Olyan létezik, hogy a busz tulaja azt mondj a kocsi két állandó sofrjének, hogy szálljatok be a buszba x százalékkal. Beszálltok ketten a buszba x százalékkal, hogy ti is érdekelve legyetek a bolt menésében, de ekkor kezdődnek csak igazán a próblémák. Ugyanis a két fél nem ugyanolyan mértékben fogja a buszt javítani, karbantartani. Nincs két egyforma ember, a különbség meg csak állandó feszültséghez vezet.
Belföldön magánnál a sofőr bére kb 500 Ft/óra zsebből-zsebbe.
Nem tetszik, hogy nullkilóméteresen akár Fatiméig is mehet a tojáshéjas pilóta-kolléga.
Nem volt hülyeség az ötéves belföldi gyakorlat megkövetelése, azelőtt.
Nagyon rutintalan kollégákkal is dolgotam együtt, olyanokkal akik a sámlin is szédülnek és velük kellett a Genova-Ventimiglie 113 kilómétert este 20,00-24.00 ig teljesíteni.
Aki nem ismerné ezt a 113 km-t, ez az olasz riviéra part, ahol a pálya kb. 70-90 ,éter magasan húzódik, van a 113 km-n kb. 90 alagút és kb. 110 viadukt.
amikor ott az emeletes Neoplán 122-vel ( 26 tonna + magas súlypont) ment este esőben 100-at ( mert kellett) a nullkilóméteres kolléga, nem mertem aludni hiába én voltam a soros pihenős.
A "legjobbakat" nem tudom.
Magán irodáknak úgy 5 évet vezettemm Spanyol, görög, és más országokba.
A kocsik nem kicsivel hanem sokkal rosszabb állapotban vannak mint a Volán kocsik.
Itt a jó állapotú kocsi a kivétel.
Van ilyen is, csak ritka.
Nem a tulajoktól féltem hanem azoktól a szerelőktől akik a kocsik alá másztak.
Rendesebb TSZ-ek fel nem vették volna őket.
A tulajok NEM maguk vezetik a kocsikat.
A ritkább az amikor a tulaj vezet.
Ez leginkább az egy buszos kényszervállalkozókra igaz.
A kollégák :
Lehet, hogy nekem magasak az igényeim ( tisztaság + fogmosás + fehér ing + beszélni tudás + kommunikáció készség) de a magán irodáknál talált kollégák többségét, nem elirás, TÖBBségét a BKV nem venné fel.
Amikor mesélnek nem az első de az ötödik hosszú fuvarban kiderül, hogy nagy részüket valamelyik Volán vagy BKV cégtől fegyelmivel küldték el.
Az sem tetszett, hogy az alkohol fogyasztás vezetés előtt / közben bocsánatos bűnnek számított.
van egy kissebbség ( cca. 30 %) akik viszont minden kritikát kiállnak.
A kocsijaik nekik kicsivel jobbak, de tiszták, kultúráltak, jól képzettek, udvariasak.
A főnökök egy része zsebből fizet és igen keveset.
pl : három napra 50 márkát. Nem naponta.
Üdvözlet mindenkinek!
Lassan megvan a jogsim és már elég sok mindent látok ebből a volános életből.De most egy más jellegű kérdésem lenne a hozzáértőkhöz!
Mi a helyzet a különböző utazási irodákkal buszos szempontból?Én azt hallottam,hogy ott mindenki saját járgánnyal nyomja az ipart,tehát nem úgy van,hogy szimplán csak sofőrt keresnek.
Már csak azért vagyok kíváncsi erre,mert ha minden jól megy akkor 20án meglesz a nemzetközi vizsgám is és őszintén szólva én sokkal szívesebben rohangásznék külföldre,mint mondjuk Szittyócsanádra.
Ki mit tud erről?
Legjobbakat!
Közel két hétig távol voltam, közben Olaszországban láttam egy-két magyar buszt. Bibionéban egy Vértes Volán E95-öt (messziről), továbbá egy Alba E95-öt (GZH-057, erről fotó is készült). Szintén Bibionéban láttam egy ex MALÁV AIT-TOURS buszt (356?), miről a MALÉV-AIR-t levakarták, csak TOURS maradt rajta, de a színezés, felségjelzés eredeti!
A Padova-Milano autópályán megelőztem egy Vértes Volán Credot, Nyugat felé tartott.
Tudjátok milyen típusú busz volt az amelyik a lengyel zarándokokkal felborult?
Nem tudtam felismerni.
Valójában hány éves jármű volt, mert eleinte (amikor a baleset történt) 3 éves járműről beszéltek (RTL-Klub) most meg már 6 évesről.
Hat igen, a Nepliget ezer sebbol verzik, de hat ez van. Es valoban Volanbuszos kocsik is acsorognak szep szammal a Ligetben, hiszen tobb olyan forda van, amelyben 2 jarat kozott nem kell a telepre menni.
Ezen a mondaton nagyon fennakadtam:
"Járművek tucatjai a Népliget fái alá kényszerülnek, ahol az egész napos ki- és beállással jelentősen szennyezik a környezetet."
Ezek a "tucatnyi" jarmuvek mennek 500 metert osszesen Liget es a buszpu kozott. Ami kornyezetszennyezest e kozben okoznak, az kb. 0.0000001%-a a budapesti osszesnek. Nagyobb kornyezetszennyezest okoznak azok, akik amiatt ultek a tavolsagi buszokrol at a sajat szemelygepkocsijukba, mert kitelepitettek az Erzsebet teret. Ugyhogy uzenem az ujsagiroknak, hogy le lehet szallni a temarol, vagy tessek megvilagitani a kerdeskort kicsit komplexebben. Na azt varhatom....
Már megint előbb cselekedtek, mint, hogy gondolkoztak volna.... na dehát beszélgettünk mi erről itt sokat.... no comment
illtetve csak annyit, hogy:
"Volánbusz Rt. járatai azonban nem a Ligetben, hanem a közeli Fék utcában, vagy az Andor utcai, illetve a monori és a szigethalmi telepeken állomásoznak – szögezte le a közlemény."
A képen ott leghátul egészen véletlenül, nem egy Volánbuszos kocsi? :)))
nsz:
Távolsági buszok a Népliget fái alatt Kicsire sikerült az új pályaudvar, csak a sofőrök leleményességén múlik, hol találnak parkolóhelyet
Kaotikus állapotok uralkodnak az új Népliget Volánbusz-pályaudvar környékén. A vidéki Volán-társaságok járatainak ugyanis nincs parkolóhelyük, ezért a járművezetők leleményességére bízzák, ki, hol vészeli át az érkezéstől indulásig esetenként többórás várakozási időt. Járművek tucatjai a Népliget fái alá kényszerülnek, ahol az egész napos ki- és beállással jelentősen szennyezik a környezetet.
Nem fékhiba okozta a lengyel busz balesetét Az első vizsgálatok szerint nem a fék vagy a kormányszerkezet hibája okozta a lengyel zarándokbusz hétfő hajnali, balatonkeresztúri balesetét, amelyben 19-en meghaltak. A busz a feltételezések szerint legfeljebb 80 kilométerrel haladt, és a hatéves jármű viszonylag jó műszaki állapotban volt. A rendőrség szerint a vezető mindenképp felelős a történtekért, mert túl gyorsan hajtott a körforgalomba.
Emberi mulasztás okozta a lengyel turisták tragédiáját Valószínű, emberi mulasztás okozta azt a tragikus kimenetelű buszbalesetet, amelyben 19 lengyel turista vesztette életét és további 32 utas szenvedett sérüléseket. Az elsődleges információk szerint, a lengyel rendszámú busz sofőre a megengedettnél jelentősen nagyobb sebességgel érkezett a körforgalomba, ahol a padkára hajtott, minek következtében a jármű felborult.
K.
"Lehet, hogy véletlen egybeesés, de a cikk írója Pekarek János, és van egy Pekarek nevű a Volánbusznál is, igaz nem magas beosztásban. (Az is lehet, hogy én tudok erről egyedül:)" írta NOLAN.
A Volánbusznál 2 Pekarek van, igaz, hogy mindkettő Tibor :-))
Id. Pekarek gondnok a BNS aut. áll.-on. Ifj. Pekarek ügyeletes tiszt a Népliget pu.-n. Egyik sem "az a Pekarek" :-))
Transport! Mostmár végleg letettem arról, hogy megszerezem a Magyar Közlekedés május 22-i számát (szégyen, nem szégyen, nekünk csak egy jár a céghez, azt pedig sokszor lenyúlják). Szóval, ha elküldenéd azt a bizonyos cikket, akkor nagyon hálás lennék !!!
Nekem múlkor egy 266 -oshoz volt szerencsém Miskolcon... "felújított", teliablakos! A középső
ajtónál az ülések kiszedve. A busz tömve, kint rekkenő hőség, mellettem egy igencsak iszákos emberke, az úton dugó... :( életem leg...bb buszozása volt.
A Volán "ízlésétől" függ, hogy tesz-e bele nyitható ablakot. Zalában a felújításoknál általában tesznek be még párat.
A függöny viszont sokat számít, még akkor is, ha az összes ablak eltolható.
Májusban (Pünkösdkor) utaztam egy Balaton Volános IK 260-assal, ami ilyen teleablakos volt. Már akkor nagyon melegnek találtam.
Igazán kicserélhették volna elhúzhatóra az összeset. Döbbenten láttam itt a Zala volános 280-ast is elhúzhatatlan ablakokkal.
Kinek jó ez?
Már ablakcserére sincs pénz? Ezt nehezen hiszem.
A napon állva ezek úgy felforrósodnak, hogy a középkori inkvizítorok sem találhatnának különb kínzási módot.