Véleményetekre lennék kíváncsi. Vásárlás előtt állok és látótérbe került egy octavia 2.0 benzines elegance 5 ajtós és egy kombi is. Mindkettő 2003-as évjáratú és viszonylag keveset futott 150e Km körül. Nem nagyon találok a neten véleményeket ezzel a motorral kapcsolatban. Van valakinek tapasztalata?
Itt ugye arról beszélünk, hogy xenonos lámpatestbe kerül bele a LED a megfelelő foglalattal, de a xenonosban más rendszerű az állítás, azt a motort nem tudod vezérelni a tekerentyűvel.
Mindegyik finomhangolható, mint a sima lámpa is, viszont nem állítható utastérből a terhelés (azaz nem fogja tudni lejjebb állítani, ha sokan ülnek a kocsiba, az meg más autósnak nem lesz túl gyo).
az eladó szerint a képen amit belinkeltem xenonos 1ds csatis lámpatest van.
ezt akarom megvenni.
Azzal vigyázz, mert a xenon ugye automata magasságállítású, és a jelet a hátsó futóműben lévő szintjeladótól kapja (persze a canbus-on keresztül). Ha neked ilyen nincs, akkor földre/égbe fognak világítani (bár gondolom ez is megoldható valahogyan).
A gond a leddel, hogy sokkal nagyobb felületen adja le a fényáramot. Sima tükrös lámpában halál pont ezért és mindenkit elvakítasz vele, projektorban a többieket megkíméled, de magad is, mert túl nagy lesz a fényveszteséged, de ha alapban xenon lámpatestről van szó, akkor én xenont tennék bele (és bíznék abban, hogy nem szúrja ki a rend éber őre, hogy utólag lett betéve, ez a ledre meg pláne igaz), pl Osram vagy Philips xenont, nagyon jók.
De mindenki azt csinál amit akar, én elég sokat szórakoztam izzótesztekkel :D (előző ignisen hetenként más izzó volt benne, csak kicsit beteg :D, persze ezen 2 perc alatt megvan a motortérnyitástól kezdve, izzócserén keresztül a teszt is 2 izzót nézve :))
Osram topicban anno megkaptam a sárgamán jelzőt, lehet tippelni miért...
ez a lámpatest xenonos. ebbe a h7 et hogy lehet beletenni? bele lehet?
Nem, a xenonosnak más a foglalata, abba csak xenon "izzó" megy (talán D1S), amiről én írtam, hogy egyszerűen cserélhető, az a H7 projektoros lámpatest.
Összefoglalva, a fl előtti O2-nek 3 fajta gyári fényszórója van:
- "sima" H7 tükrös,
- H7 projektoros,
- xenon projektoros.
A csatlakozó leszedésének az a trükkje (nem kell nagy dologra gondolni), hogy az ovális műanyag hosszabbik oldalának közepén van egy ablak, amibe beleakad a lámpán lévő "pöcök". Ha ezt be tudod nyomni valamivel, és ugyanakkor húzni lefelé, akkor nyert ügyed van.
Én kínlódtam egy csomót különböző lapos fejű csavarhúzókkal, húztam-nyomtam-feszítettem, de mindig arra jutottam, hogy 3 kézzel menne a dolog, kettővel nem. Végül csak sikerült lecibálni, de tönkre is tettem az ovális csatit.
Az újakat kb 10 cm-rel hosszabb vezetékköteggel tettem fel, így kényelmesen ki tudom fordítani a lámpatestet, és hozzáférek a "pöcökhöz".
Nekem is ezzel a gyári technológiával van bajom. Mert nem tudhatom hogy nem e a kínai eBay és alis 20e Ft postaval középrészt teszik be. Mert azt én is meg tom csinálni.
De ettől függetlenül, hogy átvált szívó módba nyilván úgy nem lehet vele közlekedni tovább.. Tehát marad a trailer..
Nem, erről szó sincs. A limp-mode csak egy óvintézkedés, szívó módban akármeddig mehetsz. Viszont ha leállítod a motort, és újraindítod, akkor a turbó is visszajön.
Onnan is észreveheted, hogy limp-módban nincs tempomat! Lehet, hogy más sem, én ezt vettem észre.
"Nem ír ki semmit, csak a vezérlés "kiveszi" a turbót a munkafolyamatból, ha nem érzékel megfelelő nyomású feltöltést, és onnantól kezdve van egy szívódízel autód."
De ettől függetlenül, hogy átvált szívó módba nyilván úgy nem lehet vele közlekedni tovább.. Tehát marad a trailer..
ha ki akarom cserelni az elso fenyszoroimat projisra akkor mire kell figyelni. kell vmit átalakitani vagy csak ki és be?
Ennyi! Kiveszed-beteszed-kész.
Az autó nem fogja észrevenni, mivel ugyanúgy H7 a tompított, mint előtte, a többi sem változik.
Viszont a csatlakozó q*va nehezen jön le, én addig szerencsétlenkedtem vele, mire rájöttem a nyitjára, hogy teljesen tönkretettem a kábelkötegen lévő csatit. Vettem bontóban 2 hibátlant, és kicseréltem. Így legalább meg tudtam toldani kb 10-cm-rel, mert alapból elég rövid, a sárvédőben kell birkózni vele.
Lehet, hogy hülye kérdés. De hogy jelzi ezt a műszerfalon? Ki írja? És gondolom a "limp mode" rengeteg problémát jelenthet?
Nyugodj meg, észreveszed!
Nem ír ki semmit, csak a vezérlés "kiveszi" a turbót a munkafolyamatból, ha nem érzékel megfelelő nyomású feltöltést, és onnantól kezdve van egy szívódízel autód.
Nekem minden esetben 3000-es fordulat fölött történt, amikor a változó geometriás töltő váltotta volna a "geometriát", vagyis a cső átmérőjét (ha jól tudom).
A gyári technológiával (?) felújított feltöltő 90 pénz volt a régi beszámításával, a munka és a járulékos költségek (2× olajcsere, szűrővel, 4 flakon féktisztító) további 40.
Ha belegondolok, hogy akár motorcsere is lehetett volna a vége (mesélt olyat a szerelőm, hogy a motor akár leállíthatatlanul pörög, égeti a saját kenőolaját megszorulásig), nem is volt vészes. A turbót egyébként is cseréltem volna megelőző jelleggel, így főleg a 40 (mondjuk 30) volt plusz költség. Meg a 10 nap idegeskedés, hogy mi lehet...