Kicsit elnagyolva általában úgy működik, hogy arc alapján azonosítják a kedves utast, akiről a járatra jelentkezéskor felvételt készítenek, ehhez hozzárendelik az útlevelét, beszállókártyáját és egy személyes kódot, így egyetlen ellenőrző ponton sem kell dokumentumokat felmutatnia a repülőgépbe való beszállásig. Az eddigi tapasztalatok szerint a rendszer sokkal gyorsabb és hatékonyabb, mint a hagyományos útlevél-ellenőrzés, a folyamat az arcalapú azonosítással 10 másodperc alá csökkenthető, a megbízhatósága pedig jelenleg 98% felett van. A határőrség elvileg semmilyen más adattal nem köthetné össze a rendszerből származó információkat, a fényképet és adatokat nem nyomkövetésre, hanem kizárólag azonosításra kellene használni. De hát a mai világban ugye...
Én 30 év ferihegyi szolgálat után nyilván már csak műkedvelő (amatőr) vagyok ebben a témában, remélhetően te már vagy ennyi éves. :-)
Nem tudom ki mondta neked, hogy Ferihegyen vezették be, vagy tesztelték először. Igaz, hogy mi már a második garnitúrán is túl vagyunk sőt, még élesben is ment a teszt és még van hátra néhány, de "ki tudja, én sem tudhatok mindenről" (by Gio) lehet mégis ők lesznek az elsők, időutazásban biztosan.
"🎅MIKULÁS AJÁNLAT🎅: KEDVEZMÉNYES AJÁNLAT A HOLIDAY PARKOLÓBAN!
Ho-ho-ho, a Mikulás alacsony parkolóárakat hozott! ❗csak 600 Ft/nap❗ Foglaljátok le parkolásotokat MA online a https://www.bud.hu oldalon és parkoljatok kedvezményes áron! Az ajánlat Holiday parkolónkban, minimum 5 nap parkolás foglalása esetén érvényes. Utazási időszak: 2019. december 6. - 2020. február 28-ig. (kivéve 2019. december 21. és 2020. január 2. között) Foglalás: CSAK december 6-án!
Kb ennyi kellett volna: jó hogy könnyebb/gyorsabb/egyszerűbb lesz itt is, schipolon már használják egy ideje. E helyett meg lett hogy, sőt ez meg az van mit kell menőzni hogy ultramodern. Érdekelne, mert tényleg nem tudom, hol van még ez a szabvány.
Mellesleg vannak tesztelés alatt mindenféle rendszerek, amik az eu terve szerint kötelező lesz majd, ezeket beszerzik a repterek, próbálják melyik jobb.
A kedvencem viszont csak a szokásos, kioktattak (néha biztonsági szabályokból, most épp) terrorizmusból...
Szerintem ez sima tényközlés volt, én nem találtam benne semmi fikázást. Az megint csak tény, hogy a világ nagyobb és tőkeerősebb aerodromjain például már használják a biometrikus arcfelismerő rendszereket. (Ezek lehetővé teszik, hogy az utasoknak az ellenőrzés során ne kelljen megmutatniuk az okmányaikat, vagy a beszállókártyájukat. Egy képalkotó eszköz ugyanis rögzít róluk egy képet, igazolja személyazonosságukat, majd a rendszer másodpercek alatt tájékoztatást ad arról, hogy jóváhagyja-e az utas beszállását.)
Egyszer majd Ferihegyen is lesz, de attól még a tény tény marad, ha máshol előbb volt. A propaganda persze néha szívesen kiált hurrát, és hát valljuk be, örülni is kell minden új fejlesztésnek. Jut eszembe a PR-ről: Hardy Mihályt legalább ismertük, akármit is mondott akármikor éppen. De meg tudná valaki mondani, ki most az utóda? Én történelmi okokból ma is érdeklődve nézegetem a sajtót egykori munkahelyem miatt, de speciel én nem tudom. Biztosan bennem van a hiba.
Frusztrált biztos nem vagyok, max te, mert az értő olvasás kimaradt, mármint hogy megtaláltad a lényeget. Biztos lehetsz benne, sokkal többet tudok mint te csak gondolnád. Schipol=Farouk nem alma körte, hanem schipol...
amire te gondolnál, ha utánaolvastál volna, az Mogadishu. Ha már alma körte. További boldog utazást.
Látom, dolgozik a gondolkodás nélküli frusztráció....
1. Nem kritizáltam az UB-t BUD-on (söt, ha esetleg jobban olvasol, akkor több utóbbi bejegyzésemben is pozivan írtam rólatok)
2. Az egyszerüen tény, hogy ezt a technológiát máshol már régebb óta használják. Mintahogyan a pl. az önkiszolgáló check-in pultok is hamarabb terjedtek el máshol, mint BUD-on. Vagy a saját csomagfeladás. Be lehet állítani világraszóló újdonságnak, de ez max a Hegyeshalom-Záhony által határolt térségben az. És én pusztán a tényt írtam - nem minösítettem (pedig lehetne, elnézve a BUD PR-alakulatát.....)
3. Az általad "érvként" felhozott terrortámadás 2009. decemberben, tehát majdnem 10 éve történt, ráadásul - ha vetted volna a fáradtságot és utánaolvastál volna, bár gondolom, ezt azért leoktatják az UB-n - az illetö az alsónadrágjába varrt 80g, por alakú PETN-t akart meggyújtani. Szóval körte és az alma esete.
4. Érdekességként megjegyzem, hogy mivel rendszeresen utazom AMS-ba is, ott az átlagnál többször kapok másodlagos ellenörzést (BUD-on még egyszer sem), a múlt héten pont egy ilyen gépen szúrták ki.....az Andokból hozott szuvenír sót.... de alsógatyába varrt cuccokkal még nem és ezután sem próbálkozom, szval nincs véleményem.
Számtalan dolog van amibe simán bele lehet kötni BUD-on (infrastruktúra,land side,építészeti megoldások,stb) viszont punt a szeku és az útlevélkezelés az ami hatalmasat fejlődött és azt kell mondjam hogy nem sok kivetnivalót találni benne.
Le kell jönni Debrecenbe, ki kell próbálni az itteni UB ellenőrzést, kb Phenjanban képezhették őket, itt még a vasbeton is folyadéknak számít. Öngyújtó max 1 vihető át, mikor megkérdeztem hogy mi az a dolog amit 2 öngyújtóval meg lehet csinálni,de egyel nem, az volt a válasz hogy ez a szabály.
Szuper. Ez az a schipol ahol Farouk Abdulmutalab utazott, igaz? Tényleg megfogtad a lényeget. Én vagyok a hülye hogy még néha benézek az index fórumokra.
Ezt az “ultramodern”technologógiát kb. 2 éve használják Schiphol Amszerdamban, ahol sem a laptopot, sem pedig a folyadékot nem kell kipakolni (non-schengeni szeku, illetve tranzit).
Igazából a terminálból nem nagyon látni semmit, a bejutás macerás, és a parkolási díj is csillagászati (vagy az Aeroparknál lehet letenni a kocsit, és onnan gyalog be, de 3 évessel lehet, hogy kicsit sok a táv), de ezt nem ajánlom, a két említett domb Nektek a tökéletes választás, más kisgyerekesek is lesznek ott szinte biztosan.
Mindkettő megközelíthető autóval, és kellemes piknikhangulat van általában. Értelemszerűen fordított széljárás esetén az adott helyről a felszálló gépeket lehet megtekinteni.
3 éves kislányom odáig van a repülőgépekért, vasárnap Pestre kell mennem, ezért arra gondoltam, hogy közelebbről is megmutatnék neki nagyobb gépeket.
Az lenne a kérdésem, hogy Ferihegyre hogy érdemes bemenni (vasárnap) csak mezei látogatóként, hogy kicsit közelebbről is szemügyre vehessünk le és felszálló, vagy várakozó gépeket (autóval mennénk).
Esetleg van olyan hely reptéren kívül is, ahonnét érdemes lenne őket megnézni, ha a bejutás macerás lenne?
Tegnap éjjel néhány fémoszlopot láttam valahol a terminál épület és a bádogviskó kisebb számú (A12) kapuhoz tartozó állóhely között mi lehet az? Sötétben nem tudtam jobban megfigyelni.
Aki mar allt kozvetlenul a keritesnel a palyakuszob elott (azt mar mondani sem merem hogy a keritesen belul az uton) az tudja hogy mekkora a ‘repulogepek altal keltett legorveny’ es hogy az mennyire kepes levinni egy jol karbantartott tetorol a cserepeket.
Egy járattal múlt héten hajnali 2:25-kor szálltunk le a 13R pályára, és ez volt a menetrend szerinti érkezés. Csodálkoztam is, azon meg főleg, hogy TartósPista felől közelítettünk...
„Ami a repülőgépek által keltett légörvények okozta tetőkárokat illeti, a Budapest Airport az eddigi gyakorlatnak megfelelően támogatja a helyreállítást. A felmérés és a javítás az érintett ingatlan esetében 1-2 napon belül megkezdődik”