Keresés

Részletes keresés

ovarnet Creative Commons License 2021.10.17 0 0 14176

Pozsony Főpályaudvar: link

siófoki35 Creative Commons License 2021.10.05 0 0 14175

Galántán a Pozsony-Érsekújvár személyvonat késés esetén mennyire várja meg a Nagyszombat felől jövő személyt? Mert csak 3 perc a csatlakozás a menetrend szerint...

atidas Creative Commons License 2021.08.19 0 0 14174

Sziasztok!

Kremnické Bane azaz Jánoshegy állomás felvételi épületéről van fellelhető rajz? Modellezés miatt kérdezem.
Jó lenne valamilyen épületrajz erről az állomásról...

Lovrin Creative Commons License 2021.08.04 0 0 14173

Pár éve olvastam hogy Kassáról Tram-Train jár majd ki Szepsibe, a villamosítás neki szól majd.

Nem tudom ezeket a terveket mennyire kukázták azóta.

Előzmény: alex_86 (14171)
HBweb hu Creative Commons License 2021.08.04 -1 0 14172

[Domažlice • CZ]
Súlyos vasúti baleset Csehországban ma, azaz 2021. augusztus 4-én, reggel: az Ex351-es (ALEX) és a 7406-os sz. személyvonat (ČD, 844) ütközött össze.
https://www.facebook.com/hbweb/posts/4189465227805144

alex_86 Creative Commons License 2021.07.01 0 0 14171

https://www.facebook.com/mindop.sk/posts/4238622019491429

 

Ma aláírták a Haniska (Enyicke) - Moldava nad Bodvou mesto (Szepsi intermodális csomópont) villamosításáról szóló szerződést.

Ötletekből a határtól pár km-re sincsen hiány. A megállóból kvázi közös peronos buszpályaudvart csináltak, ami nem lenne rossz elképzelés, de Kassától mindössze 30 km-re fekszik és a párhuzamos buszos közlekedés is meghatározó. A vasúti menetrend jelenleg hiányos, iker Bz furikázik, nem éppen jelentős utasszámmal. A megállóhóz való betéréssel pedig elvették pl Torna esetleg Rozsnyó felé az elővárosi forgalom kiterjesztésének lehetőségét.

Most ide kerül drót, de ennél jóval indokoltabb szakaszok is lennének, pl a Bánóc-Homonna szigetüzem, vagy akár a 170/171-esen a drót lehúzása Martín (Túrócszentmártontól) Besztercebányáig.

Az ígéretek szerint a 160-as vonal villamosítását folytatják, bár indokoltsága megkérdőjelezhető, Zólyomig még durván 200 km hiányzik, a személyforgalom nagy része a foghíjas kétórás ütemű gyorsvonatokkal és a Zólyom-Fülek-Rimaszombat személyvonatokkal ki is merül.

További kérdés, hogy a szokásos 3kV egyenáramú rendszerben gondolkodnak vagy esetleg már úgy építik, hogy 25kV-ra is könnyen át lehessen állni.

DVB Creative Commons License 2021.06.11 0 0 14170

Ide irom a valaszt, hogy ne a nemzetkozi utazasban szemeteljunk:

 

A kovetkezo vonalakon a Közép-csehországi kerület nem tervez megrendeleni jaratokat, de ennek ellenere a tervezetben benne vannak. Koronavirus miatti penzhiany. 

 

012 Plaňany zast. – Kouřim: autóbuszos pótlás
014 Uhlířské Janovice – Ledečko: hétköznap autóbuszos pótlás, hétvégén vonatok
062 Křinec – Městec Králové: autóbuszos pótlás
063 Bakov nad Jizerou – Dolní Bousov: szünet autóbuszos pótlás nélkül
064+076 Mladá Boleslav – Mělník: hétköznap autóbuszos pótlás, hétvégén vonatok
094 Vraňany – Luľec nad Vltavou: autóbuszos pótlás
095 Zlonice – Straąkov: szünet autóbuszos pótlás nélkül
110 Klobuky v Čechách – Peruc: autóbuszos pótlás nyári szezonban vonatok is
121 Hostivice – Podleąín: Forgalomkorlátozások teljes vonalon az Amazonos vonatok és a Cyklohráček kivételével
124 Luľná u Rakovníka – Deątnice: hétvégén vonatok és heti bejáros vonatok hétfőn és pénteken 
162 Rakovník – Kralovice u Rakovníka: autóbuszos pótlás
204 Březnice – Roľmitál pod Třemąínem: részleges autóbuszos pótlás
233 Čelákovice – Mochov: szünet autóbuszos pótlás nélkül

 

A szunet valoszinuleg a legtobb esetben orokre szolna.

cobranco Creative Commons License 2021.05.01 0 4 14169

"Bringával egy soha nem létező vasútvonal mentén"

 

A szlovák „Szeret-Déda project”-ként is ismert vasútvonal gondolata 1938-ra tehető, mikor az első Bécsi-döntés eredményeképpen, a szóban forgó terület egy része viszakerült Magyarországhoz. Értelem szerüen, az itt húzódó vasútvonal bizonyos szakaszai is. Ennek áthidalására, a szlovákok nagyszabású épitkezésbe kezdtek. Az észak-gömöri összekötő vonal a vad tájon, csak alagutak,viaduktok létesítésével volt kivitelezhető. A munkák infrastruktúrális része a háború végére majdnem kész lett, de mivel a terület újra Szovákiához került, a vasút befejezése, üzembehelyezése értelmetlenné vált. Bár vonal néhány szakasza késöbb bekapcsolódott az aktív használatba, a felhagyott műtárgyak jelentős része, mint egy letünt kor mementója a mai napig is célként lebeg a felfedezők, kalandvágyók szeme előtt.

A hely nem annyira látványvilágával, inkább hangulatával teremt különös atmoszférát az ide látogatóknak. Egy „abandoned –túra” története, filmes dokumentációban…

 

"Halva született project" avagy a Felvidéki fantomvonat nyomában 2020. /Szlovákia/ 2K 1440p

 

Útvonal: Csetnek-Martonfalva-Nagyszabós-Slavosovsky tunnel-Koprasky tunnel-Mnisansky viadukt-Barátelke-Hizsnyó-Lupény-Mikova-tó-Vizesrét-Nagyrőce/ Revuca/-Murány

 

Túrabeszámoló: http://cobranco.hu/turabeszamolofelv_20.html

Térkép:https://www.google.com/maps/d/u/0/edit...

 

Jó szórakozást...akit érdekel :)

DVB Creative Commons License 2021.04.12 0 0 14168

Azt irja az ujsag, hogy a Cseh Vasutak leadott egy ujabb rendelest a Siemensnek es igy az Ex3 vonatain (Praha – Ústí nad Labem – Berlín – Hamburg, Praha – Brno – Budapest) fognak kozlekedni. 2024tol allhatnak forgalomba. Hasonlo szerelvenyeket vettek Cheb fele is. 

 

https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ceske-drahy-vysokorychlostni-zeleznice-vlak.A210412_145718_eko-doprava_mato

https://zdopravy.cz/ceske-drahy-objednaly-az-180-vozu-u-konsorcia-siemens-skoda-za-125-miliardy-zvladnou-rychlost-az-230-km-h-78789/

 

A keszuloben levo vagonokrol par kep:

https://zdopravy.cz/obrazem-zkousky-novych-vagonu-pro-cd-v-cerhenicich-konci-na-jaro-se-presunou-do-madarska-74361/

 

 

HBweb hu Creative Commons License 2021.04.04 0 0 14167

2021. április 4., Světec: két tehervonat összeütközött. 

https://www.facebook.com/hbweb/posts/3816936005058070

nidsz Creative Commons License 2020.11.24 0 0 14166

személyvonattal megoldható, Poprád felől 17:52-re érkezik.

odafele irányban picit tényleg várni kell, 11:17-kor van személy Poprád felé.

Előzmény: gabor144 (14163)
alex_86 Creative Commons License 2020.11.24 0 0 14165

Az előzőt vissza is vonom, gondolom a Ruttka környéki vágányzárakkal terveznek.

Előzmény: gabor144 (14163)
alex_86 Creative Commons License 2020.11.24 0 0 14164

Gondolom már nem számolnak fix ETCS gépekkel, az átépített szakaszon 120-as lesz a sebesség.

Előzmény: gabor144 (14163)
gabor144 Creative Commons License 2020.11.24 0 0 14163

Itt:

 

https://www.zssk.sk/wp-content/uploads/2020/11/KCP_20201213_SK.pdf

 

A 80-as vonal topikban olvasottakból derült ki számomra, hogy a Rákócziról/ra (és Hernádról/ra) Kassán eddig meglévő 8 perces csatlakozás mínusz kettőre változik, mert 10 percet lazítottak az ütemes Kassa-Pozsony gyorsokon. Vajon miért? :(

 

Legalább biztos nem kési le az ember a csatlakozást, 118 perc csak elég lesz.

 

Előzmény: vonatozó (14162)
vonatozó Creative Commons License 2020.11.11 0 0 14162

2021-es szlovák menetrend elérhető valahol?

BigTrain Creative Commons License 2020.11.08 0 0 14161

8822 Személy Borsi megállo https://www.youtube.com/watch?v=yfeQ3LmuLj8

BahnScorper Creative Commons License 2020.10.15 0 0 14160

Valahol igen, keress rá, hogy "návrh gvd zssk 2021", és a megyéknek az oldalain van, persze mindenhol csak a területileg releváns.

Előzmény: vonatozó (14159)
vonatozó Creative Commons License 2020.10.15 0 0 14159

2021-es szlovák tervezet elérhető már valahol?

alex_86 Creative Commons License 2020.10.12 0 0 14158

Magyarok tervezik a 2 órás ütemet, állítólag meg fog valósulni miskolci gépcserével (ZSSK mozdonnyal), a hidasi plusz tartózkodás elhagyásával. Cserébe megáll majd Halmajon, Novajidrányban meg még pár helyen, amolyan gyorsítottként, pótjegymentesen. A nyár végi szlovák tervezetben viszont még nem szerepelnek. A hetekben dől el a sorsa.

Előzmény: vonatozó (14157)
vonatozó Creative Commons License 2020.10.10 0 0 14157

Marad a két pár Bp-Kassa IC vagy esetleg lesz több vonat decembertől?

DVB Creative Commons License 2020.10.06 0 0 14156

Az Arriva meg viszi a Desirokat az Alpha Trainsen keresztul Csehorszagba. Meg tobb DB 628-as mindenfele.

Előzmény: gw (14153)
paca664 Creative Commons License 2020.10.05 0 0 14155

Ez deklaráltan tűzoltás, átmeneti időszak.

Előzmény: gw (14153)
Nydqist Creative Commons License 2020.10.05 0 0 14154

A 754 kifejezetten jól hangzik. :) 

Előzmény: gw (14153)
gw Creative Commons License 2020.10.04 0 0 14153

Óriási minőségi ugrás lesz, 4 szerelvény 2016-al, 3 db 754-el, 4 pedig a Poprád környékén befüstölt 840-esekkel (ebből egy dupla, a többi szóló).

Előzmény: paca664 (14152)
paca664 Creative Commons License 2020.09.22 0 0 14152
vjano Creative Commons License 2020.08.03 0 0 14151

Nekem ez a menetvonal kedvező, holnap ki is próbálom Prágáig győri felszállással.

Előzmény: DVB (14150)
DVB Creative Commons License 2020.08.03 0 0 14150

Valoszinu majd valamikor kiprobalom - de nekem a Delibe erkezes kb 1.5 ora pluszt jelent, ugyhogy a proban tul vagy ha nem irrealisan draga, marad a CD. Ami viszont tetszetos, hogy a lowcost osztalyon regi DB elso osztalyt kuldenek, igy a legolcsobb kategoriaban is lehet egyedul ulni, ha arra vagyik valaki. Oda-vissza 800 korona az valoban kellemes ar. Talan 920 volt a legalja egy oda-vissza jegyert, amikor jo volt az arfolyam kb 10 eve.

Előzmény: vjano (14149)
vjano Creative Commons License 2020.08.03 0 0 14149

Szóval EC172 akart lenni...:-)

Előzmény: vjano (14148)
vjano Creative Commons License 2020.08.03 0 0 14148

RJ1032 vs. EC179 ma:

 

Godolloi HEV Creative Commons License 2020.07.29 0 4 14147

Szlovákia vasúti térképe, sok régi vonallal, vonalszakasszal, állomással. Néhány helyen magyar név van feltüntetve (gondolom, olyan régi, hogy nem volt szlovák).

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!