Feltettem a téli gumikat, és mivel szemmel láthatóan is kevés volt a nyomás bennük elő kaptam a kompresszort, majd nyitottam a fedelet ám ekkor nagyot néztem Az üzemanyagtöltő belső felén lévő matrica tök üres. Egyszerűen leesett a szöveg. :( Nem tojtam be, elő a gépkönyv. Precízen beírva, hogy a nyomást nézze meg a fedélben. :) Vicces. Ezért kéne egy kis help. Érdekelne a 96KW-os motorhoz tartozó nyomásérték. (kevés ember kévés csomaggal, kevés ember sok csomaggal, sok ember kevés csomaggal, sok ember sok csomaggal, nagy ember kis gyerekkel kis csomaggal, két nagy ember két gyerekkel sok csomaggal, két ember sok gyerekkel sok csomaggal,...) A sorrend nem fontos. Aztán úgy döntöttem, hogy az adatok birtokában rittyentek egy matricát alu alapra lézer nyomival, ami kültéren is min 15 évet bír. thx
Nemrég olvastam róla, még most is Superbel jár. Valamiért nem töri a hátsóját. Meg nem is ciki. Máshogy nézne ki hogyha a ronggyá adósodott kis hazánk vezérei beérnének pl. egy 2,8-as Superbbel, és nem játszanának az agyukat a gigantikus teljesítményű legújabb Audiban. /a városi dugóban/
Csipi a csőrömet a teljesítménymérés. Hallott valaki az Ivánko Bosch Car cégről ? A Totalcaron mértek teljesítményt, a honlapjukon jó képek vannak a szerintük profi teljesítmény mérő padjukról - látszatra jónak tűnik a dolog. Ha majd Pesten járok, beneveznék esetleg egy mérésre. De érdekelne, hogy volt-e már valaki a fórumtagok közül náluk, milyenek a tapasztalatok, mennyi a mérés díja. És hogy mennyi ideig járatják padlógázzal a gépet, kérdi az aggódó tulajdonos énem.
Jut eszembe. A minimum szintre lehúzott fényszóróval meg én vagyok szivatóra húzva :) Szóval remek találmány ez az automata magasságállító rendszer. Míg nem az én autómban van.
Egy kedves barátom 5-ös BMW-je meg nem húzta sehova. Mert elromlott. Szal erősen függ attól, hogy mi krepál bé rajta. Ha az elektronika nem tud magáról, vagy a mozgató motor van önkívületben akkor kalap kabát.
Nem akarok álszentnek, vagy elvakult környezetvédőnek tűnni, de nem bánom, hogy Euro IV-es a gép.
Csak hogy undok modon lelohasszam a lelkesedesed: az Euro IV nem nagyon foglalkozik a szilard reszecskek (magyarul "korom") kibocsatasaval, ezert elmondhato, hogy Euro IV ide vagy oda, a gyerekeink szamara MINDEN dizel auto lenyegesen artalmasabb barmilyen benzines motornal, beleertve a ketutemueket is. Hosszu tavon a CO vagy az Nx levegobe eregetese sem egy hozsánna, de a koromszemcsek, belelegezve, mar rovid tavon is kepesek gondokat okozni (asztma, allergia, tudoproblemak).
A reszecskeszuros autok termesztesen masok. De amig nem kotelezo, nalunk nem lehetne eladni, viszont amikor meg kotelezo lesz, még nagyobb lesz a kulonbseg a benzines es dizel arak kozott.
Köszi. Nem akarok álszentnek, vagy elvakult környezetvédőnek tűnni, de nem bánom, hogy Euro IV-es a gép. Iszonyat, hogy csúcsidőben, dugóban milyen büdös van az autómasszával bedugult nagyobb tereken. Ahol ugye a gyermekeinkkel is sétálnánk. Van a környezetemben egy hangos bemondós reklám autó, járja a várost. Már az sem tetszik, hogy ordít a hangszórója, mint az atom, de maga az autó egy kétütemű trabant - iszonyat rossz, vagy rosszul beállított füstokádó motorral. Érthetetlen, hogy engedi a város vezetése. Nem vagyok egy bejelentős tipus, de ha meglátom mindig eljutok arra a határesetre, hogy feljelentem. Felhőben húzza maga után a füstködöt az autó, tiszta balkán. Üdv.
Honnan tudhatom, hogy a gépem (2007.augusztusában vettem újonnan) EU III-as, vagy sem ? És egyébként ez miért is számít az esetleges többlet teljesítménynél ? Üdv.
Statisztika. Mennyit javít az út megvilágításán a xenon, és ehhez képest hány alkalommal megyünk extrém (hátsó) terhelés mellett. Én már egyszer mentem, de a xenon útra vetített kontúrja alig változott. De ekkor is ott van a lehetőség, ha villantanak le tudod tekerni a fényszóró "magasságát". Szóval és tetvel. Ennyi erővel kötelezővé kéne tenni a távolsági fényszóró automatikát. Nekem a Superb-el eltelt 7500km alatt már kétszer villantottak miatta. Igazuk volt, elfelejtettem. A xenon miatt egyszer sem. Konklúzió: Az automata magasságállítót _tiltanám_. Egyszerű az ok. Rakás szart sem ér, és ha elromlik baszhatja a szembe jövő, mert ha akarod sem tudod beállítani.
Szó-szó, érzetre tényleg az. De erre ugye nem illik adni. Minden esetre egy egy beszorulós kereszteződésben lepett már meg a Skodri agilitása. Persze az is igaz, hogy a VW, mint itt egy tapasztaltabb márkatárs már megírta szereti picit túl lőni a motor teljesítményét. Azaz a 115 ló egy picit akár több is lehet. Desajnálóóóóm :)))))
Igazad van, de a Skoda, különösen a Superb használtan túlárazott. Csak a rend kedvéért szétnéztem a használtautó piacon is, de amikor láttam, hogy egy 1 éves 20ezer km-es Superbet annyiért kapok, mint egy újat, ha ügyesen alkuszom - nem is volt kérdés az új. Ez egyértelmű túlárazás. Persze ez olyan is lehet, mint a Merci és Saab hirdetések, iszonyat magasak, aztán vevő sehol, és 1 év múlva a tulaj 2/3-áért, néha feléért (!) tudja csak eladni a kitartott árú gépét.
A Skoda helyzetét szerintem egy szó fejezi ki híven: MEGBECSÜLT.
Nem presztizsautó, nem prémium autó, nem menő, hanem megbecsült.
Nincsenek partiban a 3 "mesterhármassal", hanem ha csak a puszta számadatokat nézzük és matekozunk, akkor még jobb is azoknál...
Amikor en kezdtem Skodazni (Favorit Silver Line, Felicia 1.6 GLX gyari klimaval...), akkor valoban lenezett marka volt a Skoda. A marketingesek nagyon ugyesek voltak, es alig egy evtized alatt meno markat krealtak a Skodabol.
Igazabol egy kicsit tul is lottek a celon, ezert nem eri meg ma hasznalt Skodat venni.
Márkaimázsa csak a PA autóknak van, lehet arról vitatkozni, hogy ez jó-e vagy nem, kell-e vagy nem, számít-e, vagy nem, de jelenleg a dobogón csak : 1.Merci. 2.BMW 3. Audi áll.
A dobogon igen, de kozvetlenul utana...
Az atlagember (a szomszedod) magasra ertekeli a Skodat.
Megint nehez lesz teged meggyozni, mar latom.
Tenyleg csak a hasznaltpiaccal tudok jonni, az precizen kifejezi, mit gondol az atlagember egy markarol. A Fabiak, Octaviak es a Superbek is kategoriajukon belul magasan a legertektartobb autok koze tartoznak. A nemet mesterharmassal teljesen partiban.
N-e-z-d m-e-g a h-a-s-z-n-a-l-t-a-u-t-o-k a-r-a-i-t.
A Saabosok sírnának örömükben, ha olyan költségekkel hasonló teljesítmény növelést érhetnének el hosszú távú megbízhatósággal, mint a Superbesek. Akárhogy számolom, 100 lóból 150 ló sima chiptuninggal (max 200ezer pénz) az 50 %-ot jelent és az elmondásotok szerint hosszútávú károsodás nélkül. Ezt hosszú távú élettartamban gondolkodva (nem csak hajrá turbónyomás !) nyugodtan megszorozhatod minimum 3-al a Saabnál. Tudom, mert a gatyámat ráköltöttem az Aerora. De legalább jól járt, aki megvette.... Üdv.
> A 3 literes V6 CRTDI-t a DPF miatt elég nehéz tuningolni....
Höhö, a chipes emberem most vett egy A4-est ilyennel, mert annyira megszerette ezt a motort, miközben megírt egy csomót. :)) Gondolod, viccből tette? :p
Még a böszme Q7-et is jól mozgatja egy jól megírt 3.0 TDi, pedig ez nem kis szó az illető szájából, nem kevés erős autót írt/vezetett/birtokol(t).
BTW, már a hírhedten köcsög DPF-es RS TDI-t is jól meg tudja írni, pedig ez egy ideig elég nonszensz volt. Persze tény, nem lehet csak olyan simán, mint szűrő nélkül, ahol "max kormol egy kicsit nyáron majd..."
A márkaimázst ne tévesszük össze mondjuk a J.T.Power elégedettség felmérési statisztikáival, amelyekben évre évre dobogós, néha nyertes a Skoda és a Superb (pld.Angliában) is. Márkaimázsa csak a PA autóknak van, lehet arról vitatkozni, hogy ez jó-e vagy nem, kell-e vagy nem, számít-e, vagy nem, de jelenleg a dobogón csak : 1.Merci. 2.BMW 3. Audi áll. Sok különleges márkát lehetne még az első 10-be betenni (Jaguár,Lexus,Saab,stb.) és hát ott vannak a pár ezres szériás gépek is, de elvakultság lenne azt hinni, hogy a Skoda benne lenne az első 10-ben. Viszont jelenleg már a Skoda nem ciki, a Superb a különlegessége miatt valahol már egyéniségnek is tünteti fel az embert, legalábbis az ismerőseim reakciója nagyjából ez. Üdv.
Hiszek neked, de csak a garanciaidő letelte után... A szteroidos hasonlatot lehet, hogy nem jól értettem. A Saabnal arra akartam utalni, hogy könnyen fel lehet tekerni a turbónyomást (pld. waste-gate szelep) de az rövid idő után kiadja a rendszer szűk keresztmetszetét. Az igazi profik nagyobb turbót raktak be, nagyobb benzinnyomást adtak, nagyobb injektorokkal és intercoolert raktak be, svéd tununigcégek ECU-jára cserélték a motorelektronikát, stb. És miután végeztek, rájöttek, hogy hát akkor a futóművet, a váltót, a kuplungot és a fékeket is meg kéne erősíteni, no meg a kipufogórendszert sem ártana felhozni az új szelekhez.... Erre írtam, hogy úgy tűnik, egy turbodiesel autóban több lehetőség van egyszerűbb és olcsóbb eszközökkel, több fórumtag autója 50 %-al erősebb már a gyárinál. És nem hallottam horror költségekről tőlük. Ehhez a Saabnál 500ezer és 1 milla közötti pénzmag szükségeltetne. Minimum. És ezt most pozitíve írom a Superb, illetve a diesel motorok javára. Üdv.
Gagyi autót azért nem vásárolnak mert félnek a fenntartástól és az értékvesztéstől, skodát pedig azért mert kiröhögi a szomszéd.
A Fiat ujabb modelljei es a Daewoo-k igen tavol allnak a gagyitol, celszeru ilyeneket venni hasznaltan. Nekem az egyik (Koszovoba jaros) ceges autom egy Daewoo Nubira, es teljesen rendben van a gep. Hasznaltan par evesen masfell milla korul van az aruk -- annyiert lopas megvenni. Dehat Daewoo...
Az sem veletlen, hogy momentan Renault Lagunaval jarok :-) Immar a harmadikkal. Vennek en Superbet is, de a hasznaltpaicon ugyanannyi penzbol lenyegesen fiatalabb, kevesebbet futott es sokkal jobban felszerelt Lagunat lehet kapni.
A Skoda azert tartja jol az arat, mert magas a markaimidzse. Bizony. A nagy cegek rendszeresen csinalnak ilyen felmereseket, es megsughatom, hogy a Skoda a Top10-ben van, egy kategoriaban a Mercivel, BMW-vel, Audival, Toyotaval.
A gagyi nem ugyanaz mint a ciki.
Gagyi autót azért nem vásárolnak mert félnek a fenntartástól és az értékvesztéstől, skodát pedig azért mert kiröhögi a szomszéd.
:(
/sok ilyet ismerek/
pld. a Saabnál 20 % teljesítmény növeléshez azért már eléggé a zsebbe kellett nyúlni és a módosításnál általában több alrendszert is érinteni kellett.
Hidd el, hogy az a normalis. A turbos autok lehetoseget adnak a teljesitmeny egyszeru novelesere, de ez csak olyan, mint az edzoteremben a szteroidos . A tobb evi komoly edzesmunkaval keszult versenyzok hosszabb tavon egeszsegesebbek, mint a par het alatt felpumplat kolosszusok.
A chiptuning remek utolso simitas, amikor egy motort mar atalakitottak a nagyobb teljesitmenyhez.
De ugy tunik, hiaba irok neked errol, nem hiszel nekem. Na nem baj :-)
Két féle rezonancia létezik. Az egyikre valóban megoldást jelent a szivacs (úgy mint a passatban). Ez nekem már nincs. A másik viszont csak superb jelenség és nem jelentkezik minden autónál. Ezt még fel kell fedeznem.