Nézegettem a mobilén az utolsó generációs YS3G 9-5-öket, hát van áruk. 17 db van fent, a legolcsóbb dízel átszámítva 3.1M, a legolcsóbb benzines 6.4M ez egy BioPower, a legolcsóbb nemBioPower 7,2M. Nem semmi azért egy 8 éves négyhengeres autóért, még ha viszonylag kisszéria is.
Jut eszembe, mégsem volt minden ok, egy kisebb hiba váratlanul 'ámokfutóvá', némileg 'önvezetővé' tette a jó öreg 9000 V6-ot. Szép történet, majd elmesélem.
A kesztyűtartó belsejét is próbáltam likvidálni a helyéről,de hiába csavaroztam ki a 2,vagy 3 torx csavart a helyéről,meg kiszedtem a világítást is,hogy ne zavarjon be,de nem,nem mozdult a belseje,maradt ugyanúgy bent a helyén :( Pedig úgy többet látnék! Mi fogja még azt a belső műanyagot? Lehet én hagytam volna valamit figyelmen kívűl?
Hátöö, csak az a baj ezzel az "elviszed egy olyan szervizbe, ahol értenek is hozzá" hogy nem nagyon egyszerű az sem... Emlékszel, a múltkor pont ilyen dolgok miatt vállaltam inkább a 250 km-re való sk trélerezést Hozzátok.
...beszereltem, de nem hozott sikert. Mit lehetne még tenni, hogy elmúljon ez a hiba?
Szerintem például azt, hogy elviszed egy olyan szervizbe, ahol értenek is hozzá. Ez a találomra cserélek, nyűglődök, javíttatok, pucovázok ezt-azt gyakran olyan eredménnyel jár, hogy egy csomó zseton-idő-idegsejt ráment, a hiba megmaradt. Rosszabb esetben nem hogy javulna, hanem a sok hozzábabrálás miatt romlik szerencsétlen verda állapota.
Tudom, hogy rosszul hangzik amit leírtam, de hidd el, hogy így van.
Nem olyan nagy dolog,van nekem egy Saabom,(milyen meglepő),9-3, 2004-es,és eldöntöttem,hogy azt a hülye műanyagcsíkot,ami ugye fut a kesztyűtartó felett,aminek a vége a gomb,na szóval azt kiveszem! Adta magát egy ideig,de kintről befelé haladva,mire a gombhoz értem,na ott befeszült,akadt! Nem akartam eltörni,de ugye elvileg,(legalább is én azt hittem),a kettő egymástól független,de ezek szerint lehet mégsem. Feladtam a harcot,és visszanyomtam a helyére a csíkot,de mindenesetre jó lenne,ha jönne egy márkatárs,aki ráadásul szintén jártas ez ügyben,és felhomályosítana,mit,és hogyan kellene!!!!
Mint korábban írtam, én is szívesen beleülnék egy 2009-2010-es 9,5 Aero-ba, ha az tényleg jó állapotú, és tényleg kevesetfutott lenne. Ezt kifogni viszont szinte lehetetlen.
Beleülsz egy ennél jóval öregebb -mondjuk- bőven huszonéves 9.3 Saab-ba. Mit remélsz? Ilyen korú, tisztességes állapotú 9.3 (a csodán kívül) már csak akkor létezik, ha az előző gazdája / gazdái nagyon rendes zsetont beletettek a korrozív kasztni, a futómű, a motor..... stb. elfogadható állapotba hozására. Ahogy írod "nagyon jó állapot": na ehhez még több pénz kell(ene). Totál naivitás azt hinni, hogy kedvező áron fogja elkótyavetyélni az übergondos tulaj a szeretett járgányt, amire vagyont költött, vagy vattába csomagolva állt a nagyszoba díszhelyén.
A szomorú valóság más: legfeljebb egy kiglancolt, agyonszilikonozott, igazából viszont rozoga öreg jószágnak lehetünk a tulajdonosai "kedvező áron". Csodák persze vannak, csak ritkán, és mégritkábban velem történnek meg. Sajnos.
Szerintem jobb a realitásokkal előre számolni, mint beleugrani egy nagyon rosszul végződhető orosz rulettbe. (Mellesleg: szvsz. létezik autó a Saabon kívül is, lehet válogatni.)
Látom, máshol is az asszony a mérvadó a családban, egyikünkben sem az a típus, mint a viccben lévő férfi:
"Az asszony a múltkor összetörte az autóm. Szereztem egy újat, de ez nem főz olyan jól, mint a régi."
A Megyóra "elméletileg" mérges vagyok.
Mondja a nejem, kell neki egy kocsi, az se baj, ha egy jó állapotú OG9-3-as.
Volt egy nagyon jó állapotú OG9-3-as, metálezüst, nagyon korrekt állapotban, kedvező áron.
Kinéztünk az autót, megbeszéltük, hogy szombaton felmegyünk Tarlósgrádba, megnézzük, és ha tetszik, megvesszük. Ez volt kedden. Csütörtökön eltűnt a hahu-ról, pénteken meg Megyo cartárs bemutatta az autó képét, mely szerint vásárlás útján ehhez jutott hozzá.
Az álomautó egy OG 9-3 Aero, 205Le-s motorral (de legalább egy 185Le-sel), Viggen ülésekkel, és lehetőleg világos színben. (a TiD sötétkék volt, és olyan volt mint a hadseregben a fegyver: Sosem tiszta, csak tisztított.) Már a gyerekekkel nem megyünk nyaralni, hátul nem kell hely, a csomagtartó mindig is elég volt, de a teljesítmény az kellene.
Hmmm. Az egyik ismerősömnek is csak ennyit tudtam "mondani" nemrég. Történt ugyanis, hogy vett egy elég jól kinéző OG 9-3-ast, amikor dicsértem mondta, hogy ez csak hobbi. Felcsillant a szemem, kérdeztem Éró? Aszongya' vmi 2.2 dízel... Hmmm. Mondjuk őt még nem írom le, mert ki tudja mi a hobbija, lehet egy dermesztő téli estén megpaskolgatja egy hasítófejszével és utána felgyújtja a vérbe :D .
Persze megértelek, anno én is hasonló módon ismertem a 9k minden hülyeségét, de a 'zasszonynál kegyvesztett lett, aztán ha egy másikat ugyanolyat vettem volna, akkor mindketten költözhettünk volna máshova. Mármint az autó meg én.
Valahol éreztem én, hogy ez a 9-5-ös álmod csak egy vágyálom, mint volt 6 éve is. Ha jól rémlik nem is voltál vele egyedül, mert Megyo is sokat nézegette a 9-5-öket, aztán ő lehet már vett is. Vagy nem. De vigasztaljon a tudat, hogy szerintem nem vagy olyan reménytelen eset, mint MrT. :)
Köszönöm az egyenes választ, majd igyekszem jó gazdát találni neki!
...még mindig nem tudom, h mi számít forszírozott használatnak, csak azt, hogy mi a következménye.
Mi lenne? Például ezek:
Ha gyakran, huzamosan magas fordulaton tartod a motort, annak nem örül.
Ha gyakran, huzamosan élvezed a maximumhoz közeli turbónyomás örömeit, azt még kevésbé szereti.
Ha hidegindítás után nagy teljesítményre ösztökéled, azt utálja (és persze: a bosszúja lehet, hogy késik, de biztosan nem marad el.)
Ha tartósan túl alacsony fordulaton terheled (olajnyomás!!) akkor az autószervizek buzgó támogató tagjává választanak, és minden otthagyott milliódról megemlékeznek egy sörözés erejéig...
Amit szeret:
Jó olaj, időben cserélve. Tartós terhelés után leállítás előtt alajáraton járatás. Hidegindítás után közvetlenül csak enyhe terhelés. Hiába "tökös" a motor, kedveli a középső fordulatszám tartományban pörgést, csak semmi extrém alacsony vagy magas tartós fordulat. (Ismerem a hajtós önjelölt versenyzőjelöltek válaszát: akkor minek vettem 260 lóerőt? Hát, jóbarát, lehet velük -valamennyire- keménykedni, de az megjósolhatóan súlyos pénzekbe fog kerülni)
Így sincs védőoltásod, hogy nem hullik szét a motor (nem ismered az előéletét), de legalább esély adsz a motornak, hogy tovább húzza az igát.
Tudom hihetetlen, de imádtam az OG 9-3 TiD-et. A nejem meg pláne, még így 3 évvel az eladása után is azt kérdezi, miért kellett a háztól mennie. Szép, stílusos, ment amennyire kellett.
És most kérem soron kívüli megkövezésem, egyben követelem a SAAB-os társadalom megvetését: nézegetem az OG TiD-eket. EGR-t csukott szemmel tisztítom, tudom, mi hol van benne, 10 év alatt ragadt rám a koszon kívül. Most, hogy egy EV-II-es csapatban vagyok, és nézem, ki mennyit szív a dízellel, ahhoz képest az OG TiD egy vállalható autó, kevés javítanivalóval és relatíve "olcsó" javíthatósággal. (Várom BmS azonnali elmeállapotom megkérdőjelezését.)
Én azok közé a lovagok közé tartozok, akik azt mondják: Bosch VP44PSG16 (és nem: NI!), és erre minden SAAB-os szörnyülködve hátrahőköl.
Én autót kizárólag úgy vettem, hogy a sajátomat beszámíttattam. Ennek egy oka van: nem engedhetem meg magamnak azt a luxust, hogy egyszerre legyen egy használós, meg egy eladó autóm.
Éppen ezért: nekem ne tartsd fenn az autód, ugyanis nem az a vevő, aki leírja, hogy most indul a pénzzel, hanem az, aki oda is ér, és leteszi azt az asztalra.
Most hogy mondod, tényleg nagy egy 9-5-ös. De egy OG9-5-ös Aero szerintem kortalanul, divatirányzatoktól függetlenül szép, még most is. De a tied is tetszik.
Figyelj ám, mert ez benzines! Hogy számol el a lelkiismeretével a SAAB Diesel-szekció alapítója és 1 db (?) oszlopos tagja? :))) Ja, és 9-5 is... ami közelebb áll a 9k-hoz, amit meg nem szerettél a mérete miatt :). Na, persze nem akarlak lebeszélni róla, csak ezek jutottak hirtelen eszembe. Amúgy lenne némi sors-irónia a dologban, hogy pont hozzád kerülne, mert anno te hívtad fel a figyelmemet rá, amikor tévesen a 95-ös zsebbe rakták a hahu-n. Meg SOKKAL szívesebben adnám el neked, mint vmi önjelölt sztrítrészinges csávónak... Bár azok meg nem ilyenre hajtanak.
Fédra... én is megtaláltam a te hirdetésedet :). Az lenne a baj a cserével, hogy az csak felesleges átírás és sarc fizetés lenne, azt meg hagyjuk meg BmS szórakozásának :). Mert én is csak eladnám (vagy csak hirdetném?). Van már másik autóm, pont ilyen egyterű-féle, mert a tököm már többször tele lett, amikor a család osztozkodni próbált a 9-5-ben a helyeken... Volt, hogy nem csak osztozkodás volt, hanem pofozkodás is :). Így az idegeim kímélése érdekében lemondtam a SAAB-ról és vettem egy Prius Plus-t. Ez mondjuk min. 1 fényévre van a Phedra helykínálatától, de amúgy tök jó, "kicsit" más világ... És tényleg maximálisan kíméli az idegeket, nincs pl. adrenalin növelő gyorsulási élmény :D.
Szóval a beszámítást inkább nem választanám, de szívesen tartogatom neked a SAAB-ot, csak mondd, hogy meddig, hátha idetéved vmi kóbor vásárló.