Keresés

Részletes keresés

A.Balu Creative Commons License 2005.09.11 0 0 13565

Kisterenye néven nem találod, mert két falu Nagybátony és Kisterenye egyesítéséből lett Bátonyterenye. Egyébként a Hatvan-Salgótarján vonal közepe táján van, csodálatos hegyes terülteten.

 

www.batonyterenye.hu

Előzmény: Leopold (13563)
A.Balu Creative Commons License 2005.09.11 0 0 13564
A fordító pótlása lehetséges és nem is túl drága! Ha találunk egy 20m-es hídszerkezetet azt beépíthetnénk. Jelenleg be van temetve a medence földel, de ez nem gond, mert ki lehet ásni és állítólag még a sínek is benne vannak meg a királycsap is.
Előzmény: A.Balu (13562)
Leopold Creative Commons License 2005.09.11 0 0 13563
Akkor hol is van ez a Kisterenye? A kisterenye.hu nem létezik, pedig minden magyar helységnek van honlapja...
Előzmény: A.Balu (13562)
A.Balu Creative Commons License 2005.09.11 0 0 13562

Húúúú! Mennyit írtál 5 perc alatt!

 

Természetesen nem arra gondoltam, hogy a magángyűjteményeket kell összeszedni. Sem a fűtőházak múzeumaiból nem számíthatunk ilyesmire.

 

A talajmentesítés gondot okozhat, de körül kell járni a témát.

 

Tapolca jó ötlet. De minél több fűtőházban járok annál inkább látom, hogy micsoda átalakítások voltak a dieselesítés miatt. Ronda ajtók, toldalékolás, füstelszívók elpusztítása stb. Nos Kisterenyén az átalakítás elég csekély mértékű, a WC-t és egy irodát építettek hozzá az épülethez. Bent is voltak átalakítások. De ez az épület még visszahozható eredeti sárga állapotába. És mint ilyen egyedülálló hazánkban.

 

Kisterenyei emlékek bőven vannak, mind írásos, fotó, mind pedig nem használt eszközök formájában. Én még ismerek olyan embert aki látta az eredeti épületet 11 állással sárga vakolattal és 7 füstelszívóval. Ő az egyik "dopping" a megvalósításban

látnotok kellett volna, ahogy megcsillan a szeme miközben hallgatja az ötleteimet. :-)  

Előzmény: Törölt nick (13561)
Törölt nick Creative Commons License 2005.09.11 0 0 13561
A Januárban bezáró Tapolca azért volna erre sokkal alkalmasabb mert ott még minden áll minden működő képes és a városnak igen nagy a kötődése a vsúthoz, sok vasútbarát lakik arra és sok a külföldi túrista. Kiállított hajtányok. Vasútmodelező klubb terepasztalal. Nyáron nosztalgia gőzössel. Szinte látom a befolyó gempátot....
Előzmény: Törölt nick (13560)
Törölt nick Creative Commons License 2005.09.11 0 0 13560
Meg ha a te (mi) tulajdonunkba kerül a fűtőház, még a talajmentesítés is hatalmas összeg amitől ő megmenekül csak az a kérdés az új tulajdodos is? Ha nem menekül meg az új tulaj, akkor már csődbe is ment..........
Előzmény: A.Balu (13558)
Törölt nick Creative Commons License 2005.09.11 0 0 13559

"Aki jár Istvántelekre meg fűtőházakba biztosan tudja, hogy milyen sok használatlan eszköz kallódik az országban. Ezeket kiállítani jelenleg sehol sem tudják, nincs más lehetőség mint összegyűjteni őket, felújítani csoportos munkával és megoldani kiállításukat."

 

Mellesleg minden fűtőház ban talász kisebb nagyobb gyűjteményt.

 

Pl. Dombóvár saját házi múzeumuk van! nagyszerű kezdeményezés a fűtőházon belül.

Pl. Celldömölk az oktatóteremben kerül nemsokára kiállításra a fűtőház történeti gyűjtemény.

stb.

 

Az a kérdés, hogy Kisterenye emlékeiből lehet-e egy komly érdeklődésre számot tartó gyűjteményt létrehozni? Ugyanis a celli vagy a dombóvári és a többi gyűjtemény biztosan nem fog oda kerülni...............

 

Gőzmozdony? Honnan a Füstiben leállított gépek alkatrész bányák azért nincsenek kiállítva mert nem is kiállíthatóak. Esetleg egy két magán kézben vagy önkormányzati tulajdonban lévő gépet lehetne megvenni megszerezni.......

 

Inkább selejt dízel és villany gépeket lehet jobban elképzelni oda kiállítani.

 

Körfűtőház volt ugye? Akkor még a fordító korong is gond. Működik? Ha nem működőképessé tehető? Ha igen mennyiért?

 

Azért még mindíg lelekes vagyok és lelekesen támogatom a dolgot..........

Előzmény: A.Balu (13556)
A.Balu Creative Commons License 2005.09.11 0 0 13558

Akár azt is, persze cska normális keretek között! Ehhez, és a felújításhoz kéne találni támogatót.

 

Mivel se az önkormányzatnak se a MÁV-nak nincsenek tervei az épülettel és környezetével, akár még fel is ajánlhatják a célra. Ez nekünk és nekik is jó, nekik azért mert jelenelg csak vegetál(még azt se), de ha történik valami csak plusz roadt sok költséggel jár akár a lebontása is.

Előzmény: Leopold (13557)
Leopold Creative Commons License 2005.09.11 0 0 13557
Meg kéne venni a MÁVtól esetleg? Mik az alapelképzelések?
Előzmény: A.Balu (13556)
A.Balu Creative Commons License 2005.09.11 0 0 13556
Mentsük meg a kisterenyei körfűtőházat!

 

Felvettem a kapcsolatot a bátonyterenyei főjegyzővel. Nagyon megörült érdeklődésemnek, meg persze az ötleteimnek is, amit a neki címzett levelemben fejtettem ki.

 

Az elképzelés nagyvonalakban egy fűtőházmúzeum létesítéséből áll, ahol bemutatásra kerülnek a  gőzmozdony üzem különleges gépei, esetleg később mozdonyok is!

Aki jár Istvántelekre meg fűtőházakba biztosan tudja, hogy milyen sok használatlan eszköz kallódik az országban. Ezeket kiállítani jelenleg sehol sem tudják, nincs más lehetőség mint összegyűjteni őket, felújítani csoportos munkával és megoldani kiállításukat.

 

Szóval, a főjegyző –aki támogatja az ötletet- válaszában megadta a MÁV Miskolci Igazgatóság Ingatlankezelő Osztályának elérhetőségét, velük kellene tárgyalnom az elképzelés sorsáról.

 

Kérek mindenkit, hogy akinek van valamilyen kapcsolata velük, vagy van építő jellegű ötlete a dologgal kacsolatban írja meg, akár e-mailben, akár ide a topicba!

Aki érez valamilyen ambiciót ahhoz, hogy segítse a megvalósítást jelentkezzen. Lehetne később gőzmozdonyvezető oktatást tartani, és egyesületként működni.

Most gondolom sokakban felvetődik a kérdés, hogy minek kéne még egy vasútpark. Az elképzelésemben nem egy „kis Füstit” szeretnék berendezni, hanem egyszerűen egy a többek között vasúti építészettel, gépekkel is foglalkozó kiállítást szeretnék bemutatni!

Jó lenne csinálni egy honlapot amivel népszerűsíthetnénk a terveket, remélem erre nem sokára sort keríthetek.

 

Induljon hát a: „Mentsük meg a kisterenyei fűtőházat” akció!!!

 

u.i.: nem lehetetlen, példaképként lebegjen előttünk a Kemencei kisvasút talpra állítása…!

 

YOSSARIAN Creative Commons License 2005.09.11 0 0 13555
394,023 Nyíregyháza-Átrakó 2005.09.10.
cshmiki Creative Commons License 2005.09.11 0 0 13554


winDirVariable="E:/WINDOWS" Passz!

Nem emlékszem rájuk (akkor voltam 8-9 éves) :)

Előzmény: Elősiető (13553)
Elősiető Creative Commons License 2005.09.11 0 0 13553
Esetleg pályaszámok??
Előzmény: cshmiki (13551)
m61019andras Creative Commons License 2005.09.11 0 0 13552
De jó lenne erről többet hallani.
Előzmény: rezgaras (13550)
cshmiki Creative Commons License 2005.09.10 0 0 13551

Sziasztok!

Emlékszik valaki a zalaegerszegi 424-esekre?

Kb 8-9 éve két gép volt leállítva az egyik kihúzó vágányra és egy nap hirtelen eltűntek onnét.

Sajnos bárkit kérdezek Zalaegerszegen, senki sem emlékszik rájuk.

Remélem valaki tud nekem segíteni!

Köszönöm.

rezgaras Creative Commons License 2005.09.10 0 0 13550
Szilis írta:

> változó űrszelvényproblémák miatt vonták ki a gépeket a forgalomból 1996-1997. között.

Ha jól értem a szöveget, nem írja kifejezetten, hogy kivonták a forgalomból, csak azt, hogy akkor még használták ôket. Az elsôt amúgyis átépítették dízel-hidraulikusra. Az ûrszelvény miatt pedig egyszerûen túlméretes szerelvényként továbbították. A kétirányú alagútban a szembeforgalmat az áthaladása idejére le kellett állítani. Érdekes történet...
Előzmény: Szilis (13521)
P_Oli Creative Commons License 2005.09.10 0 0 13549

Ja, most ugrott be hogy én nem ezt fotóztam :-)))

 

Akkor ma úgy látszik a különvonatok napja van!

Előzmény: M62 127 (13547)
m61019andras Creative Commons License 2005.09.10 0 0 13548
Így van. Reggel kb nyolc óra felé hallottam Rákosnál dudálni odafelé. Aztán kb fél tizenegy felé jött is vissza.
Előzmény: M62 127 (13547)
M62 127 Creative Commons License 2005.09.10 0 0 13547
Úgy hogy a 80-ason vannak és a vonat sejtésem szerint Gödöllőre ment.
Előzmény: P_Oli (13546)
P_Oli Creative Commons License 2005.09.10 0 0 13546

Isaszeg? Pécel? Hmm... ezek az állomások nem a 70-esen vannak... Ez hogy lehetséges?

Előzmény: m61019andras (13543)
P_Oli Creative Commons License 2005.09.10 0 0 13545
Hát, fél7kor indult a nyugatiból... :-.)
Előzmény: Leopold (13538)
P_Oli Creative Commons License 2005.09.10 0 0 13544
Én meg Újpesten, a zólyomit (Nagybobóval) meg Rákosrettentő előtt. Képek majd este.
Előzmény: m61019andras (13543)
m61019andras Creative Commons License 2005.09.10 0 0 13543
Ma kaptam lencsevégre Isaszeg és Pécel között.
Spagiboy Creative Commons License 2005.09.10 0 0 13542
Nyugatiból ment a 10. vágányról.
Előzmény: Spagiboy (13541)
Spagiboy Creative Commons License 2005.09.10 0 0 13541
2005.09.07.-én fél 10 körül ment 1 gőzős nosztalgia (424-287), ez a menet merre ment?
Nydqist Creative Commons License 2005.09.10 0 0 13540
m61019andras Creative Commons License 2005.09.10 0 0 13539
Hát pedig volt már rá példa sok sok évvel ezelőtt, hogy M61 004 vitte a nosztalgiavonatot Zólyomba.
Előzmény: radio100jozsi (13523)
Leopold Creative Commons License 2005.09.09 0 0 13538
Ott lesztek a holnapi zólyomin? Ha rákosrendező után a felüljáró alá értek, ne felejtsetek el integetni a fotósnak :-)

Ez mikor lesz?
Előzmény: P_Oli (13534)
seTTebello Creative Commons License 2005.09.09 0 0 13537
Köszönöm!
Előzmény: P_Oli (13532)
P_Oli Creative Commons License 2005.09.09 0 0 13536
Megpróbálom. Sőt, ha délelőtt lesz a 109-es futópróbája, azt is lekapom.
Előzmény: Király E. (13535)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!