Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
sikerült.csak csipkedtem hogy ne melegedjen nagyon,átlósan ahogy kell.kész is lett ma,már össze van építve.legalább kiderült hogy miért akad a nagy gazban,tiszta zsír volt a kuplung,gondolom a tengelytől származott és a csapágy mellett mehetett fel.mostmár megy mint újkorába.1998 ban.
Hegeszthető, de számolj a vetemedéssel, és az anyag felhevülésével is. Ami azzal járhat, hogy elveszti az edzettségét, acélosságát. Ha fel tudod hegeszteni, esztergályos simán megoldja a méretezést.
Egy ismerősöm Husqvarna fűkaszája hidegen jól indul, de ha már bemelegedett akkor meg kell várnia míg teljesen kihűl, addig nem lehet újra beindítani. Gyertya csere volt, tehát ez a probléma kilőve, mert a husi boltban vette előző héten. Mi okozhatja a problémát?
Valamint tegnap vágtam egy FS 460-al, hát mit ne mondjak...kegyetlen gép! :) Visz mindent.
Van más márka stihlen kívül is olcsóbban, de egy 2 lovas gép már elég odahaza a nyugodt munkához. 1,5 lovas is megfelelhet, de azért az még nem nagy ugrás az 1-1,3 lóerőhöz képest.
Nem, mert a fuxtec-be ellentétben az olcsókkal, 4 vezető persely van a szárban, nem kettő. + a középső adapter is megfogja. A damilfej is elég sokat jelent. pl, vettem egy 800ft-os fejet itt a piacon, majd kiugrott a kezemből. Rátettem az easy FIT fejet, amivel meg kisimult teljesen.
Mint ahogy bármelyik csillapítás nélküli kétütemű 30-40 köbcenti környéki kaszát. Mitől rezegne kevésbé a Fuxi, amikor az utolsó csavarig megegyezik a felépítése, ugyanolyan szár, markolat, tartókonzol, a szöghajtás stb. Ráadásul állítólag még 10 köbcentivel nagyobb is a motorja. Amiról meg tudjuk, hogy az egyhengeres motorok rezgése a hengerűrtartalommal arányosan növekszik, a nagyobb tömegek és erők okán. Van olyan, hogy a simább járás érdekében, egy a főtengellyel ellentétes irányban forgó kiegyenlítő lendkereket is beépítenek, de fűkaszában ilyen biztosan nincs.
És most nem olyanról beszélek, hogy egy elhanyagolt, széthajtott gépen a kikopott hajtótengelycsapágy miatt rezeg, zuhog az egész gép, hanem a motor működéséből adódó természetes alaprezgésről. Ezt meg vagy el tudják csatolni rugóval, gumibetéttel, vagy a felhasználó karja, izomszövete, izülete emészti fel, lévén az az első "rugalmas közeg" a motortól számítva. És típustól függetlenül igaz bármelyik kaszálógépre. Az, meg, hogy némelyik kétütemű motor a konstrukciója miatt kicsit finomabban jár, mint a többi, ez esetleg alapjáraton érzékelhető, de 8-10 ezres fordulaton nem, az biztos.
Bocs, el vagyok tévedve, az enyém az 545R elődje, ennek a felépítéséről és teljesítményéről regéltem, a 343R ezzel szinte teljesen megegyezik teljesítmény és felépítés tekintetében. A jelenlegi 543RS ennél néhány polccal lejjebb helyezkedik el. Kicsit belevesztem a jelenlegi modellszériába, elnézést. Kicsit kaotikus a jelenlegi modell elnevezés. A konzolról, súlypontról, benzintankról írt ódám az 545RX-re vonatkozik, ez az enyém, a 343R külsőre teljesen megegyező utódja. Nem akartalak megkavarni.
Most megnéztem a Husi honlapján. Szerintem az 543RS az merevvázas, vagy esetleg belül van egy k, míg a 135R-nek elég kifinomult rezgéscsillapítása van. 5 köbcenti a különbség a teljesítményben ez is jelent valamit, de ha a komfortot nézem, akkor inkább mégis a 135R-t választanám. Sokat jelent a rezgéscsillapítás, ha fél óránál többet használnád egyhuzamban.
A teljesitményt illetőleg a fuxtec kaszák is tudják azt. Itt azt kell érlegelni, hogy mennyit és mekkora tewrületet akar az ember levágni. Ha ez nem 4-5ezer nm feletti, akkor igen megoldás lehet.
Kérdeztem lentebb ezt a vibráció-dolgot, és köszönöm is annak, aki válaszolt! Annyit kérdeznék még, hogy a kettő vagy a négyütemű motoroknál rosszabb a vibráció?
Melyik nagyobbra gondolsz? Én a 135r és az 543rs-re vagyok esélyes az anyagiak alapján. Kb egyforma erősek és a katalógus alapján a kisebb kevésbé ráz. Mondjuk látszik, h az 543rsnek jobb a felépítése. Érdekesek ezek a katalógus adatok.
Minél nagyobb, annál jobban tudsz haladni. Mivel nem kis területről van szó, én a combosabbat venném, ha az eklézsia elbírja. Továbbá a rezgéscsillapítása is sokkal jobb a nagyobb Husinak. Kisebbeken csak egy gumigyűrű van a konzol alatt, a nagyobbaknál egy teljesen elszeparált rezgéscsillapító tubus van, rugókkal, puha, gumi elasztomerrel. Ráadásul a benzintank is erre a tubusra van szerelve, majdnem a gép súlypontjára, így a belőtt súlypont nem változik folyamatosan a benzin mennyiségének függvényében. 45 köbcenti, közel három lóerő, ez mindenre elég. Ráadásul az egész hajtáslánc nagy igénybevételre van tervezve, 35 mm-es csőszár, 9 mm-es acéltengely, bumszli szöghajtás stb. Ha ésszel használja az ember, akkor kinyírhatatlan.
Ár-érték arányban valóban jók a Fuxi-k, de szerintem elkerülte a figyelmedet, hogy Dr V többezer négyzetméteres terület karbantartására keres gépet. Rezgéscsillapítás nélküli géppel órákig dolgozni? Háát aki már próbálta (én igen) az biztosan elgondolkozna ezen. Amikor a merevvázas kínaival kaszáltam, 20 perc után már szaladgáltak a hangyák a hónom alatt :-)
Nekem volt Husqvarna 323R, most egy 343R (az 543 elődje) van. Nagyon jó volt mindkettő, de a 343R az más, az már ipari kategória. Amit azzal nem lehet megoldani, azt már más kaszával sem. Én fázom ezektől a Stihl 4-MIX motoroktól. Szerintem ezeket az igényes és környezettudatos amatőröknek tervezték. Bennem a műanyag vezérműkerék, meg azok a nyamvadt kis szelepemelők nem ébresztettek bizalmat. Sokan panaszkodnak a megbízhatóságára, a strapabíróságára. Úgy emlékszem, hogy Zil javítgatott már ilyeneket, ő többet tudna mondani róla. Ha igazán melózni kell a gépnek akkor szerintem a egy masszív kétüteműnek nincs alternatívája.
A használt gép az valóban lutri. Én mindig egy-két kategóriával feljebb sorolt, használt, erősebb gépet vettem abból a pénzből, amiből egy újat, de gyengébbet tudtam volna vásárolni. Bent volt a pakliban, hogy még költeni kell rá (rendszerint kellett is), de én magam szervizelem, javítom, újítom fel a gépeimet, ez nem volt gond. Így lett kb. 70 ezerből a nagy 343R. Szerencsém is volt, mert beszámította az eladó a felújított 323-ast és nagyon jó állapotú volt a 343R is. A nagy márkákhoz minden alkatrész beszerezhető, akár a 15-20 éves gépekhez is.
A derékfájásért elsősorban a rosszul kiegyensúlyozott, ezáltal rossz testtartással használt gép a felelős. Ez általában nem egy adott gép konstrukciós hibájra vezethető vissza. Egy jó heveder nagyon fontos kiegészítő egy ilyen nagyobb masina esetében. Én Husqvarna Trio Balance-ot használok, ennek már műanyag deréktámaszos támlája van, ez teljesen elosztja a terhelést az egész felsőtesten, ha jól van beállítva. Millió állítási lehetőség van rajta, szerintem Quasimodo-ra, a púpos Notre Dame-i toronyőrre is rá lehet igazítani.
Az, hogy a Stihl nem éri meg az árát, ezt így nem lehet kijelenteni, bár ezek a keverékkel működő 4-MIX négyütemű motorok szerintem vagy még nem kiforrott, vagy hosszútávon eleve életképtelen, kissé túlárazott, elég primitív konstrukcióknak tűnnek számomra. De majd az idő eldönti, hogy jobbak lesznek-e, vagy eltűnnek.
Mindenesetre az efféle alkatrészek látványától nekem rossz érzéseim támadnak. Az én nagyra becsült Stihl motorjaimban ilyen nem volt: