Keresés

Részletes keresés

BA123 Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6047
"71. sz. főút elkerülő (távlati M8, Lepsény M7–Balatonakarattya, Balatonfűzfő–Veszprém burkolatmegerősítés"

Én erre gondoltam, bár ha jobban megnézem lehet hogy csak én képzeltem bele az új csomópontot és azt a rövid szakaszt az M7-ig...

Előzmény: ALPi (6044)
urál Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6046

Rendszeresítsetek egy Polfórumos topikot a politikai témára, van bőven:

 

1 km autópálya 5 milliárd Ft???

1 km autópálya=1 milliárd forint

1km autópálya 12.5 milliárd?!

300 km autópálya 2006-ig

600 Km autópálya???

800 km Autopálya - MSZP módra

Autópálya - van bármi egyéb dolguk?

Autópálya -teljesítjük az 5 éves te

Autópálya ajánlatok

Autópálya és bankgarancia

Autópálya is eladó.:-(

AUTÓPÁLYA Minusz 71 %

Autópálya-matrica tranzitutakra

Autópályafinanszírozás röviden köz

Egészséges autópálya kht

Cinizmus és szemétség(M7 autópálya)

Budapest-Sanghaj autópálya

Az autópálya beruházások befagyaszt

Az Áll.Autópálya Kezelő hirdet az RT

autopalya , iskolatej

Az állam rátenyerelt az EU-s kanyira.

Autópálya panamák a múlt ciklus idej

Autópálya-matrica SMS-ben

DUNAÚJVÁROSI HÍD - (Arany János Híd, kiá

eladó az M5-ös!?

Észak-erdélyi autópálya

Európa autópálya -kontra M 5.-ös!

Jólét helyett autópálya

Ingyenes autópálya?Nagy dobás!

Hétmilliárdos bírság az autópálya-

Kell most az autópálya?

Háromsávos autópálya

Horvát autópálya: 1,15 M / km

Kartelleztek az autópálya-építők?

Kóka:1000 km autópálya.

Kedves Állami Autópálya Kezelő (ÁAK

lms és az autópálya-építés

M0 autópálya

M0-ás körgyűrű. Mikor lesz kész?

M3 autopalya kamerak

M3-as autopalya: Kinek epul?

M3-mas autópálya: Barabás vagy Záhon

M5 autópálya - fizetős?

M5 autópálya, inárcsi lejáró

M5-ös autópálya

M7-es autópálya hosszabbítása...

M5-ös autópálya... Korrekt megoldás

Mi lesz Veled M5-ös autópálya???

Minden autópálya fizetős lesz

Milliárdos autópálya-botrány

Nesze neked autópálya!!

NSZ: Leépül az autópálya-program

Négy év alatt 7 km autópálya?

Most akkor még is?"autopálya"

Román autópálya magyar (fél)pénzbő

Svájcba kötelező az éves autópálya

Szlovák autópályadíjak 2007

Öt autópályát avatnak 2007-ben

Új balatoni autópálya szakasz!!!!

Előzmény: Törölt nick (6045)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6045
Azért tessék megengedni nekem azt a megjegyzést, amelyet a margójára írnám, miszerint sajnálatos módon a topik témája, a topikban leírt építményekről való vitázgatás politika függő :):):)

Persze valóban kell kerülni a politikai irányultságot... csak sok esetben a miértekre a magyarázat: mert a politika ezt mondja...

Ezt a megjegyzésemet erősíti az, hogy útépítéssel, tervezéssel, kezeléssel foglalkozó szervezetek igenis politika függők, nem mindengy hol milyen szín a domináns, hiszen erősen függ a mindennapi kenyere a topik témájában dolgozó szakembereknek is ettől...

Ha épp a kőröshegyi völgyhídról, ha épp az M8-ról, vagy az M9-ről és M6-ról vagy épp a tatabányi déli elkerülő útról beszélünk mi csak itt a saját ötleteinket tudjuk megvitatni, azonban mindenki tudja, hogy az összes ilyen jellegű projekt politikai kérdés...

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (6043)
ALPi Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6044

Sziasztok!

 

Nézegettem én is a fejlesztési terveket, közelsége miatt az M7-M8, 8-as témához szólnék.

A 8-ason a várpalotai elkerülő már nagyon hiányozna - bár a fakabátok biztos nem örülnének, ha  mérési pontokat fel kéne számoliuk a városban.

8-ason új burkolat: hát igen, jelenleg katasztrófa.

 

BA123 hol láttad a 71-M7 csomópont kialakítását? Én sajnos nem találtam erre utalást az anyagban, de kétségtelen, hogy nagyon jó lenne, mert a most épülő, 2x1 sávos 71 elkerülő a benne lévő 4-5 körforgalommal sztem egyelőre nem gyorsít számottevően, a szűk keresztmetszet miatt. (bár a tervezett dec 15-i átadás idején biztos nem lesznek dugók...:)

Remélem ezek a tervek meg is valósulnak.

 

ALPi

Előzmény: BA123 (6030)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6043
Politizálásról tisztán nickje önérdekéből most mindjárt mindenki leszokott itt, mivel nem a PoliDiliben van a topic. Köszönöm a figyelmet. /a/
BA123 Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6042
A választó meg csak abban különbözik a politikustól hogy egyedül semmit sem ér csak nagy tömegben értelmezhető, nagy tömegnek meg könnyű minden hülyeséget beadni...
Előzmény: Törölt nick (6040)
BA123 Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6041
Jogos, lehet hogy a "csak" nem a legmegfelelőbb kifejezés.

Én azt szoktam mondani magamnak amikor fafejű emberekkel találkozom (pl az utakon), hogy ez olyan mint az időjárás, halandó ember számára nem befolyásolható. Szóval egy csomó ember és egy csomó dolog olyan mint az időjárás, meg kell érteni a saját törvényeit amik mozgatják. Ha az ember ezeket nem fogadja el akkor legfeljebb az marad hogy mindenkit lebarmoz.

Én elfogadom hogy politikusok a maguk kis világuk szerint gondolkoznak, és a saját érdekeik szerint osztják a pénzeket, persze a kritika azért helyénvaló.
Előzmény: Törölt nick (6040)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6040

nem így gondolkodnak a politikusok...

nem is a politikus, hanem a választó szemszögéből vizsgáltam a dolgot...

 

de szerintem csak azért képesek ilyen gyorsan építeni, mert az egész nemzet összefogott, mindenki érzi hogy ez egy nemzeti stratégiai ügy.

 

ez neked "csak"?

hisz ez a lényeg. hogy van összefogás, egyetértés.

 

miközben nálunk, még itt az útépítős topicon is igen eltérőek a vélemények az ágazatok közti fejlesztési prioritásokról...

sőt sok közútfejlesztés szükségessége is megkérdőjeleződik... (nem csak az ütemezése, hanem hogy kell-e egyáltalán...)

Előzmény: BA123 (6035)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6039

igen, a rajz jó lenne... (részletes TSzT nincs véletlenül?)

 

BMW:  felháborító!

kellene valami szégyenlista a megfelelő infrastruktúra hiánya miatt elmaradt beruházásokról...

 

noha ma is napi 10000 jármű felett halad át a településen,

 

pont ilyenekre gondolok, mint magasabb prioritás, amikor a felesleges ap. kapacitások kiépítését kritizálom...

 

annak ellenére, hogy az ap tata és tb között ingyenes a szgk részére...

 

nem is tudtam, hogy a tatai csp.-ig ingyenes...

(http://www.autopalya.hu/engine.aspx?page=Map)

(az atlaszom még csak a 2 tatabányai között ábrázolja díjmentesnek..)

 

 

Előzmény: Törölt nick (6037)
BA123 Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6038
Bocs...
Előzmény: attus germanicus (6036)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6037
na akkor megpróbálok választ adni:
A rajzod, melyet ábrázoltál tatabánya elkerülőre nem így van a valóságban.
Mivel feltehetően sokan azt hiszik, hogy ilyen azért nem tartják szükségesnek.
Azonban a déli elkerülő út az 1. sz. főút kb 48 km szelvényétől indulna valóban déli irányban elkerülve a várost, de a kikötése a várostól délnyugatra 3 km-re Környe település északi határában a 8135. j.ök. útnál lenne, keresztezve a tatabánya oroszlány vvolanat. Ehhez kapcsolódna egy átkötés a 8119.j. Velence-Csákvár-Tata ök úthoz, amely a tatabányai ipari park teherforgalmát tudná kezelni. Ezért mondtam tegnap, hogy ez az elkerülő út nem egy "klasszikus" értelembe vett jelen esetben 1.sz. főút déli elkerülő, hanem a jelenlegi és fejlesztés alatt álló közúthálózati elemekhez igazodik. (egy BME-n készített diplomamunka igen részletesen és komlexen kezelte ezt a kérdéskört)
Este megpróbálok képet küldeni a várost érintő fejlesztési elképzelésekről, amelyeket sajnos folyamatosan lesöpörnek az asztalról és valljuk meg őszintén, a BMW gyár is azért állt el az itt letelepüléstől, mert nincs az ipari parknak közvetlen kapcsolata az autópályával, noha 2-3 km-re fekszik tőle...
Ami pedig az újvárosi csomópontot érinti:
Mivel ugye az M1 autópálya első ütemben eddig épült ki, így az akkori párhuzamos 1. főközlekedési út a jelenlegi csomóponti felvezető területén volt. Azonban az egyes út ráfordításra került a tatabányai bekötő útra, mely alárendeltséget eredményezett.
A közelmúltban napvilágra került több tanulmányban, egyéb munkában, hogy az egyes utat felemelnék (átívelne a bp-hegyeshalom vvonalon) és mintegy 1.5 km re tata irányába helyeződne el az ap csomópont! Itt ugyan kedvezőbb helyzetben lenne, azonban az 1. sz. főút vértesszőllős (tata és tatabánya között félúton) elkerülőjén (több engterv készült már rá) évtizedek óta vitatkoznak, noha ma is napi 10000 jármű felett halad át a településen, annak ellenére, hogy az ap tata és tb között ingyenes a szgk részére...
Előzmény: Törölt nick (6001)
attus germanicus Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6036
Aligha hiszem, hogy ez a topic a VEKE tevékenységének megítéléséről szólna.
Előzmény: BA123 (6035)
BA123 Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6035
Én ebben nem hiszek. Mármint abban hogy erre képesek a politikusok. Nem ez mozgatja a politikát, nem így gondolkodnak a politikusok. Jobb ha megpróbálunk az ő érdekeik figyelembevételével gondolkodni, mert csak így lehet eredményt elérni. A VEKE is sokkal hatékonyabb lehetne ha a Demszky szapulása helyett konstruktívabban állnának a dologhoz. Ezzel nem a Demszkyt akarom védeni, mert egyáltalán nem tartozom a támogatói közé, de ha folyton az arcába dörgölöd valakinek hogy mekkora barom, akkor ne várd el hogy figyelembe fogja venni a véleményedet.
Meg kell tanulni a politikusok érdekeinek és az ebből fakadó gondolkodásának a kezelését. Ha valakinek fontos a metró projekt mert azt fújja pólyás kora óta, akkor az M4+ VEKE által való tálalása az ő szemében nem más mint a személye ellenirányuló támadás, hiszen ha a VEKE terveit elfogadták volna, akkor újra csúszik a metró, és bukik a Demszky.
Horvátországban lehet misztifikálni a dolgot, de szerintem csak azért képesek ilyen gyorsan építeni, mert az egész nemzet összefogott, mindenki érzi hogy ez egy nemzeti stratégiai ügy. Ha nem lett volna háború, sokkal lassabban haladnának az autópályaépítéssel, és ők is négyévente újabb tervekkel állnának elő.
Ismerem a krabótokat, mellettük nőttem fel, Becsehely az első magyar falu a környéken. Nem olyan pontosak és ügyes szervezők ők mint azt mi most gondoljuk, de azért jó srácok, én általában bírom őket.
Előzmény: Törölt nick (6032)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6034

jaaa, azt láttam, csak rooger hsz-ére hivatkoztál, ott meg nem volt térkép... :-)

Előzmény: BA123 (6033)
BA123 Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6033
Roadrunner küldte:
http://www.gkm.gov.hu/sajtoszoba/sajtoanyagok/2007/07auguszt/kozop.html
Előzmény: Törölt nick (6031)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6032

szerintem meg le kéne szokni a választási ciklusban gondolkodásról... (a horvátok megint jó példa)

1. aki nem hüje úgyis látja, hogy épül, nem csak az átadottat veszi észre...

2. aki meg az, annak úgyis mindegy, az átadott kákán is a csomót keresi...

Előzmény: _roadrunner_ (6029)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6031
melyik térkép?
Előzmény: BA123 (6030)
BA123 Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6030
Ez a térkép nagyon jó, vastagon vannak jelölve a négysávos szakaszok.
Így már egyértelmű hogy a kisújszállási elkerülő négysávos lesz, kb 16 km épül a 86-osból Csorna végéig, és 18km Szombathely előtt, és a szombathelyi elkerülőt is négysávosítják egy rövid szakaszon. Én úgy tudtam hogy a 86-oson a szelestei elkerülő csak 2x1 sávos lesz, de a térképen 2x2-nek tűnik. Egész hosszan lesz négysávos bevezető Szombathelyen. A21-esen is lesz még három négysávos előzési szakasz, majdnem befejezik a Szeged-Hódmezővásárhely négysávosítást, már csak a híd marad, és végre elkészül Pécsen a Siklósi út bővítése is a leendő M60-ig. Ez tulajdonléppen egész szép három éva alatt. Csak a várpalotai elkerülőt hiányolom, a Debrecen-Hajdúszoboszló szakaszt és a ceglédi elkerülő maradék szakaszainak a négysávosítását. Nincsenek ezek benne valami más programban?

Szerepel a tervek közt a 71-M7 csomópont is. Ez gondolom egy szép nagy új csomópont lesz, a leendő M8-hoz igazítva.
Előzmény: Rooger Preed (6027)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6029

Ezek azok, amiket 2008-ig (vagy inkább 2008-ban) el tudnak kezdeni, 2009-ben már szerintem kevesebb új útnak kezdenek neki, mert azt már nem tudják készre vagy majdnem készre hozni a választásokra, hacsaknem túl sok lesz az elköltendő uniós pénz.

Szerintem már az is jó lenne, ha ezeknek tényleg nekifognak 2008-ban, 2009-ben pedig nem húzzák be teljesen a vészféket, hanem mondjuk fele-kétharmad ennyit el tudnak még indítani.

Előzmény: Törölt nick (6022)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6028

A KMOP is említ valami M4 szakaszt...

Előzmény: radio100jozsi (6018)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6027

A térfigyelő kameránál van ezerszer olcsóbb megoldás. Főleg úgy, hogy hetente olvasok olyan bringalopásokról, ahol volt térfigyelő kamera. Sajnos a kamerák nem rögzítenek semmit, vagy nemes egyszerűséggel mire elérnéd hogy lásd a felvételt addigra "véletlen" törölték őket, mert nem szóltál időben...

 

Amíg az emberek 90%-a olyan zárat használ, amit egy jobb fogó elcsíp, addig nincs mit beszélnünk a biztonságról.

 

Ajánlott videó:

http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20070619/mennyit-er-sodronylakat-video

Előzmény: Törölt nick (6007)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6026

Az alaphelyzet, hogy több bringád van, a legegyszerűbb esetben kettő. Mindkettő egysebességes, tanyabike jellegű vagy olcsó "osztrák import" acélvázas országúti. A legfontosabb tartozék 2 db U-lakat, hogy mindig ott találd, ahova tetted... :)

 

Kb ilyen szintű bringára gondolok, kicsit igénytelenebb kivitelben.

http://www.olimpia.hu/kep.php?id=35&file=file

 

Az egyik bringával hazulról kitekersz a vasútállomásra, beutazol vonattal a város egy adott megállójába, ahol leakasztod a saját bringádat és tekersz tovább.

Lehet ezt továbbfejleszteni, hogy pl a város több pontján van bringád, így rugalmasabb vagy a vonaton.

 

Ezzel nem csak az infrastruktúra kéne, hanem az embereknek is egy kicsit máshogy kéne hozzáállni a dologhoz.

Előzmény: BA123 (6004)
BoGar Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6025
Mit tudtok az M49-ről? Honnan fog indulni? Szalkáról?
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6024
én nem tudom reálisan megitélni, mert én akár kerülő árán is az új út felé megyek, csak hogy kipróbáljam... :-)
Előzmény: Rooger Preed (6023)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6023

"szerinted a sofőrök többsége figyeli ezeket az útátadásokat és útvonalat vált, vagy inkább az a jellemző, hogy a "régi, jólbevált" útvonalon megy, akkor is, ha már van sokkal jobb??"

 

Nem egyik napról a másikra, de igen, figyelik. Van aki kipróbálja és bejön, van akinek azt tervezi az útvonaltervező, majd elkezdik egymásnak mondani az emberek, hogy ez az útvonal mennyivel jobb alternatíva. Kell neki akár 2-3 év, mire átrendeződik a helyzet, de sok függ a propagandától.

 

 

Előzmény: Törölt nick (5989)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6022

hát így ha térképen ábrázolva nézem, nem sok minden van benne...

 

a 2 nagyfalat (M6,M3) az persze pöpöpö, ami közop meg kmop az csak incifinci darabkák...

(persze ez csak 2008-ig van, remélem utána begyorsítanak... :-)

 

 

Előzmény: _roadrunner_ (6016)
Fricy Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6021
Így van. Az új aluljáróban lesz tárolóhelyiség kialakítva.
Előzmény: BA123 (6006)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6020
Nem pontosan :)))
holnap ígérem kitérek rá, sajnos most nincs rá időm...
Előzmény: Törölt nick (6001)
BA123 Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6019
Bocs, ezt félreolvastam, és pont az ellenkezőjét fogtam...
Előzmény: Törölt nick (6017)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.08.09 0 0 6018

Én is most nézem a tegnap elfogadott Közopot, és abban az M0-as M1-51 között 2 x 3 sávon szerepel, míg az 51-M5 közötti hiányzó részre szintén 2 x 3 sáv van beírva.

 

Az M2-es hiányzó felének a megépítése is benne van.

M8-asnak lesz végre értelme, mivel megépülne a Dunavecse-Kecskemét-Szolnok átkötés 2x2-ben Kecskemétig (így az M1-M5 tranzit mehet erre is majd valamikor), de a Kecskemét-Szolnok csak 2x1-ben, miért?

 

A 4-es útról annyit látok, hogy Szolnok-Püspökladány között 2x2 sávra bővítés, és Kenderes, Kisújszállás elkerülő.

 

Én most már a szolnoki M4-est sem látom, azaz az Északi elkerülőt.

De a kritikus Üllő-Albertirsa 4-es elkerülő sincs sehol, pedig ez nagyon zsúfolt forgalmilag. 

Előzmény: BA123 (6013)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!