Ja, a Budakeszi-Újpest-Központ távolság az Árpád hídon át nincs 19 km, Ürömön és a Megyeri hídon át 36 km - valahogy nem látom, hogy tömegek választanák a kétszer hosszabb útvonalat... Tegnap arra bicikliztem, abszolút nem volt erős forgalom, viszont helyi volt, le-lekanyarodtak az autósok a mellékutcákba, illetve Pilisborosjenő felé.
Budakalász dugójának a zöme abból adódik, hogy a hiányzó M0É forgalma már eddig is részben rajtuk megy át -- jó eséllyel a tranzitforgalom jelentősen nagyobb, mint a helyben érdekelt (onnan induló, oda menő, ide értve Ürömöt és Pilisborosjenőt is).
Persze havária esetén legalább a szakasz fele mentesülhet az átzúduló forgalomtól... (ehhez amúgy elég lenne, ha gyorsan meg lehetne nyitni egy amúgy lezárt csomópontot)
A legnagyobb különbség amúgy az Üröm 10-es úthoz közelebbi oldalán várható: így a megmaradó forgalom jobban megoszolhat, így lesz aki inkább a másik oldalról megy pl. Pilisborosjenőre. De afelől, hogy ez a forgalom mennyire erős, nekem legalábbis kétségeim vannak.
Én örülök, hogy nem a 10-esen vissza, a körforgón át kell majd mennie mindenkinek Ürömre és Pilisborosra. - Budakalász dugójában is ugyanennek örülnek. - Te meg nem örülsz...
Az rendben van, hogy sokaknak fáj, hogy kikerült az M10 első üteme a projektől, de azzal meghallt volna az együttépítéssel a teljes-10-es, a Bécsi út és a körforgótól az átkötés Budakalásznak, ahonnan sokan Solymár - Hidekút - Budakeszi felé járnak és vissza!
Szellőzéssel magyarázták nekem, hogy a lejtős alagútban nem áll meg a kipufogógáz és az jó. Szerintem feltalálták már a ventillátorokat meg a 10-es út is magasabban van, mint a 11-es, meg lehetne oldani, hogy a piros turistajelzés ne kapjon csomópontot és kevesebb alagút is elég lenne.
A fenti képen az látszik, hogy az M0-ás autóútról a 11-es útnál is, és a 120 méterrel magasabban lévő Budakalászt Ürömmel összekötő útnál is egy-egy kijáratot terveztek. Vagyis az alagutat olyanra tervezték, amely a horizontális és vertikális görbülete miatt jelentősen eltér az ideális egyenestől. Mi erről a véleményetek?
Ennek szerintem az az oka, hogy nem volt olyan állapotban, még addig sem jutott el, hogy törölni lehessen... Szerintem azokat törölték, ahol már szerződéskötés volt (pl. M100) vagy közelében jártak.
Az egész magyar útépítést és közéletet minősíti, ha olyan FB csoportokból kell tájékozódni amelyek nem teljesen nyilvánosak (FB felhasználó nélkül is).