OK, a busz.freeweb.hu-n találtam képet az ajtóra szerelt tükrös credokról. De tényleg, ha előre, ha hátra nyílik, nyitott első ajtónál nem lehet a 2. ajtót zárni???
Ez egy érdekes kérdés. A SOR (licensz adó) hónlapján minden típusnál előre nyílik az első ajtó. Az első xdb Credo-nál is ez volt a jellemző, de a helyi kivitelű BC11-nél láttam először, hogy hátra nyílik. Nem tudom, hogy mi oknál fogva, de pl a Pozsonyba futó SOR C10,5 típusoknál ugyanúgy előre nyílik.
Találtam képeket az IC11E-ről, nagyon hasonlít rá. Csak ennek a középső ajtaja is egyszárnyú, illetve dönthető ülések vannak benne. A bőröndöt csak fekve tudták betenni a csomagtartóba, pedig egy E95-nél állítva is be lehet tenni. Még egy kérdés: Mióta nyílik az első ajtó is hátrafelé?
Milyen magas, mert a padlómagasság a csomagtartó magasságától függ, ha nagyméretű a csomagtartó (magasabb), ez a távolsági kialakítás (800 mm), kisebb méretű, pl.: IC 11E típusnál, itt a padlómagasság 600 mm-es!
Most írok először ide. Tehát, az Etele téri MB Conectók fordájára lenne szükségem! Innen esetleg megvan vkinek? Ha nem, kitől kérjem?
Ehhez kapcsolódik: pontosan hány darab Conectója van etelének? én egéazen máig úgy tudtam hogy csak 3 (IBN-663-664-665), de ma találkoztam az ILS-268-cal. Szóval akkor mennyi is?
Ma volt szerencsém (igaz, most is csak kívülről láttam, utazni még nem tudtam az új magyar autóbusszal :-) a Kisalföld Volán soproni üzemének egyik új Credojához (ha jól emlékszem IKC-636 volt a rsz.). Már ennek a kocsinak is dizájnos visszapillantótükrei vannak, olyanok mint a legújabb E94-eseknek. A sofőr munkahelye mintha egy kissé szűk lenne: láthatóan nagy erőfeszítésébe tellett a sofőrnek, hogy bepréselje magát az ülésbe (pedig nem is volt "túlméretes").
Két kérdésem lenne azokhoz, akik ismerik a típust: A padlómagasság mintha alacsonyabb lenne egy E95-ösnél. A kerékdobok az E95-höz viszonyítva mennyivel nagyobbak mind elöl, mind hátul? Napellenző roló áll az utasok rendelkezésére, vagy nincs benne függöny?
a 24 Volán társaság egyetlen, még forgalomban lévő Ikarus 255-ös autóbusza még jár a Gemenc Volánnál, a Tamási üzemegységnél.
A 2oo-as sorozat, a "panorámás" buszok 1972-es, tömeges megjelenésekor ez volt a második sorozat, a 19 megyei volán közül pedig 18-nél az első távolsági + különjárati sorozat.
1973-tól kb. 198O -ig uralta a magyar közforgalmű autóbusz közlekedés , emlitett kettő szegmensét.
Az 1999.o4.23-i Volán tender eredményhirdetésről egy emlék : ( ekkor nyert először a RÁBA.)
I.kegória, helyi szóló :
-nyertese a RÁBA O91-es Premier,
- második a M.A.N. SL 222.
A győztes árai :
- 1-1O db-os rendelés esetén 24.99O.OOO Ft.-
- 11-2O db-os rendelés estén, 24.865.OOO Ft.-
- 21-3O db-os rendelés estén, 24.74O.OOO Ft.-
- 3O db felett, 24.615.OOO Ft.-
Rendelve : 7 db.
II.kategória, helyi csuklós :
- nyertes, RÁBA 291,
- második, M.A.N. 312.
A nyertes hasonló bontásban 37.9OO.OOO-37.331.5OO Ft.ááos áron vállalta a szállitást.
Rendelve : 4 db.
III.kategória, helyközi szóló :
- nyertes, M.A.N. 262,
- második a RÁBA O92,
Megrendelve 11 db M.A.N.
IV. ketegória, helyközi csuklós :
- nyertes, RÁBA Contact 292,
- második, Ikarus 28O.
A RÁBA 38.OOO.OOO- 38.316.5OO Ft.-ps áron vállalta a hk. csuklósok szállitását.
Megrendelve : 16 db.
V.kategória , helyközi I.
- nyertes Ikarus 256-44,
- második, RÁBA O92
A nyertestől megrendelve 44 db.
V/2.kategória, helyközi II = távolsági.
- nyertes Ikarus EAG E95,
- második Mercedes O 55O Ü,
Nyertestől rendelve 23 db.
kommentárjaim :
a./ Nem biztos, hogy a szállitási db szám megegyezett a megrendelési db számmal.
b./ Ezek azok a RÁBA árak, melyekről a RÁBA vezetője ( nem a járműgyár hanem az egész RÁBA) másfél évvel később azt mondta : kocsinként 2,o-2,2 millió forinttal voltak KISEBBEK mint az előállitási ár.
Kocsinként ennyi volt a veszteség, nyereség nem volt.
Gyártottak 227 RÁBA buszt.