Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Nálam 28-as rézcsővel indul a kazántól, nem hinném hogy gravitációval megfordulna, mivel hosszú a ház(de egyszer majd kipróbálom meddig megy el). 45foknál indul a szivattyú és utánna még 60 ig simán felmegy csak utánna áll le.
Tegnap meg ma sikerült nyitott alsó ajtónál elkergetnem 80 fokig. Talán mivel enyhébb idő van, de amint becsuktam az ajtót és rábíztam az autómata huzatszabályzóra visszaesett 60 fokra és ott tartotta. pedig a huzatszabályzó 75fokra van állítva. Pedig pár fokos eltéréssel jól működik, a beállított hőfokon lezár.
Amikor messze van a laddomat akkor a puffertartályhoz közel kell tenni, hogy a laddomat szivattyúja ne a kazánból szivja a vizet ha már meleg hanem a puffertartályból.
Ilyenkor a kisebb ellenállás miatt szívna a kazánból és ebben az esetben túlmelegszik a kazán egy idő után.
HMV bekötés az nem rossz, egy esetben lehet rossz, ha a víz a 2/3 részben magasabb mint a HMV visszatérője és bekever a meleg víz rétegbe.
Szakszere bekötés az Atmos oldaláról származik.
Az Atmos oldalán sok olyan rossz kötés van amit a Laddomat gyártója nem javasol.
Miért kell fent kivenni? Egyszerű fizika, a meleg felmegy a tartály tetejére.
A puffertartály soha nem hűtjük 40 Celsius alá, így értelmetlen a T elágazás a puffertároló előtt, továbbá bekever ha egy ilyen bekötést csinálunk a tartály 15% soha nem hasznosítjuk ami persze a legmelegebb.
T elágazást a puffertartály előtt el kell felejteni.
A viadrus szerintem azert dragabb mint az atmos mert nem lemezbol van hanem ontottvasbol,de ettol fuggetlenul eleg magasra tettek az arakat az utobbi evekben.
Az ötlet az jó csak nem tudom, hogy gondoltad ezt kivitelezni?
A Németek készítenek olyan puffert amelynek a felső részében van egy lyukacsos belő edény, ebbe az edénybe megy bele a kazán előre menője és a fűtésé. Az előnye így azonnal van rendelkezésre álló meleg víz (ezt akartam Zalaegerszegen le gyártatni).
Egyszerű a megoldás csak iszonyú árban árulják (nem a mi zsebünknek).
Esetleg motoros váltó szeleppel ?
Most nekem ezzel nincs gondom, az a 10-15perc belefér.
ha ugy erted hogy a meglevo leier kemenyedre egy masik fustcso nyilast csinalnal akkor igen lehet kapni hozza csomagban leirassal es nem csak fust cso nyilast lehet utolag ra rakni hanem tisztito nyilast is lehet utolag a samott csore "ragasztani"
Minden tiszteletem mellett a gyári fejlesztések sokszor alapos túlárazáshoz vezetnek, egyszerűen nincs arányban az elért hatásfok és emissziós teljesítmény, az öntvény konstrukció a két kazán árkülönbözetével.
Ez egy tanulmány, lehet más jövedelmi viszonyok között még piacképes is lenne, a pozicionálása is erre utal.
A Laddomat cég megadja a maximális törések és távolság számát, na ez most a nagy dilemma számomra mert tavasszal át akarom soros ra kötni a két puffert.
Részben egyet értek a linkel de a hurok nálam nem jött be, pedig van vagy 2m esés.
A HMV bekötését is máskép csináltam, az természetes a meleget fentről veszem ki de a visszatérőjét nem alulra tettem hanem a tartály 2/3 ára kötőttem. Ez azért van mert a visszatérő és az előre menő közt minimális a hő kölömbség még I-es szív. fokozaton is. Ha alulra kötöm biztos felkavarja a rétegződést (pedig a leg kisebb grunfost).
Érdekes a puffer bekötése, (kazán előre menő) más mint az ismert szakszeres és más mint az enyém. Nálam a kazán nem a leg tetejére megy hanem kicsivel lejjebb, a fűtés előre menőt viszont a leg tetejéről veszem ki. Most azt lehet vitatni, hogy ha teljesen lehűlt a puffer (ami ritkán fordult elő) nem áll azonnal rendelkezésre meleg víz. A begyújtást követően már kb 10-15perc után már nyomja a meleget a kazán mivel a cső felfelé kunkorodik. Ha sokak által használt T elosztó lenne akkor sem menne hamarább hisz a kazán védő nem engedi egy darabig.
Ok. Akkor látom csak rá vagy állva, én a helyedben el kezdeném gyártani. Biztos lenne rá kereslet a szigetelést meg bárki megtudja oldani sajátmagának. Csak az árával kell versenyképesnek lenni. (na ez a nagy kérdés megéri e)
Én 4éve beszéltem egy Zalaegerszegi gyártóval de olyan összeget mondott, hogy inkább kintről hozattam.
Semmi kétségem afelől, hogy bevált ez a hőcserélős megoldás. Mégis a gyakorlatban kevés példa van rá. A gond a hőcserélő mérete és elhelyezése. A méret: minimum akkora teljesítményűnek kell lennie mint a lakás hőigénye, ez nem kevés még ha bordás csővel van megoldva. A másik az el helyezés, általában a tartály oldalával párhuzamosan oldják meg a gyáriak, de kétségtelen ez hozzá állás kérdése de vajon miért nem alkalmazzák? A rétegződés szempontjából kétségtelen nincs keveredés így de nem mondanám, hogy a visszatérő víz felkeverné nagyon a rétegződést, ezért vannak a terelő lapok ill. csövek a belsejében, de ezt lehet fokozni egyéb megoldásokkal (pl:belső gyürükkel). Minden esetre ez már évtizedek óta bevált lásd a bojler ott sem keveredik össze a hideg a meleg résszel.
Minden esetre örülök, hogy ezt egyedileg megtudtad oldani és bevált, sajnos többségünk nek nincsenek meg ehhez a feltételek és kénytelenek vagyunk a gyáriakkat megvenni, bár oriási a választék. A többi a pufferes topikra tartozik.