Köszi. Remélem ettől megoldódik, bár elég nehéz kideríteni.
Az van, hogy légtelenítésnél nyomja az olajat, de ha elzárom, a féknyerget már nem nyomja, csak épp egy kicsit. Simán el lehet fordítani a kereket kézzel.
Tárcsafék van hátul, a kézifék bowden is a dugattyút nyomja, tehát az működik szépen. Meg is áll a kerék, hogy a kerékanyákat ki tudom lazítani, tehát a betétek is teszik a dolgukat. Az első fék tökéletes.
Persze előállhat olyan helyzet , hogy szorul a dugattyú , és az előző hozzászólásban írt rögzítések eltávolítása után se tolja ki a rugó a dugót . Ha nem tudjuk kirázogatni , kiütögetni belőle akkor nagy valószínűséggel úgyis új főfékhengerünk lesz . Esetleg egy kisebb (3-as ) fúróval fúrjunk bele ott ahol a fékpedál lökőrúdja nyomja és egy kis önmetsző csavart belehajtva ( vagy rendes 4-es metrikus menetet belevágva ) meg tudjuk húzni kifelé . Persze ehhez az kell , hogy annyira szoruljon , hogy ne forogjon el . Ha forog , de kiesni nem hajlandó az kemény dió .
főfékhengert. Hogy jön ki a közepe? Kihúzni nem tudtam.
A főfékhengerben a dugattyút ( pontosabban dugattyúkat ) 3 féleképp rögzítik .
-- Egyik verziónál a fékpedál nyomórúdja felől zégergyűrű tarja a furatban -- kicsit be kell nyomni dugattyút , mintha fékeznénk , kivenni a gyűrűt és a rugó kitolja a dugattyút .
-- Másik megoldásnál van egy csavar alulról ( a félolaj tartállyal ellentétes oldalon ) amit ki kell csavarni , ehez is célszerű kicsit benyomni a dugattyút , mint fentebb .
-- Harmadik verzió a fentihez hasonló , csak nem csavart használ , hanem egy kis rögzítőtüskét amit a fékolajtartály felől dugnak be a hengerfuratba . Ennél ki ki kell húzni a tartályt vagy az olajbevezető csövet , kivenni a tömítőgumit . Be kell nyomni a pedál felől a munkadugattyút és akkor vagy csipesszel kiemelni a tüskét , vagy fejreállítva kirázogatni .
400 as aixam-om most 135/70 es r 13 as gumiabroncs van rajta. sajna ebben a méretben sehol nem találok új abroncsot rá .
Nagyon ellenjavalltmopedautóra a 145-ösönél szélesebb gumit feltenni .
Az Aixam 400-as gyári gumimérete 145/60-13-as . Ezen http://bhpgumi.hu/autogumi a találomra kiválasztott oldalon 10 félét árulnak .
Némileg olcsóbban kapható a 135/70-13-as méret , de az valamivel nagyobb , és nem fér el mindegyik a mopedautón , az Aixam 400-ason az már esetleg beleérhet bizonyos esetekben ( berugózás , 2 személy , kanyarodás ) a sárvédőbe vagy a lökhárítóba . A Ligierre mindkét fenti méret jó .
segítséget szeretné kérni . . Van egy 400 as aixam-om most 135/70 es r 13 as gumiabroncs van rajta. sajna ebben a méretben sehol nem találok új abroncsot rá . Ahogy benyultam a kerék mögé elég kicsinek találtam a helyet a rugó és az abroncs közt nem merném megkockáztatni , hogy széleseb gumi elférne . tudnátok e javaslatot tenni hogy hol keressek ilyen gumit vagy mi a gyári méret ami el is fér rajt . előre is köszi
Ligier Ambra mopedautónk, amiben sajnos kiment a vízpumpa, ami ahogy nézem újonnan elég drága mulatság. Esetleg nincs valakinek bontva egy fölös vízpumpája, vagy nem tud valaki olyat, aki ilyesmivel foglalkozik?
Mivel nem publikus az ímélced írj nekem privátban .
Bementem a bankba, egy másikba. Négyezerről 16 . Kössék át. Letelt a 30-nap, de náluk 23 . Ennek meg 4 kereke van. Iszok egy sört, a kalkulátort már minek nézem?. Maradt a 16 . erre iszok egysort
Na én meg meg se néztem mit küldött a biztosító, csak mondtam anyámnak, hogy fizesse be a csekket. A 16e Ft irreálisan soknak tűnik, tavaly a mopedautóimra 4e Ft körül fizettem...
A rendszámos robogómnál a nyáron vettem észre, hogy már több mint 7e Ft a biztosítása, régebben az is 4e körül volt. Most az évfordulónál rákerestem, hogy a többi biztosítónál mennyi lenne. Már nem a K&H-nál volt a legolcsóbb, mint amikor kötöttem, de nem volt akkora különbség, hogy váltsak. Vagy többet akarnak keresni a biztosítók a motorosokon, vagy több kárt okozunk...