Én Április környékén szeretném, szerettem volna megvenni/átvenni a Jazz-t. 2 szalon maradt a végén (én is rengeteget körbejártam) a Honda Éles és a szegedi Honda Wehli. Mind a 2 helyen rendesek voltak és korrektnek tüntek. Szegedről most hívott az üzletkötő, hogy ha most megrendelem, akkor LEGHAMARABB júniusban vehetem át. :-( Én sejtettem hogy nem megy rögtön, de a 3-4 hónap akkor is sok, bár szerintem megérni várni rá.
En mult hetvegen vettem at az uj Jazzemet. Meg nem sokat mentem vele (~80Km), de nagyon jo, finom kis szerkezet. :) Visszakanyarodnek a kereskedok/kedvezmenyek temahoz. En meg decemberben megfuttattam e-mailban a pesti, pest kornyeki, valamint a debreceni es a nyiregyhazi Honda kereskedoket. Osszesen 17 helyre kuldtem szet a levelem. Ket helyreol nehany percen belul visszairt a mailer daemon. :( Pedig a honda oldalarol vettem a kereskedok elerhetoseget. Kb. 7-8 valaszt kaptam. Volt olyan is, hogy kedvezmenyt ugyan nem adnak, de ha befaradok, akkor nagyon kedvesek lesznek velem. :) A legjobb ajanlatot a H. Ercsi adta. Ok teli gumit (Fulda - muhaha), riasztot es az uzembehelyezesi dij elengedeset igertek. Januar vegen meglatogattam nehany pesti szalont. Ekkor kezdett jobban arnyalodni a dolog a kedvezmenyek, hitelajanlat es uzembe helyezesi dij tekinteteben. Ez utobbi 70 es 130eFt kozott szorodott. En ennel azert kevesebbre szamitottam. A havi torlesztes 9600 es 15eFt kozott valtozott (spec. hitel). Volt olyan is, hogy ua. a hitel/hitel intezet/parameterek voltak, megis 1500Ft elteres volt a ketto kozott (+15%, ez tobb tizezres torlesztes eseten lenne szembetuno). Pl. a H. Ercsi az osszes kedvezmenyevel is 100eFt-al dragabb volt, mint a befuto. Vegul a H. Elest valasztottuk. Kedvesek es korrektek voltak. A raktaron levo (szalon mogott allo) autot 2 het alatt adtak at. :) Metalfenyt, City csomagot, szonyeget, valamint a nem nalluk vasarolt teli gumi ingyenes felszereleset adtak kedvezmenykent. A szerviz konyvet is rogton megkaptam, es reklam matricat sem ragasztottak az ablakra. :)
Előzetes telefonos érdeklődésemre Székesfehérváron a szervízben azt mondták, h. a 3 év garanciaidőn belül nem lehet olajat vinni ( azt hittem ez egy általános dolog ). Garanciaidő lejárta után nem kötelező náluk megvenni az olajat. Ha máshol olcsóbban megkapja az ember és úgy viszi, akkor természetesen belerakják. Ezek szerint ez teljesen szervíz függő és csak Szfvár-on ilyen szigorúak?
Szerintem egyrészt hülyeség egy 3-3.5 millás autónál 7.700 forinton garasoskodni, másrészt meg nem fog attól tönkremenni, hogy nem cserélsz, pontosabban, mire érezhető lenne a kopás (mert nem az a baj, hogy a por lefojtja a motort, hanem az, hogy a motorból jövő rezgések átrezegtetik a porszemeket a szűrőn), addigra már rég eladtad az autót és az is eladta, aki megvette, úgyhogy sz**jál rá nyugodtan! :-)
Azért az éves szűrőcsere nem ugyanaz mint a füstös kocsi után haladva azonnal cserélni!ugye ezt te is érzed! arrol meg én tehetek hogy a munkahelyem csak 7km és hiába járok minden nap kocsival még 20 ezer km sem érem pedig kirándulgatunk is vele! Az biztos én évente cserélni fogom függetlenűl a megtett kilómétertől!
Megjegyzem nem hiszem, hogy nagy kockázatot vállaltam azzal, hogy csak 40.000-nél cserélték ki mindkét szűrőt, a szervízkönyvnek megfelelően! Az autó továbbra is szagtalan, klíma ugyanúgy működik mint újkorában.
Addig hozzá sem nyúltak, még kifújatás sem volt, annak ellenére, hogy a "poros" magyarországi utakon vezettem. Maximum nem voltam különösen elővigyázatos, és cserélhetném akár 1.000 km-ként is a szűrőket, hogy mégjobban óvjam a motort, sőt, ha egy füstölő kamaz után kellett hosszabb utat megtennem akkor rohanok egyenesen a szűrőboltba ;-)
Ezt a kérdést csak úgy lehet eldönteni, ha valaki pontosan ismeri a Jazzben lévő szűrő képességeit és "teljesítményét". Magyarország nem a legporosabb ország, tartom magam a szervízkönyvhöz...
Egy hangulatos és örömteli értékelés!!:)) Az olajat ne bánd, legalább van egy bő liternyi tartalékod. Mondjuk a Jazz be nem kell.... Jó lesz a Honda fűnyíródba vagy az enyémbe.:)
A szerviz történetem (röviden):
A 20 ezres szervízre telefonon jelentkeztem be hétfőn.
Szerda reggel 8 órára ígértem magam, de 9 perccel korábban odaértem. 7 óra 52 perckor a szalont nyitó úr üdvözlésképp félreérthetetlen mozdulattal jelezte, hogy rendelkezésemre áll. (Na tessék! A kocsimban üldögélve a hozott olvasnivalóm még elővenni sincs időm.) Betértem:
Bemutatkozunk egymásnak, a kávét köszönettel visszautasítom. Indulhat a munka! Felvétel! Adataim a számítógépbe nem a megfelelő ujj-renddel kerülnek begépelésre J Én sem vagyok egy gépíró típus, de ennek van vmi bája!
Aktív-Maci úr – ha hívhatom így - megnyugtat, hogy néhány perc és mehetünk le a szervízbe. (Ezek szerint a kollegája - akinél telefonon egyeztettem - említette neki, hogy a szervízen szeretnék jelen lenni.) Néhány lépcsőfokkal lejebb a műhelyben bemutatnak egy másik ˝macinak˝: ő Álmos-Maci, a szerelő úr! Miközben Aktív-Mackó a rendszámtáblatartóm esetleges kicseréléséről érdeklődik, Álmos-Mackó komótosan nekilát a munkának… .
A mackó tempót még a fékpad melletti számítógép is átveszi: háromszor kell elindítani, hogy téli álmából feléledjen. A türelem ha rózsát nem is, egy kinyomtatott fék- és lengéscsillapító állapotot értékelő vizsgaeredményt terem.
9 óra magasságában megérkezik a szalont vezető úr, akivel a hétfői telefonon való egyeztetés történt. Megkeres, bemutatkozik, és ellenőrzi, hogy valóban minden a megfelelő kerékvágásban halad e. Ő is megkínál kávéval, de inkább az udvaron álló teszt-civicbe ülnék bele, ha lehet. Lehet!
Közben szervizt egy hasonló tempójú külső-belső takarítás koronázza.
A kicsi szalon kicsi műhelye a vidéki nyugalommal kedvesen, tisztelettudóan fogadott. Autóm szakszerű kötelező szervize szerintem kifejezetten olcsó. Bár furcsa volt budapesti létemre megélni ezt a munkatempót - pedig még kávét sem ittam -, de vitathatatlan, hogy sokkal emberibb ritmus ez, mint néhány nagyobb kapacitású szerviz álságos és üres, de durva és figyelmetlen érzéketlen (ál-)profisága. Kávé ide, kávé oda, a motor pörögjön az autómban, ne én!
Ja és még egy: az új rendszámtábla-tartómon a ˝HONDA ERCSI˝ felirat virít. Nem cserélném le… ! Nekem bejött. Ajánlom minden Jazz-esetre!
szurkealadar
Megtörtént a 20 ezres szervíz. Az olajat én vittem (amit Doc ajánlott). Bár egy kicsit ezt elcsesztem, mert 5 literes kiszerelésben vásároltam a Castrol 5W-40 GTX Magnatec típusból, s elég lett vna 4 liter is. Bár az 5 literért fizettem kb. 7500 Ft-ot - azért nem tudom pontosan, mert eldumáltam az olajos feleségével és barátnőjével az időt. Edumáltam!!! - ezt részletezhetném persze, de talán sokakat nem érdekelne!? A helyes topic címet meg nem ismerem, ahol a történet megélne... .
A szűrő kifújatás valóban nem a legjobb módszer, de én pont a fordított mechanizmust ismerem (melóban használunk bőven...). Azaz, a szűrőt nem a por teszi tönkre, hanem kifúvásnál sérülhet. Ilyenkor, mintha nem is lenne.
Ha sikerül sérülésmentesen kifújni, az aró pórusokból akkor sem lehet eltávolítani a port, azaz a szűrőn a nyomásesés nagyobb marad, magyarul hamarabb eltömődik, ami mindenféle motorüzemeltetési problémákhoz vezet.
(Mi is szoktuk fújni a szűrőket - nem autóban persze - ráadásul mérjük a nyomásesést is, eléggé látványos az új vs kifújt....)
Én is a csere híve vagyok a pollenszűrőnél is, az általad leírt durva dolgokon kívül ugyanis ott van a téli párásodás. A por jól megszívja magát nedvességgel, és fújathatod a levegőt az ablakra, ahogy csak akarod, ráadásul még kevesebb is jut.
Ezen az ember egészsége múlik, hiszen egy kis térbe van bezárva, ahol a levegő nagy része keresztülmegy a szűrőn.
Arra már gondolni is rossz, hogy ha gyalog mész, azt a levegőt szívod, amitől ilyen fekete lesz a szűrő...
Megvolt a 40.000-es szerviz. Szegedre vittem végül, mert Debrecenben atomsokat mondtak. Olaj, olajszűrő, 8db gyertya. Levegő és pollenszűrő kifújatva. Munkadíjjal 30.000 volt. Szerintem nagyon okés ez az ár. A debreceni 60-65+áfához képest. Igaz ők cserélték volna mindként szűrőt, de az meg 10k.
Az első szervízre tapasztalatlanul vittem az autót, de maguktól sem cserélték ki a szűrőket, viszont előfordulhat, hogy rá sem néznek, egyből cserélik mindkettőt, mert ez megmagyarázható bevétel a szalonnak. Ha a kettőt összeadom az 10.000 Ft, ezért nem mindegy, hogy kidobják a még - esetleg - félig jó szűrőket.