Az a bimál egy biztonsági dolog a rendszerben. A ventilátor motor nem szorul? Amikor szorulása van a motornak, megnő az áramfelvétele, ezzel jobban melegíti az ellenállást. Aztán egy ponton az ón megolvad és lekapcsolja az áramot a motorról. Ezzel védve a motort és az ellenállást.
A következő probléma merült fel nálam. Az utastér ventillátor ugyebár 4 sebesség fokozattal rendelkezik. Na ebből csak a 4. van meg.... gondolom valami ellenállássorozaton megy keresztül a delej. Először ott néznék szét de merre találom? Ha esetleg elszállt lehet ilyet vagy helyetesítőt valahol kapni?
Érdekelne valakit teljesen új, autót még nem látott díszrács (fekete rács+króm keret)? Facelift előttiekhez jó (2000-2004-ig). Boltban olyan 20 körül van számlával jelenleg, 14ér vihető, mert nekem nem kell végül. Ki lett bontva, de még a fólia és a doboz is megvan.
Így van, a klíma bekapcsolása kicsit emeli az alapjáratot, meg a hűtőventilátort is bekapcsolja. A klímát télenm is érdemes legalább hetente, két hetente pár percre bekapcsolni, hogy a rendszerben klévő tömítések megkapják a kenőanyagot és ne száradjanak ki. Ezzel lehet megőrizni a rendszer tömítettségét. HIdegben persze nem menne a klíma, de a hőcserélést belső keringtetésre kell állítani. Így az Expanziós szelephez meleg levegő kerül és bekapcsol a klíma. Külső keringtetésnél viszont nem, ahhoz már hideg van kint.
A szelep valóban mechanikus és kis járatás után valóban működő képes lett. A probléma az elektronikus része ami a szelepet szabájozná. Az elektronika ejti/felhúzza a szelepet így zár/nyit, a probléma hogy vagy csak zár vagy csak nyit.
A kezelési útmutató a lánc cserére ki sem tér, tulajdonképpen 300000 km a csere periódus. :)
Én is különösen szeretem, hogy könnyű a ki-be szállás. Én is nagyon megszerettem az elmúlt majd 7 évben mióta nálam van. Tényleg semmi baj nem volt még vele. Én is az előírt időnként cserélem amit kell. Jó olaj, jó üzemanyag, tiszta légszűrő és a világból ki lehet menni vele. Arra figyelj, hogy a fékfolyadékot 2 évente mindenképpen cseréltesd, mert tönkre mehet az ABS kocka, ami elég húzós árú javítást eredményez. Ez nem csak a Suzukiknál van így, hanem minden más olyan márkára, amiben ugyanezt a fajta ABS egységet használják.
130e km,és GS kivitel.Mi vagyunk a harmadik tulajdonosa,a második rendszeresen vezette a sz.könyvét.
Az első tulaj meg csak az első kötelező szervizre vitte el(:Aztán ott lehetett egy kis sumák a km állással,4 évesen 95e km-rel vette át a második gondos tulaj.
Kis horpi van a hátsó ajtón két helyen,meg pár kavics felverődés itt-ott,de szerintem festve még nem volt.
Vezérlést ezeknél mikor szoktak cserélni?Valahol mintha olvastam volna már,hogy ezeknél a VVT-nél végig viszi a motor élettartalmáig,de ez nem biztos.
Amúgy szép csendesen jár a motorja,nemsokára oljcsere + a többi folyadék cserét is megejtem.
Utána indulhat a bölcsi+ iskola járat asszonkám,kis autójával:)
Ja megy ez mint a golyó,pláne 4ezres fordulat felett!!
Nekem is nagyon tetszik a menet dinamikája,a ki-be szállás meg különösen jót tesz a fájós derekamnak!!
A szelep egy mechanikus szerkezet. Nyilvánvalóan nem szeretnek pepecselni vele a szerelők. Sokan a kiszerelt szelepet féktisztítóval tisztították meg és szerelték vissza. A lényeg, a mozgó részek könnyen járjanak. Nézegetve a netet, bontottat 15000 Ft-tól láttam. A koromtól szokott megszorulni. Ki kell tisztítani és szerintem használhatóvá válik újra.
Pár hete írtam hogy a motor lefulaldt és villog a check engine, most a szerelő kikapta és úgylátszik hogy a tengely be van állva azt sikerült javítani de az elektronikai része szar (megszakadt).
Kérdés: Tudtok Wagon R 2002 1.3 G13BB-hez EGR szelepet?
113.000 az eredeti mert utángyártottat nem találtak de érthető okok miatt nem szeretnék csak az alkatrészre elverni ennyit. Valami titkos tippetek van? Érdemes bontottal játszani?
immo computerel együtt vettem ,,Hiba anyi hogy áréb lett vele állva vissza már nem indult el se Chek lámpa nem villan ki se Ac nem indul el :) Tanácstalan vagyok