Ma voltam egy sajtó tajékoztatón, ahol Bártfai-Mager Andrea bejelentette, hogy a Volánbusz és a 6 KK egyesül. Az egyesítéssel a majdanj vezetéssel a Volánbusz menedzsmentjét bízta meg. A márkanév Volánbusz lesz orszagosan.
Brit tudósok is kutatták, de a veszprémi helyi közösségi közlekedés jelenlegi gazdája, a V-Busz Kft. jött rá hamarabb, hogy mi a hazai autóbuszvezető hiány elleni eredményes fellépés legjobb módszere:
Sosem értem miért olyan nagy was is das légvonali km alapú programot csinálni?
Megy a mókus Tiszafüredről Szombathelyre. Google légvonalban leméri, hogy 400 km, erre kalkulál egy összeget, oszt jónapot. Nem kell foglalkozni hogy Ő most Szolnokon át vagy Füzesabony felé megy, esetleg Győr vagy Ajkai vonalon megy tovább, hisz az utas két város között kíván utazni.
A buszvonalakon pedig a jegykiadást simán meg lehet hagyni, csak kizárólag arra a vonalra tudja kiadni a sofőr a jegyet (Bázakerettye alsóról mondjuk Lentiig) Lentiből meg már fogsz tudni venni Nyíracsádra is az állomáson kihelyezett kioszkból. (vagy mobilon akár a legkisebb faluból az ország túloldalán lévő legkisebb faluig is)
Távolságin ígyis van minden járaton egy olyan hülye, aki retúr akarja megvenni a jegyét és hüledezik, ha a buszvezető közli, hogy péntárban elővételben lehet így, vagy hazafele az adott járaton.
Franciaországban van közös vonat-busz jegy, de a buszon nem lehet a vezetőtől venni. Vagy Interneten, vagy az állomáson. A buszvezető csak az adott buszra ad.
Olyan elképzelést még a vasútnál sem olvastam eddig, hogy a papírjegyeket kivezetik, és nekem inkább úgy tűnik busznál is, hogy aki a járási központig utazik 90 %-ossal, annak marad a papírjegy is, de aki busz-vonat-vonat-BKK-vonat-vonat-busz utazási láncra szeretne jegyet venni, az nem Bikacsök alsón kezd el lamentáni kb. 20 percig az útvonalról/zónákról/pótjegyekről/átszállásokról a Credo sofőrjével, hogy akkor ő most melyik vonattal is menne majd Budapestről tovább Szombathelyre és jajj, a GYSEV-re adjon már kedveském.
Vagyis a közös busz-vonat jegyet (lehet, hogy helyesen) nem papíralapon szabadítják rá az országra, hanem mondjuk a kibővített Vonatinfón vehet ilyet, akinek erre van gusztusa. Némi kedvezménnyel azért a Vonatinfo mintájára sokaknak támadhat erre kedve. Nyugdíjasokat is látok okostelefonon helyjegyet bemutatni.
Ha meg valaki nem akar urizálni, nincs okostelefonja, bankkártyája, akkor kap szépen mondjuk 4 jegyet, mint eddig.
Az értékesítési rendszer fő pillére az önkiszolgáló, az utas okoseszközével összekapcsolt, papírmentes elektronikus csatorna
Ezt úgy elképzeltem, hogyan működne azokon a helyeken, ahol FHT-ból meg CSP-ból nyomorognak az emberek, és a viharvert állapotú nyomógombosra háromhavonta tudnak tölteni 1500 Ft-ot...
"A próbaüzem első üteme már 2019 októberében megkezdődhet egy regionális közlekedési központban. 2020 nyarára országos kiterjesztésben működhet az egységes elektronikus jegyrendszer a helyközi közösségi közlekedésben. A szolgáltatások versenyképességét valós idejű, interneten és mobiltelefonon is elérhető utastájékoztatás erősíti majd."
"A HKIR az utasok számára minden alágazatban egységes, teljes körű, átlátható és könnyen felhasználható információkat szolgáltat, így gyorsabban és egyszerűbben megtervezhetővé teszi az utazásokat. A helyközi szolgáltatók meglévő rendszereinek és eszközeinek beépítésével létrejön a közösségi közlekedésben egységesen használható elektronikus jegy. Az értékesítési rendszer fő pillére az önkiszolgáló, az utas okoseszközével összekapcsolt, papírmentes elektronikus csatorna. A műszaki feltételek megléte esetén az országos rendszerhez a helyi szolgáltatók is csatlakozhatnak, ezzel háztól-házig megvalósul az „egyjegyes” utazás. "