Így van! 100 Km alatt azért be szokott esni egy-egy hosszabb táv is mint 2x500 méter.
Amikor az autós műsorokat nézem(pl. Garázs) ott elszörnyülködtető számokat szoktak mondani átlagfogyasztásnak. Ha ingyen a seggem alá tolnának éveken keresztül, különböző (teljesítményű/méretű/tulajdonságú) autókat és azokat nem kellene saját zsebből rezsiznem, akkor valszeg nálam is kb. annyit fogyasztanának a kocsik, csakhogy ... én (és a feleségem) igyexem fogyasztás tudatosan közlekedni és nem élmény autózni(nagyon nehéz türtőztetni magam, ui. az oktinak nem esik nehezére elérni a 190-et. Ahogy járódik be, egyre fürgébb és dinamikusabb ...) . Lehetne élménykedni, de akkor az oktival sem volna az átlag fogyasztásom 4.8l körül, ami remélem idővel csak lejjebb fog menni(ez persze lehet valamekkora tévedés is, de számomra igen jól mutat a kijelzőn/a drágább 95-öst szoktam tankolni a Shellnél amivel tapasztalatom és az ismerősök tapasztalata szerint is kevesebbet fogyasztanak belőle a kocsik/).
Ezt tipusú a hitetlenkedést évekkel ezelőtt a klímás topikban is megéltem, hogy egy klímával nem lehet hűteni egy házat. Hiába tettem fel 1.5 méteres magasságon lévő hőmérős képeket a 1.5 fokos eltérésekről a klímások nem hitték el. Nem, mert a bizniszüknek ártalmas tény az, hogy a fránya hideg levegő képes rá és bemászik a nyitott ajtajú szobákba ...
Olcsó román márkaszervíz... Kértem árajánlatot, hogy mennyiért cserélnének kuplungot+vezérlést: 9500 RON (650000 huf) jött ki nekük. Az azért kicsit sok
47 euró 4.2 liter hordós mobil 1 és az eredeti olajszűrő + 10 eurò munkadíj. Ebbe csak ez van, felülről szívja ki. 4,7 lejjebb számolva 55 liter ūa 57 euró. Olcsó a skoda szerviz. Ahogy nyugatról kelet felé haladunk egyre olcsóbb. Pl. a Ford 3x ennyit is elkér ugyanazért. Az Opel is. Azért van annyi skoda a román utakon.
Most nézem, hogy a te autódba a MOBIL olaj nem jó! A tiedben már lennie kell részecskeszűrőnek, szóval neked mindenképpen VW 507.00 szabványú olaj kell!
Ha az olaj megbízható helyről származik és rendelkezik a megfelelő minősítésekkel, akkor gyakorlatilag hit kérdése a dolog. Én Shell olajat használtam, de ennek szinte kizárólag az az oka, hogy a szervizben ahova garanciális időben hordtam ilyen olajat használtak. (na meg a Shell címke a zárhídon, meg a, hogy amikor megvettem Castrol volt benne és mintha túl hamar kért volna utántöltést, de ennyi. Azután megmaradtam a Shell mellett, az A2-ben meg Doni Mobil olajat használt és ott meg megmaradtam annál.)
Most a Passattal a tervek szerint nem akarok semmit sem vinni a szervizbe meg akarom nézni, hogy mibe fájnak ott a dolgok. Azután ki tudja...
nem irta hogy 100kmen eszik 5.5 öt..mondjuk 500 méterre sokallnám de 100 ra elég urban legend...az enyém feleségemé 3km etapokkal 9.7 littyó fed comp szerint. 1.4 vvti.
Hagyományos jobb menet van rajta, tehát az óramutatóval ellentétes irányban nyílik. (A meghúzáshoz erősen ajánlott egy NYOMATÉKKULCS!!!! Valamint egy új olajleeresztő csavar és tömítőkarika beszerzése is!)
Segitséget kérnék!Olajcsere előtt állok 1.9 pdtdi,a kérdésem az lenne hogy az olajszürő házon lévő nyil a le vagy a felszerelési irányt mutatja.Köszi a válaszokat
"Egy ilyen olajcsere egy tank üa ára és akkor sokat mondtam."
Egy tank üza, legyen az a tank nagyon üres és menjen bele a névleges 55l akkor 55*280=15400Ft. (aktuális árfolyamon ez 49,75€)
Ez még az anyagköltséget is visítva futja, ha a szokott webshopból rendelem az olajat és a szűrőt és akkor még hol van a márkaszerviz ára ehhez...
...vagy nálatok olyan olcsó a márkaszerviz, mert akkor lehet, hogy megérné úgy időzítenem a dolgaimat, hogy a határhoz közeli dolgaim legyenek olajcsere idején...
A feleségem Pug 107 rövidtávon megelégszik 5,5 literrel. Az esetek igen nagy többségében ez kb. 500 métert reggel oda és késő délután vissza.
Ez még a hihetetlen kategóriát is alulról súrolja, egyszerűen energetikailag nem jön össze, ami 500 méteres távon hidegen 5,5 litert fogyaszt 100 kilométerre vetítve, az melegen országúton 1,5-2 literből eljár. Valahol hiba van a kréta körül.
Simán bírja az a gyárilag előírt periódust is, persze ha annak a motornak ideális főleg országúti és autópályás üzemben van, de ha meg nem ilyen akkor a fedcomp amúgy is bezavar hamarabb a szervizbe olajat cserélni...
...persze mindenki arra költi a saját pénzecskéjét amire akarja... és ha neki arra áll fel akkor akár 5000km-ként is lecseréltetheti az olajat.
Egyébként meg a többség nem figyel oda az autójára, hogy az most éppen regenerál-e vagy sem, hanem ha megérkezett akkor leállítja és kész!
(többek között ezért sem kell a DPF-es autók zömébe olajat utánatölteni két olajcsere között)
Egy Scoutnak se kellett utánnatőlteni soha.
Ezért kell 15e km olajat és olajszűrőt cserélni a rsz motorokba.
Ha városba nem állítod le a motort, amikor észreveszed, hogy regenerál, akkor befejezi a regenerálást. Csak a 3-5 kmres etapokon, be se melegszik egy 2 literes dízel. Se télen, se nyáron.
A részecskeszűrőt nem a rövid városi használat teszi tönkre, hanem az hogy ilyen használat mellett nincs módja a regenerációs ciklusnak lefutnia.
Egyrészt ugye a városi használatban jellemzően magasabb a koromképződés mint a kímélő közepes fordulatszámon gurulásnak egy országúti szakaszon.
Másrészt ha a rendszer úgy érzékeli, hogy itt az ideje a regenerációnak, akkor a motorbemelegedése után elkezdi. Utólag egy nagyon kevés üzemanyagot fecskendez az égéstérbe a kipufogás alatt amit a forró gázok illetve a forró környezet begyújt és a kipufogógáz oxigén tartalmát felhasználva eléget ezzel felhevítve a szűrőt magát amitől a korom (elemi szén, mármint többnyire) is elég.
Ehhez a folyamathoz viszont idő kell, és ha a rövid szakaszok alatt nem tudja elvégezni, mert ha egyszer félbeszakadt, akkor legközelebb újra kezdi, akkor egy idő múlva gyakorlatilag permanens regenerációs ciklusban fog működni a motor, amint bemelegszik, rákezd és mielőtt végezne megszakad, legközelebb újra... és így tovább.
A dolognak több következménye is van, egyrészt megnő a fogyasztás, másrészt az utólag befecskendezett dízelolaj egy nagyon kicsi része a hengerfalról a motorolajba mosódik és ha ez a jelenség sűrűn ismétlődik akkor nagyon megszaporodhat a motorolajban a dízelolaj! (többek között ezért sem kell a DPF-es autók zömébe olajat utánatölteni két olajcsere között)
Azonkívül a szűrőben lévő korom idővel egy sűrű olajos takonyszerű valamivé alakul és végleg kinyírja a szűrőt. Esetleg ilyenkor még lehet, hogy segít ha kiveszik a kerámia betétet és kemencében kiégetik, de ez már csak a végső utáni megoldás lehet csak.
Meg inkább dizelbe ajánlanám az 508 at benzinesben erősek jól esznek de viszont kokszosodnak van mikor már az első 60 ezer km nél is, dízelek stabilak HDI eléggé kiforrott a benzinesre szerintem még várni kell.
A hengeekapcsolosrol O3 hallani mindent, de alt akinek baja van vele az hangosabb szóval ki tudja mennyire legenda,hogy érzékeny.
Az 508-cal én is szemeztem, de mivel tudtam előre, hogy az asszonypajtinak is kell egy másik drüttyögő a 107 helyett (Pug 2008 /szigorúan szívó motoros/ ami kb. 1-1.5 héten belül remélhetőleg haza ér) ezért egy O3 lett a választásom. Nem rossz gép csak a kokszosodó, (állítólag)hengerlekapcsolós tsi-től félek egy kicsit ...
Mindenhol azt írják a rövid városi használat az ami a leginkább károsítja a részecskeszűrőt. Ebben az értelemben mit is jelent a városi használat? Lámpától lámpáig és közben várom a zöld fényt?
A részecskeszűrő magától is kiég, ha elég magas az átáramló gázok hőmérséklete, és elég nagy az áramlás sebessége.
Ha a motor eleve az optimális üzemmódjában dolgozik, akkor kevés lesz az a lerakódás, aminek ki kell égnie.
Mindenhol azt írják a rövid városi használat az ami a leginkább károsítja a részecskeszűrőt. Ebben az értelemben mit is jelent a városi használat? Lámpától lámpáig és közben várom a zöld fényt? Én jellemzően 15 km-ert megyek, amiből kb 5 km a város, de akkor is megyek harmadikba folyamatosan. Ez a használat is nagyon megterheli és károsítja a részecskeszűrőt?
Szép a belső 2012 utáni?ezek már nem a régi franciák a régiek nem tetszettek de ezek az újak nagyon az enyém egy pug 508 sw 163 Le HDI 2012 es sosem volt franciám, de ez függővé tett.
Nekem az asszony kis A2-ese amolyan hobbiautó, szerencsére a nejem nem szeret akkor vezetni, ha én is a fedélzeten vagyok, így a kicsit is többnyire én vezetem, ha azzal megyünk. A Passatot vezetni nem nagyon szeretné, persze próbálta már és tetszett is neki, de olyankor inkább nosztalgiázik a J1-ben, olvas, vagy beszélgetünk. Nem is nagyon szoktunk együtt menni a Passattal szinte csak amikor színházba megyünk, vagy bevásárolni valami olyasmit amit itt a tanyán nem lehet beszerezni...