Ma régóta várt eseményre került sor: az eddig javítás alatt álló 490,039 pályaszámú gőzmozdony futópróbája zajlott Hűvösvölgy és Virágvölgy között. Az öt éves szünet után a sikeres futópróbát követően hamarosan ismét lehetővé válik, hogy gőzmozdony közlekedjen menetrend szerint a Gyermekvasúton. A mozdony szépen "vizsgázott", néhány kisebb javítást azonban még el kell végezni, de ez egy ilyen öreg járműnél elnézhető körülmény. A kezdetben Erdélyben, majd a Dél-Alföldön, végü...l Szobon szolgáló mozdony 1942-ben készült a budapesti MÁVAG-gyárban, jelenleg a Közlekedési Múzeum tulajdona, az üzemeltetője a MÁV Zrt. E szerepben - vállalva a több, mint 10 Milliós javítási költséget - igyekszünk jó gazdája lenni és kicsik-nagyok örömére ismét közlekedtetni fogjuk. Amint kiderül, mikortól, milyen menetrend szerint utazhatnak a Kedves Utasok a gőzös által vontatott vonattal, közzé tesszük az információkat.
Köszönjük a türelmet és köszönjük mindenkinek, aki kivette részét a Mozdony ismételt üzembe állításából!
Annak idején a '98-as kisvasúti napon is úgy nézett ki a dolog, hogy már előző nap délután elkezdték fölcibálni a motormellékeket a hegyre, majd a nagy napon a motor egyszerre leereszkedett mind az öttel. Na az mondjuk tényleg szép látvány volt, ahogy tekergett a vonalon :)
Széchenyi-hegyen mondjuk kellett egyet lökni rajta hátulról valamelyik mozdonnyal, hogy meginduljon az elegy...