Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6017

Szerinted hova kellene?

 

hogyhogy hova? mondom: MINDEN vasútállomásra MINDEN faluban...

 

Előzmény: BA123 (6009)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6016
Előzmény: BA123 (6013)
BA123 Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6015
Így tényleg nem olyan sok...
Előzmény: RadiX (6014)
RadiX Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6014
Itt a kisuji nyomvonal. Nem sok az a 11km.
Előzmény: BA123 (6013)
BA123 Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6013
Olvasgatom a Közopt...
A Kisújszállási elkerülőre egy 11 km hosszú szakaszt jelöltek meg.
Azt nem írták hogy ez 2, vagy 4 sávos, de szerintem kettő, mert az abonyi és a törökszentmiklósi is csak kétsávos volt, bár ennek ellentmond az, hogy a kormány 2013-ig a határig négysávosítani akarja a 4-est.
A 11 km elég hosszú szakasz. Ez vagy tartalmazza a kenderesi elkerülőt is, vagy nagyon hosszan halad a 4-es mellett párhuzamosan.
A szolnoki északi elkerülő pedig nem egyértelmű, mert a hídra tervezést ír, az elkerülőre meg útépítést. Lehet hogy meghosszabbítanák első ütemben az abonyi elkerülőt a 32-esig és később megépítenék a hidat? Nincs valakinek erről a hídról egy térképe?
Az Üllő-Albertirsa szakasz meg hiányzik, a ceglédi elkerülő négysévosításának maradék részével együtt.
Szóval van valakinek pontosabb infója a négyesről?
Előzmény: radio100jozsi (6012)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6012

De pl. Monor állomáson van egy elég nagy kerékpártároló, és állítólag őrzik is, akár száz bicikli is összegyűlik ott egy reggelen.

 

Pontosabban ~300-330 kerékpár fér be, és ~250 kerékpárt tárolnak naponta átlagban.

Van itt Csévharaszton olyan ismerősőm, aki naponta kerékpárral jár Monorra a vonathoz (5 km táv egy irányba), és megy vonattal dolgozni Pestre. Anno én is használtam középiskolában nyári gyakszi alatt, mikor nem volt kolesz, és utána vonattal mentem Szolnokra suliba.

Előzmény: attus germanicus (6011)
attus germanicus Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6011
Eleve az, hogy sokkal kevesebben kerékpároznak, mint pl. Németországban. És aki nem biciklizik, annak a B+R sem adna sokat. Ha kint jársz, érdemes figyelni a városokban, egyszerűen elképesztő, mennyivel több a kerékpáros, mint itthon. Mondjuk a csúcs Dánia, Koppenhágában 2×2 sávos kerékpárutakat építenek, de láttam 2×3 sávosat is. Németország nagyvárosaiban is vannak 2×2 sávos kerékpárutak.
A másik, hogy nálunk a biciklit a tárolóból estére ellopják...

De pl. Monor állomáson van egy elég nagy kerékpártároló, és állítólag őrzik is, akár száz bicikli is összegyűlik ott egy reggelen.
Előzmény: BA123 (6004)
viscosai Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6010
ismeritek a legújabb térburkolási technológiát?  kivitelezve nyergesújfaluban egy közterületi gépkocsi parkoló felújításakor.  nos' vastagon salak, rá némi homok, zömítés semmi.  elsimítva és erre a térkő.  az önkormányzat tuti, hogy átveszi. szerintetek mikor jelennek meg az elsö tócsák egy esö után?
BA123 Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6009
Szerinted hova kellene?
Előzmény: Törölt nick (6008)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6008

az klassz.

de ez MINDEN vasútállomásra kellene...

Előzmény: BA123 (6006)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6007

Van ennek valami oka azon kívül hogy nincsenek B+R parkolók, meg nincs B+R marketing?

 

szerintem az, hogy őrizni is kellene, legalább egy térfigyelő kamerával...

Előzmény: BA123 (6004)
BA123 Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6006
Kelenföldre a P+R mellé B+R-t is akarnak
Előzmény: Törölt nick (6005)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6005

Vagyis ha valaki bejön bicajjal, akkor itt átszállhat a vasútra....

 

ez vidéken nagyon jól működne...

(az állomás elég messze tud lenni, ha nem az állomás közelében lakik az ember...)

 

kérdés, hogy a máv akar-e ezzel foglalkozni?

 

Előzmény: BA123 (6000)
BA123 Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6004
Szentendrén a Hév végállomásán van egy hasonló, de ott dobozokba lehet zárni a bicókat.
Nálunk ez nem nagyon terjedt még el. Van ennek valami oka azon kívül hogy nincsenek B+R parkolók, meg nincs B+R marketing?
Előzmény: ifj. Nagy Gábor (6002)
ifj. Nagy Gábor Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6003

bár én inkább magammal vinném a bicajt a vonaton is, mert a belvárosban is szeretek bringázni

 

Jobb helyeken ez sem lehetetlen, bár inkább talán csak csúcsidőn kívül. A B+R inkább a kerékpár otthagyásáról szól.

Előzmény: BA123 (6000)
ifj. Nagy Gábor Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6002
Nem, hanem autó helyett bicikliről szállsz át a tömegközlekedésre, amivel brutálisan megnő a megállóhely vonzáskörzete (a pontos számot most nem találom) a gyalogláshoz képest.
Előzmény: BA123 (5996)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6001

ahogy a tervezett TATAi elkerülővel kapcsolatban kerestem anyagot, rábukkantam olyanokra is, amelyek TATBÁNYAi elkerülőt említettek...

 

erre már vannak nyomvonaltervek?

valami ilyesmiről lenne szó?

 

 


- a tatabánya-újváros csomóponttal mi a probléma?

a kanyarodósávok miatt kevés a kapacitása?

Az autópálya megint nem vehető igénybe, mert felesleges km-ek és időveszteségek indukálódnak, nem beszélve arról, hogy fizetős is és 10 km-ért csak a flancolók vesznek pályamatricát...

azért a komárom csp. - tata csp./tatabánya csp. között 18/24 km van, de még ez is valóban túl rövid távolság ahhoz, hogy matricát vegyen az autós...

 

(pont ez a hátránya a matricás rendszernek: az ilyen rövid használatot effektíve bünteti, ami miatt ez a forgalom átkelési szakaszon bonyolódik... :-(

Előzmény: Törölt nick (5991)
BA123 Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6000
Aha, most néztem meg a képet. Szóval ez egy bicikliparkoló. Vagyis ha valaki bejön bicajjal, akkor itt átszállhat a vasútra ha siet. Nem rosz, bár én inkább magammal vinném a bicajt a vonaton is, mert a belvárosban is szeretek bringázni. Vagy nem jól értem?
Előzmény: attus germanicus (5994)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.08.09 0 0 5999

Azt mondták igen:

"Szeptemberben a schengeni információs rendszer központját összekötik a tagállamok központjaival, novemberben pedig megszülethet a politikai döntés a miniszterek tanácsában, és karácsonyra eltűnnek a szárazföldi és vízi határok. A légi határokra mindez csak jövő márciusban lesz érvényes."
http://nol.hu/cikk/458402/

Előzmény: BA123 (5997)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.09 0 0 5998

jó lesz ha megszűnik a vámosoknak ez a kiskirálysága, mert felháborító amit művelnek...

 

sajna az ukrán fináncok még tovább kártékonykodnak... :-(

Előzmény: BA123 (5997)
BA123 Creative Commons License 2007.08.09 0 0 5997
Szerintem a Schengen a megoldás. Lehetne persze építeni kamionsávokat is, de nyugaton a határokon a kamionok sem állnak meg. Ugye év végén belépünk a Schengenbe?
Előzmény: _roadrunner_ (5995)
BA123 Creative Commons License 2007.08.09 0 0 5996
Hát én is arra gondoltam hogy a B a bike. Ez akkor azt jelenti hogy nem tömegközlekedésre szálsz át hanem bicajra? Tehát biztosítanak bicigliket a parkolóhoz?
Előzmény: attus germanicus (5994)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.08.09 0 0 5995

Nekem azért kétségeim vannak, hogy mennyire lesz használható a Szlovénia felé vezető út.

Úgy tudom Rédicsnél elég sok kamion torlódik fel rendszeresen és ha egy nagy részük át is jön majd Tornyiszentmiklósra, ha elkészül a szlovén oldal 2008 végén, akkor is úgy feltorlaszthatják a szlovén oldalon a rédicsi átkelő túloldalát Lendvánál, hogy az elér majd az A5-ös autópályáig, ami az M70-es folytatása.

 

Nem tudom, tudja-e valaki, hogy Schengen bevezetése után a kamionok sem állnak majd meg a határokon?

Előzmény: BA123 (5992)
attus germanicus Creative Commons License 2007.08.09 0 0 5994

Ugyanaz, mint a P+R, csak biciklivel.

 

 

Kép
Előzmény: BA123 (5993)
BA123 Creative Commons License 2007.08.09 0 0 5993
Nem tudja valaki mit jelent a B+R parkoló?
Előzmény: BA123 (5992)
BA123 Creative Commons License 2007.08.09 0 0 5992
Szerintem a kaminosok tudják, de az olasz sofőrök többsége nem figyeli, ezért kell kb 2-3 év mire az új szlovén szakasz bejáratódik. Addig átrajzolják a térképeket, és elterjed a köztudatban hogy van egy sokkal rövidebb út is.
Egyébként sokan szerintem azért se jönnek Szlovénia felé mert nem akarnak a határokon várakozni. Idő kell amíg elterjed hogy már nem kell sokat várni, illetve ha minden igaz jövő évtől már a határ is csak egy tábla lesz.
Előzmény: Törölt nick (5989)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.09 0 0 5991
Bocsi urak, mint témafelvető nem volt időm mégcsak olvasni sem a fórumot, így nem reagáltam a DGÖV (Dunamenti Gazdasági Övezet) településeinek forgalmi tehermentesítésére adott válaszaitokra!

Mivel jelen hozzászólásom Felucca "népszerű" bemondására címeztem először reagálok arra, majd a többire :)

Azaz véleményem szerint hülyeséget, vagy ha úgy tetszik butaságot mondtál azzal, hogy autópályával párhuzamos elkerülőt törvényben tiltanád megépíteni!!

És hogy miért hülyeség???
Mert azért egy településnek van kiterjedése és vannak bekötő útjai. Egy elkerülő út nem éppen csak a települést nem érintő forgalmat hivatott adott esetben a városból kivinni, hanem helyi helyközi forgalmat is le kell tudjon bonyolítani!
Tisztelettel és felháborodva kijelentem (tatabányaiként ráadásul), hogy azok az emberek, akik laza csuklóval lesöprik az asztalról tatabánya önálló, új vonalvezetésű elkerülő útját, az vagy festi magát, vagy hálózatilag hülye az egészhez, vagy pedig rohadtul nem ért semmihez, csak közel van a tűzhöz és könnyen mond be dolgokat.

Ami megvan a tatai medencében:
1sz. főút: a 48 km szelvénytől a 67 km szelvényig cirka 2 km kivételével maximum 60 km/h a sebesség!!! Ez ugye méltó egy elkerülő úthoz 150 ezres agglomerációban...

M1 autópálya: tatabányán évek, sőt talán évtizedek óta megoldatlan az 1.sz főúttal és a 8135.j.ök úttal alkotott horror csomópont!!! A pályát képtelenség elkerülő útnak használni bármelyik településen, még akkor is, ha a személyautóknak ingyenes!!
Hlacinak igaza van abban, hogy tatabánya tata között jó menni a pályán, de csak akkor, ha közel vagy a csomóponthoz, mert egyébként nagy időveszteséged van.

tatabányának azért is indokolt lenne egy déli elkerülő út, mert a fentiekben említett főutakat nem lehet használni a megyeszékhelytől délre lévő 70 ezres és az esztergom nyergesújfalui kistérség közötti közúti forgalomra... mert hiányoznak a megfelelő szolgáltatási szintű úthálózati elemek!
Figyelembe kellene venni a térségben egyre intenzívebben, egyre nagyobb területeket igénybevéve betelepülő ipari üzemek forgalmát, mely szintén jelenleg tatabányán megy keresztül, hiszen nincs közvetlen kapcsolat az autópályával!!!
Megoldást jelenthetne egy kivezetés a tatai csp irányába, de le lett söpörve az is az asztalról...

Jöjjön a DGÖV:
Ez majdhogynem közvetlenül kapcsolódik a fentiekben leírtakhoz!
A 10 út által felfűzött duna menti települések tehermentesítése csakis önálló úton jöhetne szóba, hiszen nem lehet már jobban lecsökkenteni a forgalmat, hiszen a 10es úthoz csatlakozó összekötő utakon jelenleg is súlykorlátozások vannak, így a térségben lévő összes ipari üzem forgalma a 10. sz. főutat terheli!!

nem beszélhetünk itt tranzit forgalomról, hiszen az az M1-en bonyolódik, viszont az itteni nagy gazdasági övezetnek meg kell találni az ürítési módját. Mivel célforgalomról és kistérségi útról beszélünk az "álom" elkerülő út paramétereit tekintve nem a 10.es utat váltaná ki! Azaz a nyerges süttő lábatlan településeket elkerülő utat nem feltétlen komáromra kellene rávezetni, hanem az M1 autópályára, mint fő közlekedési útvonalra tatát is elkerülve.
Azon viszont lehet vitatkozni, hogy tatát melyik irányból kellene elkerülni.
Ugyanis, ha a keletire kötünk rá, akkor visszaterhelünk a tatabánya-újváros csomópontra, amit korábban említettem: horror!
Viszont a keleti elkerülőre meg azért lenne szükség, mert a komárom, révkomárom irányába tatabányai térségből irányuló igen jelentős hivatás és turista forgalom tatán kényszerül átmenni! Az autópálya megint nem vehető igénybe, mert felesleges km-ek és időveszteségek indukálódnak, nem beszélve arról, hogy fizetős is és 10 km-ért csak a flancolók vesznek pályamatricát...
Egyenlőre enniyt...

Előzmény: felucca (5725)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.08.09 0 0 5990

Azért ez se semmi, legfőképp nem sajtóhiba:

 

A projekt tartalmaz (...) egy 2x2 sávos, 6,3 km hosszú autópályává fejleszthető autóút-szakaszt az 51. sz. főút és az M5 autópálya között.

 

Elindultunk 2x3 sávos autópálya keresztmetszettől és eljutottunk a 2x2 sávos autópályává fejleszthető autóút-szakaszig, úgy hogy a 2x3 sávos autópálya keresztmetszetűre a későbbiekben sem lesz átalakítható ezen a részen az M0.

Bravó.

Törölt nick Creative Commons License 2007.08.09 0 0 5989

OK. ez világos. egyetértek a leírtakkal...

 

 

a 3-4 évvel ezelőtti diagramm valóban nem mutatja a közeljövő várható forgalom növekedését/átrendeződését...

 

(vajon ilyen "forgalomterhelés/átrendeződés előrejelzés diagramot"  mi a bánatért nem készítenek?

(vagy ha igen, miért nem teszik közzé??)

 

információ hiányában én nem tudok ezekről a várható változásokról (találgatni meg nem akarok), így csak azt látom, hogy egyes fullextrás szakaszok kihasználatlanok, míg nagyon sok olyan útvonal van, ahol kétségbeejtő a kapacitáshiány...

 

az új pálya a gazdaságélénkítési szerepével is egyetértek...

(csak ezt prioritásban meg kell előznie a túlterhelt/kapacitáshiányos szakaszok bővítésének/új nyomvonallal tehermentesítésének...)

 

 

az átrendeződéssel kapcsolatban:

 

- szerinted a sofőrök többsége figyeli ezeket az útátadásokat és útvonalat vált, vagy inkább az a jellemző, hogy a "régi, jólbevált" útvonalon megy, akkor is, ha már van sokkal jobb??

 

Előzmény: BA123 (5978)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.08.09 0 0 5988

ezen én is gondolkoztam... szerintem a meglévő 4 szűkebb sávból csinálnak 2 széles forgalmi sávot és egy széles leállósávot, de valaki biztos megmondja majd pontosan, melyik mennyi.

Ez még talán beleférne, de csak egy nagyon szorult helyzetben, és a "leállósáv" hasznosítására is ki kéne találni valamit ilyenkor, hogy mégis lehessen három sávon menni, de a túloldalra miért szűket építenek, ha úgyis meg kell csinálni a földmunkákat, a forgalom pedig iszonyú nagy...

Előzmény: BA123 (5985)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!