Keresés

Részletes keresés

anblock_italia Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1457
Olyan jó nézni ezt a képet, ezt a nyugalmat. Sajnos most nincs itt ekkora nyugalom, forgalomtól zajos a tér, úgyhogy nézelődni alig tudtunk.
Előzmény: anblock_italia (1453)
Vukkancs Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1456
Ez esteben maradunk az olvasmányainknál. :(
A Badia számos alkalommal volt a helyszíne azoknak a felolvasásoknak, amelyeken Boccacio méltatta a nagy költőt, azaz Dantét.
A templom kétszintes kerengőjét ("a narancsfák kerengője") Rosselino építette, a falakat díszítő 15. századi freskókon Szt. Benedek éltének jeleneteit ábrázolják. Az északi oldalon fennmaradt Bronzino egy korai munkája.
Előzmény: anblock_italia (1454)
anblock_italia Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1455
De úgy általában a görögkereszt alaprajzú templomot a középkor hangulata uralja, számos gyönyörű síremlék is található benne olyan nagy művészektől, mint Rossellino, domborműveket Mino da Fiesolétól.
anblock_italia Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1454
Én is csak kívülről láttam, de anno Dante Alighieri gyakran látta belülről, igaz, ezt a Filippino Lippi festményt, amin a Madonna megjelenik Szent Bernátnak, nem láthatta még, mert a kép 1480-ban készült:-(
Előzmény: Vukkancs (1452)
anblock_italia Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1453
Egy jó kis kép erről a környékről, a Bargello és a Badia látványa a Piazza da Firenzéről. Sajnos nem tudtam kivenni, hogy mikor készült.
Vukkancs Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1452


Előzmény: Vukkancs (1451)
Vukkancs Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1451
Firenze egyik legrégebbi temploma a Badia Fiorentina (978-ban alapították).

Sajnos, ezt én csak kívülről láthattam, az utazás végére maradt és mire oda értünk már csukták a kapukat. :(

[image1:left][image2:right]
Előzmény: anblock_italia (1449)
anblock_italia Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1450
A templom őse a X. századból való, mai formáját a XVII. századtól őrzi. A főkapu 1495-ben készült, a fölötte lévő mázas kerámia a della Robbia műhely terméke. A kapun belépve egy árkádos udvarba jutunk, balra található a templomajtó.
anblock_italia Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1449
Én ezen a sétámon így láttam meg a templomocska román és gótikus stílusból kevert harangtornyát.
anblock_italia Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1448

Na, akkor én itt vagyok a vártán:-)

 

Ma a Badia templomról és a Dante házról kellene írnunk.

Vukkancs Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1447

Rendben, holnap. Jó éjt! :)

----------

Az Andrea del Verrocchio-nak tulajdonított mellszobor, a "Hölgy bokrétával", amibe lehetséges, h. Leonardo da Vinci is "besegített". Ez a II. emeleten van. Itt még fegyver és páncél-kiállítás és sok egyéb látható. Aki teheti ki ne hagyja ezt a múzeumot.

Előzmény: anblock_italia (1446)
anblock_italia Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1446
Én akkor most elköszönök, remélem holnap folytatjuk:-) Jó éjt!
Előzmény: Vukkancs (1443)
anblock_italia Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1445

És hát se szeri, se száma az itt látható műalkotásoknak, csak néhány név a sok közül: a della Robbia család tagjai, Verrochio, Brunelleschi, Ghiberti, Desirado di Settinano, Mino da Fiesole, Michelozzo, Jacopo Sansovino (ő lett Velence főépítésze, pl. a könyvtár, a harangtorony talapzatánál lévő domborművek alkotója és több velencei reneszánsz palota tervezője), Giambologna, Benvenuto Cellini.

 

Aki a szobrokat szereti, annak nagyon nagy élmény ez a páratlan múzeum!!!

anblock_italia Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1444
Olyasmiket is olvastam, hogy gyakorta a Városháza falára festettették az ilyen jeleneteket elrettentő pédaként, állítólag még maga Botticelli és végzett ilyen munkát, de volt egy festő, aki gyakorta ilyesmiket festett és a gúnyneve is erre utalt, sajnos így fejből nem tudom ki volt az.
Előzmény: Vukkancs (1441)
Vukkancs Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1443
Donatello: David (1450), az első emeleten.
Ebben a teremben látható még pl. a Battistero kapujára beérkezett pályamunkák közül a Ghiberti-é és a Brunelleschié, de ezen az emeleten lakik Giambologna Mercuriusa is (aki épp akkor külföldi utazáson vett részt), valamint az elefántcsont-, és az Iszlám gyűjtemény.

Előzmény: anblock_italia (1442)
anblock_italia Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1442
A múzeum másik nagy híressége Donatello bronz Dávidja, ami valószínűleg egy kútra készült. Ő a hagyománynak megfelelő fiatal, győztes ifjút ábrázolja.
Vukkancs Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1441
Leonardo da Vinci rajza a Bargello-ban halálraítélt Bernardo Baroncelli-ről. Ő a Lorenzo il Magnifico elleni merénylet egyik résztvevője volt. A lázadók elrettentésére szépen kilógatták a Bargello ablakából.

Előzmény: anblock_italia (1434)
anblock_italia Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1440
Mondjad még!
Előzmény: Vukkancs (1438)
anblock_italia Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1439
Ezen a linken alaposabban megnézhetitek a Bacchus szobrot ,már ekkor eltért Michelangelo a hagyományoktól azzal, hogy se nem a fiatal, se nem az idős istent ábrázolja, hanem egy köztes állapotot, az izmok már nem feszülnek, az állás bizonytalan a részegség miatt.
Előzmény: Vukkancs (1433)
Vukkancs Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1438
Szánom-bánom bűneim. :) Tovább is van, mondjam még? :))
Előzmény: anblock_italia (1437)
anblock_italia Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1437
Látom elég renitens látogató tetszik lenni:-)
Előzmény: Vukkancs (1433)
anblock_italia Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1436

Ez a Bacchus szobor volt Michelangelo első római munkája. Abban a könyvben, amit már sokszor ajánlottam (Irwing Stones. Michelangelo) sokat ír erről a valójában kudarcos időszakról. Tulajdonképpen ez volt az első ilyen nagyságú műve. Jacopo Galli egy elég nemeslelkű gyűjtő volt, aki tulajdonképpen csak azért bízta meg ezzel a munkával, mert az a bíboros, aki Rómába hívta, húzta az időt és nem bízta meg semmivel.

 

Off. Azt most biztosan nem tudom, hogy ugyanaz a bíboros volt-e, aki végülis megbízta a Pieta elkészítésével, de éppen mire elkészült a csodálatos szobor, akkor meghalt a megrendelő és nem volt lefixálva, hogy hová is kerül a szobor. Végül szinte becsempészték Michelangelo barátai egy üresen álló kápolnába és senki nem törődött a most a világ egyik csodájaként számontartott szoborral. Állítólag ezért is véste rá a Madonna szalagjára a nevét, hátha valaki érdeklődik iránta. Még elég sok év telt el, míg igazán felfigyeltek rá Rómában. Azért nem semmi, hogy ez a Pieta volt Michelangelo második nagyméretű szobra a Bacchus után. Mondjuk a harmadik meg a Dávid volt. On.

Előzmény: Vukkancs (1433)
Vukkancs Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1435



Előzmény: anblock_italia (1432)
anblock_italia Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1434
Ebben a szép kis udvarban tartották annó a kivégzéseket egészen a 18. század végéig.
Előzmény: Vukkancs (1428)
Vukkancs Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1433

Na, már megint lemaradtam :)

A Michelangelo-teremben látható többek között Bacchus (1497), vagy a Piazza Signorian lévő Perszeusz szobor eredeti talapzata. (Persze fotózni itt is tilos :))



Előzmény: anblock_italia (1429)
anblock_italia Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1432
Odabenn ilyen szépséges látványokban lehet részünk.
anblock_italia Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1431
ezt a szépséges belső udvart, lépcsőt és a tanácstermet a XIV. században építették.
Előzmény: Vukkancs (1428)
anblock_italia Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1430
Elég nehéz anyagot találni a neten  az archeológiai múzeumról, én már feladtam, bocs, hogy így elsiettem:-)
Előzmény: Vukkancs (1427)
anblock_italia Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1429
Az épület egy, a duecentóban erődszerűen épült Városháza (Palazzo del Podesta). A Podesta, magyarul a főbíró furcsa módon idegen jogértő személy volt, akit eleinte fél, majd később 1 évre választottak meg. 1574-től a mai rendőrfőkapitány, a Bargello székhelye lett, innen az épület neve. 1857 és 65 között némiképp restaurálták és azóta Nemzeti Múzeum, ahol egyedülálló gazdagságban látni itáliai közép- és reneszánszkori szobrokat.
Előzmény: anblock_italia (1426)
Vukkancs Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1428
Akkor a Bargello, most már belülről. Az építését 1255-ben kezdték el, a 16. században városi börtön volt, majd 1865-től itt nyílt meg Itália első nemzeti múzeuma. Olaszország leggazdagabb reneszánsz szoborgyűjteményét "rejti".
Előzmény: anblock_italia (1426)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!