Ha igaz az a 10 nm, és az egyik metszeten a pince faltávolság 3,4 m. Akkor a másik méret 2,8.
De lehet akár négyzetes is a pince , akkor 3,3 x 3,3 m. Mindegy..
A körítő falak jó vastagok min. 25 cm, de inkább ennél vastagabb. Ez is mindegy.
Nyugodtan le áshatsz az alap aljáig... a rajz szerint kb. 2 m.
Sőt mehet tovább 5 -6 cm-t és akár az alap alá is áshatsz. No jó azzal csak 1/3 -ig. Aztán az egyész kibetonozva és csak az alapszéleinél némi vas. másutt pocséklás.
Az aggódóknak.
Látott valaki kutat ásni. Ot tha ha pl. betongyűrűs csak a teljes kiásás un kezd süllyedni a gyűrű. Még 2 - 3 cm föld váll is megtartja a szerkezetet.
"Leáshatok 10 nm en 210-220 ig, hogy legalább legyen egy használható belmagasságom?
Kapna 10 cm murvát 6 cm betont vashálóval.
Vagy statikust kéne hívnom? "
Igen a pincealap aljáig leáshatsz biztonságosan. Tovább már meggondolandó. Habár ha eléred az alap alját még mehetsz kb. 10 cm, de azt később ki kell betonozni.
"Kapna 10 cm murvát 6 cm betont vashálóval."
Mind a kettő pénzkidobás Ilyen csak a szabadban csinálunk.
10 nm -en elég egy 5 -6 cm vasalatlan beton. Ahol addig döngölt padozat volt.
Valójában a ház maga nem a pince alapján áll a pince alapján, mellék falak voltak amik már nincsenek, e gerendák vannak rajta tálca salak, fentről csak ennyi terhet kap, meg egy lépcső kar eleje ami pont 2 db e gerendára esik, de nem az egész mert a főfalba is be van kötve, vasalva.
Gondolom itt ami a ház alatt van föld agyag a pince fal másik oldalán az nyomja befelé a pince falat alapot, befelé és azért kell a támasztás. Most sincs nagyon támasztás 160-170 cm belmagasság van én 190 et szeretnék minimum ,ha lehet hinni a rajznak akkor 2 méter mélyen alap van, ha nem érem el az alap alját a leásással, akkor elvileg mehet? Asok egy gödröt, csak szinte szikrázik a csákány olyan kemény meg köves.......
Igazából 40 cm ert ásnék le abból 15 cm ert vissza töltenék. Így kapnék 190 minimum belmagasságot. A rajzon is ha megnézed sokkal mélyebb a pincének az alapja a házénál. Az megoldás ha teljesen leások egy gödröt az alap mellett, hogy kiderítsem milyen mély és ha a 40 cm leásva még bőven az alap felénél van akkor gond nélkül mehet a történet, mert marad elég föld az alap mellett belül?
Pince körül sokkal mélyebb alap van mint amin maga az épület van.
Alaptalp feltárás kell és valószinű, hogy alá kell falazni, amennyit leásól. Ha agyagos a föld, akkor lehet, hogy csak vésőgéppel lehet kikaparni az alap alatt a talajt, ámbár 40 év alatt nem tömörödik össze annyira a talaj az épületek alatt. Ha a fal több mind 50-es, csak belülrő aláfalazvam, min. 70% a falvastagságnak alá kell falazni és kell késziteni egy belső támasztást is, ha érdekel leírom pontosan, hogy kell ezt zsaluzni. Ezt szakaszosan kell kivitelezni.
Semmiképpen nem lehet egy pince alapot a belső támasztás nélkül hagyni, ha kicsi, akkor sem.
Hívhatsz statikust is, de én sohasem ástam le olyan pincét, aminek ne maradt volna 25cm támasztása, aztán arra jött az új rétegrend.
Szoktunk hagyni egy szellőző aknát a falak kerületé mentén, de ha tiszta agyag akkor nincs miért.
A geotextil szerepe hogy ne nőljön a gaz, de szellőzzön a föld, ki tudjon száradni. Vagy amit említessz, de ha csak arra kell van ezerféle dolog rá gondolom, de a geotextil sem drága.
Már így néz ki a ház, a pince az etkezde és a lépcső egy része alatt van. 60 cm ként E gerenda, betontálca, salak, padlopon,6 mm-es hőszigetelő lap, 12mm es laminált lap.
Kint a terasznak 1 méter mély beton alap vasalva 45 cm széles, azon 4 sor zsalukő, betonozva vasalva, benne teli salakkal azon 10 cm beton vashálóval, pince fele 10 cm lábazati nikecellel szigetelve.
Sziasztok tanácsra lenne szükségem adott egy 81 Ben épült 9x10 es kádár kocka, frissen fel újítva +tetőtér beépítéssel, rajzon 140 x50 es alappal, valójában mélyebb a vizet 120 cm nél a föld alatt furtuk át az alapot, nem alatta mert ki tudja meddig áshattunk volna.
Van a ház alatt aminek az alap területe 90 nm, egy 10 nm-es pince. Ami a rajzon 190 cm belmagasságú, valójában 160 cm leástam egy gödröt most van 180 cm, de elején szén por volt most már sárga agyag, erre felé ilyen a föld, tehát szerintem, nincs aljzatbeton ahogy a rajz mutatja. Kérdésem a következő.
Leáshatok 10 nm en 210-220 ig, hogy legalább legyen egy használható belmagasságom?
A zúzottkő alá, de attól is függ, hogy milyen a talaj és mennyit volt ásva a bekötések miatt, ha új épületről van szó. Ha vannak zöldterületek is, akkor kötelező. Minden kivitelezési tervbe írja a rétegrendbe.
" Jelentem az ősszel ástunk ki 85 cm mély árkot és csak 35 cm széles, de csak felül, lent már csak ásó nyom max 20 cm"
Van olyan talaj amiben meg lehet csinálni, de nem mindegyikbe. Amellett ásóval leásni egy 30-40cm-es árokba nem valami jó munka. Én nem csinálnám. A kérdéses háznál kb. 22m a sávalap hossza, 10 cm-el keskenyebb alaptestnél ezzel megtakarítható kevesebb mint 2m3 beton. Viszont annyit kell vele szenvedni, hogy megutálja még az életét is, kivéve ha törpéket alkalmaz.
A betonpadlóba kell kb 370 kg vas, ha tisztességesen meg akarja csinálni. Ha csak n.b. minőségben akkor kb. 118 kg. Ha ideiglenes jellegű sufni lesz az építmény akkor se szabályos, de elmegy. Esetleg az első nagyobb széllel az akárhányadik szomszédig. Egy ekkora építményre 2 tonna körüli a max. szívóerő. Ha az építmény súlya ennél nagyobb akkor nem kell ilyentől tartani. Ha úgyis lesz betonpadló akkor annak a súlyát érdemes fölhasználni.
Én is kb 1-éve építettem egy faházat 65-nm. OSB-ből. 50-cm mélyalapot ástam. Egy sor zsalukővel 15-cm szélessel, és ráraktam a falakat. A közepét meg egyben le betonoztam.
Mivel műhelyként is funkcionálna talán emiatt gondoltam ekkorát. Tavaly nyáron csináltattam egy beton teraszt kb 30nm2 lett. És 500k volt a végén durván. És szeretném egyrészt olcsóbban megcsinálni másrészt meg lehet nem tudnám szintbe húzni egykönnyen.
Na kérem a magyar építőipar dicsőségére a következőket.. Adva van egy Balaton parti üdülő övezet a híres , de inkább hírhedt építőipari cég soklakásos üdülőket épített és mindet el is adta. . Minden csurom víz a földszinten. Megy a vita a talajvíz fogalmáról és szintjéről.
Azon megy a vita továbbra is , hogy az építő azon mondatát hogyan kell értelmezni.
Le van írva a műleírásban, hogy " a területre jellemző talajvízszint " a belső padlószinthez viszonyítva - 0,5 m... a belső padlószint pedig - 0,35 m.
A szakértői véleményben az egyik készítő, H-né P.J. mint személyes véleményt /megjegyzést / leírja , hogy
"50 éve vagyok Zamárdiban ingatlan tulajdonos és szinte minden évben megtelnek az árkok csordultig vízzel, tehát a talajszinten jelenik meg. Ennek függvényében furcsa , hogy az épületet a talajszint alá süllyesztették, de bizonyára ez építészeti koncepció volt "
Nem kellett volna ennyiért szakértőt fogadni, hanem ahol nád/sás nől, csak azt megvenni ami kb. 1 m-re van megemelve.
A kérdezőnk nem vásárolni fog egy kész faházat, hanem építeni.
Ha vásárolna pl. egy ennél azért szerényebb méretű valamit... szép fából, azt ráhelyezhetné bizonyos számú beton túskóra .
Hogy mennyi az a túskó szám ... hát a mérettől függ. Na meg a szállított faház alsó szerkezetétől. Egy 2 x3 m -es kalyibát pl rárakhatunk 9 db . tuskóra vagy annyira amennyit a gyártó előír.
Hogy azért alulról ne rohadjon az a drága építmény és a víz se follyon bé.
Amúgy a Balaton partján neves ( ??? ) építőipari cégek a terepszint alá is viszik néhol az méregdrága építményeiket és még el is tudják adni a palira vett polgároknak.
Ha az erődet és az anyagiakat nem kíméled akkor hatalmas alapot készítesz.
De mivel ez egy könnyűszerkezetes ház lesz /konkrétan faház /, sőt csak házikó, a minimális alap elég.
Hogy mekkora az a talajviszonyoktól függ.
Elsőre egy sávalap mondjuk 60 cm -re leásol egy ásó nyomra és kitöltöd egy kommersz betonnal, ha van beton törmelék is az is mehet bele... csínján.
Ez 22 fm. Ki kell ásni ennyi árkot kb. 4,2 m3 föld megmozgatás és valamivel több beton... konkrétan 5,5 m3 megfelelő minőségű beton.
A talaj viszonyokon kívűl ismerni kellene a belvíz viszonyokat is valamicske emelés is kell. 1 esetleg 2 lépcső fok.
Legyen 1 , tehát kb. 18 cm -rel a terepszint főlé mégy (még ha műhely is ). Ez plusz 1.7 m3 beton.
Az a kitermelt föld már adott... igaz a belső részre , az 4.2 m3 szétterítve csak 17 cm.. némi pótás kell het, de ha víz és hőszigeteled az aljzatot nagyjából elég.
Ha van vasad és nem idegenkedsz a vasalástól lehet vasalni is .
Ja most jön a nagykönyv szerinti elképzelés. A faház és ha műhely a cél, megfelel. Némi fagy mozgás meg se kottyan ilyen szerkezetnek.
Vagy egy vb. lemez vasalva ahhoz is kell 3 -4 m3 beton némi kavics ágyra. Plusz sok -sok vas. Azaz beton acél.
A sávalap ugyan olyan rendes alap mint a lemezalap. A talaj teherbírása miatt teljesen elegendő egy 40cm széles sávalap. Ezt azonban nehéz kiásni, 50 cm széles gond nélkül építhető (kényelmes). Ha az épületnek lesz padlója is akkor a lemezalap sokkal célszerűbb összevasalva a fagygerendával. Kérdés, hogy miből lesznek a falak és a tető. Ez abból a szempontból számít, hogy ha túl könnyű akkor elfújhatja a szél. Bárki bármit is mond...
Nem tudom jó helyre írok e. Sávalap vagy alap készítésében kérnék tanácsokat. Tavasszal szeretnék építeni egy faépületet műheéynek és tárolónak. Mivel várhatóan minden olyan szaki akit megbíznék ezzel el lesz foglalva az épitési támogatás miatt. Így muszáj leszek magam végezni.
Egy kb 5x6m-es épületet szeretnék. Ennek elég lenne sávalapot készíteni vagy rendes 6x5m-es alapra van szükség.