Idézet a BKV 1985/26 GÜIU (Gépjármű üzemeltetési Igazgatói Utasítás)ból:
"Récsei üzemegység vegye állományba az Ikarus karosszéria és járműgyár által leszállított Ik-284 típusú autóbuszt az alábbi adatokkal: Alvázszám: 284.00-1985/0001, Állományba vétel: 1985 november 25. Az autóbusz a további intézkedésig csak a 7/A viszonylatra osztható be"
Nincs szükség mentegetőzésre, mert igazából mindaddig csak találgatunk, amíg Valaki meg nem győződik a valóságról. És mivel a busz még létezik, erre meg is van az elvi esély.
Addig csak a különböző megbízható forrásainkra hagyatkozhatunk csupán, amelyek a legjobb indulattal sem mutatnak egy irányba.
Sajnos az enyém nem tartalmazza a havi bontást a csepeli számoknál:
Idézet a "Busztör2000.pdf"-ből: 1985-ben a bevált és megszokott típusok mellett két új prototípus is megjelent Budapest utcáin: egy Ikarus-415-ös, a 260-asnál alacsonyabb padlójú kéttengelyes, és egy Ikarus-284-es tolócsuklós autóbusz.
Nem mentegetőzöm, csak tényleg (eddig) ez az egy infót lehetett róla találni. Igaz, semmi sem igazolja, hogy ez tuti lenne. Talán meg kellene Mihál topictársat kérdezni, ő elvileg az 1940' évektől kezdve feldolgozta a BKV (FAÜ) járműtörténelmet egészen napjainkig. Hátha ő autentikusabb az ügyben...