Ez igaz aszt elfelejtetem meg irni napmint nap sokat megyek vele ugy mond még az illem helyre is annyira szeretem mióta megvan nem mentem sehova gyalog.
Aixamban nincs izzítás...relé kicserélve(mert az már teljesen megadta magát) , de nem javult meg. Az izzítás visszajelző se jelez indításkor....hol kellene keresni a hibát? Biztosítékok stb minden jó...
10-év alat háromszor cseréltem a szénkarikákat ami alkalmanként 12200ft volt Devecserböl igy gondoltam az át alakitásra de ugynézki jolesz hát majd az évek megmond ják.Bizom benne hogy megérte most simábban megy nem rángat és 3-negyen gázzal tudja a 65km et.
Most, hogy magától lekerült róla a variátorszíj, megpörgettük a szekundert, csapágyhang van. tehát motor ki, irányváltó le, aztán felújít. Érdekes módon a primer rész narancsszínű csúszkái nem kopottak, a bakelitpersely is jó. Viszont az "alapjárati csapágy" kopott, a belső kúp palástja sávosan kopott. Két első fékcső gumija töredezett, fékbetétek kopottak, tárcsa nem. Óra szerint 40.000 km.
Ha lesz idő és hely a műhelyben 1-2 héten belül szétszedjük. Aztán még, ami akad.
A mágikus gyurma kötési szilárdsága a fémekhez nem túl erős. Mechanikai igénybevétel esetén elég hamar "lepattan". Felület kitöltésre, vagy FŰTÉSI SZEZONBAN lyukas radiátorok foltozására, kilyukadt vashordó betömésére stb. átmenetileg tökéletes. Én már a ragasztással szívtam. A hegesztést nem helyettesíti.
Igy idaz ajánlom az átalakitást simán müködik és és beált a gyári fogyasztása is a gyári varioval evet 4l ert most 3.5l ert eszik megvagyok elégedve vele.
akármilyen jónak mondják az ilyen gezemicéket, váltóknál, soxor nem válnak, be, főleg, ha nincsen jól kiépítve az alapja a ragasztandó felületnek, az állandó nagy mérvű diletáció is szereti hazavágni az ilyen ragacsolásokat és, akkor szoktak jönni, hogy "mégiscsak meg kéne hegeszteni". de akkor azt büntető tarifával teszem, mert, szinte dupla meló, leszedni az aluházról, a ragacsot, nem is szivesen vállalok ilyet! szoktam, volt mondani, "ragasszátok újra, jó lesz megin egy darabig..." persze halottam már olyat, hogy személyautónál, több éve gond nélkűl, megmaradt a ragacs a helyén, de ez a ritkábbik álltalában. szerintem 2 dolog a siker titka a ragacsnál! ha nem tud olaj a ragacs és a ragacsozandó felület közé beszivárogni, és nincsen nagy mechanikai igénybevétel, akkor talán érdemes megpróbálni!? de, ha nem sikerűl, jön a büntető tarifa!!!! :)) ha az sérülés olyan helyen van, ahol kritikus hatással bír a hegesztési diletáció, csapágyházra, vagy egyébb részeken, akkor inkább forrasztom a problémás részt, de akkor sem gyurmázok, ragacsozok, mert kicsi a siker százalék, ahogy írtam!
"A Transitomban elektromos gázpedál, és elektronikus adagoló volt. Szerencsére még vissza tudtam alakíttatni mechanikus adagolósra, le lett vágva a motorvezérlő, és a gázpedáltól már csak egy bowden megy az adagolóba. A motor talán nem jár olyan finoman, mint régebben, de nekem annyit megér, hogy nem kell paráznom, hogy akár egy kontakt hiba miatt is lerohadhatok a valahol a világ végén."
és ott a pont!!!!! teljesen igazad van! ezt a meha rendszert kézben lehet tartani minimális péz ráfordítással! decikkel eszik többet az ilyen motor és kicsit hangosabb a járása és némi emisszio többlet van, de nem eget verő, ami +, az tényleg az üzembiztosabb rendszer és ocsóbb jóval! ha értesz hozzá, te magad megjavítod, alkatrész árban.
Néhány hete kilyukadt a Stilonk váltóháza. A kerékjáratban lévő műanyag sárvédő betét hozzáért, és nem a műanyag kopott el, hanem az alu öntvény. Nem mertem behegesztetni a lyukat, mert féltem, hogy elhúzza a csapágy fészket a meleg, meg bent maradt a házban egy spéci tűgörgős csapágy, azt sem akartam kicserélni.
A lyukat és az elvékonyodott lemezt egy kétkomponensű fémtartalmú "gyurmával" javítottam meg, eddig úgy tűnik bírja a terhelést.
Az olajsáros alu öntvényt jó alaposan lemostam egy alkatrész mosóban, utána felcsiszoltam a felületet, és nitróhigítóval zsírtalanítottam. A Loctite fém gyurmából levágtam kb. 2 cm-es darabot, jól összegyúrtam, és rátapasztottam az elvékonyodott, lyukas lemezre. Miután megkötött, még Loctite felülettömítővel is bekentem a javított részt, de lehet az már felesleges volt. Ha leválik a gyurma, akkor a felülettömítő úgy sem tartja a a helyén.
A mopedautók irányváltójának is gyakran kitörik az oldalát a széthulló csapágygolyók, esetleg ki lehet próbálni annál is ezt a javítási módszert. Ha túl nagy a rés, és mégiscsak hegesztetni kell, gondolom le lehet csiszolni a fém gyurmát. De majd ívfény megmondja, mennyivel nehezebb meghegeszteni a váltó deknit, ha előtte összegyurmázzák. :)
A Kubotát a megbízhatósága miatt szeretjük, cserébe elviseljük a traktorhangot. A bonyolultabb, finomabb technikában sokkal több a hibalehetőség, pláne ha az olaszok gyártják...:) Ha egyszer egy modern közös nyomócsöves diesel motor elromlik, lehet imádkozni, hogy ne kelljen az autó árát rákölteni a javításra.
A Transitomban elektromos gázpedál, és elektronikus adagoló volt. Szerencsére még vissza tudtam alakíttatni mechanikus adagolósra, le lett vágva a motorvezérlő, és a gázpedáltól már csak egy bowden megy az adagolóba. A motor talán nem jár olyan finoman, mint régebben, de nekem annyit megér, hogy nem kell paráznom, hogy akár egy kontakt hiba miatt is lerohadhatok a valahol a világ végén.
Köszönöm. Ma este elkezdjük szedegetni, variátor, fékek, stb. Átnézzük, aztán ami kell megrendelem. Egy részét innen, egy részét Olaszországból, vagy Hollandiából.
Nem vagyok kibékülve a Kubotával. Továbbra is állítom, ehhez képest a Lombardini egy műszer :)
Ezek szerint nektek a kocsitokra a nagyobbikra való variátorrendszert tettek , vagyis az L7e-s Aixamra szánt szíjat kell vennetek . A kerület nagyjából stimmel , 91,5 körül van a kis 400-asok optimális külső kerülete .
Eredetileg és gyárilag a 4 kW-os motorhoz a 29 mm-es szíjat párosítják , a 9 kW-oshoz pedig a szélesebbet , a 33 mm-est .
Azonban a két rendszer kompatibilis egymással , felcserélhetők , vagyis a kis 4 kW-os motorra rátehető a széles szíjhoz hangolt variátor , illetve a nagy L7e-s kocsi is megy a keskenyebb szíjjal -- bár értelemszerűen ez a kedvezőtlenebb megoldás , a keskeny szíj vélhetően rövidebb élettartamú az izmosabb erőforrással .
Természetesen a szélesebb szíjhoz másképp hézagolt variátorok tartoznak és fordítva .
Az én 4 kW-os kocsimon is széles szíj van , gyanúm szerint közel 30 ezer km van benne .
A képen az AIXAM szakadt variátorszíja látható. Ez 3.5 cm széles és 91 cm hosszú. Javítsatok ki, ha tévedek, de a Ligieren 3cm széles volt a szíj. Minden AIXAM-on 3.5cm széles szíj van?
Milyen akksi megy Aixam 400ba és Ligier Ambra-ba? Jobb v Bal + -os? Bárhol néztem mindenhol a képen Jobb + -os volt, de a miénkbe bal + -os van..... :S
És nem az első eset amivel találkoztam mostanában. A Használtautó.hu-n egy Dacia Logant árultak hasonló módszerrel egy Szolnoki telefonszámmal ami nem létezik. Ja és az autó szintén Angliában állt.
Jó múltkorában téma volt az olcsónak hitt külföldön lévő mopedautók. Szeretnék segítséget adni arra, hogy olcsó húsnak kint is nagyon híg a leve. Felbuzdulva az olcsó árakat látva rápróbálkoztam egy ilyen autó megvételére, hogy mennyi is az annyi. Az eladóval emailban sikerült a kapcsolatot fel venni aki az elején nagyon segítőkész volt, mindent leírt az általa feltett autóról. Csak egy dolgot nem! Azt ,hogy az autót egy félre eső utcában fényképezték le és csak kívülről. Amikor kértem több képet a belsejéről, motor térről akkor egyre ingerültebb lett ,mert ez számára lehetetlen kérésem volt, mert az autó ismétlem nem az eladó tulajdona.
Képeket több nap elteltével sem kaptam az állítólagos eladótól, de ismeretlenül felajánlotta nekem ha elutalom a kocsi vétel árát akkor elküldi nekem az autót /ami persze sosem ér ide/ !
Sajnos külföldön is tudják mennyibe kerül egy jó állapotú autó, hiú remény ,hogy kint olcsón hozzá lehet jutni jó autóhoz.
Erre csak egy dolog jut eszembe a svindlerek sorozatból AMI TÚL SZÉP, HOGY IGAZ LEGYEN AZ NEM AZ!!!!!!!!!!!!!!!!
De mindenki maga tudja, hogy a nehezen megkeresett pénzét kinek adja oda ajándékba.