Fröcsögj csak, én jószándékkal javasoltam neked a nyugtatót.
Nem megy ez a kommunikáció neked. Egyre több emberrel veszel össze a kisfiús dacos stílusod miatt, és bizony egyre nagyobb baromságokat engedsz útjára.
Az pedig már igen csak büdös, ahogyan tömjénezed magad, és bár a jószándékod alapesetben nem kétlem, viszont ha van is ilyen, a stílusoddal és a vélt szakmai jártasságoddal agyon is csapod.
Így jártál Lorena (bocs, ha nem jól írom a nevét!) esetében is, neked meggyőződésed, hogy frankó csávó módjára segítettél, csak éppen ő nem ezt érezte. Gondolom ez esetben pedig csakis ő lehet a hülye. :-/
STÍLUS az ingerszó, öcsi, nemcsak én kifogásolom ezt!
A sértettséged kapkodó pánikjában szegény Mikimaus-t hívod segítségül, de még azt sem vagy képes belátni, hogy a stílusodra vonatkozóan ő is megfogalmazott némi kritikát. Sajnos nem mindenkinek elég az a viselkedési útmutató, mely szerint téged így kell elfogadni. Nem! Viselkedj felnőtt ember módjára, ha segíteni akarsz, akkor a célod a segítség legyen! Vannak itt olyanok, akiknek ez megy, tanulmányozd az ő hozzászólásaikat, van mit tanulnod belőlük.
Zárszóként hadd hívjam fel a figyelmed újfent erre a tényre: az internetes kommunikáció alapesetben anonim eszköz. Nem leszel sem hitelesebb, sem nem jogosít fel semmilyen előjogokra az, hogy ha te bármilyen személyes adatodat közzéteszed. Ez nem érv, nem hőstett, de még csak nem is etikai pozitívum - különösen akkor nem, ha a segítség máza mögött öntömjénezel és fikázol. Csak ebben a topikban többen vannak (azaz nemcsak én!) azok, akik nem élték meg azt a pozitív hozzáállást, amit állítasz magadról.
Legutolsó zárszó (mindig eszembe jut valami...): Hálás vagyok neked a "vélem" szó (kéretlen) jelentéstani magyarázatáért, a buddha-i megvilágosodás lepkefing ahhoz az eufóriához képest, amit e kioktatás során átéltem.
Ez olyan zagyva, hogy feltételezem nem is nekem szántad válaszul. Nem szoktam ilyen kifejezéseket használni, anyázni, tehát ne nekem címezd az ilyen választ légyszives!
Azt meg hogy mi pered le rólad, pontosan megítélhető a válaszaidból. Részemről be is fejeztem.
Pardon! Azt gondoltam elég egyértelmű, hogy olvastam a 63-as válaszodat, hiszen annak stilusára hivatkoztam az imént.
Bármennyire képtelennek tartod, értelmeztem is. Ha elolvasnád még egyszer az előbbi észrevételemet, megírtam, hogy nem a tartalma, hanem a stílusa ellen van kifogásom. Nem akarod érteni, ugyanazt mégegyszer elmagyarázod mint egy értelmi fogyatékosnak, ráadásul ugyanabban a kioktató, gúnyos stilusban. Kár rád szót fecsérelni, mert fel sem fogod miről beszélek.
De ahogy a tartalomhoz is fűzzek valamit, azt jobban érted talán. Nem felróttam a szolgáltatómnak, hogy megduplázta a sebességet, csak megállapitottam, mint ahogy azt is, hogy egyoldalúan tette. saját jószántából. Ja, hogy reklamáltam-e, reklamáltam-e, reklamáltam-e (gyengébbek kedvéért háromszor...sőt: négyszer!) te is tudod, hogy nevetséges kérdés.
Azt nehezményeztem, hogy miután a csomagokat átvariálták, az eredeti sebesség és a korlátlan adatforgalom (az eredeti szerződésnek megfelelően) variáció nem lehetséges, csak eredeti sebesség és korlátozott adatforgalom, VAGY dulpla sebesség és korlátlan adatforgalom jóval drágábban.
A hűségnyilatkozattal annyiban van igazad, hogy azalatt az idő alatt mindkét fél kötött árban és szolgáltatásban. Egyébként olyan elrémisztő történeteket olvasok (itt is), hogy a kiszolgáltatott ügyfél kétszer is meg kell gondolja, ha mondjuk szolgáltatót akar váltani. Én javithatatlan optimista vagyok, reménykedem, hogy legalább a piac és az öntudatosabbá váló ügyfelek rákényszeritik a t-online -t a korrekt üzleti magatartásra és árakra.
Észrevetted tán, hogy egy párhuzamos topikon adtam tippet egy segítségkérőnek.
Na szerinted a Te tipped fog bejönni, vagy az enyém? Egy nem T-s net esetnéni router mögötti kétgépes háló egyik gépéni működésképtelenség megoldása a kábelmodem kikapcsolása lenne tipped szerint? Ja! hogy én csak ugatom a témát bérencként...
Te meg modemkikapcsolást javasolsz router mögötti probléma kezelésére.... Na lengetem a kalapomat...
Lojalitásról beszélsz, miközben a fórumon lekezeled az ügyfeleket és érezteted velük, hogy nagyon ostobák, mert nem tájékozódnak rendesen. Szerinted mindenkinek kötelessége mindennek utána járni, és aki ezt nem teszi meg, az beszopta. Gondolom azonban, hogy amikor az ügyfelek seggét személyesen, hivatalból kell nyalnod, akkor nem engedheted meg magadnak azt a stílust, amiben itt kiéled az agressziódat, csalódottságodat, megkeseredettségedet. Nézz utána az értelmező kéziszótárban a lojalitásnak…!
A prognosztizálást és az ügyfél 2 szó utáni beskatulyázását sem nevezném feltétlenül lojálisnak, inkább tudálékos szarvashibának – nem gondolom, hogy a tonline zászlajára tűzte az ügyfél lekezelését (ahogy neked, mint ügyfélszolgálatosnak sem megengedett vagy elfogadható). Az már csak a szerény magánvéleményem, hogy irtó nagy balek az, aki ugyan nem ismer egy esetet, de találgat, véleményt alkot, hogy aztán enyhe öntömjénezéssel próbálja magát tisztára mosni. Szerintem próbáld ki, hogy azt a hozzáállást nyújtod itt is, mint amikor dolgozol, meglásd, a fórumozók nem fognak letaknyosozni, amit aztán külön energiával kell lepergetned magadról.
Találó a megjegyzés, rengetegen szólnak, hogy túlságosan nagy a mellényed, de ezt te méltatlannak találod a szellemi színvonaladhoz, ergo mindenki hülye, csak Te vagy helikopter.
A svájci árak kérdését pedig ezennel zárjuk rövidre, ahogy szeretted volna! A telefon (mobil és vezetékes is) és az Internet jóval olcsóbb, mint Magyarországon, pedig Európa egyik legdrágább országáról van szó. Addig, amíg én vezetékes telefont a nap 24 órájában ingyen használom belföldre telefonálva, addig otthon fel sem merem venni a kagylót, ha csörög, mert lassan az is pénzbe kerül. A mobillal hasonló a helyzet, a havi előfizetésem 17 ezer forint ugyan, de korlátlanul, bármikor hívhatok vezetékes telefont, illetve a szolgáltatóm ügyfeleit, és az előfizetésen kívül semmilyen költség nem fog megjelenni a számlámon. Szóval javaslom, hogy ha tényleg van ismerősöd, akkor kérdezz rá egyszer, hogy mennyibe kerülnek a szolgáltatások, mert eddig még láthatóan nem tetted meg. De elég csak Németországig menni, ott aztán még kedvezőbb árak vannak. Kicsit hülyére véve érzi magát a magyar ügyfél? Nem csodálom!
A legutóbbi hozzászólásodnál azonban mintha pálfordulást érzékelnék, csak nem Simó úr neve hallatára ütöttél meg normálisabb hangot?
opardon: akkor lassan mondom, hogy mi pereg le rólam: a bérencezés, a taknyosozás, a köcsögözés. (asszem max. a baszkit használtam, letaknyosozni, leköcsögözni, lebérencezni eleddig senkit nem méltattam..)
Ha nem zsigeri anyázás van, hanem tényleges, értelmesen előadott segítségkérés, konkrét megfogható szakmai kérdésben, akkor bevetek minden tőlem tellhetőt, de mikimaus hamarabb és hatékonyabban ha általános, mint én. A mit hova klikkeljekben meg tán én vagyok hatékonyabb... Csak kellően kellhet engem megszólítani, hogy megoldást szállíccsak, akár visszahívással, hogy ne a túloldalnak kelljen fizetni a telefonért... (Na ez a metódus mond neked valamit? Vagy az is köcsög, aki ingyért felhív, hogy eligazíccson? aztaköcsögit nekije.....)
Pardon! a 62-edre írt 63-asomat elolvastad? tán igen, ha arra hivatkozol itt..
És értelmezted is?
De tényleg? És körbejártad a dolgokat?
Mert arról beszéltem tán, hogy van ugye a hűségnélküli ár, aztán az ilyen-olyan hűséggel vállalt esetére, és arról hogy egyéves hűség letelte után az ügyfél kezdeményezésére vállalt újjabb hűség esetére kedvezményt kap, mintha a kétévest használná....
Ja hogy alapból az van a feltételekben, hogy hűség utánra az aktuális listaár játszik.
Eseteg utánjárással lejjebb lehet vinni.... Az ügyfél kezdeményezése esetén.
Aztán ugye arról beszéltem, hogy felróttad a szolgáltatónak, hogy egyoldalúan felemelte a sebességed, a k.annyukat nekik. És kérdeztem, reklamáltál-é emiatt. Tényleg: reklamáltál emiatt? Reklamáltál?
Volt egy nevezett csomagod, aminek volt egy adott ára, sebessége. sebességét megemelték, csomagváltás nélkül, azonos áron.
És felróttad a szolgáltatónak, hogy az azonos áron és csomagnéven való csomagban vittek tovább a megemelt sebességgel, és nem az ócsóbb másnevű, csomagban, ami csak az emelés után lépett a piacra?
Kérdeztem akkor is: reklamáltál a sebesség-emelés miatt?
Kezdeményeztél csomagváltást? Mondjuk a hűségidő alatti alacsonyabb csomagra váltás általában kötbérrel fenyegetett - mégha vesszük azt a szitut, hogy sebességemelés miatt megemelkedik a sebesség, és visszaváltasz egy alacsonyabb csomagra, ami azonos az eredeti sebességre. CSOMAGVÁLTÁS történik, tehát a kötbér bejátszhat, mégha a sebességek azonosak is maradnak.!!!
Na akkor tudd: hűség lejárta után mindenkinek szabad a pálya akár csak csomagváltás ügyében, akár szolgáltatóváltás ügyében.
Hűségidő alatt kötelmek kötik úgy a szolgáltatót, mint az ügyfelet. Mondom: az ügyfelet is!
A grátisz dolgokkal meg élni kell, a visszaélési izék vélhetően kivédettek a szolgáltatók oldaláról...
És ha én utálatos is vagyok, lehet kérdezni az engem kollégájának nevező mikimaus-t, adok a véleményére, de "VÉLEM" sebességemelési azonos ár okán nem fog nekem ellentmondani.....
A 62-es hozzászólásomra adott válaszodra akkor nem reagáltam, nem láttam értelmét. Gondolom aki fórumra beir, véleményeket, segitséget vár, amit köszönettel fogad akkor is, ha nem egyezik a sajátjával. Jó esetben.
Én azt kérdeztem, aki hozzám hasonlóan járt, annak mi a véleménye az esetemről. Te a szolgáltató szempontjából válaszoltál, nem is az a gond, amit, hanem ahogy.
Nekem is lekezelő, kioktató, gunyoros hangvételben válaszoltál. Akkor nem tettem szóvá, a mostani hozzászólásodban megerősitetted a feltételezésemet, hogy lepereg rólad.
Azért legalább elgondolkodhatnál a dolgon, ha már többen is nehezményezik a stilusodat.
Na most melldöngetve jössz azzal, hogy jusztsem olvasol utánam. És feltételezel rólam dolgokat, ami korántsem állja meg a helyét!
Elsőként: ugyan a T-től kapom a fizetést, de kizárólag azért, hogy munkaidőben az ügyfelek seggét nyaljam, és ezt teszem olyannyira, hogy (csak példa!) akár három év múlva is megcsörgetik esetleges nyűgjeikkel a mobilomat, mert egyszer a kiszállás előtt odaszóltam, és a kiszállás után oly annyira elégedettek voltak a hozzáállásommal, hogy letárolták a mobiljukba a nem rejtett számomat (ugye az annonimitás témája, de erről később).
Ha tényleg utánam olvasnál - amit tuttira nem fogsz - akkor láthatnád, hogy konkrét ügyekbeli hozzászólásaim kapcsán többnyire általánosítok, vázolom az általános ügymenetet, és igyekszem megvilágítani a lehetséges buktatókat. Mindezt teszem szabadidőm rovására, senki által nem megfizetve, sőt: magamnak költséget okozva.
Teszem ezt azért, hogy az ide olvasók tájékozottabbak legyenek, és úgy mellesleg cég-lojalitásból.
Az általad jó fogásnak vélt stilusbeli "vélem" kifejezés pedig ha alaposan értelmeznéd a mondókámat, éppen annak a kihangsúlyozására szolgál, hogy nem én vagyok a mindenttudó, hanem éppenséggel azt akarná érzékeltetni - ezekszerint számodra mégsem érzékelhetően - hogy saját véleményemet irom le (amit Te ideömlesztett karakterhalmaznak minősítesz). Szóval a vélem éppenhogy nem a felsőbbrendűségről szól stilárisan, hanem éppen arról, hogy vélelem, esetleg logikusnak tűnő levezetés következményeként....
Mellesleg: egyelőre úgy tudom, hogy Simó úr egyelőre még nem a fő-főnököm, szóval attól hogy megküldted neki a linket, nem lesz sem jobb sem rosszabb sem Neked, sem nekem...
Második hibát elemző bekezdésedben is van hiba.
Mint utaltam rá: itt ugyan nicknéven vagyok jelen, de aki akarja, megtudhat rólam mindent. Rólad lekövethető bárni is????
Aztán emlegetsz holmi jövendőbeli asszonyt... Kac-kac.....
Most látom: a "vélem" szóforfulatot is itt rovod fel nekem. magarázatot lásd fentebb...
Harmadik hibát elemző bekezdésedben az ügyfél seggnyalást hoztad fel, na erre is reagáltam fentebb.
idézet Tőled:
"De talán kinövöd. Kis taknyos!"
Ezt a részt nem minősítem, csak hivatkozom a fentebb írtakra, miszerint tuttira több helyen van meg a mobilszámom mint abszolút korrekt, ügyfélcentrikus lótifuti száma, aki minden problémára megoldást keres, mint a tied.
Meglehet: van egy konfliktusod "A" céggel. És ha valaki véleményt alkot az ügyedről egy nyílt fórumon, azt lebérencezed, letaknyosozod. Megsúgom: nem Te vagy az első, lepereg rólam.
Mint mondtam volt: nekem többet jelent egy szóbeli, vagy e-mailes köszönöm, meg a sokévutáni újbóli megkeresés, mint egy önmagát felpörgető ismeretlen valaki letaknyosozása....
Na baszki. (így kezdem, hogy te is megértsd.) Javaslom, hogy egy mérték utáni szabótól kérj egy alapos kiigazítást a mellényedre vonatkozóan, mert a jelenlegiből kettőt is csináltathatnál.
Nos, fussunk neki. Eszem ágában sincs utánad olvasni, lévén összehányt karakterhalmazaid irodalmi értéke vetekszik a kenyéradód ügyfélkezelési színvonalával. (emlékszel: nulla) Más okom is van erre, mégpedig az, hogy hagyjak egy kis rést neked, amelyen még fogást tudsz keresni rajtam, mert meglehetősen kevés pozitív jelzőt fog tartalmazni ez a hozzászólásom. (Ezen a ponton már érdemes lesz bevenned a napi nyugtatóadagod kétszeresét.)
Több ponton vétesz szarvashibát.
Az első hiba: Nem ismeretlen a számomra az a gondolkodásmód, aminek prominens képviselője vagy, nevezetesen: mindenki hülye, csak én vagyok helikopter. Bárki bármilyen kritikával él szeretett T-com apáddal szemben, akkor az köcsög, de minima ostoba, aki nem olvassa el a szerződési feltételeket. Alant olvashatod azokat a részleteket, amelyekből még a megkeseredett öngyilkos-jelöltek is képesek a megfelelő konzekvenciát levonni: az Axelero elcseszte. Igen, az Axelero. Akkoriban ugyanis nem volt még jelen a T-csoport - no persze ezzel a névhasználattal mikimaus-nak hamar eszébe jutott, hogy csakis egy fröcsögő paraszt lehetek, aki nem vesz tudomást a dolgok változóságáról, és a mai napig a Tanácsra jár és a párttitkár elvtársat keresi.
Cseppet sem hat meg az a kissé (?) lekezelő rendreutasításod, mely szerint nem álcázod magad, hisz bevallottan azért is adja a kenyeret Mr.T., hogy itt osztogasd isteni kinyilatkoztatásaid a degenerált ügyfeleknek. Ezúton gratulálok a munkaadódnak, hogy sikerült egy olyan vazallusra szert tennie a személyedben, aki e helyt is öregbíti cége enyhén csorba hírnevét a potenciális (és valós!) ügyfeleinek uracs lekezelésével. (Engedelmeddel belinkeltem Simó György úrnak szóló e-mail-ben e becses és nyilván elismerésére okot adó kedvenc fórumod linkjét.)
A második hiba: A lekezelő stílus ismert emberi hiba, a tipikus sikertelen kisember ügyefogyott próbálkozásai ezek az anonimitás diszkrét leple alól. Ezt vagy kinövöd, vagy a jövőbeni asszony leveri rajtad az első adandó alkalommal. Sokkal kellemetlenebb bibi az, amikor nagyfiúk okosnak vélt szófordulatait erőlteted be (pl.: vélem) lépten-nyomon, akár az értelem rovására is, hiszen talán így látszólag birtokolhatod azt a virtuális intelligenciát, ami nyilván felhabosítja még a tesztoszteronjaid is. Ahogy a nagyfiam mondaná: gáz. Persze a te cyber-világod, a te színjátékod, lelked rajta. Viszont mindig lesznek olyanok, akiknek csípi a szemét a nejlon-arisztokráciád és a műmájer okoskodásod, így nemcsak hiteltelenné válsz, hanem kritikák célpontjává is.
Harmadik hiba: A multi-szolgáltatói arrogancia csak részben a menedzsment hibája. Annyiban feltétlenül, hogy nem sulykolja bele a munkatársi fejekbe a kapitalista szolgáltatás fő alapelvét: az ügyfél a király. Tetszik, nem tetszik bizony ki kell nyalni az ügyfél s**gét (vigyázat, ez képletes megjegyzés...!), mert az ügyfélből él a cég.
Elismerem, hogy a Matávnet óta élenjáró technológiával dolgozik a téonlájn, az is tény, hogy a telefonos support is példaértékű. Az a fő baj, hogy a call-center operátorainál megakad az ügyfél-orientációs képzés, tán már a supervisornak (máshol az operátorok vezetője, nálatok nem tudom mi a titulus) is fel kell lapoznia a szótárt az "ügyfél" címszónál. Minden más munkakör megrekedt a tudományos szocializmus erkölcsi szintjén (az erkölcs szót keresd ki a Révayból!), és a Kotler-féle tömegmarketing hályogán át nem észleli az embert. Ez neked sem megy, sikerült átvenned a posztkommunista szolgáltatói erkölcsöt, és remekül mixelted a visszafogott intelligenciáddal.
De talán kinövöd. Kis taknyos!
Utószó: Svájc témában kész vagyok a vitára, nem ez lesz az első olyan téma, amiben királyfinak érzed magad. De hogy igazítsak kicsit az önértékeléseden segítek neked: Az internet világméretű médium. Sosem tudhatod miben jártas és honnan ír a vitapartnered...;-)
Először néhány sor Neked, mert Téged legalább nem fertőzött (még?) meg a T. Cég arrogáns multi attitűdje.
Igen, a két év lejártával mondtam fel a szerződést. Ennek ellenére még hónapokig számláztak, mindezt úgy, hogy a felmondást követően nagyjából a harmadik héten egy amúgy rendkívül udvarias úriember elvitte a modemet, és megerősítette, hogy azért viszi el, mert a szerződés megszűnt. Szerinte. Nem így a számlázó részleg szerint. Egy rövid (és míly meglepő, de udvarias!) levél kíséretében újra elküldtem a felmondást az előzőleg elküldött levelem feladóvevényével egyetemben. Megjegyzem sem erre, sem az előző levelemre egy böffenés válasz sem érkezett, így válaszként értelmeztem a mintegy háromnegyed évvel később érkezett dörgedelmes behajtói fenyegetést. Szóval ügyfélkezelés tényleg nulla. Az én esetemben adminisztráció is nulla. Az arroganciát önmagában megtestesíti az ügyfél totális ignorálása, nem kell k.anyádozni az én értékrendemben az arroganciához!
Egy apró lábjegyzet a végére: vigyázat, a "hülye ügyfél" szemléletmód hamar megbosszulja magát. Nagyjából a rendszerváltással egyidőben kellett volna a szolgáltatói tévedhetetlenség kontra ostoba ügyfél szemléletet levetkőzni, de sajnos erre a magyar multik még nem képesek. A sok lúd disznót győz elvét érvényesítik, a csúcsvezetők nem látnak túl a makro-szemléletükön, a front-office viszont tele van lelki sérült alkalmatlanokkal. Ezzel persze vitázhatsz, Neked lehet más tapasztalatod.
Ezek az én tapasztalataim. Nekem, a hülye ügyfélnek. ;-)
Nem egyértelmű, mert hűség alatt felmondani tényleg marhaság és a mondataiból az is következik, amit én vezettem le.
Amúgy meg szvsz nyugi, öreg harcos barátom, mi itt jó zsaru - rossz zsaru módszerrel mindenkit eligazítunk jó szándékkal. És én is tudok kötöszködős lenni T-Com-mal, de ettől még persze nem Rajtad akarok szóban sem bosszút állni ;-)))
Mindig (mindenhol) vannak olyan emberek, akik akár igen magas (felelős) pocízióban képesek igen komoly ügyeket megoldani, szervezni-vezetni, de OTTHON: nem olvassák el a számláikat, leveleiket nem bontják fel és egyáltalán, szarnak az egész világra, mert ők fáradtak, eleget foglalkoznak ilyenekkel a munkahelyükön etc...
És persze vannak igen jelentős számban (sajnálatosan, de) funkcionális analfabéták, akik sajnálatosan egy egyszerűbb szerződést sem képesek jó szándékuk ellenére megérteni.
Nos az ilyen - amúgy tidzstes - emberek védelmében nyomtam fel az NHH-nál a Magyar telekom-ot amiért a legújabb T-Com telefonos ÁSZF-ben (melléklet V. fejezet) már a termékek sincsenek kiemelve és olyan szinten összefolyik a szöveg, olyan mértékben rossz helyen tördelik meg a PDF-oldalakat (!), hogy az nem fa előfizetőket is megzavarhatja! Ha ehhez hozzáveszem, hogy pl. az szerződésekről szóló szabályozás ellenében (!) nincs oldalszámokra vonatkozó "index", ami alapján egy 130 oldal körüli dögben meg lehetne keresni egy terméket (a 700-800 oldalas egészről nem is szólva, ahol szintén nincs indexálás, csak a honlapon pdf-ekre szaggatva és kellően összezagyválva - lásd kötbér: ahol külön van számhordozásra és szolgáltatóválasztásra, míg a törzs-szövegben alig (sőt: nem) találod meg az általános kötbér fejezetet, mert nincs, illetve nem a nevén szerepel, hanem kártértítés címszón belül (!) --- azaz logikusan már innen törvénysértő is az ÁSZF, mert a szerződés-szegés miatti kötbérről szót sem ejt!)
No ezek után a T-Online talán még egy fokkal nehezebb falat is az általam tisztelt átlag-előfizetőnek.
Így ÉN mindig mérlegelem, hogy megérdemli valaki a prejudikált letolást, vagy inkább mégsem ;-D
Abban igaza van annak, aki Téged "bírál", hogy valóban és (mint ezt már írtam Neked) talán feleslegesen is "sértetten" reagálsz, miközben ÉN JÓL TUDOM, hogy szándékaid gálánsak és jók, de folyamatosan nem érdemes hergelődni, nem?
Vélem hűségidő alatt mondott fel, mert a hozzászólásban nem tünt fel, hogy lejárat utáni lett volna a felmondás.
Vélem: mondjuk 15-én felrúgom levélben a szerződést, azaz postára adom. Az mondjuk másnap-harmadnap- negyednap megérkezk a szolgáltatóhoz - mert mi van, ha pénteken délután adom fel azt a levelet? Na a szolgáltató a beérkezett írásbeli megkeresésekre feldolgozási időt hagy magának, mondjuk nyóc napot, tehát a mondjuk 18-19-én beérkezett levelet 26-án veszi kézbe.
A számlázási rendszer meg mondjuk 20-án készíti el a számlát - mondjuk 23-án kapod kézhez, 29-i határidővel - , mondjuk ez a számla a 10-i állapotnak megfelelően, a következő hónapra szóló előfizetésről szól. (és a rendszer még arról nem tud, hogy szerződésbontás fenforgásának tényálladéka forog fenn....)
Ha ennek befizetése nem érkezik be időre, megy egy felszólítás, miszerint elmaradásban van a hűdemélyentisztelt ügyfél, kéretik befizetni, merkülönben irgumburgum, kikapcsoljuk!
Persze közben becsap a ménkű, miszerint szerződést bontott hűségidő alatt, nosza akkor mehet ki egy kötbér befizetésére történő felszólítás is.
(itt most kérdéses, hogy a két ügy összefésülődik-é a rendszerben, és a két követelés esetleg egy korrigáló követelő számlán jelenik-é meg később, utalva arra, hogy az előzőek tárgytalanok, vagy mondjuk az előfizus dolgot kell lejátszani előbb, hogy az legyen egálban, miszerint minden jogos követelés térült, - esetlegesen befizetett következőhavi meg visszautalásra került - és utána jön a kötbéres játszma, vagy tényleg két külön szálon fut az előfizetési díj lerendezése oda-vissza, és külön szálon a kötbér.)
Na ettől még cirfább lehet, ha a zügyfél "csakcsupán" a felefonszámlával marad annyira hátralékba, hogy kikapcsolják a vonalat (ott is fizetési emlékeztető, felszólítás, majd egyirányúsítás előzi meg a kikapcsolást! és ha tuttira nem fizet, hát követeléskezelő céghez kerülhet az ügy, de ez már független a kikapcsolás tényétől, merthogy az egyirányúsítás, kikapcsolás a szolgáltató részéről a kötelőnek mondható "kármentés" részének tekintendő.). Szerződés szerint DSL nyújtásához élő, korlátozásmentes telefonvonal kell, tehát ha nemfizetés okán a vonalat kikapcsolják, akkor az a szolgáltató érdekkörén kívüleső, - és a zügyfél érdekkörébe tartozó körülmény miatt - történik a szerződésszegés, tehát beindul a mandula, miszerint az ügyfél okán lehetetlenül el a szolgáltatás nyújtása, tehát az ügyfél kötbérfizetésre kötelezhető.
Na végülis: követeléskezelőhöz sokmenet után kerül az ügy, vélem nem bírósági végrehajtásként kell ezt értelmezni, hanem a szokásos követeléskezelésként, mert ha bírósági szakasz utáni a dolog, akkor akár hatósági támogatással a végrehajtó csönget be, és nincs mód levelezgetni.....
Mindezen fenitek csak a józan paraszti ész által kigondolt folyamatok, attól, hogy van magenta bézbólsapkán, még nem látok bele a T-online számlázási rendszerébe, de azt tudom, hogy az minősített, auditált! És mondjuk tudok tutti fórumról, ahol az ügyfelek tuttira naprakész és kellő jogkörökkel rendelkező tényleg bennfentesekkel tudnak kapcsolatba lépni, mondjuk ott bármi nyűg után többnyire "köszönöm"öt olvasok az ugyfelektől. És nem azt, hogy k.anyádat viktor, vagy kati a magentapólós anyádat, meg hogy vegyé'má' vissza, csinájá' másik nicket....
Elsőként - elöljáróban a többihez - szeretném jelezni, hogy ÉN független távközlős vagyok és ilyetén jellegemnél fogva elvárásaimat a SZOLGÁLTATÓK és az ELŐFIZETŐK felé is a megfelelő súllyal próbálom meg érvényesíteni, azaz ha efi hibás, akkor őt javítom ki (általában ezen a fórumon) és igazítom el jó szándékkal - ha a szolgáltató vét, akkor az ügy súlyától (vagy a korábbi jelzéseimre adott reakcióktól!) függően szólok (újra..) vagy állampolgári jogon bejelentem az NHH-nál...
És amiért ezt leírtam: RAINMAN barátom (kollégaként barátomnak tekintem, igaz még nem találkoztunk..) több esetben leírta magáról, hogy T-Com-os, így a kirohanásod ama részét, miszerint álcázná bármilyen módon is efféle státusát - egyszerűennem igaz.
Azután: LEHET Rainman-tet sok esetben úgymond csitítani (meg is szoktam tenni ;-) )
DE: Ő, ITT, NEM KÖTELES tűrni a hülyeségeket (ha visszaolvasol, volt abból is) és megengedheti magának, hogy szubjektív legyen - ahogy mindekni más akár a Magyar Telekommal szemben is itt! - MIVEL NEM HIVATALAOS ÜGYFÉLKAPCSOLATOSA VAGY SAJTÓSA a cégnek (ez objektív igazság) és NEM IS ILYEN MÓDON KÉPVISELI A CÉGÉT ITT!
Még aztánabban: való igaz, hogy a "pult túloldalán" ülőknek sokkal rosszabb tapasztalatai vannak az előfizetőkről, mint azt TE valaha el is tudnád képzelni! És annak ellenére, hogy a "mindig az ügyfélnek (vevőnek) van igaza" általam is vallott alapelv szerint nyelniük kell -- ezz NEM JOGOSÍT FEL SENKIT, hogy hülyének nézzen ügyfelest, céget és visszaéljen szerzett vagy alanyi jogával. És ha hiszed, ha nem: ahogy a Magyar Telekom bizony (és jogszerűen...) visszaél bizonyos területeken tapasztalható (és igen relatív!) erőfölényével, úgy az előfizetők is képesek igencsak visszaélni általában a szolgáltatók bizalmával!
Tudod: sokszor gondolkodtam én már azon el, hogy hény nap alatt rúgnának ki BÁRMELY szolgáltatótól (tisztelet persze az igen kevés kivételnek!), ha nem a kötelező alapállás szerint igyekezném a CÉG érdekeit megvédeni (mindezt persze úgy, hoyg azért az efi jogai se sérüljenek!) --- ugyanis én hátrafelé is ugyanúgy kritizálnék, mint itt teszem.
És ha valaki azzal jön (itt!), hogy nem fizette ki a telefonszámláját, és emiatt az amúgy nem apróbetűs szerződéses klauzula okán, hát mit szépítsek: ráb@szott -- de milyen mocsok egy cég ez a T-Online: nos akkor azért érthető a másik oldalon álló olan véleménye is, ami szerint egy egyenrnagú (!) efi-től ugyanúgy elvárható a jog és a szerződések betartása, mint a szolgáltatótól!
A Te konkrét esetedben eleve az ügyleírásban gondot látok!
"Az én példám meglehetősen idevág. Kétéves hű(je)ségnyilatkozatos adsl szerződést mondtam fel anno írásban, ajánlva feladva, amit az akkori Axelero egyszerüen nem volt hajlandó tudomásul venni. "
Persze csak sejteni lehet, hogy a hűségszerződés LEJÁRTA után mondtad fel a szerződést (miközben, ha nem tévedek, a szerződés átmegy határozatlan időbe, hacsak kifejezetten nem kötsz újat...) -- és ezután egy már nem nyújtott szolgáltatás esetében történő számlázás ügyében azért valamit NEKED is el kellett cseszned (levelezési módban, reakcióidőben, adekvát intézkedésben?), ha nem korrigálták a hibás (téves) számlázást.
Mondom is mit kellett volna lépned szvsz: abban a pillanatban, hogy az első nem megfelelő számla megjött, SZÁMLAREKLAMÁCIÓT beadni (azt pedig csak írásban lehet) a fizetési határnap előtt (! - külünben a fizetés elmaradása akkor is klésedelmességet okoz, ha amúgy mindenben igazad van és ez bonylítja a későbbieket), jelezve egyértelműen (kiemelve), hogy a jelen számlapanasz miatt nem fizetsz és a 30 napos határidőn belüli válasz és megnyugtató rendezés elmaradása esetén kötbért fogsz követelni szerződésszegés miatt!
Ezek után a legrosszabb esetbenNHHH bejelentésben (10-15 sor) közlöd az ÁSZF-fel ellentétes felmondási, számlázási, panaszkivizsgálási és számlapansz megválaszolási törvénytelenségeket (!!!) - és majd az NHH intézkedik Helyetted.
Na ja, hát egy felmondó levél újraküldése amúgy nagyon építő jellegű előfizetői magatartás, mit mondjak! No: hát az ilyenektől pöccenek én is be!!!!
"Csekkekkel és a felmondó levéllel igazoltam az állításaim, erre a behajtó cég is bekussolt, se puszi, se pá - akár csak az Axelero."
Azaz elküldted harmadszor is, miközben ha csak annyit leírtál volna, hogy x-y ekkor meg ekkro elvitte az ADSL modemet, azaz a T- T-Online RÁUTALÓ magatartásával elismerte a szerződésbontást és utána az elvárható SZÁMLAPANASZT és nem eleve azzal indítani, hogy csekkekkel igazolszbármit, miközben jól tudod, hogy nem azokkal vann bajuk - jól értem és mondom, ugye?!
Nagyon szép, jó és magas labda, csak le kell üssem: ... előfizetői kezdeményezőkészség NULLA, előfizetői aktivitás INADEKVÁT, felesleges és félelmetesen rossz színvonalú, előfizetői hozzáállás (vélhetően) az érdekérvényesítés legalacsonyabb kategóriájában is alig értékelhető, de előfizetői arrogancia vetekszik a szolgáltatóéval ;-DDD
Azt pedig, hogy Axelero-nak nevezed a céget, nem tudom eldönteni, hogy arra utal: a múltban történt az eseted, vagy arra: tudatosan nem akarod ezt a változást (sem?) követni --- mit ne mondjak, én általában, ha koráébbi cégnevemre jön levél, visszapostáznám a feladónak címzett ismeretlennel!
Azért azt el kell hidd: nem megbántani akartalak, csak-csupán FELÉBRESZTENI, és persze segíteni: hogy ha legközelebb (bárhol!) problémád lenne, a legjobban járj el és a legjobban járj!
Na baszki, kurvára naprakészen követed az eseményeket, ha az én első hó negyedikei hozzászólásomra hatodik hó hetedikén válaszolsz, gyakorlatilag azzal nyitva, hogy engem lefikázol... :-(
Hacsak egy kicsit utánamolvastál volna, ezt nem mondtad volna - vagy legalábbis visszafogottabban - , merthogy egyáltalán nem álcázom, aki nem rest, az tudhatja, ki a kenyéradóm, és miértis adja a kenyeret.... (nem úgy mint rólad, merthogy rólad ugyan tunni lehet-é, hogy ki fizeti a betevődet és miért is? netán hogy idegyere fikázni?....)
Aztán: nem számdékozom másodnicket kreálni, így ismernek, így fogadnak el sokan, így tuggyák, hogy mihez is mérjék a hozzászólásaimat, és hidd el, számomra mérvadó nickek is acceptálják olykor a véleményemet.
Mondjuk a te háromhozzászólásos nickedet minek tuggyam be? friss-ropogós zöldfülűéként, vagy éppen valami leamortizált elsőnick utódjának szánt másodnick, fikanick? Merthogy azért kérdem, mert Te hoztad szóba a másodnick témáját....
Aztán: drága-e egy szolgáltatás?
Lehet. Mihez képest?
Van-é módja az ügyfélnek tájékozódnia szerződéskötés előtt?
Vélem, van módja.
Megismerheti-e a feltételeket? vélem igen!
Kérdezhet-é, ha valamit nem ért? vélem, igen.
adott esetben az ügyfél aláírásával igazolta, hogy megrendeli a szolgáltatást az adott feltételek mellett. Ha mégsem vette a fáradságot, hogy megismerje, és úgy írt alá, hát arra nem is tudom mit mondjak....
A svájci árakat, és főként a (minimál)béreket nehogymá' bármely hazai szolgáltató nyakába akarjad má' varni! Vélem: ott sem kóbászbó' van a kerítés. (mellesleg van levelezőpartnerem svájcban(is) seperc alatt rövidrezárhatjuk a mennyi is az annyi kérdést...
A Te egyéni esetedet meg - nem tunni mikori - meglehet, ha megkapargatnánk, akkor legalábbis kétesélyesre jönne ki.... Merthogy követeléskezelőhöz nem egyik napról a másikra kerül egy tartozás, annak szokott lenni előzménye is, úgy általában....
Ügyefogyottan álcázod a belsős mivoltod, átsüt minden hozzászólásodon a "Hülye ügyfél" attitűdöd, ami minden T-cég ügyfélkezelését áthatja.
Minden jogos sérelmet támadásként élsz meg, és gusztustalan kioktató hangnemben fikázol le mindenkit.
Többünknek vannak olyan tapasztalatai, amiket te kigúnyolsz.
Igen is van egy sereg dilettáns a front-office-otokban! Igen is k***a drága a netszolgáltatásotok, nagyjából duplaannyiba kerül, mint a fejlett Nyugat-európában! (Svájcban pl.: havi 19 Frankért 1000/100 Kbit-es adsl van mindenféle korlátozás nélkül, ami átszámítva kb.: 3.000.-Ft! - és persze közben félmillió Ft. a minimálbér) És bizony, elég alaposan összekutyuljátok az átlagfelhasználót, aki ha nem rágja át magát egy valag értelmezhetetlen feltételrendszeren, az bekaphatja - szerintetek.
Az én példám meglehetősen idevág. Kétéves hű(je)ségnyilatkozatos adsl szerződést mondtam fel anno írásban, ajánlva feladva, amit az akkori Axelero egyszerüen nem volt hajlandó tudomásul venni. Az adsl modemet persze semmi perc alatt elvitték, de továbbra is számláztak. KÉTSZER elküldtem a szerződést felmondó levelem, ennek ellenére behajtó céghez továbbították a követelésüket. Csekkekkel és a felmondó levéllel igazoltam az állításaim, erre a behajtó cég is bekussolt, se puszi, se pá - akár csak az Axelero. A telefonos ügyfélszolgálatos csak hebegett, és csak azt látta, hogy van egy tetemes tartozásom - ami persze a felmondást követő időszakra vonatkozott.
Egyszóval: Vállald fel egy másik nicken a kenyéradó gazdád, tanulj meg udvariasan beszélni céged ügyfeleivel, és javaslom a T-csoportnak is, hogy forgasság haszonnal az ügyfélszolgálati szakirodalmat, mert alaposan le vannak maradva!!!
Szia Indyvidual!
Csak egy kérdés: Mikor (mely esemény hatására) kötöttél szerződést egy másik internet szolgáltatóval?
Attól, tartok ezzel minden megegyezési lehetőségtől elvágtad magad. Hisz ez után már nem hiszik el neked, hogy nem akarod a hűségszerződést felmondani. (Vagyis jogos a kért kártérítés.)
Véletlenül nem vagy azonos aktualis2005 nickkel, mert ott sajnos döntő elem, hogy olyan vonalat kapott „vissza”az illető, ami nem volt ADSL képes. Ő nyilvánvalóan új vonalat kapott, vagyis nem a régi szolgáltatását kapta vissza. Ha nálad is ez a helyzet, akkor jobb lett volna azonnal lépni és egyezkedni a szerelővel, ügyfélszolgálattal, hogy ez nem új igény hanem visszakapcsolás. Kérdés, hogy kötöttél-e új szerződést a telefonvonalra vagy sem? Ez is döntő lehetet volna, de ha most már szerintem veszett fejsze nyele.
Üdv
Lanta
Nincs gond, megértelek, és/de épp az a célom, hogy "közösen" okítsak mindenkit, Te pedig az "állatorvosi egyetem lova" lettél itten...
Amúgy alapesetben is igen korrekten fogalmazol!
Ezt külön köszönöm Neked!
(Bár legalább annyira "hadarsz" mint én szóban de akár szintén írásban is)
Elöljáróban: a látszat ellenére sem vagyok belsős, olyannira nem, hogy a Magyar telekom irányában jelenleg 2 NHHH-s és egy GVH-s aktív ügyem van, ráadásul igazából mindegyik elvi éllel ,-D
Aztán: kezdem ám elvesztíeni a fonalat!
- ez MIKORI történet? (Matávot és Acxlero-t említesz, és nem egyértelmű, hogy megszokásból vagy valóban még akkori eset lenne..)
- most akkor ÚJ vonalat köttetél be, vagy nem?
- tételesen mit tettetek meg 2 napon belül?
- a T-Com-os NEVE is megvan?! (nem egetverő, de nem is ártana)
- a visszakötésnél mi volt a kisebb vagyon? Hányvonalról van szó?
- a visszakötéskor meg(- vagy vissza)kaptátok az eredeti telefonszámotokat és ügyfélszámotokat?
- azt tudjátok, hogy pontosan kivel beszélt a T-Com-os?
- a T-Com-os ÜZLETI ÜGYFELES VOLT?!
- a T-Online felé RÍÁSBAN mit nyilatkoztatok-kértetek-leveleztetek?!
- KI FIZETI A TELEFONSZÁMLÁT: TE VAGY A MUNKAADÓD VAGY ÖNFOGLALKOZTATÓKÉNT TE (azaz a kettő egy és ugyanaz)?
- KIMENT VALAKI T-COM-tól HOZZÁTOK ADSL modemet (is) leszerelni??!!
Aztán:
- BÍRÓSÁGNÁL utánanéztél annak, hogy FIZETÉSI MEGHAGYÁST kibocsátottak-e Feléád/Felétek?!
- Végső soron mi a nyavajáról leveleztél akkor az ügyvédi irodával?
- Kinek az ügyvédi irodájával lebeleztél?! (
- Addig nem behajtóhoz kerül a tartozás, amíg magyar bíróság ki nem adott jogerős fizetési meghagyást vagy nem veszettél el pert! NEM KÖVETELÉSKEZELŐ az akit Te behajtónak írsz?! (Ui. az teljesenmás helyzet, még, és ez Neked - még! - jó!)
Ügyvédi iroda (???!!):
- Ki is üta hasára?! A követelést nem az ügyvéd nevesíti, az csak megfogalmazza. Számolni a SZOLGÁLTATÓ számol. Azaz kell legyen egy első lépcső, amikor kiszámláztak Neked egyösszegben valamit.
- MIKOR MENT EL A NET???!! HÁT NEM KIKAPCSOLTÁK A TELEFONOTOKAT?!
Ha nincs telefonvonal, akkro megvan rá az esély, hogy DSL sincs, főleg ha kikapcsolnak. Ezért miért kellett a T-Onlinje-tot piszkálni?! Ezt nem is értem! Ugyanis lehet (erősen vélem!), hogy épp ezzela bejelentéseddel indítottad el a lavinát!
- Nem akarom elhinni,hogy CSAK és az első pillanattól ügyvédi iroda útján kérték a befizetést. Amúgy ha így is lenne, még mindig érdemesebb mindkét helyre elküldeni mindent...
- A T-Online-nak kirívóan SZAR a számlázási rendszere, és főleg a metodikája, ez szimpla felmondások esetében is igaz. Ennek ellenére akkor is az avéleményem, hogy ha már szarban van valaki (jelen esetben Te), akkor nem vár (!!) hetekig a reakciókra, és nem bízik abban, hogy megoldótt a dolog, hanem a 8/15 napos válaszadási határidők (ügyvédi iroda) után telefonon és írásban (paralell!) érdeklődik!
- A T-Online-hoz pedig, még mindig azt mondom, az ÜGY olyan, higadt, logikus (amit itt előadsz, az nem higgadt és szvsz nem elég logikus - ne haragudj, ezt jó szándékkkal írom le! -, a felső vezetői szinthetz intézett levélben úgy kell megegyezésre törekedni, hogy pl. a T-Com eljárására úgy hivatkozva, mint ahol (NÉV, IDŐ hivatkozásssal) TÁRSSZOLGÁLTATÓJUKKÉNT BIZTOSÍTOTTAK, hogy JOGILAG (!!!) nem kerül leszerekésre a vonal.
- A trehányság pedig - ezt is őszinte jó szándékkal írom itt) azért ha nem is 50:50, de 30:70 arányban RÁTOK is áll.
Ha gondolod, küldd el az ÖSSZES keletkezett (küldött és kapott!) irat kópiáját (személyes adatok nélkül, törölve azokat) de a T-Com felmondádával együtt, és idő/hely/telefonszám/közelítő tartalom megadásával lehetőleg időrendben a lefolytatott telefonbeszélgetések listáját.
Immár kezdek egyre kíváncsibb lenni, hogy lehetett ennyire elb@szarintani egy ilyen ügyet! És ha VAN fogódzó, akkor segítek, természetesen grátisz!
Üdvözöl
Maus Róbert
független távközlő fejlesztő és szolgáltatásjogi szakértő
Egyébként kösz! Nem személyes, ha érted. De nekem ez az eset gáz és kész. Igazságtalan, kegyetlen, aljas. Nem én nem akartam őket, ők akartak plusz lóvét fizettetni, hogy akarjam őket, máshogy nem szolgáltattak.
1. Az ügy telefonos oldala trehányság volt részünkről - ez igaz. Lehet, hogy a tudatlanság nem mentesit, de mi jóhiszeműen és mindent megtettünk, hogy helyrehozzzuk, méghozzá két napon belül.
Kérdéseim:
Miért hazudott a Matáv (és az Axelero) képviselője nekünk? Miért mondták, hogy ha most azonnal visszaköttetjük a vonalat, visszakapjuk a netet is (a Matáv ügyintézője, megvan a dátum és a beszélgetést ketten hallottuk) telefonon tisztázta ezt az Axeleroval. - Ellenkező esetben, csak a tartozást fizetjük, de nem fizetjük ki a számunkra felesleges telefonvonal bekötését újra (egy kisebb vagyonért) és tartjuk fenn havi fixért, továbbá nem várok két hetet a semmire és kockáztatom a munkahelyem elvesztését emiatt (feltétel, hogy legyen netem).
Miért nem tudta az Axelero eztán simán visszaadni a kifizetett netet? Szerinted tényleg nem szemétség, hogy mi kértük, mindent megtettünk érte, és átvertek, majd közölték, hogy fizessük ki a hűségnyilatkozatot és szerződjünk újra?
Tényleg nem szemétség ez az eljárás? A megtévesztés?
Tudod a másik netszolgáltató akivel kinomban két hét után ami alatt nem tudtam dolgozni, kényetelen voltam megállapodni is legombolta a bekötésért járó összeget, ami nem kevés. Úgyhogy a buli kb. 70e-mbe került (és nem a tartozásról beszélek).
Plusz veszélyeztette a munkámat!
2. Biróságtól mind a mai napig nem kaptunk semmit.
Amennyire látom, az történt, hogy az adósságot átadták, a behajtók megpróbáltak ránk ijeszteni és fellebbezhetünk és fizethetjük a perköltségeket is, amit valószinűleg elvesztünk majd, mert ugyan ki vagyunk mi az Axelerohoz képest, továbbá Mo-n mindenki lefizethető, csak nekünk nincs annyink, hogy lefizessük.
3. Mi a helyzet azzal az ügyvédi irodával, aki eredetileg az ügyet kezelte (vagy az Axelero-val?) A hasára üt és annyit fizetünk amennyit akar?
Mert:
a./ Mikor hirtelen elment a net és telefonáltam az axeleronak, hogy ugye nincs tartozásunk, közölték (ÉS RÖGZITIK), hogy nem, és náluk minden rendben, nem tudják mi lehet.
b./ Eztán az ügvédi irodájuk olyan elmaradást kért rajtunk számon (a hűségnyilatkozzattal együtt), amit csekkel tudok bizonyitani, hogy feladtam. a csekket az ügyvédi iroda megkapta, majd azt mondta, továbbitja az Axeleronak, majd nem történt semmi, majd pár hónap múlva az ügyvédi iroda leirta, hogy nem léptünk kapcsolatba velük az első levelükre reagálva (megvan az aláirásuk, személyesen vették át). Miért fizessek olyan tartozást (is), ami nincs?
Miért nem törödnek a válasszal?
És már bocs, ugyanmár milyen nyilvántatása van az Axeleronak, ha ennyire megbizhatatlan, de megteheti, hogy biróságra citál, hacsak nem fizetem, ami nem jár neki?
Összegzés: Én nem tartom etikátlannak, hogy mindenkit óvjak az Axelerotól, sőt. Kötelességemnek érzem, hogy a főnökségem, vagy bárkit, aki engem (és a férjem) szakemberként kérdez, óvjam attól, hogy egy ilyen céggel szerződjön.
És nem csak ezért. Maga a szolgáltatás is pocsék, a cégemnél rendszeresen leállt egy időben a net, állandóan kirohantam, nálunk nem volt hiba, a 1212 szerint náluk sem, de érdekes módon magától javult mindig...
Egy éjjel azért bevallották, hogy náluk van a sár, de nekem ez felesleges pluszmunka, hogy minden ilyen alkalommal szállhatok ki a helyszinre és ellenőrizhetek, továbbá a cégnek sem tudok megnyugató választ adni, hogy mi van meddig tart, stb...
A normális eljárás az lenne (amire az otthoni szolgátatóm érdekes módon képes), hogy e-mailben értesit, ha karbantartás, stb. van. De ha mégsem tud, akkor telefonon legalább nem tagadja le, hogy a gáz nála van.
Mivel nem a megfelelő fórumon éltél az ellentmondás lehetőségével, így 15 nappal a fizetési meghagyás átvétele után jogerős lett afizetési meghagyás. HA a bírósárnak címezted volna az ellentmondást, akkor alakult volna át az ügy perré.
EGY megoldást esetleg még el tudok képzelni a jogi úton: adj be ugyanahoz a bírósághoz egy kétrelmet, amiben mellékled az ügyvédi irodával való levelezést, az átvételt igazoló tértivevények (!) másolatait és kéred a jogorvoslatot, mivel az ellenérdekelt fél nem hívta fel már az első levél után a figyelmedet, hogy nem a megfelelő címre írtad meg az ellentmondást.
Nem vagyok biztos ugyanis abban, hogy az ügyvédi iroda magatartása jogszerű volt-e, illetve a bíróság nem tartaná megalapozottnak az érvelést...
A nem jogi út: menj be (!) a T-Online-hoz (kérj időpontot, megéri a munkát és az időt!) és próbálj megegyezni velük, hogy KÉRED természsetetsen a szolgáltatást tőlük a változatlan szerződéses feltételek mellett ÉS a felmerült tényleges kárt, azaz az ADSL le és felszerelés költségét valamilyen szinten magadra vállalod.
HA meg tudtok egyezni, akkor a T-Online-nek (lásd az ÁSZF-et ahol következetesen a "követeheti ~a kötbér megfizetését" megfogalmazás szerepel!) érdekében áll az ügyfél megtartás, és viszont nem kikerülhetetlen a kötbér meg nem fizettetése!
Nem vagyok jogász, csak "szolgáltatásjogi szakértő", mivel ez amolyan hobbim. Amúgy távközlős (inkább vezetékes) volnék, de igazából amolyan mindenevő.
Ha nem haragszol, nem magánban válaszolok neked, de szívesen veszem ha megkeresel publikus e-mail címemen, ha a mostaniak alapján úgy érzed, tudnék segíteni (bárszerintem Te is rájössz, hogy nem ők hibáztak, akármennyire is együttérzek veled).
Nos:
A) Az ÜGY telekomos oldala
Adott egy szerződés, hűségszerződés, melynek a feltételeibe, még csak nem is apró betűs szövegként, oda vagyon írva, hogy amennyiben a telefonvonal BÁRMILYEN OK MIATT leszerelésre kerül (a helyzet ugyanaz szerződés-megszegés miatti szerzdősé bontás esetében a telekom szolgáltatónál, még csak az sem kell,hogy fizikailag kikössenek vagy a "tárcsahangot elvegyék").
Adott egy - szvsz igen felelőtlen magatartás szülte - vonal-leszerelés, azaz olyan mérvű szerződésszegés, amely miatt telekom szolgáltatód joggal nem csak egyirányúsította a vonalat, hanem felmondta a szerződést és intézkedett a vonal azonnali "leszereléséről" (ez nem fiztikai leszerelés, hanem a vonal hívásra és hívás fogadására való jogosultságának és/vagy az ún. áramkörének (hurok) távfelügyelettel való - sokszor egy elindított folyamat "triggere", pl. felmondás határnapja által "automatizált" - letiltására a telekomos terminológiában való kifejezés).
Ennek előzménye kellett legyen mindenképp, legalább két lépcsőben, megfelelő, a jogi és pénzügyi következményekre felhívó értesítés, felszólítás.
Ez után jöhetett csak a 30 napra történő felmondás.
Bármely pillanatban (még a 30 napos felmondási időalatt is) hatásosan és eredményesen lehetett volna tenned azért, hogy a vonal 8helyesebben az előfizetés) NE SZÜNJÖN MEG!
Azonban abban apillanatban, amikor a vonalad már nem élt, jogilag Te (Ti) már nem voltatok előfizetők.
Ennek kapcsán nemhogy szép csendben, hanem szerződésben válallt kötelezettségének eleget tév, és ez BÁRMELY MÁS ADSL-t NYÚJTÓISP ESETÉN IS ÍGY VAN (!), a telekom szolgáltatód jelezte a jogi (!) státus megváltozását.
B) Az ÜGY ISP-s oldala
Való igaz, hogy egy pénzügyi követelést, melyet a bírósághoz fizetési meghagyás kiadása érdekében (azaz a pénzügyi teljesülés érdekében) benyújtottak "meg lehet támadni" - ezt nevezik, helyes írod asszem, ELLENTMONDÁS-nak.
Csakhogy nekem dunszt sem logikus, hogy egy BÍRÓSÁGTÓL kapott fizetési meghagyás esetén (ahol is az összes jogorvoslati lehetőséget legalábbis kivonatlova, de a jogkövetkezményeket mindenképp, ismertetik) Te (Ti) NEM A BÍRÓSÁGHOZ nyújtottatok be (amúgy formailag sem túl kényes) ellentmondást, hanem elkezdtetek levelezni a (végső soron) keresetet indító képviselőjével (!) az ÜGYVÉDI IRODÁVAL!! Ilyen nincs!
(Szvsz az ügyédi iroda alkalmazottaui azóta is a hasukat fogják a röhögéstől - bár az is igaz, hogy ÉN ha ügyvéd lennék, azért felhívtam volna a figyelmed, hogy nem jól csináltad, persze ezek utánnem biztos, hogy a T-Online-tól több megbízást kapnék.. ;-D)
Nos EZEK UTÁN számomra érthetetlen a felháborodásod.
Azt pedig tanácsadókénti mivoltodban nem tartom túl etikusnak, hogy önhibádból elszenvedett (amúgy jogos) jogkövetkezmények esetében bárkinek is ennek fényében, ezáltal vezéreltetve adjál tanácsokat - ez ugyanis sajnos nem csak egyszerűen etikátlan, de ha valaki Rád tuja bizonyítani, szépen megalapozhat vele a T-Online magának egy Ellened (ellenetek) egnyert hitelrontási pert.
Ha gondolod, magánban szívesen és bővebben eligazítalak, és hidd el, nem bántani akartalak a fentiekkel - csak épp azt a logikát nem tudom senkitől elfogadni (független szakértőként, de "magánemberként" sem!), hogy valaki (akár cég, lásd az ELMŰ fordított felállású ügyeit, melyekben felszólalok!) a saját felróható magatartása miatt elszenvedett kárért azt okolja, aki (amely)teljesen jogszerűen (sőt még,mint jelen esetben, az elvárható gondossággal) járt el.
Üdvözöl és őszintén reméli, hogy jó értelemben okultál
Sziasztok! Szeretnék segitséget kérni, hátha valaki jár (járt) hasonló cipőben:
Szeretném tudni, ki jogosult behajtani? Ugyan nekünk ügyvéd
mondta, hogy csak a közüzemi cégek. Van egy vitás ügyünk a
hajdani Axelero-val, ahol nem akarunk fizetni, mert jogtalannak
találjuk az eljárást, amely során bennünket megtévesztettek,
olyan pénzt kifizettetve velünk, amit a hamis információik nélkül
nem tettünk volna és komolyan veszélyeztetve a munkánkat is. Ezek
után még ők akarják a hűségnyilatkozat összegét... Ezzel kapcs.
az ügyvédi irodájuknak irtunk (kétszer is, hogy vitatjuk a
fizetési felszólitást, továbbá az abban szereplő dolgokat is),
választ nem kaptunk. Ma viszont egy telefont igen, valami
behajtást intéző cégtől, hogy fizessünk vagy behajtanak.
Nekem ez valami állati megdöbbentő!!! Hogy hajthatnak be birói
végzés nélkül? Mi egész eddig abban éltünk, hogy per lesz és
akkor mi is előadhatjuk mekkora szemétládák voltak, hogy átvertek
bennünket, mennyire durván árukapcsolnak és mennyire palira
vesznek mindenkit és mivel a jóhiszeműségünk az ügyben
bizonyitható, reméltük, hogy ejtik az egészet.
Kérem, aki tud erről valami infót, legyen szives, adja meg.
Egyébként informatikusokként innentől minden céget, akivel
kapcsolatban állunk inteni fogunk, hogy soha, semmilyen
körülmények között ne szerződjön a T-Online-al, továbbá a lejáró
hűségnyilatkozatok után az összes "érdekeltségünket" át fogjuk
mozgatni más netszolgátatókhoz, tanácsadóként szintén igyekszünk
lebeszélni, magánemberként pedig csak ajánlani tudom mindenki
másnak is, hogy tegye ugyanezt.
A történet dióhéjban: az Axelero ki volt fizetve. A telefont
elfelejtettük (nem használjuk amúgy sem, mobilok vannak), a
vonalat kikötötték (nem tudtuk, hogy fizikailag is megteszik), az
Axelero erre nem jött rá (ők full ki voltak fizetve, illett volna
szolgáltatniuk akár használjuk, akár nem), de a Matáv bájosan
figyelmeztette őket rá, hogy ugyan kössék már ki. Két nap múlva
kifizettük a telefon újra bekötési diját is (a tartozás mellett
természetesen), mert azt mondták, hogy azonnal lesz net is (kell
a munkánkhoz) és csakis ezért fizettük ki a visszakötést is.
Napok múlva kijött a szerelő, kiderült, hogy átvertek. Bár az
Axeleronál semmi adósságunk nem volt, közölte, hogy fizessük ki a
hűségnyilatkozatot, majd utána újra szerződjünk velük. Mindez
csaknem két hét eltelte után derült ki (várni kellett a
szerelőre, stb.), amig nem tudtam dolgozni. Emiatt aztán nem
maradt más választásom, mint megállapodni egy új szolgáltatóval.
Ráadásul az Axelero nem csak a hűségnyilatkozatot akarja
kifizettettni, hanem állitólagos elmaradt dijfizetést is, amiről
1. Telefonon is azt mondták (és rögzitik, de gondolom majd jóóól
elvesztik a szalagot), hogy oké, ki van fizetve. 2. Utólag
megtaláltuk a kifizetett csekket és el is küldtük az ügyvédi
irodájuknak.
Aki tud egy ebben járatos ügyvédet és megadja az elérhetőségét, azt is megköszönnék! Tud valaki olyan uniós jogszabályról, aminek a lényege, hogy semmis az a hűségnyilatkozat, ami monopol helyzetben levő céggel kötetett? (Állitólag van, de nem tudom hol keressem.)
Érhető üzleti megfontolásból a Tí csak azonokon a területeken vezette be a kábeltelefon csomagját ahol a kábeltv szolgáltatása kívül esik saját telefonos területének lefedettségén. Vagyis más konkurens szolgáltatók területén található. Ezeken a területeken a Tí nem jelenhet meg saját telefon vagy ADSL szolgáltatással, ezért a kábelfon ezeken a területeken jó lehetőség új piacok megnyitására. A saját területén ez nem igazán érdeke hisz ott ugyanez a cég árul vezetékes telefont és üzletileg nem érdeke két házon belül konkuráló dolog versenyeztetése. Bár ennek némileg ellentmondd a KLIP szolgáltatás körüli cécó. Igaz ott jó ideje csak az internet népszerűsítése a cél, a tényleges ráépülő megoldások a mai napig csak ígéretek maradtak.
Szóval az ismerősöd azért veheti igénybe tőleg alig pár km-re mert ő már Invitel telefon területen lakik. Így ott a kábelfonnal fel tud lépni a Tí mint konkurens termék.
Mindenkinek nem lesz kábeltelefonja mivel a t-kábel és érdekeltségei által lefedett területeken úgy 250-280 ezer kábeltv előfizető van. Ennek csak egy kis része, 5-10% fizet elő internetre vagy kábelfonra.(legutóbbi hírek szerint talán 10 ezer kábelfon ügyfelük van aminek nagy része a Hungarotel területről származik mivel ott égtelenül drága a távközlés díja) Ez messze nem összevethető a Tí-com 2.8 milliós vezetékes előfizetőszámával, vagy a 4 millió fölötti mobilos táborával.
Lassan egy éve fontolgatjuk, hogy lemondjuk a T-Com szolgáltatását, mert azt alig használjuk. Ekkor jelentek meg a reklámok TV-ben, interneten a kábeltelefonról előfizetés szinte minimális, a beszélgetés hálózaton belül ingyenes, így akkor maradhatna is gondoltuk, mert havi kb 1000 Ft még a hülyének is megéri.
" Azon a kábelen, amelyen eddig tévét nézett, esetleg internetezett, mostantól már egyidejűleg telefonálhat is! "
Évente akár 40000,- jFt-ot is megtakaríthat!
Hol vehető igénybe a szolgáltatás?
A kábeltelefonra a T-Kábel visszirányúsított területein - a hálózatról közvetlenül elérhetô - lakók fizethetnek elô. Részletekrôl érdeklôdjön ügyfélszolgálati irodánkban, ahol kollégáink készséggel állnak rendelkezésére.!
Gondoltam itt a megoldás, hiszen rendelkezünk T-Kábel, T-Online és természetesen T-Com előfizetéssel is, nosza kitöltöttem az igénylőlapot.
Az ügyintéző már másnap felhívott telefonon és közölte, hogy ez csak bizonyos településeken lehetséges,
(többek között Csömör és Fót ezt a kettőt azért írom le, mert a kettő között, mellett lakunk Budapesten a XVI., kerületben)
de Budapest területére nem is tervezik a kábeltelefon bevezetését!
Akkor most ez a reklám nem megtévesztés?
Miért veheti igénybe egy csömöri lakos ezt a szolgáltatást, aki tőlem még 1 km-re sem lakik és én miért nem?
Végül is értem én, hogyha mindenkinek kábeltelefonja lenne és ingyen beszélgetne akkor az nem üzlet a T-..nek, viszont ha csak egyes területek vannak bekapcsolva akkor az onnan kifelé menő hívásokért többet kell fizetni.
Ki van ez találva, mint a többi "rendkívül kedvező" díjcsomag.
Üdv. Csi
Na most olvasd vissza magad, és gondolkodj el rajta, hogy van e bárhol probléma.
Merthogy amikor kötöted a szerződést, már akkor rendelkezésedre állt az információ, hogy a hűség alatt kedvezményes árat kapsz, azon túl már listaáron kapod. (!) Na most a kiküldött levél arról tájékoztat, hogy amennyiben újabb hűséget vállalsz, akkor ezen listaárhoz képest kapsz kedvezményt, viszont ha nem vállalsz, akkor listaár, de bármikor megválhatsz tőlük.
Aztán nem is értem, hogyan hasonlíthatod ösze a te jelenlegi csomagodat illetve listaárát az ADSL Start csomag akciós árával? Merthogy te magad említetted, hogy megemelték a sebességet. Tehát most 1 megát kapsz, ugye? na ezt összehasonlítani a felesebességű 3 giga forgalmat tartalmazó csomag akciós árával, hát hogy is mondjam.....
Ja! sebességemelés körüli időkben írtál-é tiltakozó szösszenetet bárhová? Most meg a szemükre vetnéd, merthogy önhatamúan teték... Mecsoda átverés....
Aztán te magad említetted, hogy úgyan téged abszolút nem érint az extrém használat fogalma, de hűdecsúnyák, hogy bevezették, de nem teljeskörűen ám mindenkire, hanem csak a hűséget letöltőkre, és az új belépőkre. TEhát a hűség alatt lévőket nem érinti hátrányosan. A hűség leteltével meg ugye szabad a pálya....
Ha neked is letelt, hát neked is...
Aztán igazából kíváncsi lennék, hogy azon többi ISP aki ugyanazon nagyker akciót adta tovább hasonló feltételekkel, azok mit ajánlanak a hozzád hasonló helyzetben lévő ügyfeleiknek. Van-é pl. náluk listaárhoz képesti olcsóbb ajánlat további hűség vállalásáért? Avagy ahhoz mit szólsz, hogy van olyan ISP, aki megteszi azt, hogy ha nem intézkedsz idejében a lemondásról, akkor automatice újabb évre magáhozláncol, és kilépés csak kötbér megfizetésével lehetséges. Márha nem intézkedsz idejében...
no és legutoljára: aszondod: neked elég lenne a start... merthogy ócsóbb... No persze! miután mondjuk 9 hónapig egymegához szoktattad magad, próbáld meg a fele sebességet. Azt hiszem, anyáznál rendesen, hogy milyen szar, milyen lassú.....
2004 decemberében kötöttem ADSL Hobby szerződést az akkori Axeleroval. Ez a csomag 512mbit/sec sebességet és korlátlan adatforgalmat tartamazott. Egy éves hűségnyilatkozatot vállaltam, mert már akkor látszott a piaci tendencia.
2005 december elején érdelkődtem az ügyfélszolgálatuknál telefonon, hogy a hűségidő lejártával mennyi lesz a fizetendő díjam. Már akkor furcsállottam, hogy az ügyintéző konkrét árat nem tudott mondani csak azt, hogy annyit fogok a továbbiakban fizetni hűségkötelezettség nélkül, amennyi a szerződéskötéskor a két évre vállalt tarifa lett volna. Megybeszéltük, hogy ez akkor a jelenlegi 7990 Ft helyett kb 1000 ft-al lesz kevesebb. (Piaci viszonyok változása, ÁFA csökkentés+további hűség miatti csökkenés)
Ehhez képest kaptam a szerződés lejártát követően a T-Online-től egy levelet, hogy a kedvezményes időszak lejártával 7990 Ft helyett 10500 Ft a havi díj, de mivel hűséges ügyfelük vagyok, CSAK 9500 Ft!
Azt hittem nem jól látok! Nemhogy csökkentették volna, hanem jelentősen növelték! Miközben az új előfizetők egy éves hűségnyilatkozattal 6750 Ft ot fizetnek az ADSL Start csomagért.
Nosza, újra ügyfélszolgálat és mit tudtam meg: Az ADSL Hobby csomagot jól eltüntették. A csomagot időközben az a változás érte, hogy a korlátlan adatforgalmat mégiscsak maximalizálták (de olyan szinten, ami nem okoz nekem, átlagos felhasználónak gondot), másrészt megduplázták a sebességet. Mindkét módosítást saját hatáskörben egyoldalúan hajtották végre. A sebesség megduplázása a névváltozáskor világgá lett harsogva, milyen nagyvonalú a cég.
Most meg az derült ki, ha nem akarok ugyanazért a szolgálatásért többet fizetni, mint eddig, akkor vissza kell lépnem másik csomagba. Az ADSL Start megintcsak 512-es sebességet adna, ami megfelel az akkori szerződésemnek, de már nem korlátlan az adatforgalom.
Nem erre mondják, hogy ügyes? Aki így járt, mit szól hozzá?
helo A baj csak ott van hogy a dsl szolgáltatáshoz-ha nem vezetéknélküli formáció- egy érpár szükségeltetik. Az érpárért fizetni kell, és mondani is lehet, hogy az előfizetéshez ingyen szolgáltatás az, hogy díj ellenébe még telefonálni is lehet. Namár a vezetékes hálózat 99% a T monopolinál van az árat ő szabja meg, az ő árához igazodik az alternativ szolgáltató. Külön dsltelefon vonalhasználat külön internethasználat díj fizetendő együt. Nem átverés a csatolt szolgáltatás csak igy kva drága. helo
Bocs, de távol voltam (utószezoni pihengetés meg rohangatás ;-) )!
Szóval magamat javítottam ama 58-asban kifelé, mivel korábban azt írtam, hogy be kellett volna várni "pl. egy olyan alkalmat mint az aug. 15.-i ÁSzF módsoítás, amikor a hűséget feloldja ha csökken valamely kedvezmény vagy általában az előfizu rovására változik valami", de ott ÉPP a hűségeseket kihagyták a letöltési korlátból...
Bocs ha nem volt emészthető. de mivel nem is vitaanyag hanem korrekció volt, sokat nem vesztettél ;-)