A svájci gőzhajók azt hiszem nem sokban hasonlitanak a magyarokhoz. talán hasonló mint Magyarország gazdasági helyzete a Svájciakhoz. nA persze csak az állapotokra gondoltam...:-(((((
Köszi a választ! Hát ez elég gáz. Nem nagyon (sőt: nagyon nem) tetszik ez a járgány, de azért egyszer kipróbáltam volna, ugyanakkor nem fogok zsákbamacskázni, hogy lejön-e a Lánchídig, vagy sem... Jó ötlet, nem jól üzemeltetve, talán túl messze van a Dráva utca. Amúgy vicces, hogy az emberek még mindig meg-megdöbbennek a járgány láttán, igaz, már nem annyira, mint eleinte :)
Lehet hogy már szerepelt valahol,de Berendi Gábor / Hajóskapitány:Gépész/ ugyancsak elhunyt ez év 03.18.-án,előző hónap 14.-én temették.Nem volt rossz srác.
Sziasztok, kérdés jöhet, ha már idekerült ez a csúnya gumikerekű? A múltkor a Parlament előtt időzvén látom, hogy jön lefele, mondom magamnak, megvárom, lefilmezem, ahogy elúszik. Erre a Bem tér magasságában visszafordul, és nekilódul (kackac) északnak. Valami változtatás volt az útvonalban (talán 2-3 hete volt ez), vagy most már sose jön le a Lánchídig?
A stabilitása már (a motorok cseréje után a) ballaszt sújjal lett korigálva.Abból az okból kifolyólag mivel a felső fedélzetről jelentős súly került le, valamint a kormányállás is kb félig le lett sülyesztve a felső fedélzetbe.
Tudtommal a legelső (eredeti) verzióra azért nem lenne célszerű visszaépíteni, mert instabil volt. Valahol olvstam, hogy "úgy" veszélyesen billegett, később (többek között) ezért is nyúltak hozzá.
Egy halász hajóval együtt várja a sorsát, no és az állami pénzt.Ha igaz úgy múzeum lesz belőle( a volt halászati telepen) Partra téve és heyre állítva.
Korábban a Helka is így járt, majd később vissza került a vízre.
Most a Balaton egy kissé lerabolva,raktárnak használva ugyancsak megviselt állapotban várja a lehetetlent.
Lemezelni kellene, és elkellene dönteni melyik kornak megfelelően kívánják rekonstruálni.Az én időmben csak négy alkalomban lett átépítve.( A legrégebbi formája a Balaton szerelmesei című honlapon megtalálható)Azon még a 1960-as években megvolta kapitányi lakótér fen a felső fedélzeten.
Kellemes emlékek kapcsolódnak hozzá,na meg az aktív idejéhez.
1970-es években még működő "ORI" kötvetítette a zenekarokat a hajókra.
Régen jendrasik segéd motorok voltak benne(2db) most 4hengeres csepel .
Most a főmotor egy SKL kicsit kopaszon.
Szegecselt test fodított bordákkal, enyhén tönítettlen közfalakkal.
Nagyon sokat kellene rá fordítani (nézetem szerint kb150-200 milió).Ezért is került oda a zsilip elé.
még viszoynlag a legjobb az lenne, ha eladnák a Dunára, bár itt is hajófelesleg van, ergo csak érzelmileg elkötelezett tulajdonos jöhet szóba, aki ugye nem is nyúlhat hozzá nagyon, hiszen védett.
Műemlék, tehát szétvágni nem fogják, de remélem, partra húzni sem, mert az egy lépés lenne - hátra...
Több példát tudunk ugye, hogy a hajók - gondatlan tulajdonosaik ellenére - évtizedeket is kibírnak anélkül, hogy minimálisan is állagmegóvják őket, tehát amíg ott van, reménykedni lehet; bár feltámasztásra még szándék sincs, nem hogy terv vagy pénz.
Szívfájdító így újra olvasni HG megható sorait. Azért kösz9, hogy előástad! Tényleg, mit tudunk a BELO-TON sorsáról. Még egy kép sem került fel róla az utóbbi időben! Hacsak Tomnál nem?