"Egyébként a beszénél (pláne ami az EAG-ra vonatkozott) az EAG-os szakemberek értetlenül álltak! Szóval nagy itt még a bizonytalanság!"
Szóval ezt most úgy lehet érteni, hogy az Ikarus gyengélkedése miatt átállnak a saját tipusok helyett az AGORÁra, ugyanakkor az EAG sikeresebb típusait pedig kiiktatják a konkurencia miatt? Az E95 háttérbe szorítása- szerintem- az MAN és a Merci malmára hajtaná a vizet, hiszen ezekből már fut jó néhány a Volánoknál ebben a kategóriában. Kapos Volános tapasztalatom, hogy akármennyire nem rajongott az itteni vezérkar az Ikarusért 1999 után- akkor hozták be a RÁBÁT- a kirándulóbuszokat (E95; E98) az EAG-tól szerezték be. Ha nem lenne E95, nem biztos, hogy a francia típusok lennének a nyerők. És akkor a Volvóról még nem is ejtettem szót, aki ugyebár a közelmúltban adott el sok hasonló kategóriájú buszt Magyarországon.
Erdekes, ugyanezek a problemak a Tisza Volannal nem szemelyre szabottak es nem titkosak, hanem nyilvanosak. Ez igen nagy mertekben emelte a szememben a Tisza Volant, - es csokkentette a Kisalfoldet.
Koszi a tajekoztatast!
Most értem haza Fehérvárról! Egy két információval egészíteném kichrta munkatársnőt:
A sorok között mindig lehet olasni: nos az is elhangzott, hogy "többféle" megoldási javaslat van a cégvezetés tarsojában. Ezeknek lényege, hogy rövid távon az AGORA termékei foglalják el az eredeti Ikarus termékeket. Pontosítok, az EAG termékei megmaradnak a midi- és az elővárosi palettán. AZ E95-RŐL PEDIG SZÓ SEM ESETT!!!!! Valószínüleg azért, mert itthon is nagy konkurenciát jelentenek a hasonló kategóriájú francia buszoknak. Egyébként a beszénél (pláne ami az EAG-ra vonatkozott) az EAG-os szakemberek értetlenül álltak! Szóval nagy itt még a bizonytalanság!
Meg tudja valaki mondani, hogyan lehet a Kisalfold Volan foruman elolvasni a piros kulcsos topicokat? Ha belepek regisztralt felhasznalokent, akkor se latok egyetlen hozzaszolast sem, nemhogy 119-et.
Hatszázalékos áremelés várható a Volánnál Bár még nem hagyták jóvá a jövő évi tarifaemelést, várhatóan 6 százalékkal növekednek 2003-ban a Volán autóbuszjegy-árak - közölte Saslics Elemér, a Volán Egyesülés vezérigazgatója.
bemutatták az agorát,
a csuklós városit, a széles utasajtajaival. a busz félalacsonypadlós, a csukló utáni hátsó 2 ajtónál van egy-egy lépcső, a pelenkázóasztalok eltűntek, bár az első tengelyek felett elhelyezett ülések megközelítése kissé nehézkes/nevetséges.. :))
hossz: 17800, szélesség 2500, magasság 3185, padlószint 320/540. ülő utas 35+1, álló utas 119, motor iveco sursor F2B euro3.
mit akartok még tudni róla? ;)
ja, a bkv kapja, "kötbérként", a késve szállított trolik miatt.
K.
most már biztos: egy E94Fet láttam a belvárosban. a mai székesfehérvári bemutatón ugyanis egy csomó prospektust kaptunk, és ott volt a fotója és a száma.. :) sőt, ki is állították, bár igaz, nem a zalás színezésűt.
és ami még elhangzott (erminavet, HáBé, javítsatok, ha valamit elrontok!):
- az ikarusbus a nehézségek és 3 év alatt keletkezett 25 millió eurós vesztesége ellenére sem vonul ki, hanem megújul és bővíti a termékskáláját.
- mivel az ikarusbusnak a magyar piacról jelenleg nincs megrendelése, s rövidtávon nem is remélhet, valamint még nem kapta meg a várt oroszországi (moszkvai) megrendelést sem, a cég meghatározatlan időre szünetelteti a termelést a székesfehérvári gyárban, s 450 munkahely megtartására támogatást kért.
-az ikarusbus a forint erős árfolyama miatt jelenleg nem versenyképes a külföldi, elsősorban a brazil és a török gyártókkal szemben a külpiacokon.
-arra, hogy az ikarus rt megvásárolná az ikarusbust, az elnök kijelentette: széles gábor csak a budapesti egyedi járműgyárat akarta megvásárolni, de az nem eladó (hangsúlyozta: mi nem loptuk ezt a gyárat, fizettünk érte!)
-a cég előtt 3 út áll: itt gyártanák az irisbus sikeresebb típusait, kiemelnék az ikarus palettájáról azokat a típusokat, amelyek esetleg eladhatóak (E91, E13), illetve ikarus-irisbus közös fejlesztések, mint az agora és az ares.
Koszi! Bar ilyesmibol allitolag tobb darab is keszulget az EAG-ban, valoban lehet, hogy ugyanaz volt. Csak akkor az a kerdes, hogy mit keres a Bp-i belvarosban?...
színes mértani alakzatok nem voltak, de ugyanaz a járgány volt: megvolt a zalás színezés, de semmi egyéb. a homlokfala ilyen volt, vagy legalábbis a szélvédő alsú puklija.. a hátsó ajtó ugyanígy duplaszárnyú, a busz vége felé emelkedett az ülések magassága.
K.
A HXW-450 Scania Irizar Intercentury, kb az E95 mérete (3,3 m magas), , ez a sok városneves. Demo volt Bakony Voláné lett.Vszinüleg fehér lesz ez is(leszedik a matricákat)
HXW-460 Scania Irizar Capacity (Century kasztni,3,65 m magas, de az Intercentury ülései,kb annak felszereltsége)
szintén demo volt, fehér és a Kapos Voláné lett.
Két Mercedest kapott a komlói üzem, mindkettőt önkormányzati támogatással. Az eredeti elképzelések Ik 260-ról szóltak, ez év közben módosult. Vaészeg a jövőben Komlón is a Mercedes lesz a helyis fejlesztés, ami logikusnak is tűnik a leendő pécsi bázist figyelembe véve. Komlón is felmerült a helyi üzem leválasztása a Volántól, ami az utóbbi évek folyamatos teljesítménycsökkenése következtében talán már kivitelezhető is lenne, de még mindig nem lenne könnyű. Mail: jó az indexes, a hivatalit majd magánban.
Arra szeretnélek kérni benneteket, hogy a holnapi kirándulás során megkülönböztetett figyelemmel kísérjétek (esetleg fényképeket készítsetek) az alábbiakról:
- buszba szerelt lift működése,
- az Agorák kerékdob feletti spec. ülései,
- 2+0+0 ajtóelrendezésű buszok (talán Ik 490?) első ajtójához közeli üléselrendezése, pontosabban arra lennék kíváncsi, hogy az állóhelyeket hogyan alakították ki az első ajtó (az első tengely) közelében,
- meg persze minden olyan dolog ami Magyarországon szokatlan.
Szép, szép, csak egyszerűen nem sikerül regisztráltatnom magamat. Minden egyes esetben a végén kiírja, hogy a regisztráció sikeresen befejeződött, a jelszavamat a mélcímemre elküldték. A postafiókomban meg semmi :(
Már vagy tíz alaklommal próbálkoztam, eltérő nick-el és mélcímmel is...