Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Ugyanigy jártam egyszer a kinai kraftechemmel.Karbiba membráncsere segitet a bajomon,de hozzáraksz egy ezrest és veszel egy új karbit jobban jársz.Olyan szar vékony a membrán hogy a bennemaradt benzin kikésziti.De mindenek elött nézd meg a tanksapka levegöztetöjét.
Köszi a gyors választ másik gyertyával nem próbáltam, mert elindul és alapjárat is van (tehát gyújtás is van) szivató nélkül fél percig, csak utána megáll + az a baj, ha ráhúzom a gázt, akkor lehörög, jobb esetben elkapja a fordulatot vagy 10-15 mp-ig, rosszabb esetben leáll. Az összes beállítással így reagál, ezért vagyok tanácstalan. Más ötlet? Én nekem a fars levegő, vagy membrán a tippem, de szerszámokon kívül semmim nem volt, amivel hirtelen orvosolni tudtam volna...
Van egy kínai fűkaszám (az a piros burkolatú, amit a románéknál lehet venni:)), és hasonló az a gondom, mint a 15503-ban írt hozzászólásban, azzal a különbséggel, hogy én már a karbit is kitisztítottam és az összes pozícióban próbáltam a beállítócsavart és semmi. Azt nem tudom, szív-e valahol fars levegőt, de a legközelebbi szétszedésnél a nagyobb illesztéseket összerakom pasztával, hátha segít rajta. Esetleg lehet, hogy a membrán a rossz? Ezeken kívül tudtok vmi tanácsot adni? Segítsetek, mert ma már a rángatásban jobban elfáradtam, mint a munkában, amit a kasza elvégzett. Köszi
U.i.: az érdekes az, hogy 1 héttel ezelőtt 1 órát ment folyamatosan hiba nélkül térdig érő gazban, letettem, ma meg 10 perc után szarakodott velem...
Garancia ügyben megint reklámozok kicsit. Már másodszor csalódtam a Bauhausban POZITÍVAN !!! Bedöglött a 4 (!!!) éve vásárolt ócsó kínai nagynyomású mosóm, amit 5 év garival árult a Bauhaus . Bevették javítani, majd hívtak, hogy szétégett a forgórésze, így fáradjak be egy ÚJ, most induló 5 év garis gépért, amit meg is kaptam ma . SZóval működik az 5 év gari . Ez már egyszer előfordult velem egy másfél éves villanykályhával, amit viszont azonnal cseréltek egy újra, szintén új garival .
Belebotlottam már az általad javasolt fűkaszába. A paraméterek alapján nem tűnik rossznak, de az ára gyanusan olcsó. Volt pár hasonló dép (Demon, Garden stb), de ezek közül egyik sem nyerte el a tetszésem.
A fuxtec szervízelhetőségének mondjuk nem néztem utána. Ahogy írtad igazi gép még biztos nem volt a kezemben :) Viszont volt már "szerencsém" kipróbálni olyan 2 lovas fűkaszát ami a nyomába nem ért az MTD-nek.
Ohh hát az előfordulhat hogy nem olyan jó, de az inkább megnemnevezem kaszánál (F.....) azért biztos hogy jobb, igaz mégegyszer annyiba is kerül, de azért az a de ott van(na ezt jól megasztmondtam). :-)))
Ésszerűen hangzik,hétfőn kiderítem ezt a dolgot.Akárhogy is van egy biztos:az a kasza nagyon messze van a husqvarna kaszáktól,kinézetben,a műanyagok kidolgozottságában,komfortban súlyban egyaránt.Árban tényleg jó,de senki ne várja tőle a husqvarna minőséget.Csak ezt akartam mondani.
Erről eszembe jutott, hogy a hatvani Eastech gyárban típusváltás volt. Hangfalakat gyártanak. A megmaradt hangszórókat kivitték a vastelepre. kb. 5-6 méter magas halmokban álltak a hangszórók, vitte boldog-boldogtalan. Én már későn jutottam oda, de így is sikerült kukázni egy jópár kifogástalan hangszórót. :)
Fura dolgokra képes ez a fogyasztói társadalom :)
Ennek ellenpéldája a régi szovjet ipar, Ott tényleg csak annyit fejlesztettek a dolgokon, amennyit muszáj volt. Pl. ha megnézel egy régebbi típusú Ladát, meg a legújabbakat, sok apró alkatrész van, ami teljesen ugyanaz, még a cikkszámuk is ugyanaz...
Jah és még valami, az olcsóbban dolgozó országokban pl általában az emissziós normák is megengedőbbek, bőven lehet még piacon tartani az olcsón gyártásban tartott technikát... Pl kína esetében.
Nem hiszem hogy egy kifutó modell fődarabjainak gyártásához használt szerszámokat a modellciklus végén kidobnák, bezúznák, pláne ha van x darab olyan márkanevük, ami alatt olcsóbb, "barkács" igényű felhasználókat tudnak kiszolgálni. Válság van. Fogják a motort, kuplungot (pontosabban annak gyártó sorait szerszámait stb) elviszik valamelyik olcsón dolgozó országba, az eredeti termékhez képest elhagyják a rezgéscsillapítást, készíttetnek egy egyszerű hámot, egy új műanyag motorburkolatot, kuplung házat, és már motort kuplungot, stb-t nem kell nulláról fejleszteni.
Ha tévednék is ezen konkrét kasza esetében (nem jártam utána mélyebben, a munkahelyi asztalomon van ott a husi katalógus amiben benne van a hasonló paraméteres szerszám) igen jól felfogott anyagi érdekek nem egy ilyen megoldást és terméket eredményeztek már. Példának okáért ott van az astra classic 1-2-3-4-sok.
Nagyon egyébként nem hiszem hogy hatalmas különbségek lennének ez meg egyes mostani korábbi husi kasza motorok között, egyszerűen nem éri meg xyz termékeket párhuzamosan fejleszteni és gyártani. Egyébként találni olyan kaszát a husi nyomtatott katalógusában ahol a ccm és a teljesítmény adatok egyeznek.
Ezt elolvastam párszor de nem tudom mit akartál ezzel mondani.
Nem fog sokat számítani, ha erre a kaszára a mostani partner helyett mcculloch címkét fognak ragasztani... :) Nagyon egyébként nem hiszem hogy hatalmas különbségek lennének ez meg egyes mostani korábbi husi kasza motorok között, egyszerűen nem éri meg xyz termékeket párhuzamosan fejleszteni és gyártani. Egyébként találni olyan kaszát a husi nyomtatott katalógusában ahol a ccm és a teljesítmény adatok egyeznek. Persze mindez mit sem változtat azon hogy a gép belefér a megjelölt keretbe, kellemesen erős, nyomatékos, és a teljesítményhez képest alig fogyaszt benzint meg damilt.
Az ami rá van írva.Partner.Jövőre megszűnik.Meg az alko is.A mcculloch viszont megmarad.A komatsu motorral szerelt kaszáknak is annyi(533-553 rs)lesz helyette saját motorral szerelt viszonylag olcsó farmer kategória.Ez van.
Ez az elhanyagolt nem elhanyagolt terület kérdése a gépekkel kapcsolatban teljesítményileg, nagyban függ attól is, hogy az milyen helyekből is tevődik össze domborzatilag stb.(szerintem). :-)
Olyan 2 LE körüli nagyon könnyű gépek lennének jók, de az csak álom.
Van ilyen gép is.
Alig több mint 6 kiló(!!!) -2 lóerővel,nem túl elhanyagolt területre(például rendszeresen gondozott önkormányzati területekre ideális és bőven elég is) a husqvarna 535 rxt.Nem olcsó,de profi gép.
Érdekes hogy a stihlnek nincs ilyen súlyú és teljesítményű gépe....legalábbis én nem találtam.Az fs 130-as nem profi-csillapított gép,az fs 310-es meg 1 kilóval nehezebb....