Kisterenye néven nem találod, mert két falu Nagybátony és Kisterenye egyesítéséből lett Bátonyterenye. Egyébként a Hatvan-Salgótarján vonal közepe táján van, csodálatos hegyes terülteten.
A fordító pótlása lehetséges és nem is túl drága! Ha találunk egy 20m-es hídszerkezetet azt beépíthetnénk. Jelenleg be van temetve a medence földel, de ez nem gond, mert ki lehet ásni és állítólag még a sínek is benne vannak meg a királycsap is.
Természetesen nem arra gondoltam, hogy a magángyűjteményeket kell összeszedni. Sem a fűtőházak múzeumaiból nem számíthatunk ilyesmire.
A talajmentesítés gondot okozhat, de körül kell járni a témát.
Tapolca jó ötlet. De minél több fűtőházban járok annál inkább látom, hogy micsoda átalakítások voltak a dieselesítés miatt. Ronda ajtók, toldalékolás, füstelszívók elpusztítása stb. Nos Kisterenyén az átalakítás elég csekély mértékű, a WC-t és egy irodát építettek hozzá az épülethez. Bent is voltak átalakítások. De ez az épület még visszahozható eredeti sárga állapotába. És mint ilyen egyedülálló hazánkban.
Kisterenyei emlékek bőven vannak, mind írásos, fotó, mind pedig nem használt eszközök formájában. Én még ismerek olyan embert aki látta az eredeti épületet 11 állással sárga vakolattal és 7 füstelszívóval. Ő az egyik "dopping" a megvalósításban
látnotok kellett volna, ahogy megcsillan a szeme miközben hallgatja az ötleteimet. :-)
A Januárban bezáró Tapolca azért volna erre sokkal alkalmasabb mert ott még minden áll minden működő képes és a városnak igen nagy a kötődése a vsúthoz, sok vasútbarát lakik arra és sok a külföldi túrista. Kiállított hajtányok. Vasútmodelező klubb terepasztalal. Nyáron nosztalgia gőzössel. Szinte látom a befolyó gempátot....
Meg ha a te (mi) tulajdonunkba kerül a fűtőház, még a talajmentesítés is hatalmas összeg amitől ő megmenekül csak az a kérdés az új tulajdodos is? Ha nem menekül meg az új tulaj, akkor már csődbe is ment..........
"Aki jár Istvántelekre meg fűtőházakba biztosan tudja, hogy milyen sok használatlan eszköz kallódik az országban. Ezeket kiállítani jelenleg sehol sem tudják, nincs más lehetőség mint összegyűjteni őket, felújítani csoportos munkával és megoldani kiállításukat."
Mellesleg minden fűtőház ban talász kisebb nagyobb gyűjteményt.
Pl. Dombóvár saját házi múzeumuk van! nagyszerű kezdeményezés a fűtőházon belül.
Pl. Celldömölk az oktatóteremben kerül nemsokára kiállításra a fűtőház történeti gyűjtemény.
stb.
Az a kérdés, hogy Kisterenye emlékeiből lehet-e egy komly érdeklődésre számot tartó gyűjteményt létrehozni? Ugyanis a celli vagy a dombóvári és a többi gyűjtemény biztosan nem fog oda kerülni...............
Gőzmozdony? Honnan a Füstiben leállított gépek alkatrész bányák azért nincsenek kiállítva mert nem is kiállíthatóak. Esetleg egy két magán kézben vagy önkormányzati tulajdonban lévő gépet lehetne megvenni megszerezni.......
Inkább selejt dízel és villany gépeket lehet jobban elképzelni oda kiállítani.
Körfűtőház volt ugye? Akkor még a fordító korong is gond. Működik? Ha nem működőképessé tehető? Ha igen mennyiért?
Azért még mindíg lelekes vagyok és lelekesen támogatom a dolgot..........
Akár azt is, persze cska normális keretek között! Ehhez, és a felújításhoz kéne találni támogatót.
Mivel se az önkormányzatnak se a MÁV-nak nincsenek tervei az épülettel és környezetével, akár még fel is ajánlhatják a célra. Ez nekünk és nekik is jó, nekik azért mert jelenelg csak vegetál(még azt se), de ha történik valami csak plusz roadt sok költséggel jár akár a lebontása is.
Mentsük meg a kisterenyei körfűtőházat!
Felvettem a kapcsolatot a bátonyterenyei főjegyzővel. Nagyon megörült érdeklődésemnek, meg persze az ötleteimnek is, amit a neki címzett levelemben fejtettem ki.
Az elképzelés nagyvonalakban egy fűtőházmúzeum létesítéséből áll, ahol bemutatásra kerülnek a gőzmozdony üzem különleges gépei, esetleg később mozdonyok is!
Aki jár Istvántelekre meg fűtőházakba biztosan tudja, hogy milyen sok használatlan eszköz kallódik az országban. Ezeket kiállítani jelenleg sehol sem tudják, nincs más lehetőség mint összegyűjteni őket, felújítani csoportos munkával és megoldani kiállításukat.
Szóval, a főjegyző –aki támogatja az ötletet- válaszában megadta a MÁV Miskolci Igazgatóság Ingatlankezelő Osztályának elérhetőségét, velük kellene tárgyalnom az elképzelés sorsáról.
Kérek mindenkit, hogy akinek van valamilyen kapcsolata velük, vagy van építő jellegű ötlete a dologgal kacsolatban írja meg, akár e-mailben, akár ide a topicba!
Aki érez valamilyen ambiciót ahhoz, hogy segítse a megvalósítást jelentkezzen. Lehetne később gőzmozdonyvezető oktatást tartani, és egyesületként működni.
Most gondolom sokakban felvetődik a kérdés, hogy minek kéne még egy vasútpark. Az elképzelésemben nem egy „kis Füstit” szeretnék berendezni, hanem egyszerűen egy a többek között vasúti építészettel, gépekkel is foglalkozó kiállítást szeretnék bemutatni!
Jó lenne csinálni egy honlapot amivel népszerűsíthetnénk a terveket, remélem erre nem sokára sort keríthetek.
Induljon hát a: „Mentsük meg a kisterenyei fűtőházat” akció!!!
u.i.: nem lehetetlen, példaképként lebegjen előttünk a Kemencei kisvasút talpra állítása…!
> változó űrszelvényproblémák miatt vonták ki a gépeket a forgalomból 1996-1997. között.
Ha jól értem a szöveget, nem írja kifejezetten, hogy kivonták a forgalomból, csak azt, hogy akkor még használták ôket. Az elsôt amúgyis átépítették dízel-hidraulikusra. Az ûrszelvény miatt pedig egyszerûen túlméretes szerelvényként továbbították. A kétirányú alagútban a szembeforgalmat az áthaladása idejére le kellett állítani. Érdekes történet...