Üdv mindenkinek, gyakran benézek ide, különösen most, a katasztrófák idején.
Sajnos a magyar utazási irodák mentalitását nagyobb katasztrófának tartom, mint egy kis szökőárat.
Van itt egy topik korrekt utazási irodák címmel és húsz bejegyzéssel és nulla egyetértéssel.
Nincs viszont feketelista.
Legyen!
Két család menne, mi és egy barátaink, Elvileg a barátaink intézték, viszont a mi számlánkról ment az utalás. A közleményben az ismerős neve szerepelt és a többi adat.
A hotelben az ismerős nevére nincs foglalás, csak arra a névre, amiről az utalás ment.
Benne vagyok az összefogásban! Az a kérdés hol kezdjük, jó lenne még találni másokat is akik hasonlóan jártak mint mi.
A kártyát anno a Go Solution Group Kft.-nél vettem, ami ellen csőd eljárás indult, ez a cég Marián Tamás tulajdonában van, a telephely az V. kerület Kálmán Imre u. 1. A kedvezményes utazást a Go Solution Hungary Kft.-nek fizettem, ami Marián József nevén van. Ennek a telephelye a 1085 Bp. Horánszky utca 13, róluk semmit sem találtam, sem végrehajtást, se semmit. Szerintem a testvérek egymáshoz mentik a pénzt és új névvel új céget hoznak létre. A leveleket Marián Vivien írta, ez egy jó kis családi válalkozásnak tűnik.
Amennyiben bankkártyával lett fizetve náluk, és a foglalási helyszínről van egy olyan igazolás hogy ott nincs ilyen néven foglalás, akkor a bankotoknál kezdeményezni kell a charge back eljárást. Így a pénz visszakerül a számlátokra, a bank meg majd behajtja rajtuk és a plusz költségeket is.
Én ma írtam nekik újra ma (persze lehet, hogy nem is olvassák, nem fognak válaszolni), hogy a hatóságokhoz fordulok. Most már a honlapon foglalási dátum sem jelenik meg. Lehet, hogy csődöt jelentettek. Én sem akarom hagyni veszni a befizetett pénzt. A fogyasztóvédelemhez kellene talán először fordulni?
Én pontosan így jártam. Évekig működött néha ugyan döcögősen, de el tudtunk utazni. Az októberben befizetett dupla utazást elbuktuk. Én a feljelentésen gondolkodom, mert szerintem nem lehet annyiban hagyni. Most keresem a károsultakat, mert többen többre megyünk.
5 éven keresztül nagyon korrektek és megbízhatóak voltak, évente 2-3-szor használtuk az általuk kínált lehetőségeket, mindig, minden rendben volt. Idén tavasszal az egyik szálláshelyen közölték, hogy a cég visszamondta a foglalást (nálunk ott volt az utalvány, de velünk nem közöltek ilyet), azért bejelentkeztünk, vállalva, hogy esetleg nekünk kell rendezni a számlát (amit a GO-nak befizettünk). Telefonon nem voltak elérhetőek, e-mailen akkor még sikerült az utolsó pillanatban (jó, hogy nem hétvégi turnus volt, mert akkor így sem lett volna elérhető a cég) megoldani a dolgot, vagyis végül átutalták a szállodának az összeget. De ezen körülmények miatt a pihenés stresszesre sikeredett... Ezek után volt még annyi bizalmunk, hogy újra foglaltunk náluk - több mint egy hónapja, de azóta semmi visszajelzés, telefonon mindig minden munkatársuk foglalt, az e-mailre pedig semmi válasz (négyszer érdeklődtem így). Ha a kért foglalás nem teljesíthető, jelezzék, s akkor választunk mást, de a bizonytalanságnál nincs rosszabb...január elején mennénk, mentünk volna... Sok az akció, kevés a foglalható időpont, hanyag lett az ügykezelés. Vagyis: az évek alatt bejáratott megbízhatóság szertefoszlott, s nagyon dühös vagyok. Nem tudom, hogy s mint lehetne valamit elérni. Benne fekszik a pénzünk is.
Ez a Go Solutions is egy nagy csaló cég. Kifizeted az utazást, aztán nem foglalják le a szállást. Azóta is várom a visszautalást, telefonon nem lehet elérni őket, emailre nem válaszolnak. Ha teheted ne foglalj ott semmit....
A cenzurázás a gyakorlatban annyit jelent, hogy erre a konkrét hotelre van fent egy 5 csillagos, áradozó vélemény és a te kritikus értékelésedet sosem fogják kirakni az oldalukra. Tripadvisor értékelés már csak 3,5 ami inkább türközi a te véleményedet.
A Wizzairnek valóban van sok, kényelmet szolgáló plusz díja, ami indolokható is ha 10-20 ezerért megveszed a fapados jegyet a mentrendszerinti járatukra Sziciliába, azonan az utazom.com-on egy ilyen egy hetes csomag pl. augusztusban 550 ezer két főre és ebben még nincs bőrönd és transzfer. Vagyis nem keveset keres vele az iroda. Valószínű egyéni utazással jobban jártál volna.
Egy ilyen magyar utazási irodától valóban csak annyit lehet várni, amit megfogalmaztál: kivittek és visszahoztak.
Nemrég jöttünk haza szicíliai nyaralásunkról, ahol volt pár kellemetlenségünk amit megosztok azokkal az érdeklődőkkel akik esetleg ide készülnek a lentebb említett utazási irodával.
Az utazom.com kalos hotel giardini naxora keresve a lap alján van lehetőség a hozzá szolláshoz, az ÍRJON VÉLEMÉNYT ÖN IS ablakban. Ha végig írom véleményem akkor látom a végén nem is olyan biztos, hogy közzéteszik levelem. Ezért most itt is leírom, vagy is pontosabban bemásolom az ottaniakat.
ui.: említem, hogy észrevettem felhívják figyelmemet az esetleges cenzúrára. Két idéző jel közt a figyelmeztetés.
Íme levelem tartalma:
Tengerre nézve a hotel elhelyezkedés nagyon szép, utcakép elhanyagolható. A személyzet szuper. Napi szinten cserélték a törölközőket tisztaság volt, pincérek munkája kifogástalan. Vista utazásirodán keresztül foglalatunk a szállást. Mit mondjak, 10-es skálán 2-es, már mint az utazás iroda. Azért 2-es mert kivittek és visszahoztak. Ezért az árért már jobb hotelekben is laktunk, igaz nem Szicílián. Foglalásig nagyon segítőkészek voltak. Befizettük az előleget később kiderült, hogy a transzfert kihagyták, mi kértük csak kimaradt, ekkor már többszöri megkeresésre tudtunk csak érvényesíteni szándékunkat. Foglalásig egy nap több levelet is kaptunk, ahogy megkapták az előleget már nem volt fontos számukra személyünk. Indulás előtt 1 hónappal befizettük a maradék részt is, nekünk kellett (nem esett le a gyűrű az ujjunkról) bemenni, hogy mi újság befizetésünkkel, mert nem kaptunk semmi visszajelzést, de hát már pénzüknél voltak. 1 nappal az indulás előtt megkaptuk a beszálló kártyát, csak 1 bőröndöt vihetünk fel ez szerint, mi kettőt fizettünk. Kedden indultunk hétfő du. megkaptuk a második foglaláshoz járó jó beszállókártyát. Indulásnál közölték (Wizz Air) nem vihetjük fel a kis bőröndöt mert megváltoztatták a szabályzatot 2-3 hete, utazás iroda 3 kis bőröndhöz adott jogosítványt. Mennyire foglalkozik az iroda pl. ilyen dolgokkal? Giardino Naxos Kalos hotelben eleinte klíma vagy ment vagy sem, nem tudtuk szabályozni a hőmérsékletet, később mikor feljebb emelkedett a napi hőmérséklet klíma kevésnek bizonyult. Nem tudom mi lesz azokkal az emberekkel, akik július vége augusztusban mennek nyaralni 35-45 fok nappali hőmérsékletben. Festés több helyen potyog a falról, olyan rusztikus. Félpanziónak kaptuk a szolgáltatást a szomszédos hotelben, nem ott volt, ráadásul menü választásos főétel volt csak. Erre még a Wizz Airnek ez a kicsinyessége, hogy hol lehet még megfosztani az embereket, miért szedjünk pénzt, hát erre tart Európa? Lassan levegőért is fizetni kell, esetleg ki hányszor áll fel az ülésből. Na meg ez a bazári árusítás, csodás. De lehet, hogy csak én vagyok túl érzékeny. Amúgy a sziget szép, amennyit láttunk belőle, és nyaralni voltunk, ami az elsődleges. Nem szabad kihagyni Szicíliát, csak ezeken át kell lépni, vagy más kép szervezni.
Jó pihenést Mindenkinek!
ui.:
Ez a lenti rész mire jó?
"Tudomásul veszem, hogy az üzemeltető az általa torznak, vagy hamisnak vélt értékeléseket nem teszi közzé, vagy utólag eltávolítja."
A cég Facebook oldalát a tulajdonosok manipulálják. A Facebookkal eltávolíttatnak minden kritikát a pozitív értékeléseket pedig ők maguk írják. Ezért nem volt más választásom mint itt leírni a véleményemet rúluk:
Dél-Balkán Neked!
Az Amerika Neked nem utazási iroda és ezt nem is állítják magukról… hanem sugallják: leendő utazóknak adnak tanácsokat tervezett útjukkal kapcsolatban, ám úgy döntöttek meg kívánják spórolni a befektetett pénzt és munkát, amibe egy utazási iroda gründolása kerül. Az a sok engedélyeztetés meg már tényleg csak a totál lúzereknek való.
A tanácsaik egy amerikai utazás kapcsán valóban hasznosabbak egy döglött lónál, ha nem beszélsz angolul, nem szoktál külföldre utazni és nem tudod, hogyan működik a Booking.com. De ebben az esetben tényleg. El kell ismerni!
Nem vak az, csak vakmerő…Glamour nélkül:
Találkozó egy panellakásban egy emberrel (ha biztos pontot keresünk a sztoriban: tuti, hogy ember volt), aki talán alkalmazott a cégnél és talán járt már külföldön. Vagy ha ott nem, akkor Pesten biztosan, ami világváros egyébként. Ami biztosan tudható, hogy ahova Te mész ott speciel éppen nem járt, de majdnem és ide a bökőt, hogy ismer is olyat, aki igen. Na, ne precízkedjünk, lendüljünk tovább az utazásra.
1. Megmondod, mikor szeretnél utazni. Tanácsként emberünk javasolja, hogy az indulás az érkezés előttre essen és az út pont olyan hosszú legyen, mint amennyit ott szeretnél lenni.
Ami ez után következik, kicsit emlékezet a Váci utcai lehúzós éttermek modelljére: fogyasztás után odakísérnek egy ATM-hez ahol segítenek leemelni 1,5 millát az elfogyasztott pöri, sör és feles ellentételezéséül: Megkérnek, hogy vedd elő a bankkártyádat, közösen beléptek egy weboldalra, ahol repülőjegyet lehet foglalni (pont olyan oldalra és pont úgy, ahogy ezt te is tennéd otthon). A rendszer kidobja, hogy milyen járatok elérhetőek, kiválasztjátok a legolcsóbbat, ami iszlámábádi átszállás és reptéri évszakváltás nélkül elérhető. A cég ígéretének megfelelően, a jegy ára pont annyi amennyi. Mivel Te vagy a kontakt a légitársaságnál, innentől mindent intézhetsz önállóan.
2. Autóbérlés: Beléptek egy autóbérlő weboldalra (mint otthon) és a kártyáddal lefoglaltok egy autót. Amerikait. Neked. Innentől intézhetsz mindent önállóan.
3. Szállás: A cég képviselője belép az airbnb.com-ra, vagy a booking.com-ra, beírja például, hogy NevJork, a rendszer kidob neki pár száz találatot, ő pedig kiválaszt belőle három olcsót, hogy pl. oda mehetnél. Vagy mondjuk akárhova.
Újabb biztos pont: Az Amerika Neked ajánlatánál olcsóbb ajánlatot nem találsz!! A szállás pont annyira olcsó, amennyire olcsót választasz a Bookingon, vagy Airbnb-n. Ha tudsz olcsóbbat, akkor miért nem azt választottad?! Hülye!
A cég képviselője a szállásról úgyis annyit tud, mint mondjuk a kavantumkémiáról. Ha erről a szolgáltatás megrendelésekor mást gondoltál, az csak az élénk képzeleted terméke. Soha nem járt arra, nem beszélt a tulajjal, viszont lelkesen nézte a Jóbarátokat, ami egy amerikai lakásban játszódik. És tudod, aki egyet látott az mindet látta. Neked meg, bajod van a latin bandákkal a környéken, vagy már egy kis lövöldözéstől sem tudsz aludni? Rinyál a gyerek, hogy büdös a hajléktalan a tornácon? Micsoda sznob vagy, Öcsém..?!!
Ha szeretnél valami életed végégig elkísérő kórságot összeszedni, akkor Burma kiváló terep - ugyanis csak és kizárólag mezítláb közlekedhetsz a helyszíneken.
Ha ingyen lenne, sem mennék, ezért aztán nincs ötletem irodára, de vannak csábító ajánlatok e kétes kalandra.