Szupi ! Jó csapatást ! Terepre fel , no meg ha megvetted hajtsad is ! Bocsi ez utóbbit felénk arra mondják aki bringát vesz de csak azért, hogy legyen neki is . Remelem szet fogod hajtani azt a hajtóművet szépen lassan 😉
A bicaj összeállt🙂! A hajtóműnél szerintem a nagy és középső lánckerék csavarjának alátétét rossz helyre tettem vissza,mert amikor a kislánckeréken volt a lánc,terhelésnél hozzá-hozzáért az alátét széléhez. Szétszerelésnél az olajsárba nem is láttam alátétet,a tisztításkor jött elő😎. Hétvégén elmegyek csapatni vele. A trekkinghez képest furi🙂!
Új szerűnek nem mondanám így a fénykép és a hajtókar állapota alapján, de nem is ilyen egy használhatatlanra kopott, ezért kell kipróbálni. Az enyém így nézett ki amikor már emelkedőkön ugrott néha:
Amíg nem próbálod ki, hogy milyen addig szerintem ne költs új hatóműre.
Nekem országútin van 3 tányéros Ultegra. A középső tányéron sokkal kopottabbnak látszódtak a fogak és amikor már időnként ugrott a lánc akkor vettem egy gyári új középső tányért. Alig magasabbak a fogak mint ami már ugrik, a már kopott nagy tányérhoz képest is kopottabbnak tűnik az új középső.
Szóval ha nem ugrik rajta a lánc addig szerintem hobbi tekerésre alkalmas lehet. A sokkal kisebb fogak a váltás könnyítés miatt vannak.
Valószínüleg az lesz. Nézegettem a használt árakat,és tényleg olcsón kapni használt hajtóműveket,az új meg annyi amennyi/amilyen. Majd elválik,ha összerakom,hogy milyen. Nem akarok rá nagyon áldozni,mert akkor szinte mindent IS ki lehetne cserélni🙂,de még az is lehet,hogy apránkét majd újjítgatom. Nem vagyok az a versenyző tipus,inkább csak a koca hobbi bringás...a trekkingjeimmel elbohóckodtam idáig majdnem mindenhol. Ez a monti inkább csak kedvtellés...szeretek bütykölni.
Nos erre nem igazan tudnék választ adni . Meg azt sem merném garantálni ,hogy elkel . Viszont az Ebayn 10000 től indulnak az aliviok az STX ,LX 15000 körül kezdődnek + szállítás . Persze ezek használtak de még nem elnyűttek . Én amikor vettem az új 3 db fogaskereket Japánból közel 60000 ben volt
Az a középső eleg le van írva ,de a nagy is kapott már . Az 5 ös rögzítést 2002 körül kikerült a simano gyártásából . Vagy is nehez beszerezni ,és elég draga is . Bovden végére 25- 30 ft közt lehet venni véget , de addig is egy küllő fejet rá tudsz nyomni . Addig az is megteszi 😉.
A "csúcsaim" sehol sincsenek másokéihoz (nem profik) képest. Biztos, hogy nem tudnék 7-800 km-t tekerni egy túrán, pláne nem 1200-at. És vannak, akik megteszik, csak nem ír róluk a sajt. Ó.
Azt sem kéne figyelmen kívül hagyni, hogy a 400-as távot kb. 22 - 23-as átlaggal teljesítem, nem úgy, mint Viktor. Tavaly kétszer sikerült letekernem, de nagyon kényelmesre sikeredtek.
Idén meg örülök, ha teljesíteni tudom a Strava-n a havi GF-et (100 Km), mert egy korábbi bukás miatt majdnem használhatatlan a jobb csuklóm.
A kicsi egész jó. A közèpső az gáz,az ovális részekenszinte fog sincs,a nagy az tűrhető. Gondolom ezeket lehet pótolni hagyományos lánckerekekkel is,nemde?! Márha találok majd olyat,ami passzol a hajtókarra. Bár ahogy az árakat nézem,lehet érdemesebb valami jobb állapotú használt hajtóművet nézni bele. Nincs jó bicikliszervizes ismerősöm egyébként. Magamnak csinálgatom. Egyébként egy Trekking biciklit használok,amivel tavaly ősszel eljutottam egy szervízbe. Felkapott a kerék egy faágat az erdőbe,beküldte a hátsó kerék/ váltó környékére. Hiába állítgattam aztán a váltót,szar maradt. Elvittem egy szervízbe,ahol kicserélte a srác a váltótartó fület,váltóbovdent,kerék agyat megzsírozta,kicentírozta. Azért a váltón még lehetett finomítani,a bovden végéről pik-pakk leesett a kis bovdenvég kupak,,a kereket talán jól kicentírozta,viszont a zsírzás....az szerintem nem történt meg...Na mindegy is,amit tudok magam megoldok. Eddig még nem hagyott az út szélén👍! Most a trekkingre költök majd picit,mert már igényli...Ennek a montinak egyrészt kedvtellésből álltam neki,másrészt kellene valami határbajáró,mert a trekkingem kezd leélődni.
Én szét szoktam szedni max 3 évente ,tisztítás után egy pici zsírral összerakom . Nekem is kezd a hátsó váltókar már megkopni , és lassan vált fel . De 13 éve szolgál .
Altusból én a ST AT10 est ismerem ,de az a felkarral egybe épített .
Ez mindig igaz, mindig kell vigyázni. Én konkrétan 1-esben jöttem fel automobillal a dombunkra egy bringás család után a tegnapi bringázásunkból, és nem dudáltam le őket, úgyhogy nem veszem magamra. :)
Jogos, nem az, mert az Alivio-n van fokozatkijelző. Lehet hogy Altus A10.
Nekem volt egy Alivio-s bringám még 94-ből, azon tönkrementek a váltókarokban a racsnik, de 7-8 éve még pont tudtam venni elfekvő készletről Altus A10 karokat.
Öröm (lenne, ha felednénk az okát) a tekerés az üres utakon. Viszont :a kevés autós egy része azt hiszi, ha nincs forgalom, akkor szabadon száguldozhat minden gátlás és odafigyelés nélkül. Úgyhogy nagyin kell vigyázni!
Igen azt gondoltam ,hogy hetes a hátsó sor . A fogaskerék cserét már neked úgy kellene csinalni ,hogy első és a hátsó sort is cserélni és a láncot . De ha van jo kerékpár szervizes ismerősöd ő tudja is ellenőrizni a lánc nyúlását és abbol is kiderül ,hogy mit kene cserélni .
most ezek vannak rajt. A hátsó a gyári,az első valamilyen,de shimanó az is. Az mondjuk rohadtul nem esik kézre,vagyis újjra🙂,pedig a gyári helyére van rakva.