Keresés

Részletes keresés

Abrantes Creative Commons License 2003.04.28 0 0 134
"Miért kapta a 223-as számot, szerintem kinézetre inkább a 300-as sorozatra hasonlit? " Azért sorolták a 200-as családba, mert ez a busz valójában az Alfákhoz (pl. 250.99, 253) tartozik. A kuvaiti igények szerint alakították ki.
Korábban -igaz csak tervasztalon- egy valódi 200-as busz kapta ezt a számot. Ez az Ik. 222-hez hasonló, 9.5 méteres városi, elővárosi busz a lengyel piacra készült volna.
Előzmény: P.stephenson (129)
tupolev Creative Commons License 2003.04.28 0 0 133
Igen, csak egy készült belőle (mint oly sok típusból).
Előzmény: P.stephenson (131)
SipiPisti Creative Commons License 2003.04.28 0 0 132
Azt sajna nem tudom.
Előzmény: P.stephenson (131)
P.stephenson Creative Commons License 2003.04.28 0 0 131
Akkor ezek szerint csak egy van belőle...
Előzmény: SipiPisti (130)
SipiPisti Creative Commons License 2003.04.28 0 0 130
Ha látni szeretnéd, Gödöllő, Erzsébet park HÉV megálló előtt (ha BP-ről megyünk) van egy telep, ahol ez áll, sok más érdekességgel együtt(BKV-s 405, gyári 405, 412 új homlokfallal...)

Pisti

Előzmény: P.stephenson (129)
P.stephenson Creative Commons License 2003.04.28 0 0 129
Jajj, ne süllyedjünk már el...
Lenne egy kérdésem:
Érdekelne ez a 223-as.

Kinek készült, hány darab, mi lett a sorsa?
Miért kapta a 223-as számot, szerintem kinézetre inkább a 300-as sorozatra hasonlit?

Nekem nagyon tetszik, főleg a belső kialakitása. Messze veri a 405-ösöket.

P.s

ADtranz Incentro Creative Commons License 2003.04.11 0 0 128
"Pl. Olaszországban, ahová 415-ösöket és 435-ösöket is vittek. Tajvanról nem is beszélve, ahová a kétajtós 412.05-ösök kerültek."

És ezek mind már Irisbus felségjelzéssel? Melyik olasz városba mentek? Kép esetleg van róla? Van még máshol is akkor ezek szerint Mo-n, Csehországon, Szlovákián, Lengyelo-n, Tajvanon, Olaszo-n kívül? Én még Romániáról hallottam, de nem tudom, hogy igaz-é.

Köszi!

Előzmény: Abrantes (119)
ADtranz Incentro Creative Commons License 2003.04.11 0 0 127
Busman:
Pontosan melyik városba mentek Anglián belül? Ha legközelebb Anglia felé megyek (~3-4 év múlva), akkor feltétlenül meglátogatom őket!
Előzmény: Törölt nick (126)
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.11 0 0 126
Nem. Ez + 2 társa a múlt héten mentek ki.
Előtte valamikor februárban volt egy eresztés és ha jól tudom, lesz még májusban is.
Előzmény: SipiPisti (125)
SipiPisti Creative Commons License 2003.04.11 0 0 125
Busman!

Ő az az angol, aki nem rég ment pár társával (ha jól emlékszem)?

Előzmény: Törölt nick (124)
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.11 0 0 124


Abrantes Creative Commons License 2003.04.07 0 0 123
"Nem, a faros teljesen alkalmatlan volt városi üzemre, hiszen eredendően távolsági típus."
Érdekes módon 1952-ben mégis az ős 66-os (A58) készült el először.
Előzmény: tupolev (122)
tupolev Creative Commons License 2003.04.07 0 0 122
"Nem a 3 ajtó miatt nem váltak be. "
Nem, a faros teljesen alkalmatlan volt városi üzemre, hiszen eredendően távolsági típus.
Ezt a problémát (hogy egy típuscsaládon belül városi és távolsági) először csak a 200-as családdal sikerült megoldani.
Előzmény: svédasztal (121)
svédasztal Creative Commons License 2003.04.07 0 0 121
Nem a 3 ajtó miatt nem váltak be.
Előzmény: Abrantes (119)
tupolev Creative Commons License 2003.04.06 0 0 120
Akkor számukra készülhetett az Iveco főegységes változat. De vajon "sorozat" lett-e belőle?
Előzmény: Abrantes (119)
Abrantes Creative Commons License 2003.04.06 0 0 119
Nagyon leült ez a fórum...
ADtranz: "tulajdonképpen még csomó helyen lehet is 412-es, amikről nem is tudunk"
Pl. Olaszországban, ahová 415-ösöket és 435-ösöket is vittek. Tajvanról nem is beszélve, ahová a kétajtós 412.05-ösök kerültek.

svédasztal: "Budapesten a FAÜ-nél csak 3 ajtós 66-osok jártak." Nem is váltak be, a FÁÜ nem szerette őket.

Előzmény: ADtranz Incentro (90)
svédasztal Creative Commons License 2003.03.31 0 0 118
Budapesten a FAÜ-nél csak 3 ajtós 66-osok jártak.
Előzmény: Porond (117)
Porond Creative Commons License 2003.03.29 0 0 117
Szamomra továbbra is furcsa, hogy annakidejen a varosi kozlekedes szamara ketajtos Ik 66-osokat szallitottak a magyar varosokba (a 620-asokkal parhuzamosan).
Kozben pedig pl. az NDK szamara az utolso idokig mentek 3 ajtos varosi valtozatok.
Törölt nick Creative Commons License 2003.03.27 0 0 116
"Azt akartad mondani, hogy "szórakoztak"?"
Természetesen. Fintáéknak ez nem munka, hanem szórakozás volt.

"A 410 és 440-ből több változat is volt, szerintem a 80-as évek elején ha találtak egy darab vasat a gyárudvaron, abból rögtön 400-ast hajtogattak".
Jó, ez így nyilván túlzás, de az tény, hogy sokkal tovább fejlesztgették, sokkal több változatot csináltak egyféle kocsitípusra, mint anno a 200-asnál. És ugye végül csak a 415, majd a 435 mehetett gyártásba (az alacsonypadlósokat ne keverjük ide, más kor, más tervezőcsapat), ellentétben a rengeteg 200-as variációval. Az is igaz persze, hogy a 200-asok az egységes típuscsalád elv miatt eleve több változatra voltak ítéltetve.

Előzmény: P.stephenson (115)
P.stephenson Creative Commons License 2003.03.27 0 0 115
(egyszóval nem sz******tak vele sokat)
Azt akartad mondani, hogy "szórakoztak"?

A 410 és 440-ből több változat is volt, szerintem a 80-as évek elején ha találtak egy darab vasat a gyárudvaron, abból rögtön 400-ast hajtogattak
:-)

P.s

Előzmény: Törölt nick (114)
Törölt nick Creative Commons License 2003.03.27 0 0 114
"Miért volt ilyen, mikor a 200-asnak, 400-asnak nem volt prototipusa?"

200-as: az első 200-as kocsi a képen látható 250-es volt 1967-ben, amely tulajdonképpen fél év alatt született meg és a kisebb módosításoktól eltekintve azonnal életképesnek bizonyult (egyszóval nem sz******tak vele sokat). Azért az látszik, hogy a kerékdobok, az ablakok vagy a fényszorók még jelentősen elütnek a széria 200-asoktól. Valamint -talán ez a képen nem látszik - de a típusszám sem a megszokott helyen volt még.
Ezt követően 1968-1971 között folyamatosan készültek az egyéb 200-as protók, mint pl. a 252-es, amely helyett végül a 256-os került szériagyártásba, vagy a 242 alacsony(abb)padlós kocsi, amelyről már korábban sokszor megtárgyaltuk, hogy nem műszaki okai voltak a feledésbe merülésnek. A 255-266-260-280 szintén mind életképesen jöttek világra.


400-as: a 400-asoknak ne lett volna protoja? Közel tíz évig csak azt csináltak :-))) 410NE, 440NE, ami biztos volt, de Abrantes kollega már-már Holmes-i kitartással nyomoz az állítólagos 411 (nem az alacsonypadlós), 413, 441 meg ki tudja még milyen változatok után. A 410 és 440-ből több változat is volt, szerintem a 80-as évek elején ha találtak egy darab vasat a gyárudvaron, abból rögtön 400-ast hajtogattak :-)

Előzmény: P.stephenson (110)
Törölt nick Creative Commons License 2003.03.27 0 0 113
Felraktam a képtáramba pár fotót, amin két NABI buszt pakolnak egy repülőbe és indítanak útnak az újvilág felé. Az album jelszóval védett, mailben kérhető. (Azért, mert hangsúlyozottan nem szeretnénk máshol látni ezeket a képeket!)
Törölt nick Creative Commons License 2003.03.27 0 0 112
Ez egész pontosan az Ikarus 386K3-as 1984-ből.
Ez is prototípus, de az igazi 300-as őskocsi a 380NE.
Előzmény: P.stephenson (110)
rezgaras Creative Commons License 2003.03.27 0 0 111
Busman írta:

> a ház leégett, sok tennivaló itt már nincs

Már régen terveztem, hogy valami ilyesmit írok ide, de most pontosan megfogalmaztad a véleményem.

Egyébként pl. Olaszországban több viszonylag kicsi buszgyártó is elevickél a piacon. Ôk ezt hogyan csinálják?

Előzmény: Törölt nick (109)
P.stephenson Creative Commons License 2003.03.27 0 0 110
Busman, ha már itt vagy, régóta meg akartam kérdezni:
Tupolevnél láttam az Ikarus 300-as prototipust:

Ezt valahogy nem tudom sehova se tenni. Neki 300-as a tipusa? Miért volt ilyen, mikor a 200-asnak, 400-asnak nem volt prototipusa?
És ez melyik késöbbi modellre hasonlit? (385?)

Köszi:
P.s

Előzmény: Törölt nick (109)
Törölt nick Creative Commons License 2003.03.27 0 0 109
EAG buszok Norvégiában:
E91:

E13:

Egyébként a véleményem az, hogy a ház leégett, sok tennivaló itt már nincs. Mint oly sok más gyár, cég esetén, most is szegényebbek lettünk egy olyan lehetőséggel, amely Magyarországot a fejlett gazdaságok felé vihette volna, de ennek a következményeit majd csak évekkel később fogjuk megérezni. (Évente 500 db autóbusz külföldről történő megvétele 40mFt-os átlagáron számítva 20000000000 Ft, azaz 20 milliárd Ft. Ez az összeg azért már nemzetgazdasági szinten sem elhanyagolható, és tudjuk, hogy éves szinten még 500 db-nál is több busz cseréjére lenne szükség.)

Előzmény: torqmatic (106)
hc Creative Commons License 2003.03.26 0 0 108
= = 7
:-)
Előzmény: hc (107)
hc Creative Commons License 2003.03.26 0 0 107
A minap láttam az új Ikarust a =-es busz vonalán. Szép jószág volt első találkozásra. Ha műszakilag olyan, mint ránézésre, akkor nagy baja nem lehet.
torqmatic Creative Commons License 2003.03.26 0 0 106
Egyáltalán nem akarom menteni magam. Csak elgondolkodtam; mi a jobb? Mondjuk évi 500 db garantáltan jó minőségű busz, ami itthon és külföldön egyaránt kelendő, igaz nem Ikarus, hanem Volvo név alatt, de a buszokat Magyarországon gyártják és talán fejlesztik...
Vagy évi kb. 200 db busz megkérdőjelezhető minőségű busz, amiket csak itthon árulnak Ikarus név alatt, külföldön Irisbus márkanév alatt futnak...

(Jó, tudom az EAG buszokat nagyon szeretik Skandináviában :), de nem hinném, hogy hosszú távon is életképes (vagy versenyképes) tud maradni egy ilyen kis gyártó. Remélem nem nekem lesz igazam.)

Előzmény: kristoof (103)
Maz Creative Commons License 2003.03.26 0 0 105
És meddig lesz Renault buszon az Ikarus felirat?
Másrészt ha lesz is, azt se itthon fogják gyártani:-(
Az Ikarusban már olyan mértékű az elbocsátás, hogy lassan már csak annyi ember marad, amennyi az emblémákat felcsavarozza:-(
A BKV-s Agora sem itthon készült, de valószínűleg más példány se fog:-(
Előzmény: svédasztal (104)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!