Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kobor1954 Creative Commons License 2017.07.20 -2 2 44002

Ez igaz aszt elfelejtetem meg irni napmint nap sokat megyek vele ugy mond még az illem helyre is annyira szeretem mióta megvan nem mentem sehova gyalog.

Előzmény: BIGYO4 (44000)
Papamaci88 Creative Commons License 2017.07.20 0 0 44001

Sziasztok!

 

Aixamban nincs izzítás...relé kicserélve(mert az már teljesen megadta magát) , de nem javult meg. Az izzítás visszajelző se jelez indításkor....hol kellene keresni a hibát? Biztosítékok stb minden jó...

BIGYO4 Creative Commons License 2017.07.19 0 0 44000

Igen, de ezek a szénkarikák nem az évektől, hanem a megtett kilóméterektől kopnak :)

Előzmény: kobor1954 (43999)
kobor1954 Creative Commons License 2017.07.19 0 0 43999

10-év alat háromszor cseréltem a szénkarikákat ami alkalmanként 12200ft volt  Devecserböl igy gondoltam az át alakitásra de ugynézki jolesz hát majd az évek megmond ják.Bizom benne hogy megérte most simábban megy nem rángat és 3-negyen gázzal tudja a 65km et.

Előzmény: BIGYO4 (43998)
BIGYO4 Creative Commons License 2017.07.19 0 0 43998

Most, hogy magától lekerült róla a variátorszíj, megpörgettük a szekundert, csapágyhang van. tehát motor ki, irányváltó le, aztán felújít. Érdekes módon a primer rész narancsszínű csúszkái nem kopottak, a bakelitpersely is jó. Viszont az "alapjárati csapágy" kopott, a belső kúp palástja sávosan kopott. Két első fékcső gumija töredezett, fékbetétek kopottak, tárcsa nem. Óra szerint 40.000 km.

Ha lesz idő és hely a műhelyben 1-2 héten belül szétszedjük. Aztán még, ami akad.

 

Előzmény: WooDoo (43989)
brömbi Creative Commons License 2017.07.19 0 0 43997

Kobor!

 

Mennyire lógott a variátorod, vagy hányszor újítottad már fel, mielőtt az átalakítást  megcsináltad? 

Előzmény: kobor1954 (43995)
brömbi Creative Commons License 2017.07.19 0 0 43996

A mágikus gyurma kötési szilárdsága a fémekhez nem túl erős. Mechanikai igénybevétel esetén elég hamar "lepattan". Felület kitöltésre, vagy FŰTÉSI SZEZONBAN lyukas radiátorok foltozására, kilyukadt vashordó betömésére stb. átmenetileg tökéletes. Én már a ragasztással szívtam. A hegesztést nem helyettesíti.

Előzmény: WooDoo (43994)
kobor1954 Creative Commons License 2017.07.19 0 0 43995

Igy idaz ajánlom az átalakitást simán müködik és és beált a gyári fogyasztása is a gyári varioval evet 4l ert most 3.5l ert eszik megvagyok elégedve vele.

Előzmény: ívfény (43991)
WooDoo Creative Commons License 2017.07.18 0 0 43994

Na majd látjuk meddig bírja. Megpróbálok szerezni egy másik deknit egy rossz váltóról, addig hátha kitart amíg találok...

Előzmény: ívfény (43993)
ívfény Creative Commons License 2017.07.18 -6 0 43993

akármilyen jónak mondják az ilyen gezemicéket, váltóknál, soxor nem válnak, be, főleg, ha nincsen jól kiépítve az alapja a ragasztandó felületnek, az állandó nagy mérvű diletáció is szereti hazavágni az ilyen ragacsolásokat és, akkor szoktak jönni, hogy "mégiscsak meg kéne hegeszteni". de akkor azt büntető tarifával teszem, mert, szinte dupla meló, leszedni az aluházról, a ragacsot, nem is szivesen vállalok ilyet! szoktam, volt mondani, "ragasszátok újra, jó lesz megin egy darabig..." persze halottam már olyat, hogy személyautónál, több éve gond nélkűl, megmaradt a ragacs a helyén, de ez a ritkábbik álltalában. szerintem 2 dolog a siker titka a ragacsnál! ha nem tud olaj a ragacs és a ragacsozandó felület közé beszivárogni, és nincsen nagy mechanikai igénybevétel, akkor talán érdemes megpróbálni!? de, ha nem sikerűl, jön a büntető tarifa!!!!  :)) ha az sérülés olyan helyen van, ahol kritikus hatással bír a hegesztési diletáció, csapágyházra, vagy egyébb részeken, akkor inkább forrasztom a problémás részt, de akkor sem gyurmázok, ragacsozok, mert kicsi a siker százalék, ahogy írtam!

Előzmény: WooDoo (43990)
ívfény Creative Commons License 2017.07.18 -4 0 43992

"A Transitomban elektromos gázpedál, és elektronikus adagoló volt. Szerencsére még vissza tudtam alakíttatni mechanikus adagolósra, le lett vágva a motorvezérlő, és a gázpedáltól már csak egy bowden megy az adagolóba. A motor talán nem jár olyan finoman, mint régebben, de nekem annyit megér, hogy nem kell paráznom, hogy akár egy kontakt hiba miatt is lerohadhatok a valahol a világ végén."

 

és ott a pont!!!!! teljesen igazad van! ezt a meha rendszert kézben lehet tartani minimális péz ráfordítással! decikkel eszik többet az ilyen motor és kicsit hangosabb a járása és némi emisszio többlet van, de nem eget verő, ami +, az tényleg az üzembiztosabb rendszer és ocsóbb jóval! ha értesz hozzá, te magad megjavítod, alkatrész árban.

Előzmény: WooDoo (43989)
ívfény Creative Commons License 2017.07.18 -1 0 43991

akkor most nem rángat, nem  zörög, nem csörög, nem visít??

Előzmény: kobor1954 (43973)
WooDoo Creative Commons License 2017.07.18 0 0 43990

Néhány hete kilyukadt a Stilonk váltóháza. A kerékjáratban lévő műanyag sárvédő betét hozzáért, és nem a műanyag kopott el, hanem az alu öntvény. Nem mertem behegesztetni a lyukat, mert féltem, hogy elhúzza a csapágy fészket a meleg, meg bent maradt a házban egy spéci tűgörgős csapágy, azt sem akartam kicserélni.

 

A lyukat és az elvékonyodott lemezt egy kétkomponensű fémtartalmú "gyurmával" javítottam meg, eddig úgy tűnik bírja a terhelést.

http://www.ipararuhaz.hu/loctite-3463-magikusfem

 

Az olajsáros alu öntvényt jó alaposan lemostam egy alkatrész mosóban, utána felcsiszoltam a felületet, és nitróhigítóval zsírtalanítottam. A Loctite fém gyurmából levágtam kb. 2 cm-es darabot, jól összegyúrtam, és rátapasztottam az elvékonyodott, lyukas lemezre. Miután megkötött, még Loctite felülettömítővel is bekentem a javított részt, de lehet az már felesleges volt. Ha leválik a gyurma, akkor a felülettömítő úgy sem tartja a a helyén.

 

A mopedautók irányváltójának is gyakran kitörik az oldalát a széthulló csapágygolyók, esetleg ki lehet próbálni annál is ezt a javítási módszert. Ha túl nagy a rés, és mégiscsak hegesztetni kell, gondolom le lehet csiszolni a fém gyurmát. De majd ívfény megmondja, mennyivel nehezebb meghegeszteni a váltó deknit, ha előtte összegyurmázzák. :) 

 

 

WooDoo Creative Commons License 2017.07.18 0 3 43989

A Kubotát a megbízhatósága miatt szeretjük, cserébe elviseljük a traktorhangot. A bonyolultabb, finomabb technikában sokkal több a hibalehetőség, pláne ha az olaszok gyártják...:) Ha egyszer egy modern közös nyomócsöves diesel motor elromlik, lehet imádkozni, hogy ne kelljen az autó árát rákölteni a javításra.

 

A Transitomban elektromos gázpedál, és elektronikus adagoló volt. Szerencsére még vissza tudtam alakíttatni mechanikus adagolósra, le lett vágva a motorvezérlő, és a gázpedáltól már csak egy bowden megy az adagolóba. A motor talán nem jár olyan finoman, mint régebben, de nekem annyit megér, hogy nem kell paráznom, hogy akár egy kontakt hiba miatt is lerohadhatok a valahol a világ végén.

Előzmény: BIGYO4 (43988)
BIGYO4 Creative Commons License 2017.07.17 0 0 43988

Köszönöm. Ma este elkezdjük szedegetni, variátor, fékek, stb. Átnézzük, aztán ami kell megrendelem. Egy részét innen, egy részét Olaszországból, vagy Hollandiából.

Nem vagyok kibékülve a Kubotával. Továbbra is állítom, ehhez képest a Lombardini egy műszer :)

 

Előzmény: Bakancs4 (43987)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.07.16 0 0 43987

Ezek szerint nektek a kocsitokra a nagyobbikra való variátorrendszert tettek , vagyis az L7e-s Aixamra szánt szíjat kell vennetek . A kerület nagyjából stimmel ,   91,5 körül van a kis 400-asok optimális külső kerülete .

http://mopedautoalkatresz.hu/webshop/index.php?route=product/product&path=45_92&product_id=217

Előzmény: BIGYO4 (43986)
BIGYO4 Creative Commons License 2017.07.16 0 0 43986

Értem, köszönöm. Szíjvásárlás előtt vagyunk, a hossz 91cm. Az mennyire kell állandóra venni? Ezekszerint jó a 3.5 cm körüli széles.

 

Előzmény: Bakancs4 (43985)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.07.15 0 0 43985

Eredetileg és gyárilag a 4 kW-os motorhoz a 29 mm-es szíjat párosítják , a 9 kW-oshoz pedig a szélesebbet , a 33 mm-est .

Azonban a két rendszer kompatibilis egymással , felcserélhetők , vagyis a kis 4 kW-os motorra rátehető a széles szíjhoz hangolt variátor , illetve a nagy L7e-s kocsi is megy a keskenyebb szíjjal -- bár értelemszerűen ez a kedvezőtlenebb megoldás , a keskeny szíj vélhetően rövidebb élettartamú az izmosabb erőforrással .

Természetesen a szélesebb szíjhoz másképp hézagolt variátorok tartoznak és fordítva .

Az én 4 kW-os kocsimon is széles szíj van , gyanúm szerint közel 30 ezer km van benne .

Előzmény: BIGYO4 (43984)
BIGYO4 Creative Commons License 2017.07.15 0 0 43984

Ez 4 kw-ról jött le :) És 91cm hosszú, 3.5 széles

Előzmény: zsolt117211 (43983)
zsolt117211 Creative Commons License 2017.07.15 0 0 43983

Nem a 4 kw 28mm a 9.5 kw son 34mm van!

Előzmény: BIGYO4 (43982)
BIGYO4 Creative Commons License 2017.07.15 0 0 43982

A képen az AIXAM szakadt variátorszíja látható. Ez 3.5 cm széles és 91 cm hosszú. Javítsatok ki, ha tévedek, de a Ligieren 3cm széles volt a szíj. Minden AIXAM-on 3.5cm széles szíj van?

Bakancs4 Creative Commons License 2017.07.14 -4 0 43981

Úgy látom felhomályosították a vásárlók a jóembert : ez a jármű így papírtalannak számít .

 

https://auto.jofogas.hu/nograd/Erad_diesel_Mopedauto_68386073.htm

brömbi Creative Commons License 2017.07.14 -2 0 43980

Akkor, ezek szerint ez olyan lehet, mint a bugyi, mert az enyémben (AIXAM) meg jobbos van...

Előzmény: Papamaci88 (43979)
Papamaci88 Creative Commons License 2017.07.14 0 0 43979

Sziasztok!

 

Milyen akksi megy Aixam 400ba és Ligier Ambra-ba? Jobb v Bal + -os?  Bárhol néztem mindenhol a képen Jobb + -os volt, de a miénkbe bal + -os van.....    :S

zsolt117211 Creative Commons License 2017.07.13 0 0 43978
zsolt117211 Creative Commons License 2017.07.13 -6 0 43977

És nem az első eset amivel találkoztam mostanában. A Használtautó.hu-n egy Dacia Logant árultak hasonló módszerrel egy Szolnoki telefonszámmal ami nem létezik. Ja és az autó szintén Angliában állt.

Előzmény: Bakancs4 (43976)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.07.13 0 0 43976
Előzmény: zsolt117211 (43975)
zsolt117211 Creative Commons License 2017.07.13 -5 1 43975

Jó múltkorában téma volt az olcsónak hitt külföldön lévő mopedautók. Szeretnék segítséget adni arra, hogy olcsó húsnak kint is nagyon híg a leve. Felbuzdulva az olcsó árakat látva rápróbálkoztam egy ilyen autó megvételére, hogy mennyi is az annyi. Az eladóval emailban sikerült a kapcsolatot fel venni aki az elején nagyon segítőkész volt, mindent leírt az általa feltett autóról. Csak egy dolgot nem! Azt ,hogy az autót egy félre eső utcában fényképezték le és csak kívülről. Amikor kértem több képet a belsejéről, motor térről akkor egyre ingerültebb lett ,mert ez számára lehetetlen kérésem volt, mert az autó ismétlem nem az eladó tulajdona. 

Képeket több nap elteltével sem kaptam az állítólagos eladótól, de ismeretlenül felajánlotta nekem ha elutalom a kocsi vétel árát akkor elküldi nekem az autót /ami persze sosem ér ide/ ! 

Sajnos külföldön is tudják mennyibe kerül egy jó állapotú autó, hiú remény ,hogy kint olcsón hozzá lehet jutni jó autóhoz. 

Erre csak egy dolog jut eszembe a svindlerek sorozatból AMI TÚL SZÉP, HOGY IGAZ LEGYEN AZ NEM AZ!!!!!!!!!!!!!!!!

De mindenki maga tudja, hogy a nehezen megkeresett pénzét kinek adja oda ajándékba.

kobor1954 Creative Commons License 2017.07.12 0 2 43974

Akép lemaradt

Előzmény: kobor1954 (43973)
kobor1954 Creative Commons License 2017.07.12 0 0 43973

Ilyen lett az eredeti sujokal van összerakva és minden simán müködik 65km a tudása

Előzmény: ívfény (43928)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!