Keresés

Részletes keresés

elemes2 Creative Commons License 2005.04.12 0 0 638
Sajó-híd? Miskolc/Felsőzsolcáig nem keresztezi a Sajót az M30.
Előzmény: RadiX (636)
RadiX Creative Commons License 2005.04.11 0 0 637
utijelentes a 4-es utrol:

az abonyi elkerulo kivitelezese a vegehez kozeledik, a szolnoki vegcsomopontnal a forgalom ideiglenes uttestre van terelve, valoszinuleg a csomopontot veglegesitik (a regi nyomvonal Abony felol Szolnok fele feluljaron keresztezi majd az uj abonyi elkerulo-szolnoki elkerulo nyomvonalat). az Abony-Cegled kozti vegcsomopont is alakul lassan.

regeszeti feltarasra utalo godrok jelentek meg a cegledi korforgalom es az abonyi elkerulo kezdete kozotti szakaszon, remelhetoleg itt is hamarosan megkezdodik a beigert negysavositas

a szolnoki elkeruloszakaszon ujra borzalmas katyuk vannak.
RadiX Creative Commons License 2005.03.29 0 0 636
En sem jartam meg Gorbehaza sem Letenye fele, de az elsoben talan benne lehet az M3-M35 szetvalasi csomopont, az M30-ban biztosan benne van a Sajo hid, az M7-ben esetleg Mura-hid? Az M70 szerintem csak autout, de valoszinuleg palyava bovitheto.
Előzmény: elemes2 (635)
elemes2 Creative Commons License 2005.03.29 0 0 635

A GKM közleménye szerint:

 

Ezek az M3-as Polgár-Görbeháza közötti 13, az M30-as Miskolcig való továbbépítésének 18,6, az M7-es Becsehely-Letenye, illetve az M70-es Letenye-Tornyiszentmiklós közötti összesen 8,7 kilométeres szakasz.

 

Görbeháza felé még nem voltam az autópályán, csak régebben a 35-ös úton, elég lapos környék, ritkás úthálózat. A Nyékládháza Miskolc szakaszt végigjártam, elég kevés műtárgy van, igazán komoly a felsőzsolcai csomópont (merthogy ott az autópálya megy felül). A letenyei szakaszokról csak halvány emlékeim vannak (négy éve jártunk arrafelé), nem tűnt nehéz terepnek, de ki tudja mit rejtett a felszín.

 

Az M3 füzesabony - Polgár szakaszán átlagosan alig több mint kilométerenként van valamilyen, vezetőülésből is feltűnően látszó műtárgy (felüljáró, aluljáró, állandó vízfolyás stb).

Előzmény: RadiX (634)
RadiX Creative Commons License 2005.03.29 0 0 634
Ez melyik 4 szakasz volt?

Mellesleg a hetvegen Balatonlellen voltam, es elvetodtem az ott epulo autopalyaszakaszhoz is, amennyi latszott belole az mar eleg kozel volt a kesz allapothoz, bar pl. az atereszeken meg nem volt aszfalt.

A vendegloben, ahol vacsoraztunk,a tulaj mar igencsak aggodott az autopalya megnyitasa utan eltuno atmeno forgalom miatt, ami a vengedlatoipart eltartja a szezonon kivul. Az etterem melletti McDonalds is valoszinuleg koltozni fog a palya melle.

Vegigkerekparoztunk a kijelolt balatoni kerekparos koruton Keszthelytol Siofokig, eleg sok nyaralon, villan van kinn Elado tabla.
Előzmény: elemes2 (632)
elemes2 Creative Commons License 2005.03.25 0 0 633
nem megy ez nekem ma... namégegyszer aztüzeni:

Előzmény: elemes2 (632)
elemes2 Creative Commons License 2005.03.25 0 0 632
Erre gondolok.

Egy múlt heti hír szerint 125 milliárdot fizet az állam tavaly átadott négy sztrádaszakaszért, összesen 40.3 km hosszúságban. Ez 3.1 mrd/km. Persze, az autópályát nem folyóméterben számolják, és a ráfordításoknak lehet csupán töredéke maga a pályatest, a tényleges költségekben a kisajátítás, a földmunkák (a balaton déli partjának itt-ott tőzeges talaján bizonyára költséges a szilárd alap), a műtárgyak, meg a segélyhívó telefonok is szerepelnek. De mégis, felüljárók vannak az M3-ason is, átlagosan alig több, mint egykilométerenként...

[image1]
elemes2 Creative Commons License 2005.03.25 0 0 631
Az elmúlt évek építőipari árindexe mennyire releváns az autópályák építési költségeinek mérlegelésekor...?

Fricy Creative Commons License 2005.03.24 0 0 630

 A Vegyépszer építi az M6-os elejét

A Vegyépszer építheti meg az M6-os autópálya M0-ás és az érdi tetõ közti 11,4 kilométeres szakaszát. A lakott területen haladó, rendkívül költséges beruházás közbeszerzési eljárásának eredményét pénteken hirdetik ki.

Üdv: Fricy

mestska Creative Commons License 2005.03.12 0 0 629

Fehrman híd (Dánia és Németország között), látványterv:

 

http://www.mikaellykmadsen.dk/skyscrapercity/fehmarn3.jpg

Péter az állat Creative Commons License 2005.02.21 0 0 628
Akkor finomítok. Nekünk legalábbis tanították, úgy 20 éve.
Előzmény: elemes2 (626)
elemes2 Creative Commons License 2005.02.21 0 0 627
Vagy nem is fogják soha? A híd is kétsávos marad?

A szexárdi híd átadása után nem sokkal megjelent egy nagyon jó cikk az Élet és Tudományban a híd és az M9 adott szakaszának építéséről, az alkalmazott műszaki megoldásokról, és arról is, hogy miért nem építették meg legalább részben a másik félpálya hídját.
Előzmény: cyber.greg (619)
elemes2 Creative Commons License 2005.02.21 0 0 626
A szakmunkásoknak tanítják a szkinhatást...? lehet; viszont biztosan nem emlékeznek rá (két vellanyszerelő szagmunkáson is ellenőriztem, egy 35 és egy 65 évesen.)
Előzmény: Péter az állat (622)
Péter az állat Creative Commons License 2005.02.20 0 0 625
Hol lenne? Hát a tervekben! :-)
Előzmény: mestska (624)
mestska Creative Commons License 2005.02.20 0 0 624

hogy majdan, ha lesz rá igény, akkor mellé lehessen építeni a másik oldalt is, hasonlóan a Hárosi M0-híd esetében.

 

Na de ottan kérem van igény. Akkor hol a híd?

Előzmény: Fricy (623)
Fricy Creative Commons License 2005.02.20 0 0 623

Körforgalom csak a két végcsomópontnál van, így nem zavaró a dolog. Végig úgy építették meg a felüljárókat, hogy a másik pálya is megépülhessen majd. A jelenlegi gyérnek mondható forgalomhoz bőven elég ez. Bogyiszlónál is csak azért épült különszintű csomópont, mert a település önkormányzata csak így adott hozzájárulást az út megépítéséhez.

A hidat úgy építették meg, hogy majdan, ha lesz rá igény, akkor mellé lehessen építeni a másik oldalt is, hasonlóan a Hárosi M0-híd esetében.

Üdv: Fricy

Előzmény: cyber.greg (619)
Péter az állat Creative Commons License 2005.02.19 0 0 622
"(pl nem vezetik le a szkinhatás kepleteit, de ismerik a jelenseget es szamolnak vele, mig egy szakmunkas azt sem tudja mi fan terem)." Ez a példa pont rossz mert, hogy ezt speciel oktatják. :-)
Előzmény: elemes2 (565)
Péter az állat Creative Commons License 2005.02.19 0 0 621
Célszerűbb lenne olyan utidíjat szedni, hogy ne érje meg elkerülni.
Előzmény: v_peti (511)
Péter az állat Creative Commons License 2005.02.19 0 0 620
Újhartyánig.
Előzmény: mestska (505)
cyber.greg Creative Commons License 2005.02.19 0 0 619

Az M9-esen elég sok idegesítő dolog van megépültében, de hogy körforgalmat terveztek bele, ez így külön is. És hogy akarták volna autópályásítani?

Vagy nem is fogják soha? A híd is kétsávos marad?

Fájdalamas lett volna a 6-os úthoz is különszintű csomópontot építeni?

Előzmény: Fricy (611)
elemes2 Creative Commons License 2005.02.17 0 0 618
persze, nem azt mondtam, hogy bölcs dolog a 30 perces elérhetőséget berajzolni egy néhány km-es sehonnan sehová nem vezető szakasz köré, ebből a szempontból még a szexárdi híd is necces (bár egy dunahíd ami nem Budapesten van, már önmagában is fegyvertény), de előbb-utóbb folyamatos lesz az a pálya, és akkor már lesz gazdasági értéke a 30 perces elérhetőségnek.
Előzmény: attus germanicus (617)
attus germanicus Creative Commons License 2005.02.17 0 0 617
De Te is tudod, hogy pl. az M70 30 km-es körzetében lévő települések valójában nincsenek autópályás elérhetőségen belül (és most egy pillanatra el is tekintek attól, hogy az M70 nem is autópálya), hiszen elég kevesen akarnak pont Tornyiszentmiklósról menni Becsehelyre...
Előzmény: elemes2 (616)
elemes2 Creative Commons License 2005.02.16 0 0 616
nem a terulet az erdekes, hanem hogy mi van ezen a teruleten belul (telepulesek, ipartelepek, munkanelkuliseg stb)
Előzmény: Taip (615)
Taip Creative Commons License 2005.02.16 0 0 615
A 30 perces elérhetőségről:

Láttam olyan térképet, amin fel voltak rajzolva a 15 és 30 perces izokrónok. Beleértve az M9-et és az M7, M70 határközeli szakaszait. Szerintem totál értelmetlen körberajzolni ezeket a sehova nem kapcsolódó szakaszokat ilyen izokrónokkal.

Én azt gondolom, hogy ha a feljettséget, az eredményességet csak azzal mérjük, hogy az ország területének hány százaléka fedhető le a 30 percen belüli területekkel, akkor nagyon mellé fogunk nyúlni.

Ez amolyan politikusok számára emészthető, látványos dolog. Persze szakmailag is van értelme, csak ésszel kell használni...
Előzmény: Fricy (612)
Taip Creative Commons License 2005.02.16 0 0 614
Szia!

Nahát, nem is tudtam, hogy van ez a honlapod.
Ha több időm lesz, majd belenézek. :)
Előzmény: Fricy (611)
cyber.greg Creative Commons License 2005.02.15 0 0 613

Óh, még vizitorcenter is van, meg obszervésön dekk!

Biztos sokan fogják fényképezni az építést. De azér én is, ha arra járok :)

Előzmény: Fricy (611)
Fricy Creative Commons License 2005.02.15 0 0 612

Csak az államnak nincs pénze arra, hogy autópályát építsen, ezért ad ki mindent koncesszióba. A befektetőnek meg nem lehet eladni a projektet úgy, hogy majd ha jön az ipar, meg a pénz az utak mentén, akkor fizetünk. Kemény összegeket fogunk fizetni közvetve azért, hogy megvalósuljon a 30 perces elérhetőség. Csak az M6-osért évente 22 milliárdot fog fizetni az állam. Ha ehhez viszonyítjuk a matricákból befolyó összeget, akkor látható, hogy bagatel pénzról beszélünk.

Az viszont kétségtelen, hogy lökést ad a gazdasági fejlődésnek minden ilyen fejlesztés.

Előzmény: elemes2 (609)
Fricy Creative Commons License 2005.02.15 0 0 611

Igen. Nézz körül a honlapomon!

fricy.fw.hu Érdekességek menüpontban

Üdv: Fricy

Előzmény: cyber.greg (610)
cyber.greg Creative Commons License 2005.02.15 0 0 610

Sziasztok!

Az M7-es viaduktja épül már?

elemes2 Creative Commons License 2005.02.14 0 0 609
Fricy

az autopalyak utan szedett dijaknak nem kell feltetlenul fedeznie sem az epitest, sem a fenntartast; az allamnak ugyanis kozvetett uton egyeb bevetelei is szarmaznak az autopalyakbol. ami eloszor eszembe jutott, az a tobblet uzemanyag (a 140-nel meno auto masfelszer annyi benzint fogyaszt, mint a 90-nel meno), de nyilvan nem ez a lenyeg, hanem az, hogy az autopalyakkal elerheto telepulesek (van valami okolszabaly, hogy 20 vagy 30 percen belul elerheto az autopalya) a munkaerot es befektetesre alkalmas terepet kereso vallalkozok szamara egy nagysagrenddel vonzobbak, mint a tavolabbiak. a beruhazasok es az altaluk teremtett munkahelyek kozvetett hasznat is beleszamolva egy jol atgondolt autopalya es hidepites utdijak nelkul is megterulhet.

az atgondolatlan fejlesztes meg utdijakkal sem.
Előzmény: Fricy (608)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!