Igazán mindennapos tanmese, de ez is arról szól, hogy mivel jár, ha egy államot és annak szervezeteit utolsó seggfejek irányítják, akiken semmit nem lehet számonkérni. 1. Jegyet veszel a MÁV-tól, Bécsből Budapestre. Eleve hülye vagy. Mit képzelsz, csak azért, mert a Budapest-New York repjegyet vagy a holdutazást otthon kinyomtathatod, sőt megvillantod a mobilodon, akkor majd a szentséges magyar államvasútnál is így megy ez? Hát a lófaszt. Kapsz egy számot, azzal elmész a Keleti pályaudvarra, begombozod az automatába, és majd akkor lesz jegyed. Hogy éppen ezzel a vonattal szerettél volna eljutni a Keletibe? Rábasztál, barátocskám. Oké, akkor váltsuk vissza. Hmm, egy finom letölthető űrlap, alig bonyolultabb az adóbevallásnál... ezt kellene a jeggyel együtt bevinni valami irodába. Mondom, hogy rábasztál. Azért hívjuk csak fel az ügyfélszolgálatot. Mondják is, hogy haha, Ön rábaszott, ezekhez a jegyekhez nem lehet külföldön hozzájutni. Hogy miért adják el akkor? Hát... esetleg valaki szeretné a Keletiben átvenni előre a visszajövős jegyét. Oké. Visszaváltás? Nem, azt nem lehet, ez kedvezményes. Valóban az, leginkább a MÁV-nak, nagyon is kedvezményes. Költsétek tumorkenőcsre! De amúgy kedves volt a hölgy, ki is talált egy megoldást: ha valaki kivenné az automatából a jegyet, és elküldené POSTÁN, akkor működne. Igen, még a Magyar Posta hiányzik nekem. 2. Rendben, akkor vegyünk jegyet az ÖBB-től. És mi a fene: nyomtatható PDF, illetve mobilos jegy; ha esetleg elkúrtam, akkor van 3 percem visszavonni az egészet. Ugyanaz a vonat, ugyanazon a sínen. Az már mellékes is, hogy a weboldal nem úgy néz ki, mint amit a kutya fosott a netre. Ott ugyanis valakiket tolatómozdonnyal rúgnának seggbe, ha megjátszanák azt a balkáni nyomort, amit a MÁV. 3. Minden népnek olyan vasútja van, amilyet megérdemel.
Sziasztok, segitségeteket szeretném kérni vágányzári dologban, úgy hallottam hogy 2 héttel meg lessz hosszabbitva a 17-es vonalon! Hivatalos infó nincs róla, tudtok e ezzel kapcsolatban valamit? Segitségeteket elöre is köszönöm!
Jaja, diakkent utaztam 2. osztalyu berlet + 50%-os kulonbozeti jegy komboval Tatabanya-Kelenfold kozott. 105 Ft volt, de ezen a viszonylaton meg akkor is megerte, amikor a kulonbozeti jegy mar teljesaru volt.
2007 aprilisabol es majusabol megvan meg a ket berletem - elobbi 2700, utobbi 11700 Ft volt. (Koszi, Fleto, valamibol potolni kellett, amit elloptak...)
Utána lett pár hét alatt diákként az 508 Ft-os 1. osztályú utamból 1100 valamennyi 2. osztályon. Volt két jegyáremelés, diákkedvezmény csökkentés, ic törzskártya értelmetlenné válása diákként (hisz már nem volt olcsóbb a pótjegynél), plusz engem ugyan nem érintett személyesen de akkor zárt be a fél vasút az országban.
Nagyon off: ha nem érti a mostani ellenzék miért nem szavaznék rájuk soha az életbe, hát ezért.
Hát igen, főleg, hogy akkor még a kedvezményekkel csökkentett menetdíj árának fele volt az osztálykülönbözet összege (nem pedig a mostani TÁ negyede). Ez vetett véget a nyugdíjasok első osztályon utazásának is.
Tökmindegy mióta jár, mivel nincs mivel pótolni, ráadásul alaposan kihasznált, így remélem nem herélik ki. Magyar Jet-et venni meg nem lenne rossz ötlet, de már túl kevés lenne arra egy év. De hosszabb távon az lenne mégis a jó, igaz, akkor kevesebb 1. és több 2. osztály lenne a nyerő, mint a cseh változatnál.
A mi BFZ-ünkben még a legtöbb forgalmász "öreg" és pontosan tudják mit csinálnak. Néha jó nézni, amikor tök bonyolult keresztezések másodpercre kijönnek nekik. A pár "új", aki a régi időben még nem volt pros sapkás, az nem olyan bevállalós. Meg feledékenyek mint egy elefánt. Minden tolatási mozgás miatt jelzőtől jelzőig hívni kell, mert egy perc alatt elfelejt...
- Fél évig zaceperkedtem, közben kétszer lepottyantam százhúsznál a zúzottkőre, háromszor megrázott a tetőn menetközben fogdosott áramszedő. - Az semmi, én naponta befeküdtem a sínek közé és felettem ment el a vonat. Ötször varrták vissza a fejemet a lelógva hagyott alkatrészek miatt, a végén már gyorszáras rögzítést alkalmaztak. - Nullák vagytok, én több mint egy évig az UZ-t vezettem!
Elsō nagyobb hírveréssel megvárták a német választásokat ami vasárnap volt. Egy ideje tartó német-francia nagy EU-s erōsödés egyik gazdasági mérföldkövének szánják ezt az egyesülést. Hivatalos kommunikáció szerint az ázsiai konkurencia európai kiszorítása a cél. Na meg estleges tōkeerōsítés.
Valós okok már régóta szakmai körökben ismertek voltak:
Szakmailag a Siemensnek kellene erōsödés bizonyos sorozatos kudarcai után.
Ezt most eléggé fix hírnek kezelik Németországban. Bár hivatalosan még sem a Siemens sem az Alstom nem jelentette be. Úgy emlegetik, mint "Airbus a síneken", utalva arra, hogy az Airbus is egy közös európai projekt.
Idén januárban nyílt kenyértörésre került sor a közlekedési miniszter és Balczun között. Akkor Balczun támogatója, Grojszman (miniszterelnök) az UZ vezetője mögé állt, viszont az ennyire kiélezett helyzetek nem tarthatnak örökké. Valakinek engednie kellett a háttérben. Ami pedig Balczunt illeti, ostblockrutin ide vagy oda, van az a szituáció, amikor a rutin elhagyja az embert. Például túlértékeli a támogatóit és alulértékeli a tevékenységében veszélyt látókat. Ugyanakkor most már beírhatja az önéletrajzába, hogy: "Az UZ vezetőjeként tevékenykedtem, tovább, mint az elődeim. És még csak nem is lőttem hátba magamat az irodámban, bár szó ami szó, ezt úgy értem el, hogy fordítva hordtam a golyóálló mellényemet."
Mer' még egy imperialista gyökerű ábrándkergető nyugati managerről tudom feltételezni, hogy megette, amit mondtak neki, de egy keleti, ostblockrutinnal bőven felvértezett szakember mit képzelt? Vagy sok vodkát adtak neki, mielőtt aláírattak vele?