Ne felejsük el, hogy itt több próbálkozásról van szó és ezek az egyes szituációkban a legjobb eredmények. Emiatt nem biztos, hogy a 402m-es táv 201m-es részénél PONTOSAN ugyanaz az idő és sebesség volt, mint a 201m-es mérésnél, hiszen nem ugyanarról a próbálkozásról van szó és nem mindig sikerül minden ugyanúgy.
A végén nekem 103,4-100,5=2,9 a különbség és nem 3,6 - ezt honnan vetted?
Tehát 201m-nél 2,8km/h, 402m-nél 2,9km/h ami kb. ugyanaz. Vagyis az első 201m-en elért sebesség különbség megmaradt a 2. szakaszon is, ami akkor lehetséges, ha mindkét autó gyorsulása itt már ugyanannyi - ez szerintem elképzelhető, nem látok benne ellentmondást.
ja . . . akkor végül is elképzelhető az egész!. . . mondtam hogy nem tudok számolni !!! igaz nem is próbáltam ! na ezért kell mindent kiszámolni és nem csak megérzésekre hagyatkozni! uff
Bocs, de te nem a rég swift- re gondolsz? mert ZukII. az új swift-ről (swift II) írt. ha jól tévedek! aminek a fogyasztása szerintem több kell legyen! nem írtad a Jazz milyen, nekem 5,7-6,2 megáll (1,2 cool) és most lesz 1 hónapos! tegnap lépte át az 1000 km-t
Na, én is megtaláltam ezt az oldalt és kikerestem a 201m adatokat! EVO VIII -7,93 (156km/h) a Honda Civic 8,72 (155km/h) tehát féltávnál még gyorsabb a Lancer és van majd 1 másodperc előnye!
csak ez pont nem magyarázza meg a különbséget, hiszen az elején 201m: 2,8km/h- a végén 402m:3,6km/h ahogy te kiszámoltad: a jazz 103,4 el a fabia 100,5 el ment átlag is! akkor miért nem előzte meg ??? jó értem ha mondjuk itt már lett volna 2m hátránya akkor ez kevés, de nem volt csak 0,3s ,nem tudom hogy ez cm-ben mennyi ? de gondolom nem lehet olyan sok!
Találtam egy írást. Bemásolom, bár kissé hosszú, amiért elnézést kérek. Ja csak, hogy dagadjon a májunk!
"Az autók és a megbízhatóság. A hazai reklámokban is fel-feltűnnek azok a hirdetések, amelyek a megbízhatósági statisztikákat ismertetve növelik a bizalmat a személyautók iránt. Honnan szerezhetők be azonban tapasztalatokon alapuló adatok az autókról? A Kosár – A fogyasztók magazinja, az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület reklámmentes, nonprofit havilapjának beszámolója szerint a fogyasztók döntését tőlünk nyugatra számos szervezet, szakújság segíti. Az egyik legnagyobb ilyen szervezet Angliában működik. Szakmai hetilapjuknak húszezres olvasótábora van, s 2003-ban például 790 ezres járműállományt vizsgáltak. Az érdekek képviselői A Magyarországi Európai Fogyasztói Központ címe: 1012 Budapest, Logodi utca 22–24. Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) elérhetősége: 1012 Budapest, Logodi u. 22–24. Ügyfélfogadás: hétfőtől csütörtökig 9 és 16 óra között, pénteken 9-től 13 óráig. Telefon: 06-1/311-7030, fax: 06-1/331-7386. Internet: www.ofe.hu, www.kosarmagazin.hu.
A márkák szerinti sorrend Nagy-Britanniában: első a Toyota, második a Honda, bronzos helyen a Lexus. A negyedik a BMW, őt az örök rivális Mercedes követi, hatodik a Nissan, majd a Ford, Mazda, Audi és a Mitsubishi következik. Kint a 6–8 millió forintos értékű Honda Accord, Toyota Avensis-féle, nagyobb limuzinok találhatók a lista élén, így itthon sajnos nem reális a kinti kép, mert hazánkban az emberek zöme kisautókban utazik. Németország legnagyobb járművizsgáztatója nemrégiben adta ki a 2005-ös évről szóló kiadványát. A gyűjtemény 185 típust sorol fel, amelyek életkora 3-tól 11 évig terjed. A mérés alapja a vizsgára bejelentkezett 7,65 millió jármű volt. A tavalyi eredmények a Toyota és a Porsche győzelmét hozták. A kimutatások általában a japán négykerekűek megbízhatósági fölényét mutatják. Közöttük feltűnnek a koreaiak, melyeket követnek a sokak által rajongott németek. Angolok, franciák és az olaszok osztoznak általában a végeken. Érdekes megfigyelés, hogy nem a gyártási helytől, hanem a márkától függ a megbízhatóság. Az Angliában, Franciaországban készült japán kocsik ugyanolyan jók, mint távol-keleti társaik. Annak a fogyasztónak, aki a megbízhatóságról akar információkat szerezni, a szaksajtót lehet javasolni. Aki rendelkezik némi nyelvtudással, annak a német autóklub internetes oldalát (www.adac.de). Ott a Pannen statistik című részt kell keresni. "
Azt nemtom, de a Jazz órája 100-nál kb. 2-3 egységet tévedhet, nem 5-6-ot, valaki mintha már lemérte volna GPS-el! A lézeres számolósdival meg mintha kisebb sebesség jönne ki a valósnál... Mindenestre majd még lemérem pontosabban mégegyszer 200 és 400 méteren is a sebességet és ha nem lesz legalább 100 ill. 120 km/h akkor eladom a verdát ;-)))
Az a baj hogy itt nem tudjuk a részeredményt! mondom azt én is értem a fabia - jazz meccsnél hogy a 201m en nyer a fabia 0,3 s el , az itt már 3km/h val gyorsabb jazz el szemben! mert nem tudom mi volt 50m nél 60 nál stb! valószínű tényleg az van hogy jobb rajtot vesz és aztán ezt már a másik nem "hozza be"! de ebben az esetben tudjuk a féltáv eredményét - ugye 0,3 s gyakorlatilag célfotó döntene (gondoljunk csak egy futó versenyre) de a jazz már gyorsabb, aztán a célban pláne célfotó 0,1s úgy hogy a jazz még növelte is a különbséget 3,6 km/h ra! na ezt nem értem!
Remélem csak viccnek szántad azt a mondatod, hogy többször van szükséged erőre mint védelemre. Légzsákokra és oldalvédelemre az embernek csak ritkán, de akkor nagyon nagy szüksége van. 1 éve ebben az off suzukiban nagyon elkelt volna az oldallégzsák és az ajtómerevítés. Szerencsére az utasom és magam is megvagyunk.
Szerintem városban egy emberrel semmivel sem megy rosszabbul mint a Suzuki. A fogyasztása pedig kb. 1 literrel magasabb. Amit a nagyobb súly és a légkondi magyaráz. Nálam a Suzuki 5.5-6 litert a Jazz pedig 6.5-7 litert fogyaszt. Bár szerintem most még több a dugó a városban mint pár éve.
"Azért, mert nem nyomják neki, vagy nem tudják elvezetni, esetleg kanyarodni, attól még nem te vagy a gyorsabb..." - én a gyorsabb autót a vezetővel együtt értettem. Márpedig ha bármi okból a másik lassabban megy nálam, akkor én vagyok a gyorsabb. Nem az autó képességeire gondoltam, hanem hogy a benne ülő hogyan vezeti és úgy látom az azóta hozzászólóknak is vannak ilyen tapasztalataik.
MrDananak:
A sebességkülönbség pedig kijön: a 201-402 m közötti távon a Jazz 103,4 a Fábia 100,5 km/h átlagsebességgel ment, tehát 2,9 a különbség. Ez szinte pontosan megegyezik a 91,8 és a 89 különbségével, ami 2,8. Tehát ha ugyanolyan mértékben gyorsult mindkét autó ezen a szakaszon, akkor stimmel.
Jazzusernek:
Ha az órád 100-at mutatott és mondjuk annyit csal, mint Tom242-é, akkor Te is csak 94-95 körül mehettél.
Mértem egyet csak úgy saccra az esélyeket latolva, egyenesnek tűnő részen leálltam egy útszélét jelző oszlopnál (elvileg 50m-ként vannak, ezt előzőleg ellenőriztem a fed. comp mérőjével), a négy távot megtéve óra szerint megvolt a 100 km/h, azaz 200 m alatt az 1.4 ES képes 0- ról 100-ra felgyorsulni.
Ha figyelembe vesszük, hogy tom242 "hivatalos" sebessége 92 km/h volt akkor az eredmény biztatónak tűnik...
én szeretem tesztelgetni, hogy mit tud az autóm és hogy mennyire érzem én is! Szerencsére volt alkalmám pár nagyobb autót is vezetni, mert szoktak hozni a haverok. tényleg sokan nem tudnak vezetni, de ez van, nem tudsz vele mit kezdeni, attól még nagy autójuk lesz!
Kiragadtam 2 eredményt az egyik múltkori gyorsulásról, hogy nem csak jazz vs fabia legyen.
EVO 8 400m-en 12.02 és 183km/h vs honda civic 1.6turbó 12.78 199km/h, tehát akkor hogy is van ez?
a rajtnál szinte kil az evo, mert a civic még pörög csak egyhelyben, aztán elég nagy előnyt yer 200m-re, de addigra feléled rendesen a civic is és sokkal gyorsabb lesz, de már nem tudja ledolgozni a hátrányt, össze lehet őket hasonlítani virtuálisan!
Nekem sárga van és még így is az off 20 éves skodámhoz képest többen engednek el. Pedig nem vagyok egy gyorsasági bajnok... Persze most is vannak olyanok is, akik izomagyból előznek le, de közben azért néznek vissza önelégült pofával (a régi kocsimnál sajnálkozva...).
én egy 1000km-es bmw-t vezettem egy napig, új 225-ös bridgestone potenza gumikkal, tehát ilyen baja nem volt! nagyon stabil volt még 200 felett is(243-at mentem vele), de az nem jelenti azt, hogy azt a majdnem 2 tonnát ugyanúgy fogja meg a 225-ös gumi, mint mondjuk ahogyan a fábián fogta a 195-ös gumi az 1.2 tonnát!
az, hogy valakinek van pénze a 7-es bmw-re, nem biztos, hogy vezetni is tud! én is szoktam csinálni ilyeneket, főleg a jazz-el, mert mindenki azt hiszi, hogy biztos nő vezeti, ráadásul még piros is!
530d-t még csak autópályán vezettem :-) Nagyon stabilnak tűnt, de valami 1.8tonna, és az is csak gumikon gördül az aszfalton, csodák nincsenek :-)
Persze senki ne értsen félre, nem a kanyarbajnok Jazz-ről áradozom, mindösszesen arról, hogy én élőben mit éltem át. Lehet, hogy a Bimmeren szénné kopott gumik voltak, és csak azért szenvedett a kanyarokban, ki tudja. (az, hogy nyomta neki, nem kétséges, meg-megcsúszkált a fara)
sebességre a jazz a nagyobb, de a gyorsulás az időegység alatt megtett út, tehát nem mindegy, hogy mondjuk az 50-et 20m-en vagy 30m-en éri el az autó és még, hogy mennyi idő alatt és mennyire egyenletesen gyorsul az alatt az idő alatt!
Amúgy már volt róla szó, hogy a timeslip.hu-n vannak mérések és végsebességek, érdemes összehasoníltani, ha valakit érdekel a téma!
:) "Szegény" rendesen megijedt, gondolom nem számított arra, hogy büntetlenül leszoríthat egy "aszfaltpattanást" az útról (direkt csinálta, nem bénázásból). Magamon is meglepődtem, nem szoktam ilyet csinálni. Az az igazság, hogy a fószer azt felejtette el, hogy hiába más méretű és osztályú autók, azokban is csak emberek ülnek. És pl. Kokó hiába kb. fele akkora mint én (súlyra biztos :) ), mégis 1+10 mp-es boxmeccs lenne :) (1mp míg kiüt, utána 10mp a rászámolás :) )
én erre azt tudom mondani, hogy a balatonszentgyörgyi körforgalmon megyek keresztül minden nap, a fábiával 80-al keresztül mentem többször is, az új 530d bmw-el csak 60-al mertem, mert ott aztán azt a nagy súlyt meg kell fognia is! A jazz-t még nem próbáltam, még ismerkedem jobban vele, de szerintem az is 60-50 körül tudhajta!
Változik, hogy melyik autó gyorsabb? Ezt te sem gondoltad komolyan! Azért, mert nem nyomják neki, vagy nem tudják elvezetni, esetleg kanyarodni, attól még nem te vagy a gyorsabb, legfeljebb hamarabb megteszed azt az utat, mint az a másik sofőr azzl az erősebb autóval!