:
• after 20 minuts, if the external temperature is > 15 °C (sensor resistance TE < 15.8 K)
• after 5 minuts, if the external temperature is < 15 °C (sensor resistance TE < 15.9 K)
• after 5 minuts, if the compressor is manually switched OFF (EC Led ON) After this the REC Led is switched OFF.


Mellesleg csak a motortérbe az alábbi vezetékek jönnek be a műszarfal alatti elektronikákból:

- 2 db piros (nem tudom mi, be van kötve valszeg egyik a táp)
- 1 db narancs (ez vezérli a kompresszor kapcsoló relét, bekötöttem)
- 1 db barna (nem tudom mi, nincs bekötve)
- 1 db rózsaszín (nem tudom mi, nincs bekötve)
- 1 db barna/sárga (alacsony nyomás kapcsoló egyik szál, be van kötve)
- 1 db barna/fekete (alacsony nyomás kapcsoló másik szál, be van kötve)
- 1 db fekete és kék érpár árnyékolt burkolatban (nem tudom mi, nincs bekötve)
- 1 db sárga és narancs érpár árnyékolt burkolatban (nem tudom mi, nincs bekötve)
A nyomáskapcsoló magasnyomású ága nincs még bekötve. Nekem nincs rajta egy 3. vésznyomás érzékelő. Csak 2-2 szál megy be. A vésznyomáskapcsolóra tippeltem a kompresszoron lévő kiherélt gomba esetében (majd küldök róla fényképet, meg megnézem a típusát).

Jelnleg ott tartok az általam eddig bekötött vezetékek után hogy ha a műszerfalon, megnyomom a hópelyhet ábrázoló gombot, akkor megy a kompresszor (természetesen csak ha rövidre zárom a nyomáskapcsolónál) és a ventillátor.
De azt akarom elérni, hogy a ventillátor ne menjen állandóan.
Arra gondoltam még, hogy esetleg úgy csinálom meg, hogy 1. fokozat gyanánt bekapcsoltatom a motorhűtő ventillátort a klímakompresszorral együtt, de akkor meg az fog menni egyfolytában, mondjuk azt ékszíj hajta, mert viszkós, mint a kompresszor. Tényleg kellene valami sebességérzékelő jel. Nem tudom. Vélemény?
A Ti klímátokban egyébként megy a ventillátor 1. fokozat folyamatosan, még pl. autópályán is.
Előzmény: xmbela (1014)
Janibacsi Creative Commons License 2005.07.01 0 0 1015
Probaltam mar, de nincs ra szukseg igazabol. Lefujja egy pillanat alatt hutes nelkul is, felesleges klimaval vacakolni. Motor homerseklet-jeladonak mi koze lehet a klimahoz? Ne feledjuk, manual klimarol beszelunk! Rajz: azt hiszem, felesleges. Manual klima egy darab soros aramkor, slussz. Ja nem, vannak relek is :o) JAno
Előzmény: xmbela (1014)
xmbela Creative Commons License 2005.07.01 0 0 1014
Kis kiegészítés:
-Van ,hogy nem független a motor hőmérséklet jeladójától.
-"Elvileg szokott lenni egy hokapcsolo, ami valahol a motorterben van elhelyezve. Ez asszem 8 fok kulso homerseklet alatt nem engedi elindulni a rendszert." Ez nem elvi kérdés.Van olyan gyártó aki használ és van amelyik nem.
-" Ha hideg van, hulye lennek klimat kapcsolni" Egyszer próbáld ki a párátlanítást klímával és megfogsz lepődni.
-"az egesz aramkor egy zseblampa bonyolultsagaval vetekszik" Úgy gondolod???Ha érdekel küldök mélben pár rajzot.
Előzmény: Janibacsi (1013)
Janibacsi Creative Commons License 2005.06.30 0 0 1013
Jah, most nezem h vannak egyeb kerdesek. Hutorendszer hofokjeladojatol fuggetlen a dolog, mondjuk ugy, hogy parhuzamosan kapcsolodik a hutoventillator aramkorehez a klima aramkore(alap-emelt fordulat, amit az elobb irtam). Kulso hofokmero: elofordulhat. Elvileg szokott lenni egy hokapcsolo, ami valahol a motorterben van elhelyezve. Ez asszem 8 fok kulso homerseklet alatt nem engedi elindulni a rendszert. Hogy kell-e: en nem raktam be. Ha hideg van, hulye lennek klimat kapcsolni:o) Mas nincs, az egesz aramkor egy zseblampa bonyolultsagaval vetekszik. JAno
Előzmény: DT 20-61 (1007)
Janibacsi Creative Commons License 2005.06.30 0 0 1012
Nalam ez ugy nez ki, hogy amikor inditod a rendszert es a kompresszor bekapcsol, elindul a venti alapfokozaton. Aztan ha ez keves, raindit padlogazon. Gondolom neked nem gyari a cucc, ezert csak 1 fokozatu a ventilator. Esetleg keresni kellene gyari ketfokozatu ventit, vagy a kovetkezot tenni: -szerezni egy valamilyen gep elotetellenallasat. Ezzel elinditani a ventit a kompival egyutt - ez az alacsony fokozat. - a nyomaskapcsoloval meghajtani egy relet, es azzal rakapcsolni a ventire a direkt 12V-t. (En pl. bontottam olyan utolagos klimat, ahol az eredeti 1 fokozatu ventilatorbol igy csinaltak 2 fokozatut) . Egyebet nem tok elmondani... JAno
Előzmény: DT 20-61 (1007)
xmbela Creative Commons License 2005.06.30 0 0 1011
Általában a kompresszorral indul a kisfokozatú ventillátor is.
Ha Diavia van beszerelve akkor biztosan nincs kapcsolódás hőfokjeladóhoz.
Előzmény: DT 20-61 (1007)
xmbela Creative Commons License 2005.06.30 0 0 1010
R12-ről R134a-ra történő átállás(szaknyelven retrofit)elég bonyolult és költséges.Márha szakszerűen akarod csinálni.A mosáson kívül cserélni kell(ene) az összes tömítést,csövet(mivel az R134a kisebb molekulaszerkezetű,ezért kiszivároghat a csövön),szárítószűrőt.Ha ezt mind megcsinálod nemnagyon fogja megérni.
A nyomóoldali teljesen rendben van a 12-15 bar.Ha 15 fok külső hőmérséklet fölött mértétek!Az embered valami tévedésben van a rendszernyomásokkal kapcsolatban.
Az R12 sokkal jobb hűtőközeg a hűtőteljesítmény illetően,viszont van ózonkárosító hatása.Elméletben más expanziós szelep is kellene,de gyakorlatban nem e miatt nincs megfelelő hűtőteljesítmény,hanem amiatt,hogy R134a-ból többet kell betölteni.
Csak beszerelve lehet lepróbálni a kompresszort.
Vákuumolás után nem maradhat sehol "hamisgáz".
De miért is volt ez az egész dolog?Jöhet magánba is.
Előzmény: b_janos_hu (1006)
xmbela Creative Commons License 2005.06.30 0 0 1009
1:A 3. része pedig túl nagy nyomásnál lekapcsolja a kompresszort.
2:Ha küldenél róla képet vagy a típusát akkor talán könnyebben lehetne segíteni.
Diavia rajzom nincs.
Előzmény: DT 20-61 (1001)
xmbela Creative Commons License 2005.06.30 0 0 1008
Sajnos a keresett modelszámút nem találtam.Szerintem keress egy hozzád közeli szakit és szerintem ő majd megoldja más számúból is.
Előzmény: vec (999)
DT 20-61 Creative Commons License 2005.06.30 0 0 1007
OK értem én, de nekem csak egy sebességes ventillátorom van, akkor ott nincsen alap sebesség meg maximális sebesség csak vagy megy vagy nem. A kérdésem tulajdonképpen arra irányult volna, hogy mikapcsolja be a ventillátort ALAP sebességre ott, ahol az kétsebességes pl. Nálad. És nem gond-e, hogy ha rákötöm az én autóm kiegészítő ventillátorát a nyomáskapcsolóra, akkor csak úgy fog egyáltalán elindulni (azon az EGY sebességén), amikor eléri a kritikus nyomást. Magyarul a rendszer állandóan a kritikus nyomáson fog üzemelni (azon a határon fog ki-be kapcsolni a ventillátor), ha az autó lassan megy vagy araszolok pl. dugóban. Mert az OK, hogy nagyobb sebességnél, ha már a menetszél is hűteni kezdi, akkor majd ncsökken a nyomás és ki fog kapcsolni a venti.

A kapcsolási rajz főként nem is a fenti problémához kellene, hanem a motortérben a többi 2-3 vezeték funkciójának a belövéséhez. Van-e kapcsolódás pl. a hűtőrendszer hőfokadójához, van-e (kell-e) külső hőfokmérő, stb. stb.
Előzmény: Janibacsi (1005)
b_janos_hu Creative Commons License 2005.06.30 0 0 1006
Latom, itt Te valaszolsz, es mindenki mas kerdez vagy beszol. Toltoszelepes gazazonositashoz En vagyok pl. a kivetel. Errol akarok kerdezni is. Aszonta egy szakembernek latszo ember, hogy az en klimam ugy szar, ahogy van, mert nem lehet 12-es rendszerbe 134-et hasznalni. Vegigkerdezett mindent, en meg valaszltam. Elpar szelep uj, diavia-nal vettem, aszontak mindket gazhoz jo, kompresszort szetszedtuk, jonak tunk, es 134-es olajjal tettuk ossze, szuro vadiuj, a csoveket meg en mostam ki tiszta alkohollal. Ezutan mar ugy tunt megbekelt a 134-es gazzal. Megmerte, aszonta normalis esetben a nyomooldal 9Bar korulre lemegy, nalam meg 15-12. Aszongya, vagy a kopresszor szar, vagy hamisgaz van a rendszerben. (mukodik, hut, de szerintem 60-80%-at teljesiti, mint amit tudna) Kerdeseim: 1. Van-e kulonbseg a ket gaz kozott olyan ertelemben, hogy mas szerkezeti elem kell az egyikhez es a masikhoz? Fel lehet-e toteni egy szuz rendszert barmelyikkel? Pl. mas nyomason parolog, vagy valami ilyesmi fizikai fo kulonbsegre gondolok. 2. Egy kezben levo (akar szetszedett) kompresszorrol meg lehet-e allapitani, hogy jo? Ki lehet-e zarni a kompresszor hibat, le lehet-e tesztelni valahogy a kiszerelt allapotban, vagy teljes rendszer osszerak, feltolt, aztan talalgatas, hogy most vajon mi nem jo. 3. Hamisgaz ujravakuumolas-toltessel kizarhato-e, vagy beszorulhat-e a randszerbe valahol valamennyi valami, ami "hamisit"? Akar pl. 12-es olajmaradvany, mert pl. megsem jol mostam ki.
Előzmény: xmbela (985)
Janibacsi Creative Commons License 2005.06.30 0 0 1005
"Jójó, de valami csak kapcsolja" Ezt most nem ertem... Persze hogy kapcsolja valami, hiszen a kombinalt nyomaskapcsolorol beszelunk, nemde? Ennek a magas nyomasra kapcsolodo erintkezoparja vezerel egy relet, az meg meginditja a ventilatort maxon. Nem olyan bonyolult ez... Az osszes mechanikus klimanak kb. ugyanaz a kapcsolasa, szerintem. JAno
Előzmény: DT 20-61 (1003)
DT 20-61 Creative Commons License 2005.06.30 0 0 1004
Netán hőérzékelő... pont ezért lenne jó egy kapcsolási rajz hozzá.
Előzmény: DT 20-61 (1003)
DT 20-61 Creative Commons License 2005.06.30 0 0 1003
Jójó, de valami csak kapcsolja. Másik nyomáskapcsoló, sebességérzékelő, menetszél vagy mittomén.
Előzmény: Janibacsi (1002)
Janibacsi Creative Commons License 2005.06.30 0 0 1002
"Valaki írta itt korábban, hogy a ventillátort kapcsolja 2. fokozatba" En voltam:o) VW-nel ez igy van, Mercirol foggalmam nincs. Ellenben nem megy az allandoan, csak ha szukseg van ra:o) JAno
Előzmény: DT 20-61 (1001)
DT 20-61 Creative Commons License 2005.06.30 0 0 1001
Sziasztok!
Múlt nyáron vettem a Mercedes W124 250D-t, amelyben egy szaxerűen beépített (legalább is nekem úgy tűnik) utólagos Diavia klíma van. A motortérben az előző tulaj(ok) valamelyikének köszönhetően viszont elég nagy káosz uralkodott. Mostanra jutottam el oda, hogy mindent rendbe tettem, csak a klíma körül fogalmazódott meg 1-2 kérdés mielőtt feltöltetem. (Persze a fűtőradiátort is ki kellett cserénem a hétvégén, hogy ne legyen túl nagy az örömöm.)
Szóval:
1. A rendszerben van ugyebár egy kombinált nyomáskapcsoló, amit két nyomás vezérel: az egyik az alacsony nyomás része, ami a kompresszor vezérlő körébe van kötve, ez tiszta. A másik nagy nyomásra kapcsol, de nem tudom mit. Vagy ez is a kompresszor vezérlő körében van és a kompresszort kapcsolja le túlnyomás esetén, vagy a kiegészítő ventillátort kapcsolja be? Valaki írta itt korábban, hogy a ventillátort kapcsolja 2. fokozatba, de az a baj, hogy csak egy sebességes ventillátor van benne. Azt meg nem akarnám, hogy pl. a horvát tengerpartig menjen a venti egyfolytában a zótópályán, ahol egyébként a menetszél is elvégzi a dolgot.

2. A klímkompresszor oldalán van egy kis kör alakú gomba szerű kidudorodás, amiből kilóg-na két vezeték, ha el nem lenne vágva tőből. Kérdésem, hogy az mi? Netán az lenne a rendszerleállításért felelős túlnyomáskapcsoló?

Általános kérdésem/kérésem pedig az lenne, hogy ha valaki megdobna egy kapcsolási rajzzal vagy linkkel a Mercedes 124D/Diavia combo-hoz, ugyanis a motortérben találtam még 1-2 el nem varrott drótot, ami a Diavia-s kábelkötegből lóg ki, de nem tudom hová kötni. A köteg másik fele a műszerfal alatt látszólag eredeti rend szerint megbontás nélkül van bekötve szám szerint 3 elektronika dobozba. Még hiba-LED is van az egyiken. Legalább is gondolom az.

Köszönttel: DT 20-61
AlarmPeti Creative Commons License 2005.06.30 0 0 1000
1000 :-)
vec Creative Commons License 2005.06.29 0 0 999
RENDI VAGY!:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Előzmény: xmbela (998)
xmbela Creative Commons License 2005.06.29 0 0 998
Holnap nézem.
Előzmény: vec (997)
vec Creative Commons License 2005.06.29 0 0 997
Hello! Megnéztem és ezek vannak rajta,Model no:1135019,Code no:S.A.E. J.639,öt rovátkás a tárcsa,átmérője 140mm-er,szélessége 21mm-er.Van a kompresszoron egy kb. 1,5cm-es matrica csík,ezek az adatok ott voltak feltüntetve.Ja! és a matrica végén van egy zöld csík amin 019 van feltüntetve. Előre is köszi a segitséget! U.I.:olyan is szerepel,hogy Herisson Division de azt hiszem ez mindegyiken fel van írva(amiket néztem azon rajta volt).
Előzmény: xmbela (988)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!