Keresés

Részletes keresés

alatau Creative Commons License 2016.11.12 0 0 3226

Ez igen!!!

 

Az első gondolatom az volt, hogy a Zuidberg ettől azért szofisztikáltabb megoldásokkal dolgozik, de ahogy tovább néztem megállapítottam, hogy ez is az MTZ alkatrészkatalógussal alszik ...

 

Lenyűgöző munka. Egy ilyen gyorscsatlakozó háromszöget egyszer én is szeretnék. Kérdés, hogy normál (nem hidraulikus) háromszöggel mennyire használható ...

Előzmény: kavicsos64 (3225)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.11.11 0 0 3225

Egy kis csemege !

alatau Creative Commons License 2016.11.09 0 0 3224

Na! Mondom én, hogy így a jó!  :)

Előzmény: Józsi73 (3223)
Józsi73 Creative Commons License 2016.11.09 0 0 3223

Előzmény: alatau (3221)
alatau Creative Commons License 2016.11.09 0 0 3222

Azt én is észrevettem, hogy nem elterjedt ...

 

Csináltam egy ilyen fokhagyma duggató eszközt:

 

... és ehhez sok a terep I.

Előzmény: öreg mtzs (3220)
alatau Creative Commons License 2016.11.09 0 0 3221

Biztosan így kell működnie, másképp nem lehet összerakni, így meg elég jó, egyáltalán nem zavaró.

 

Az éjszaka csúcspontja az volt, amikor hajnali fél egykor el kezdtem felszerelni a fokhagyma duggatóra a minta után legyártatott magtakaró egységeket, és rájöttem, hogy a "mester" elmérte a mintát és mindegyik hosszabb lett 2 centivel. A kisflexnél csak az anyázás volt hangosabb! Fél kettőre szétvágtam, áthegesztettem és felszereltük. Hatra jöttek az emberek duggatni. Az egész ettől jóval kalandosabb volt, csak nem akarok kisregényt írni.

 

Mivel munka mellett művelek 20 hektárt, amiből van fokhagyma és lucerna is, plusz a marhák, elég sokszor kell éjszaka dolgoznunk.

Előzmény: kavicsos64 (3219)
öreg mtzs Creative Commons License 2016.11.09 0 0 3220

Na látod! ezt mondtam  nem elterjedt valami az nem is láttam még ilyet de minek is a terep 1 nél lassab sebesség?? nem is értem.

Előzmény: alatau (3218)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.11.09 0 0 3219

És az úgy normális ? ,Vagy valami még nem kóser a váltóban ! Hát nem semmik vagytok éjszaka megszerelni ,le a kalappal előttetek ! Régen én is melóztam este tízig is ,de már nincs annyi meló mint régen volt ! 5 kertet szántottam ,ezért nem is érdemes traktort tartani ,lehet inkább veszek két ásót ((::!! Meg egy akasztós lámpást ((::!!

Előzmény: alatau (3218)
alatau Creative Commons License 2016.11.09 0 0 3218

Jelentem felraktuk a menetlassítót, de nem ment simán, ugyanis csak 80-as váltóra lehet feltenni, az 50-esben nincs benne az a fogaskerék, amihez csatlakozik, szóval éjszaka széthúztuk a váltót, kicseréltük a tengelyt és a fogaskerekeket és (hipp-hopp) hajnali fél kettőre el is indult a gép. Amúgy a menetlassító maga elég fasza. A hidraulikus része valamiért nem működik, azt még meg kell nézni, de a mechanikussal is boldogultunk. Érdekes, hogy ha bekapcsolom megfordul a váltó és az I.-II. hátra, a rükverc előre hajt.

kavicsos64 Creative Commons License 2016.11.03 0 0 3217

Már ismerem nekem is van ! Igaz nyáron kicsit meleg a fülemnek csak úgy csöpög a lé rólam !

Előzmény: alatau (3216)
alatau Creative Commons License 2016.11.02 0 0 3216

"... s megteremté az Úr az MTZ-t és hallá, hogy ez hangos.

S a traktoristák segedelmére megteremté vala az fülvédőt és örvendezének vala ..."

                                                                         (Olajos vasak könyve XII/4.)

 

 

Szívesen, remélem valamennyire érthető voltam! :)

Előzmény: kavicsos64 (3215)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.11.02 0 0 3215

Csak ne lenne olyan hangos ((::!!  Köszönöm a magyarázatot !

Előzmény: alatau (3214)
alatau Creative Commons License 2016.11.02 0 0 3214

Az MTZ örökké való és lehetőségei korlátlanok.      :)

Előzmény: kavicsos64 (3211)
alatau Creative Commons License 2016.11.02 0 0 3213

Üdv!

 

A cucc biztosan MTZ-re való, csak nagyon ritka, úgyhogy eddig én sem láttam élőben, bár már egy éve vadászok rá. A mechanikus változata valamivel elterjedtebb:

 

http://webaruhaz.habi.hu/termekek/6391/menetlassito_kpl_mechanikus.html

http://www.agroinform.com/aprohirdetes_adatlap/gep/traktor-45-le-felett/mtz-reduktor-maszo-fokozat/h_6557547?ref=ef57f43e

 

Az enyém lényegében ugyanaz, csak ebben van egy kis "csavar".

 

A váltó bal oldalára kell felszerelni, mint az 50-esnél a kompresszort:

 

 

Szerintem a hajtást is ugyanarról a fogaskerékről veszi. Hogy melyik fogaskereket hajtja meg azt nem tudom. A lényeg, hogy "kerülőúton" viszi át a hajtást.

 

A mechanikus változat egy bolygóműves lassító áttétel, mint amilyen az UE 28-as első hídjában van. Az enyém annyival több, hogy a belső fogazású gyűrűkerék (amit a motor által hajtott fogaskerék és a traktor kerekeitől közvetített ellenállás próbál elfordítani) fogaskeréken keresztül egy hidraulikus szivattyút hajt, ami semmi mást nem csinál, csak a váltóból szívott olajat nyomja vissza a váltóba egy állítható tűszelepen keresztül. A tűszelepen lehet beállítani az adott idő alatt átfolyó olaj mennyiségét, ami (mivel a szivattyú térfogatkiszorításos, vagyis fordulatszámtól függetlenül egy fordulatra meghatározott olajmennyiséget nyom át a szelepen) lényegében megadja a szivattyú és azon keresztül a gyűrűkerék maximális fordulatszámát. A gyűrűkerék forgási sebessége pedig meghatározza a hajtott kerék forgási sebességét (lényegében a váltó áttételi viszonyát):

 

És íme: A világ legegyszerűbb fokozatmentes sebességváltója! Lényegében a modern traktorok fokozatmentes váltói is ugyanígy működnek, csak ott a a gyűrűkereket nem egyszerűen fékezik, hanem a kombájnok "Lindéjéhez" hasonló szerkezettel precízen meghajtják, vagyis az erőátvitel részben hidraulikus, ezen kívül variálhatják az erőkivétel helyét, több bolygóművet kapcsolnak egymás után ... stb. vérmérsékletüknek megfelelően.

 

Az eszközt a vevők igényeire reagálva utólag, a már kész traktorhoz fejlesztették ki. Szerintem zseniális. Most már csak az nyugtalanít, hogy vajon melyik fogaskereket kapcsolja? Nem kell-e leszerelni ahhoz, hogy a váltót normálisan használhassam? Ezért tettem fel ide, és az MTZ topikba is, hátha valaki tudja a választ. Mindenesetre ezen a héten minden kiderül, mert fel fogom szerelni.

Előzmény: öreg mtzs (3210)
öreg mtzs Creative Commons License 2016.11.01 -1 0 3212

Mindig van újdoság látod ! én sem láttam még mindent pedig azért elég sokat dolgoztam már a ruszki csodával meg azért javitgatom is őket elég sokat a parasztoknak a mai napig is. 

Előzmény: kavicsos64 (3211)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.11.01 0 0 3211

Nem ismerjük az MTZ lehetőségeit !

Előzmény: öreg mtzs (3210)
öreg mtzs Creative Commons License 2016.11.01 0 0 3210

Bocs hogy beleugatok de ilyet még én sem láttam pedig a 30 év alatt ültem pár Mtz ben. hova szereled ezt fel? hogyan működteted? hát nemtudom elképzelni sem hogy ennek mi a lényege nemtudom. láttad te ezt működni vagy csak megvetted? meg hát egy száraztárcsás tolókerekes sebességvátóban hogyan lessz fokozatmentes váltás? bocs hogy értetlenkedek de ez elég fura.

Előzmény: alatau (3208)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.10.30 0 0 3209

Az elmúlt néhány napban ez a második érdekesség amit az MTZ-vel kapcsolatban tanultam ! Köszönöm !

Előzmény: alatau (3208)
alatau Creative Commons License 2016.10.29 0 0 3208

Nem, ez egy hidraulikus menetlassító.

 

Az MTZ-ben gyárilag nincs mászófokozat ezért csinálták hozzá ezt. Elvileg a normál 2. fokozat sebességéig húzódó sebességtartományban fokozatmentes sebességváltást tesz lehetővé.

Előzmény: kavicsos64 (3207)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.10.29 0 0 3207

Na ez mire jó ? Ilyet még nem láttam ! + szivattyú ?

Előzmény: alatau (3204)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.10.29 0 0 3206

Ami ott nincs az nincs is !

Előzmény: alatau (3202)
alatau Creative Commons License 2016.10.28 0 0 3205

Amúgy részben azért is szeretem ezt az "alacsony fordulatszámú" topikot, mert az életvitelemmel jobban összeegyeztethető, mint egy olyan, ahol minden nap több tucat bejegyzés van.

Előzmény: kavicsos64 (3200)
alatau Creative Commons License 2016.10.28 0 0 3204

Áh! Nem lehet most azt nálunk, de az igaz, hogy nagyon be voltam havazva, úgyhogy még a mailjeimet sem igen néztem.

 

Amúgy most egy időre jegelem a szárzúzó projektet, mert az árát elköltöttem erre:

 

Szerelt már valaki fel ilyet MTZ-re? Nagyjából vágom, hogy lehet, de ha valakinek van ilyennel tapasztalata, és hajlandó lenne velem megosztani, azt nagyon megköszönném.

 

Felrakom az MTZ topikba is, hátha ...

Előzmény: kavicsos64 (3200)
alatau Creative Commons License 2016.10.28 0 0 3203

Ezek is kihelyezhetők, ami nem baj, csak nekem egy egyszerűbb is elég lenne.

Előzmény: Józsi73 (3199)
alatau Creative Commons License 2016.10.28 0 0 3202

Jesszusom milyen oldalakat nézegetsz te!   :)

Előzmény: kavicsos64 (3197)
alatau Creative Commons License 2016.10.28 0 0 3201

Én sokat dolgoztam frontkaszával, de szerintem nem jobb, mint a hátsó függesztésű. Annál sem kell feszt hátranézni, mert az első kerékkel "vezetem". Legfeljebb néha-néha hátrakukkantok a tükörben ellenőrizni, vagy ha valami fura zajt hallok.

Előzmény: kavicsos64 (3193)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.10.27 0 0 3200

Úgy tűnik Alatau el ment szántani ((::!!

Előzmény: Józsi73 (3199)
Józsi73 Creative Commons License 2016.10.25 0 0 3199
Előzmény: alatau (3192)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.10.25 0 0 3198
kavicsos64 Creative Commons License 2016.10.25 0 0 3197

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!