Keresés

Részletes keresés

attus germanicus Creative Commons License 2017.09.28 -5 7 440018

Tóta W. Árpád:

Igazán mindennapos tanmese, de ez is arról szól, hogy mivel jár, ha egy államot és annak szervezeteit utolsó seggfejek irányítják, akiken semmit nem lehet számonkérni.
1. Jegyet veszel a MÁV-tól, Bécsből Budapestre. Eleve hülye vagy. Mit képzelsz, csak azért, mert a Budapest-New York repjegyet vagy a holdutazást otthon kinyomtathatod, sőt megvillantod a mobilodon, akkor majd a szentséges magyar államvasútnál is így megy ez? Hát a lófaszt. Kapsz egy számot, azzal elmész a Keleti pályaudvarra, begombozod az automatába, és majd akkor lesz jegyed. Hogy éppen ezzel a vonattal szerettél volna eljutni a Keletibe? Rábasztál, barátocskám.
Oké, akkor váltsuk vissza. Hmm, egy finom letölthető űrlap, alig bonyolultabb az adóbevallásnál... ezt kellene a jeggyel együtt bevinni valami irodába. Mondom, hogy rábasztál. 
Azért hívjuk csak fel az ügyfélszolgálatot. Mondják is, hogy haha, Ön rábaszott, ezekhez a jegyekhez nem lehet külföldön hozzájutni. Hogy miért adják el akkor? Hát... esetleg valaki szeretné a Keletiben átvenni előre a visszajövős jegyét. Oké. Visszaváltás? Nem, azt nem lehet, ez kedvezményes.
Valóban az, leginkább a MÁV-nak, nagyon is kedvezményes. Költsétek tumorkenőcsre!
De amúgy kedves volt a hölgy, ki is talált egy megoldást: ha valaki kivenné az automatából a jegyet, és elküldené POSTÁN, akkor működne. 
Igen, még a Magyar Posta hiányzik nekem.
2. Rendben, akkor vegyünk jegyet az ÖBB-től. És mi a fene: nyomtatható PDF, illetve mobilos jegy; ha esetleg elkúrtam, akkor van 3 percem visszavonni az egészet. Ugyanaz a vonat, ugyanazon a sínen. Az már mellékes is, hogy a weboldal nem úgy néz ki, mint amit a kutya fosott a netre. Ott ugyanis valakiket tolatómozdonnyal rúgnának seggbe, ha megjátszanák azt a balkáni nyomort, amit a MÁV.
3. Minden népnek olyan vasútja van, amilyet megérdemel.

haha 1970 Creative Commons License 2017.09.28 -2 0 440017

Sziasztok, segitségeteket szeretném kérni vágányzári dologban, úgy hallottam hogy 2 héttel meg lessz hosszabbitva a 17-es vonalon! Hivatalos infó nincs róla, tudtok e ezzel kapcsolatban valamit? Segitségeteket elöre is köszönöm!

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2017.09.28 0 0 440016

Jaja, diakkent utaztam 2. osztalyu berlet + 50%-os kulonbozeti jegy komboval Tatabanya-Kelenfold kozott. 105 Ft volt, de ezen a viszonylaton meg akkor is megerte, amikor a kulonbozeti jegy mar teljesaru volt. 

 

2007 aprilisabol es majusabol megvan meg a ket berletem - elobbi 2700, utobbi 11700 Ft volt. (Koszi, Fleto, valamibol potolni kellett, amit elloptak...)

norbee601 Creative Commons License 2017.09.28 -1 3 440015
Utána lett pár hét alatt diákként az 508 Ft-os 1. osztályú utamból 1100 valamennyi 2. osztályon. Volt két jegyáremelés, diákkedvezmény csökkentés, ic törzskártya értelmetlenné válása diákként (hisz már nem volt olcsóbb a pótjegynél), plusz engem ugyan nem érintett személyesen de akkor zárt be a fél vasút az országban. Nagyon off: ha nem érti a mostani ellenzék miért nem szavaznék rájuk soha az életbe, hát ezért.
Előzmény: norbee601 (440014)
norbee601 Creative Commons License 2017.09.28 0 0 440014
Diákkal olcsóbb volt Kelenföldtől Győrig az osztálykülönbözet mint a pótjegy. Szaréhugyé vonatoztunk 1. osztályon :D
Előzmény: alex_86 (440012)
gmarc Creative Commons License 2017.09.28 0 0 440013

Maradnak a Jetik jövőre is. 

Előzmény: gjovar (440004)
alex_86 Creative Commons License 2017.09.28 0 0 440012

Hát igen, főleg, hogy akkor még a kedvezményekkel csökkentett menetdíj árának fele volt az osztálykülönbözet összege (nem pedig a mostani TÁ negyede). Ez vetett véget a nyugdíjasok első osztályon utazásának is.

Előzmény: _nyunyuka (440007)
haha 1970 Creative Commons License 2017.09.28 -1 0 440011

Emlékeim szerint a lényege az volt hogy ha első osztályon utaztál ingyenes pót-helyjegyet válthattál hétfötöl-csütörtökig illetve szombaton!

Előzmény: v_peti (440008)
v_peti Creative Commons License 2017.09.27 0 0 440010

Tökmindegy mióta jár, mivel nincs mivel pótolni, ráadásul alaposan kihasznált, így remélem nem herélik ki. Magyar Jet-et venni meg nem lenne rossz ötlet, de már túl kevés lenne arra egy év. De hosszabb távon az lenne mégis a jó, igaz, akkor kevesebb 1. és több 2. osztály lenne a nyerő, mint a cseh változatnál.

 

Előzmény: zjakabfi (440006)
v_peti Creative Commons License 2017.09.27 0 0 440009

Ez a GYSEV-es kedvezmény volt?

Előzmény: v_peti (440008)
v_peti Creative Commons License 2017.09.27 0 0 440008

Az mire is volt jó pontosan?

Előzmény: _nyunyuka (440007)
_nyunyuka Creative Commons License 2017.09.27 0 0 440007

...miután az akkori GKM-nél rájöttek, miként fejik vele az államkasszát.

Előzmény: Ashi Valkoinen (440005)
zjakabfi Creative Commons License 2017.09.27 0 0 440006

2008 decembere óta jár rj Bp-re.

 

Előzmény: gjovar (440004)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2017.09.27 0 2 440005

Az IC-törzskártyát is hasonló módon nyírták ki. Éppen 10 éve.

gjovar Creative Commons License 2017.09.27 -2 0 440004

Fiuk! Nagy csend honol a  17/18-as menetrend körül.  Nem tudom  hol hallottam  h  az RJ -k 10 éves szerződése most jár le.  Lehet ilyen??

v_peti Creative Commons License 2017.09.27 -2 0 440003

Biztos nem Ilonka néni, hanem a Bandita ötlete volt ez a Start-Kártya kiherélése.

Törölt nick Creative Commons License 2017.09.27 0 0 440002

A mi BFZ-ünkben még a legtöbb forgalmász "öreg" és pontosan tudják mit csinálnak. Néha jó nézni, amikor tök bonyolult keresztezések másodpercre kijönnek nekik. A pár "új", aki a régi időben még nem volt pros sapkás, az nem olyan bevállalós. Meg feledékenyek mint egy elefánt. Minden tolatási mozgás miatt jelzőtől jelzőig hívni kell, mert egy perc alatt elfelejt...

Előzmény: segélyvonókészülék (439988)
attus germanicus Creative Commons License 2017.09.27 0 0 440001

És akkor most már hivatalos a Siemens és az Alstom vasúti járműgyártásának egybeolvadása. 

haha 1970 Creative Commons License 2017.09.26 -4 0 440000

Köszi szépen a segitséget, a cikk alapján akkor a "Vip" kártyám ára talán nem lessz több 300-nál!

Előzmény: sosiforda (439996)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2017.09.26 0 0 439999

Nekem úgy mesélték az irodában

 

Nekem úgy mesélték Kijevben (bocs, egy javítás rosszul sikerült)

Előzmény: Rollende Landstrasse (439998)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2017.09.26 0 1 439998

Nekem úgy mesélték az irodában, hogy a hivatkozott vasúti vezető fejbelőtte magát az irodában. Kétszer.

Előzmény: hmsoft (439991)
hmsoft Creative Commons License 2017.09.26 0 3 439997

Ja, valahogy így:

- Fél évig zaceperkedtem, közben kétszer lepottyantam százhúsznál a zúzottkőre, háromszor megrázott a tetőn menetközben fogdosott áramszedő.
- Az semmi, én naponta befeküdtem a sínek közé és felettem ment el a vonat. Ötször varrták vissza a fejemet a lelógva hagyott alkatrészek miatt, a végén már gyorszáras rögzítést alkalmaztak.
- Nullák vagytok, én több mint egy évig az UZ-t vezettem!

hm

Előzmény: segélyvonókészülék (439995)
sosiforda Creative Commons License 2017.09.26 0 1 439996
Előzmény: haha 1970 (439987)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.09.26 0 0 439995

Hú, ez már nagyon a nagyfiúk veszélyes hobbyja, túlmutat a vasút keretein.

Izgalomra vágyó úrifiúk reality show-ja, survivor hardcore, legyél elnök az UZ-nél, hány napig/hétig bírod?

Előzmény: hmsoft (439991)
vrobee Creative Commons License 2017.09.26 0 0 439994

akkor az Opelpözsó az Airbus az autpályán?

Előzmény: attus germanicus (439992)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2017.09.26 0 0 439993

Elsō nagyobb hírveréssel megvárták a német választásokat ami vasárnap volt. Egy ideje tartó német-francia nagy EU-s erōsödés egyik gazdasági mérföldkövének szánják ezt az egyesülést. Hivatalos kommunikáció szerint az ázsiai konkurencia európai kiszorítása a cél. Na meg estleges tōkeerōsítés.

Valós okok már régóta szakmai körökben ismertek voltak:

 

Szakmailag a Siemensnek kellene erōsödés bizonyos sorozatos kudarcai után.

Előzmény: attus germanicus (439992)
attus germanicus Creative Commons License 2017.09.26 0 0 439992

Ezt most eléggé fix hírnek kezelik Németországban. Bár hivatalosan még sem a Siemens sem az Alstom nem jelentette be. Úgy emlegetik, mint "Airbus a síneken", utalva arra, hogy az Airbus is egy közös európai projekt. 

Előzmény: oldmumus_v.2 (439982)
hmsoft Creative Commons License 2017.09.26 0 0 439991

Mi a fenének vállalta el?

 

Idén januárban nyílt kenyértörésre került sor a közlekedési miniszter és Balczun között. Akkor Balczun támogatója, Grojszman (miniszterelnök) az UZ vezetője mögé állt, viszont az ennyire kiélezett helyzetek nem tarthatnak örökké. Valakinek engednie kellett a háttérben. Ami pedig Balczunt illeti, ostblockrutin ide vagy oda, van az a szituáció, amikor a rutin elhagyja az embert. Például túlértékeli a támogatóit és alulértékeli a tevékenységében veszélyt látókat. Ugyanakkor most már beírhatja az önéletrajzába, hogy: "Az UZ vezetőjeként tevékenykedtem, tovább, mint az elődeim. És még csak nem is lőttem hátba magamat az irodámban, bár szó ami szó, ezt úgy értem el, hogy fordítva hordtam a golyóálló mellényemet."

hm

Előzmény: segélyvonókészülék (439989)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.09.26 0 0 439990

100-as kitérőkkel, sűrű forgalmi kitérőkkel, meg 110/140-es RJ-menetvonal mellett lássuk be könnyebb forgalmat szabályozni.

 

Az Ostbahnon emlékeim szerint az egyetlen százas kitérő a pozsonyi vonal becsatlakozása (a' la Porpác).

A többi helyen max. 60-as kitérők, az is jellemzően csak az állomások egyik felén, a másik végük 50-40.

Az Ostbahn fejlesztési szempontból sem kurrens vonal.

Ja, és a jeti jó 110-zel, de a rexek nem. És jeti csak kétóránként van, a többi viszont sűrűn.

Fel kell majd kötni a gatyeszt, ahogy hallani, negyedórás S-Bahn takt lesz decembertől.

 

A többi nekem szólóval egyetértek.

 

A gsm-r-hez: azt is használni kell.

Kismillió helyen ott az analóg, aztán azt sem használja a kutya se, meg ki tudja, hol van az diszpécseri készülék.

Még szabályozva sincs.

Oroszrulett, hogy a vasútforgalom kommunikációja egy civil mobiltelefonszolgáltatásra van alapozva.

Bíróság elé kéne citálni, aki ezt kanonizálta, mert ez a közlekedés biztonságának veszélyeztetése.

Előzmény: István Gyuri (439969)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.09.26 0 0 439989

Egy dolgot nem értek.

Mi a fenének vállalta el?

Mit gondolt, majd ő, pont ő, pont ott?

Mer' még egy imperialista gyökerű ábrándkergető nyugati managerről tudom feltételezni, hogy megette, amit mondtak neki, de egy keleti, ostblockrutinnal bőven felvértezett szakember mit képzelt? Vagy sok vodkát adtak neki, mielőtt aláírattak vele?

Előzmény: hmsoft (439970)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!