Az E94F szerintem minden új homlokfalú E94. Az Aranybusz is E94F, pedig az 12 méteres!
Az F egyébként nem kizárólag az új homlokfalat jelöli (ezért nem E95F-ek az új homlokfalas E95-ösök), hanem egy sor egyéb újítást is (pl: Szélvédő-A oszlop találkozása, alsó szoknya ívének megváltoztatása stb.)
Szerintem nem E95F-nek hívják. A prospektuson emlékezetem szerint E95 van. És az új E95-ök VIN száma is valahogy így néz ki TSEE95EEV13HU.... (ez pl a Zalánál futó HRE rendszámú parasztcityk vin száma, a HU után egyébként van még négy szám).
Ekornél vagyok, két éve próbálkoztam már egy két hozzászólással a topicban, de azóta nem sűrűn volt lehetőségem internet használatra. Most újra itt vagyok, remélem ez már hosszabb életű próbálkozás lesz.
Ha jól olvastam, valaki NABI buszok kaposvári érkezése felől érdeklődött. Nos ami tény: tavasszal olvastam a Magyar Közlekedésben, hogy a Kaposvári Tömegközlekedési Rt. tendert írt ki 4 szóló buszra, aminek a nyertese a NABI lett. (mellesleg megemlítette a cikk, hogy a második az IkarusBus lett, de a NABInak egy hajszállal jobb volt az ajánlata). Nos azóta egy papagájmintás NABI járja a város utcáit, de a többi hármat még nem láttam. A dolog furcsasága, hogy a papagájNABI kétajtós, ami nem igazán ideális városi forgalomban, háromajtós pedig nem valószínű, hogy a Kapos Voláné lesz. Egyébként a Kapos Volán két E95- ösön kívül idén még nem vett új buszt. (legalábbis én nem tudok róla) Elképzelhető, hogy ők is a NABIra várnak.Amúgy a buszgyár szépen épül, sőt az udvaron már látni egy-két buszkezdeményt is. Ha felbukkannának a város utcáin, akkor jelezni fogok.
A múlt héten olvastam a Városi Közlekedésben, hogy állítólag Nyíregyházára érkezik 12 db. Solaris. Erről ki tud valamit?
A következő infókra lenne szükségem:
BP-Érd-BP viszonylatban közlekedő elővárosi buszok típusa, száma, a különböző viszonylatok szerint (az Érden belüli különböző irány is érdekelne).
Érd város közlekedése is érdekelne: helyi viszonylatok, követési időközök stb.
Ha nem nyilvános infók vannak, akkor azokat e-mailben várom.
Köszi előre is.
"egész város ugyanazzal a 10-20 db. lyukasztós jeggyel utazik, amit - olcsóért - felszálláskor kölcsönvesz a sofőrtől, ahelyett, hogy - drágábban - igazi buszon vett jegyet venne, majd leszálláskor visszaadja neki, hogy ő újból átadhassa az újabb felszállónak.":
Ezt most hallom először. Kicsit el vagyok maradva mostanában volán témában.
Ismerősöm - amikor még nem volt elsőajtózás - a lukasztós jeggyel úgy csinálta, hogy volt egy gyűjteménye, amiben rengeteg kilyukasztott, de nem kezelt jegy volt, és mindig egy értéktelen papírcsíkot lyukasztott csak felszálláskor.
Pesten meg az a divat, hogy a kilyukasztott jegyet leszálláskor visszacsúsztatják a lyukasztóba, hogy a következő rokon lélek is használhassa azt.
"Azért az EMKE jegyérvényesítő gépek nemcsak kettévágják a jegyet, hanem rá is bélyegzik a gép számát, a napot, órát, percet, másodpercet.":
Koszi Dtomesz!
Tulajdonkeppen a gyori teleprol hoztak le, azelott szolgalhatott Sopronban vagy mashol is. Volt benne egy javitasi konyv, amiben KV Rt. Movar helykozi uzem volt irva.
Lehet, hogy eloszor Sopronban kozlekedett, majd atkerult Movarra?
A BAN-267 nem Óvári, hanem soproni kocsi (az én nyílvántartásom szerint). Különben 1986-os gyártású 260.06 típusu, és 1986.06.26-tól állt a KV állományába.
Most jut eszembe, a pécsi Esso-busz (DUD-688 Ik-246) befejezte reklámhordozó pályafutását és az eredeti fehér, majd Esso-zöld színek után immár ő is megkapta a PTRT-s kék-fehér fényezést.
Még valamit az EMKE-ről. A zseniális konstrukciónak köszönhetően estére szemetes lesz a busz a sok jegydarabtól. Igaz van gyűjtőkosár is, de néha mellé megy a jegy, meg aztán a burkolatot is sokszor le kell szedni,mert begyűrődik a jegy. Igaz, ezt főleg Szombathelyen tapasztalom, mert ott is buszozom a legtöbbet, ráadásul EMKE van.
A Veszprémi jobb megoldás. Sima pecsételős darabolás nélkül. Igaz, ennek is van hátránya, met az ismételt jegykezelést nem érzékeli.
Vértes Volán: Tata. Korábban ez volt, nem tudom, most mi a helyzet.
A jegy a szokásosnál hosszabb.
Ha helyijárattal utaztál, akkor a sofőr kezelte az EMKE-vel. ha helyközi járattal utaztál, akkor a sofőr letépte a jegy alsó végét. Így a sarka nála maradt. nem tudom, hogy azon is volt-e sorszám, Azt hiszem, hogy nem. De első ajtós felszállásnál a sofőr éberségét is ki kell játszanod.
Silabizálás. Liberecben (Csehország) elég apróbetűs a bélyegző, így a járművezető (villamos, busz) tényleg silabizál. (De csak este 6 után vagy hétvégén.)
Máshol, pl. Ausztriában nagyobb méretű jegyet használnak, messziről is olvasható felirattal. Ráadásul Ausztria nagyvárosaiban nem az elsőajtózás a jellemző. (Tudomásom szerint.)
Itt van előttem egy grazi jegy. Egy méterről még jól olvasható. És arrafelé a nyitott vezetőállás a jellemző.
Azért az EMKE jegyérvényesítő gépek nemcsak kettévágják a jegyet, hanem rá is bélyegzik a gép számát, a napot, órát, percet, másodpercet.
Ha nem így lenne, semmi értelme nem lenne önmagában a tépkedésnek. Képzeld el, hogy van egy sofőr által kettétpett jegyed, akkor az adott városban a következő tarifaváltásig utazgathatsz azzal, ha nem a sofőrnél szállsz fel, hanem hátul felnyomulsz.
Kisvárosi viszonyok között az EMKE gép prímán megszűnteti azt a maxizós játékot, hogy az egész város ugyanazzal a 10-20 db. lyukasztós jeggyel utazik, amit - olcsóért - felszálláskor kölcsönvesz a sofőrtől, ahelyett, hogy - drágábban - igazi buszon vett jegyet venne, majd leszálláskor visszaadja neki, hogy ő újból átadhassa az újabb felszállónak. Ha jön az ellenőr van kilyukasztott jegyed, pedig azt sem tudod, hogy hol árulnak lyukasztós jegyet.
Igaz, az ellenőr ilyenkor tényleg "kettétépi", de hát így is megérte az üzlet, mert sokkal több utas van , mint ellenőr.
Ezt a sofőr által kézzel kettétépett jegy bevezetése nem szűntetené meg, hiszen az is ilyen módon újra felhasználható, így csak az a megoldás, ha a jegyre rákerül a dátum és az idő.
Mellesleg így bevezethető lenne pl. időkorlátos átszálló vagy 24 órás jegy is, de gondolom egyrészt ovakodnak az újításoktól, másrészt akkor a sofőröknek minden felszálláskor ki kellene silabizálni a bolha betűt a jegy hátoldalán, ha meg nem teszik, akkor elkezdenek az utasok ezekkel csalni. Persze semmi sem lehetetlen, csak akarni kell. Az ausztriai Kapfenbergben pl. a trolin kiadott ALMEX jegy (még nálunk is van néha 1-1 Volán buszon, pár éve szinte általános volt) volt a napijegy.
Nagyon kis helyes az E94-es a képen. Éppen "anti térdepel". Ahelyett, hogy jólnevelt alacsonypadlósként "lehajolna" a járdához, éppen felemeli magát onnan.
Tudja eseleg valaki, hogy mi lett a www.extra.hu/vasivolan oldallal? Egy ideje eltűnt és kár érte.
A topictagok kozul tobben fotoztatok Hatvanban az 1-es helyi jaraton szolgalo CJX-493-at (Ik 260, 1980). Jol tettetek, ugyanis 22 evi szolgalat utan a busz megerdemelt nyugdijba vonult.
Utodja a BAN-267 lett (szinten Ik 260), amely ezidaig Mosonmagyarovaron szolgalt es a Hatvani Volan megvasarolta a Kisalfold Volantol.
Ezuton erdeklodom azoktol, akik ismerosek Movaron, meseljenek a kocsi eddigi eleterol!
Mas:
Ezuton is koszonet Macibbnak a farosos kirandulasert! Fenomenalis volt!
Ugyi a betépésnek az a lényege, hogy ilyenkor kiderül, hogy anyagában színezett-e, vagy csak fénymásolat a jegy. Ezen kívül a tapizással a papír anyagát ellenőrzi a buszvezető bácsi. Ezek után világos, hogy a betépést a jvez-nek kell végeznie. De ehhez minek gép?