Keresés

Részletes keresés

EMD sound is music Creative Commons License 2018.05.03 0 0 44472

 

Persze, hogy ott ácsorognak a vonatok...

 

De ez az ácsorgás mióta van? És miért pont ott?

Előzmény: 6243 (44445)
BaGira-79 Creative Commons License 2018.05.03 0 0 44471

Valóban? 

Te ki vagy?

Előzmény: 6243 (44447)
Il Leone Creative Commons License 2018.05.03 0 0 44470

De az is jól látszik, hogy nem a felszínen tervezték, hanem kéreg alatt.

Előzmény: batar1987 (44468)
_Nyuszi Creative Commons License 2018.05.03 0 0 44469

Érdekes, mert a MÁVTI pedig a 30403 tervszámon (mondjuk a 435HT-02-10 rajzszámú tervén) mélyvezetésben gondolkozott a Boráros tértől befelé, Demők Józsi bácsi tervezésében. A terv keltezése: "1971. IV. 28".

(Forrás: MÁV Archívum, dobozszám: TB.12798, TB.17438)

Előzmény: trizs77 (44466)
batar1987 Creative Commons License 2018.05.03 0 0 44468

Van több rajz is az egészről:

 

https://library.hungaricana.hu/hu/view/HU_BFL_XXIII_102_a_1_1974-10-30/?pg=190&layout=s

 

Jól látszik, hogy nem mélyvezetésben tervezték a bevezetést.

batar1987 Creative Commons License 2018.05.03 0 0 44467

Ha továbbolvasod az általam linkelt anyagot, ott szó volt a projekthez kapcsolódóan a Gönczy Pál utca kiszélesítéséről is, házbontásokról.

Előzmény: toto92 (44465)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.03 0 0 44466

Nem mondod, hogy 71-ben még utcaszinten vezetett HÉV-ben gondolkodtak a belváros közepén, miközben már a villamosoktól is meg akarták szabadítani az utakat...

 

-----------------

 

Pedig de.

 

Én nem arra/abból a témából kaptam a diploma terv feladatomat, de az akkori szívügyem igen.

Ezért a Gönczy Pál utcában igen sokat méricskéltünk.

A BME közl.építümérnök jelöltjeivel együtt.

Túl keskeny a Gönczy Pál utca.

Ezért a fonódó szakasz létesítése,  a Gönczy Pál utcában végig,  Pipa utcától a Lónyai utca torkolatig ( 181 méter ) azonnal felvetődött.

 

A Lónyai-Tolbuchin torkolatba tervezett HÉV végállomás kétvágányos legyen vagy háromvágányos vitáin túl, az elégtelen hossz miatt (mindössze 42 méter) külön problémát jelentett.

 

Nem tudom mi lett a tervek sorsa.

Arra emléxem, hogy a Gönczy Pál utca lakói nem voltak oda az ötletért.

Hisz a napi kettő csúcs időszakban, mégiscsak kb.2-3 percenként, egy-egy hatkocsis HÉV szerelvény haladt volna át az ablakaiktól kb. 2 méterre, azon a 181 méteren.

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (44460)
toto92 Creative Commons License 2018.05.03 0 0 44465

A szentendrei hév kéregbe megy le, nem a házak alá.

Előzmény: kihúzóvágány (44462)
kihúzóvágány Creative Commons License 2018.05.03 0 0 44464

Pláne nem "belváros közepének".

Előzmény: kihúzóvágány (44463)
kihúzóvágány Creative Commons License 2018.05.03 0 0 44463

Azért a Közraktárak, különösen akkori állapotukban nemigen számítottak "város közepének".

Előzmény: Törölt nick (44460)
kihúzóvágány Creative Commons License 2018.05.03 0 0 44462

Könnyű az összehasonlítás:

mérd le a távolságot (akár lépéssel), és utána azt a távolságot, amelyen a szentendrei HÉV feljön a Margit-hídi állomásból a felszínre.

Előzmény: toto92 (44458)
batar1987 Creative Commons License 2018.05.03 0 0 44461

Én találtam egy 1974-es dokumentumot, eszerint:

 


1.4./ Beruházás telepítése

 1.41./ Területkiválasztás Indokolása 

A beruházás telepítése jellegénél fogva adott. A Csepeli hév meghosszabbítását képező új vonalszakasz a Boráros téri hév állomáshoz csatlakozóan a Duna és a Közraktár u. közötti parkban fekszik, majd a Csarnok téren áthaladva éri el a Gönczy P. utcában fekvő végállomást.

 

A Petőfi hidat a Duna felől számított második nyilasban, felszínen keresztezi.

 
A lehajtó rámpa közvetlenül a Petőfi hídtól északra kezdődik és a Bakáts utca vonalában ér véget. A park egységének minél nagyobb mértékű biztosítása érdekében az utolsó 60 m-es szakasz fedetten készül.


A végállomás a Szamuely u. torkolatában elhelyezett kétszintes csarnokhoz csatlakozik, amely közvetlenül biztosít kapcsolatot a végállomási peronok, a Kálvin téri aluljáró-rendszer és azon keresztül a felszíni tömegközlekedési eszközök megállóhelyei között, másrészt a csarnokból induló -nem ebben a beruházásban megvalósuló, de helyszínrajzilag biztosított - mozgólépcsők segítségével az é-d, valamint a délbudai metró létesítendő mélyállomásaival.

 

Előzmény: Törölt nick (44460)
Törölt nick Creative Commons License 2018.05.03 0 0 44460

Nem mondod, hogy 71-ben még utcaszinten vezetett HÉV-ben gondolkodtak a belváros közepén, miközben már a villamsoktól is meg akarták szabadítani az utakat...

Előzmény: trizs77 (44459)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.03 0 1 44459

A csepeli HÉV Kálvin térre való bevezetésének tervezésekor (1971-ben) a Csarnok tér - Gönczy Pál utca-Lónyai utca útirányon, utca szinten történő bevezetésben gondolkodtak.

 

Akkoriban 1973-74-ben,  a  Műegyetemi Építőmérnöki kar  végzős diákjainak fele, Diplomamunkának a :

         - Gönczy Pál utcai házak megerősítését,

         - a Gönczy Pál utcai lakások extra hangszigetelését,

         - a Gönzy Pál utcai...................

kapta.

 

Nálunk meg a Forgalmi szakos végzősök fele kapta a Kálvin tér-Lónyai utca torkolat HÉV végállomássá átalakításának forgalmi terv elképzeléseit,  mint Diplomamunkát.

 

 

toto92 Creative Commons License 2018.05.03 0 0 44458

Lehet, hogy van távolság, de az utcák szűkek, a házak alatt nem vezetheted kéregben, szóval a Csarnok térre érve már el kéne érni a szükséges mélységet. Saccra nem lenne elég hozzá a Zsil utca - Csarnok tér szakasz.

Előzmény: kihúzóvágány (44456)
John Howard Creative Commons License 2018.05.02 0 0 44457

Hát lehet, hogy a hajóállomás _fizikailag_ megvalósult, azonban hosszú hónapok (ha nem évek) óta ez olvasható a BKK-Infón:

 

"A következő járat(ok) közlekedése alacsony vízállás miatt az alábbiak szerint módosul:

A D11-es hajó Haller utca kiötőt nem érinti." (A D12 ugyebár ab ovo nem köt ki ott.)

 

Persze lehet, hogy a hajóállomás átadása óta permanensen alacsony a Duna vízállása, csak hát mindenképpen érdekes... ;-)

 

Előzmény: toto92 (44453)
kihúzóvágány Creative Commons License 2018.05.02 0 1 44456

A Bálna és a Kiskörút között elég nagy távolság van, Csarnok tér, és a Vámház+Nagycsarnok, tehát bőven van hely a befordulásra, szerintem nem kell feltétlen 300-400m ívsugárban gondolkodni, annál kisebb sugarú ívvel megoldható.

Természetesen, a Bálna mélygarázsát el kell kerülni, meg a Nagycsarnokba vezető alagutat is.

Előzmény: toto92 (44455)
toto92 Creative Commons License 2018.05.02 -1 0 44455

Egyrészt van ott egy park, aminek a létezése nem feltétlen árt a városképnek, plusz ha a Bálna vonalában kezd el süllyedni, akkor szerintem igen bajosan tudna a Kiskörút alá befordulni. (Arról nem is beszélve, hogy a Kálvinon hol van hely továbbvezetni - mintha az lenne a felállás, hogy a hármas metró és a felszín közé épült a négyes metró alagútja, a hév csak ezek alatt tudna továbbmenni).

Előzmény: kihúzóvágány (44450)
toto92 Creative Commons License 2018.05.02 -1 0 44454

Illetve itt az FKF is köforgalomból kivett műtárgyként hivatkozik rá:

 

http://jarokelok.blog.hu/2016/05/11/mi_lesz_a_haller_utcai_szemet_sorsa

Előzmény: toto92 (44453)
toto92 Creative Commons License 2018.05.02 -1 0 44453

Az az aluljáró nem le van zárva a félbemaradt építkezés miatt? Úgy nehéz lenne/lett volna használni. (Ellenben a hajóállomás megvalósult - átkeléshez lehet visszasétálni a Boráros téri hajóállomásig, vagy tovább a Közvágóhídig.)

 

https://index.hu/belfold/2012/07/06/halalcsapdaba_csalja_az_utasokat_a_bkv/

 

"Egy helyen, egy aluljárón lehetne átjutni az életbe, csakhogy az egy befulladt építkezés miatt hosszú ideje le van zárva az egyik oldaláról, míg a másik irányból hajléktalanok költöztek bele."

 

Amúgy meg nem jelenteném ki, hogy ne lenne igény arra, hogy a Dunát meg lehessen közelíteni.

Előzmény: John Howard (44452)
John Howard Creative Commons License 2018.05.02 -1 1 44452

Az olvtárs nyilván a Haller utca vonalában tervezett hajóállomásról beszél most, ami végül nem valósult meg - de a megközelítéséhez a hév alatti gyalogos aluljáró igen. Viszont használatlan, mert nincs rá szükség, nincs miért _ott_ lemenni a Dunapartra. Szóval a sínek elvágó hatása erősen viszonylagos: ha nincs mit elvágni (márpedig _itt_ nincs igény a folyópart megközelítésére), akkor építhetsz húsz méterenként alul- vagy felüljárót, azt a kutya nem fogja hesználni, úgy fog kinézni, mint a Haller utcai: lezárva, agyongraffitizve, összeszemetelve...

Előzmény: kihúzóvágány (44451)
kihúzóvágány Creative Commons License 2018.05.02 0 0 44451

A hajóállomáshoz pedig egy lépcső (esetleg lift) a Petőfi-híd gyalogjárójáról.

Előzmény: NAR (44449)
kihúzóvágány Creative Commons License 2018.05.02 0 3 44450

Miért nem tud szinben menni a HÉV a Boráros téren?

Ha továbbépülne, az egykori iparvágányok vonalvezetése szerint, körülbelül a Bálna térségében kellene kezdődnie az alagútnak, hiszen addig nincs érdemleges keresztező forgalom.

Előzmény: NAR (44449)
NAR Creative Commons License 2018.05.02 -2 0 44449

Elvileg hajóállomás is van ott, ami teljességgel megközelíthetetlen. Kerékpárút szintén. A Duna partjára ki lehet menni, csak a vízhez le nem. Alagút úgy is kell, mert a Borároson nem tudna szintben menni a HÉV, csak az a kérdés, hogy akkor mennyivel hamarabb menjen le a HÉV.

Előzmény: batar1987 (44430)
batar1987 Creative Commons License 2018.05.02 0 0 44448

Ennek a PDF-nek a 9. oldalán a futásjósági méréseknél miért lóg ki annyira a sorból (pozitív értelemben) a csepeli vonal? A szentendrei pedig miért rosszabb az összes többinél?

Előzmény: rm40 (44422)
6243 Creative Commons License 2018.05.01 0 0 44447

Hát a poszternek nem is volt itt nagy karrierje. Nem is értem mire játssza itt a fejét.

Előzmény: trizs77 (44446)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.01 -1 5 44446

mitől olyan marha biztonságos, hogy tiszta stresszben érsz oda, hogy megjön a szabad fény, vagy megléped vörösre?

 

------------------------------------

 

Még az életben nem vezettem HÉV szerelvényt.

 

De ha bármilyen jelzőre egy járművezető, legyen az kötöttpályás vagy közúti jelző, úgy érkezik, hogy vagy vált vagy pirosba/vörösbe hajtok, akkor ott a járművezető a hibás.

 

Felkészületlen és eléggé fegyelmezetlen, feleslegesen kockáztató.

 

Sem helyszíneléskor (ezt viszont csináltam évtizedig) sem bírósági igazságügyi szakértőként (ezt is csináltam) nem jó ómen a járművezetővel ilyen szituációban találkozni.

A járművezetőnek nem jó.

 

 

Előzmény: BaGira-79 (44438)
6243 Creative Commons License 2018.05.01 0 0 44445

Nem jó a részmenetidő. 2 percet ad a Kaszásdülő-Filatorigátra. Persze, hogy ott ácsorognak a vonatok.

Előzmény: EMD sound is music (44439)
BaGira-79 Creative Commons License 2018.04.30 0 1 44444

44444! 😁

BaGira-79 Creative Commons License 2018.04.30 0 1 44443

Tudom. 😀 A vége felé én is sorosban gurultam, amíg meg nem jött a szabad.  

A 13-as pedig az általad emlitett változás miatt lehet jobb, mint volt régen. Ilyen pont kéne mindenhova, hisz ez a rendszer lényege. 

Előzmény: EMD sound is music (44441)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!