Kiegyensúlyozó tengelyes, kettős befecskendezésű (szívócső és közvetlen), láncmeghajtású vezérléssel szerelt, kéttömegű lendkerékkel ellátott motor.
Nyomaték: 250 Nm / 1250-5000
Teljesítmény: 132 kW / 5100-6200
Gyorsulás: 7,3 s
Végsebesség: 231 km/h
A gyakorlatban: a motor kiváló, ha kell csendesen, alacsony fogyasztással lehet haladni (nálam 7,2 az átlag 28000 km-en sok várossal). Ha kell, akkor iszonyat nagyot ugrik a gép (lehet meglepetést okozni önjelölt utcai versenyzőknek), ilyenkor gyönyörű hangja van, rendkívül simán pörög fel akár a leszabályozásig. 3-ban 160-ig, 4-ben 210-ig lehet forgatni a gépet, és a végsebességet is olyan gyorsan éri el, hogy kétségeim vannak atéren, hogy nem gyárilag szabályozták-e le, de GPS szerint is megfutja a 234-et.
A motorhoz kapod a multilink hátsófutóművet, ami lágy, csendes futás mellett, a kanyarokban is kiválóan teljesít. Ehhez a motorhoz alapból adják (a sedanhoz) a csomagtér kis spoilert, illetve ha 3 küllős multikormánnyal rendeled, akkor az RS csapott aljú, perforált bőr kormányát adják (én legalább is kérés nélkül ezeket kaptam).
Hát ja! ...de én ezen már túlléptem. Mindenki arra szórja a nehezen (vagy nem olyan nehezen) megkeresett pénzecskéjét amire csak akarja!
Én a magam részéről jól elvagyok a 30 ezres periódussal, 300 ezer km-t tettem bele az Octiba ilyen olajcserével és 250 ezernél saját szememmel láttam a főtengelyén, hogy gyakorlatilag kopásmentes...
Szóval most a Passatnál sem adom fel azt a jó szokásomat, hogy megbízom a gyári mérnökök (és nem a marketingesek!) javaslatában.
Van a motoron pár fémfül (talán 4 db.), azokban van egy gumi pakkolás. A műanyag burkolaton meg pár csap. Nézd meg, ha nem hiányzik egy gumi pakkolás a fémfülekben.
Az elsőre:
Keresd meg az érzékelő kábelét és bontsd meg az első csatlakozónál. Egy folytonosság merővel mérj rá, mert asszem csak két vezeték van. Ha van víz a tartályba és az ellenállás végtelen, akkor az érzékelő kuka.
Ha nem akkor van egy szakadás a vezetékeken. Mindenképpen villanyász.
Bocsánat az ismétlésért, de most lenne időm foglalkozni vele.
Úgy emlékszem volt már róla szó de most nem találom, kifogyott az ablakmosó folyadékom viszont ezt nem jelzi a műszerfalon. Megnéztem de ahogy én láttam a tartály azon részén amit én elérek nincs semmi jeladó vagy csatlakozó. Bontás nélkül hozzá lehet férni? Valaki leírná hogy tudom megcsinálni.
Más: Most hogy járó motornál föl volt nyitva a motorháztető feltűnt, hogy nagyon rezonál a motorvédő műanyag. Amikor megfogtam abbahagyta és érezhetően nagyobb lett a csönd. Elképzelhető hogy rosszul van föltéve vagy ez sajnos így rezonál?
Adatlapomon van egy email cím annak a domain részét, ha lecseréled G betűs kereső óriás levelező szolgáltatásának domain nevére, akkor megkapod az email címemet.
Szeretnénk lecserélni a kocsinkat és gondolkozunk egy 2010-11 körüli Kombi Octaviaban 1.4-es TSI motorral.
Talán valamikor 2011 folyamán cserélték szélesebbre a vezérműláncot, érdemes ennek pontosan utánajárni és olyat keresni, ami már ezzel a motorral lett szerelve.
Gyári xenont rakok az octimba. Sikerült szereznem lámpákat, gyári kábelköteget is. Csak pár fénykép kellene és a bekötés érdekelne. Pl. kábelköteg hol megy, hol csatlakozik, szint szabályzók bekötése stb.
Úgy emlékszem volt már róla szó de most nem találom, kifogyott az ablakmosó folyadékom viszont ezt nem jelzi a műszerfalon. Megnéztem de ahogy én láttam a tartály azon részén amit én elérek nincs semmi jeladó vagy csatlakozó. Bontás nélkül hozzá lehet férni? Valaki leírná hogy tudom megcsinálni.
Más: Most hogy járó motornál föl volt nyitva a motorháztető feltűnt, hogy nagyon rezonál a motorvédő műanyag. Amikor megfogtam abbahagyta és érezhetően nagyobb lett a csönd. Elképzelhető hogy rosszul van föltéve vagy ez sajnos így rezonál?
November elejen, amikor jo meleg volt (~20C) leszedtem a csomagtér ajtó burkolatát, hogy kiszereljem a hatso ablaktorlo motorjat, mert megallt (biztositek jo, fesz megvan a csatlakozon, gondolom tiszta dzsuva a motorhaz). Most alltam neki leszerelni a lapatot. A csavart leszedtem, de az ablaktorlo lapat nem akar lejonni. WD40-el kezeltem, balra jobbra feszegettem ovatosan, hogy a kupos tengelyen lazuljon, de semmi. Most all majd holnapig a WD40-ben amivel befujtam. Neztem a szerelesi utmutatot, az alapjan csinalom.
Masnal volt hasonlo tapasztalat? Hogyan szedte le mas a hatso ablaktorlo lapatot?
Nekem 1,4 es Leonhoz nem volt olyan drága de pontosan nem emlékszem talán 30 000 körül, na viszont most cserélni kellett az Octaviában is, na erre emlékezni fogok még élek 125 000 Huf a gyári, de nekem 2011 es 1,6 diesel van. Nem tudom a tiedbe mennyibe kerülhet.
Ha az alapjáratom beáll, azután a bizonyos lent leírt 2-10 másodperc után, akkor már rendben van az alapjárat. Köszönöm válaszod, jövő héten irány a szerelő. Az EGR szelep mennyire drága?
Sziasztok! 1.4 Tsi dsg- s octaviam egy hete olyat produkál, hogy amikor jobban odalepek a gázra és vált 3-bol 4-be, illetve 4-bol 5-be akkor egy nyilvános hang jön ki a motor felől. Olyan, mintha valami szíjj feleség csúsznak valamin. Van valakinek tapasztalata? Előre is köszönöm!
Lehet, hogy hülyeséget írok de az én régebbi benzines autómnál kis túlzással ugyanezeket a hibákat az EGR szelep okozta. Kicseréltük és aztán jó lett. Nem tudom, hogy a te esetedben is ez lehet e a hiba? Mert nekem az alapjárattal semmi baj nem volt. De ha világit check engine akkor mindenféleképpen kellene egy diagnosztika.