Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Elég jó, én ilyet használok az enyémhez (Dolmar MS 3310-es,soha nem sült még össze a damil,és jobban is bírja mint eddig bármelyik), viszont igen drága.
Van a RatioParts Alu-Cut damilja, nekem kirojtosodott a vége, lehet csak a damilvágó kés életlensége miatt, de állítólag ez egy jóféle damil.
Az Oregonnal nincs tapasztalatom, de ha neked beválik én is kipróbálom.
Talán, mert én még olyan régimódi fazon vagyok, aki hisz abban, hogy a mai szerelők között vannak még olyanok, akik a fődarab cserén túl is hallottak olyan módszerekről, hogy valamit meg is lehet javítani, nem csak kibaszni a szemétdombra egy komplett elektronikát egy néhány 10 forintos alkatrész lesántulása esetén. De óvatosan merem csak hangoztatni, mert a múltkor is le szedáltak, meg kikötöztek az ápolók, amikor egy tönkrement gyertya miatt nem akartam motorblokkot cserélni :-)
Miből gondolod, hogy tudták? A mai autószerelő képzés alatt létfontosságú ismeretek birtokába jutnak. A gyakorlati képzés alatt elsajátítják az olajcserét, és légszűrő cserét, az elméleti képzésen meg a villáskulcs használatát az alkatrészcseréhez.
Sajnos teljesen egyet kell, hogy értsek veled. Én már kurva bizalmatlan vagyok. Ezért az autómon kívül, mindent magam javítok. Bár már ott is rákényszerültem a múltkor, amikor kapitulált a klímavezérlés. 40 ezerért akartak rakni bele egy gyári, un. "előtétellenállást", ami a nevétől eltérően nem egy puszta ellenállás, hanem egy viszonylag egyszerű elektronika ami a klímavezérlés és a befúvó motor között van. Beleástam magam a témába, a neten talált infók alapján egy 500 Ft-os tranzisztor cseréjével megoldottam. Azóta is tökéletesen megy. Egyik szerelőben sem vetődött fel, hogy esetleg javítsunk.
Ismerős a történet,csak a gépek méretei ,mások.Most mond,az a traki nem tudna üzemelni akkora számitógépes háttér nélkűl?Dehogynem,de akkor nem lehetne jó kis lóvéért babusgatni az elektronikát...Na látod,a lényeg a lovéban van itt is.Most még megoldás,ha ilyen "vészhelyzetben"előveszik a Zetort,MTZ-t,Rába-Steigert,Kirovecet,E-512-est,CD-106-ost/nem kivánt géptipus törlendő/,de meddig?Nem ok nélkűl akarják a dologban érdekeltek,hogy ezek a régi"fapados"gépek tűnjenek el.Mint a fogorvosom,mondja:Minden megmentett fog utjában van egy uj implantátumnak...
Üdv!Anno én autoszerelőnek tanultam,még az "átkos"rendszerben.Nem volt ilyen tananyag,elhiheted.Egyébként mindenhol ez megy,szakmától,tevékenységtől függetlenűl.Ez a világ van,ez a jó,akit lehet,le kell huzni,és akit lehet,le is huznak.Megoldás:magad javitod a dolgaidat.Ja,hogy nem értesz hozzá,meg félsz,hogy piszkos lesz a kis kezed?Akkor ne rijjál,basszus,hanem fizessél.Ez a mostani világ egyik alap tézise.Nem is lenne gond ezzel,ha a fizetésem,illetve a szolgáltatások ára nem igy alakulna,ahogy alakul.Másik dolog meg,hogy a sok modern bigyó miatt muszáj sajnos lehuzós iparoshoz vinni a meghibásodott terméket,mert nincs rá lehetőség az otthoni javitásra.Lásd autók.Telirakják őket mindenféle cuccal,amihez kitalálnak mindenféle okoskodást,hogy az minek bele.Ezután persze ezen okos cuccok miatt kell majd méregdrága szerelőhőz vinni a gépet.És sajnos ez az irány egyre jobban erősődik a láncfürészek és kaszák terén is.Úgyhogy tessék kérem hozzáedződni,vagy tetszik,vagy nem,előbb-utóbb a kisgépek is olyanok lesznek,mint az autók.Csak sanda képű,lehuzós szerelők által javithatóak.
Sajnos sok a lehúzós szerelő. Volt egy régi videó ezzel kapcsolatban csak nem találom. A lényege az volt, hogy a készítői fogtak egy újszerű mikrót, amit egy picit szétkaptak. Lehúztak egy kábelsarut majd szépen összerakták és elvitték szerelőhöz ahol rejtett kamerával rögzítették a "diagnózist". Ezt többször végigcsinálták. Olyan kamu meséket adtak elő, hogy leesett az állam. Volt aki még a rossz alkatrész is megmutatta :D. 4 vagy 5 szerelő közül mind hazudott!
Keresgélek még, hátha meglesz. Sajnos már nem mai anyag :(
Mindenféle vizsgálat nélkül felállítani egy hevenyészett diagnózist és lehúzni a kuncsaftot egy gyári új Mahle henger árával. Aztán szétszedjük és ha kiderül, hogy mégsem kuka a henger, akkor jó lesz az majd egy másikba. De azért kifizettetjük a tulajjal, mert segget nem illik szájszervből csinálni.
Amíg a motor nincs szétszedve, addig felelőtlenség azt állítani, hogy mindent cserélni kell. A henger elég gyakran túlél egy besülést. Különösen, ha nem törött el a gyűrű. Nekem van olyan Stihl láncfűrészem, aminek a hengerfalára fel volt kenődve a dugattyúból származó alu. Lecsiszoltam, kapott új dugót, gyűrűt (8000 Ft) és 11-es kompresszióval azóta is szépen dolgozik.
Nem értek hozzá... de amikor sem a magyar sem az anyacég honlapján nem szerepel egy típus, az jó eséllyel kamu. Bár lehetne kifutott széria is- de a google csak az adok-veszek oldalakat dobja be. Nekem ez nem tűnik ez alapján valósnak.
Látom van itt pár fórumtárs, aki javít is kaszákat. Tőlük kérdezném, hogy a 125r javítása kb mennyibe kerülne? Egy szerelő szétszedte, levette a kipufogót és mutatta, hogy a dugattyún húzások vannak, valószínűleg levált 1-2 darab és az sértette meg. Szerinte dugattyú, gyűrű, meg henger csere = 40e munkával együtt. Biztos, hogy mindent cserélni kell?
Igazad van. Első kaszám és tudod az ostoba saját kárán tanul :-) Azt is nemrég olvastam itt, hogy a favágás teheti tönkre a szöghajtás. Gyakran kentem és a vett bontott is elég szar állapotban van. Szerintem ez sem bír sokat.
Frissen vett telek volt tele 3-4 centi vastag akácokkal, érintőleg vittem bele, nem tűnt kemény munkának. De tapasztaltabbaknak elhiszem, hogy attól ment tönkre. Egy új hajtásért 45E-et akartak. Öntvény törést nem ismerem el saját hibának. Egyébkén 2006 óta történtek ezek vele.
FS-nél azéert nem gondolnék karbitisztításra, beállításra meg gyertyacserére, mert gondolom azt minden szerelő megcsinálta.
Após már feladta a dolgot, 450-est akar venni újan. Ha megveszi, akkor próbálkozok 350-est javítgatni.