Azért 2 éve az asszony Silver Line-ban tavaly meg az én Felim-ben kellett bendix mágnest cserélni, és akkor már fel is újítottam őket, biztos ami biztos alapon...
Feliciába kulcsok kombináltfogó egyebek mellé még feszültségszabályozó is ajánlott, mert gyakori hiba, hogy akkor adja meg magát, amikor szükség van rá. Vagy egyáltalán nem tölt, és nem lehet beindítani, vagy pedig túltölt: 16 Volttal is akár - és egyenként lövi el az égőket. Főként a fényszóróban.
fateromnak amíg a 120assal járt, elől alapfelszereltség volt a két karton szlovák tartós tej ballasztnak :D meg ott hordta az összes használható szerszámot, anyáztam is néha ha nem volt itthon.
Nekem van csavarhúzó, kombináltfogó, 10-13as kulcs, meg néhány csavar... mindenféle, meg egy pár kábelkötöző. De eddig még soha nem használtam semmit.
Ha hosszabb útra megyek (pl. külföldre,) akkor viszek egy pici szerszámosládát is a "fontosabb" szerszámokkal, de ezt is csak azért viszem, mert valamennyire értek a szereléshez.
Ha "hülye" lennék hozzá, akkor csak kötelet, kerékkulccsot és emelőt hordanék... :)
Így van! Ha a gyújtáskapcsoló hibájából és figyelmetlenségből nem hagyjuk rajta az önindítót e beindított motoron, nem hajtunk bele lámpáig érő vízbe és persze az önindító nem Made In China, akkor átlagos használat mellett túléli a karosszériát. A kímélésből összeadódó benzinköltség pedig meghaladja egy esetleges starter-csere árát. szerintem...
Szerintem az "indítómotor-kímélésnek" ebben a formában nem sok értelme van (hülyeség).
Akkor illik járatni, amikor túlmelegszik a víz, alapjáraton pedig gyorsabban visszahül. De ez elsősorban nyáron, városi közlekedésben szokott kialalakulni...
Szerinte apukád is ezt mondaná;)
Amúgy meg az indítómotor olyan keveset dolgozik indításkor, hogy talán 30 évig is bírja. Én már egy pár éve olvasom a fórumot, de nem emlékszem rá, hogy lett volna téma az önindító-meghibásodás.
dettó :) plusz általában hűtővíz, üdítő hátul + csavarhúzó, "sniccer" a kesztyűtartóban. meg van egy működő, bár nem üzembiztos trafóm, még jól jöhet. meg a gyári emelő + szerszámok.
ezekből talán az üdítő a leghasznosabb, ha lerobbanok :D
EZT töltsd le. Szerintem működni fog, de azért letöltöm én is próbaképp, mert nekem nem ez a verzió van.
Központizár, akkor oldja meg, ha távirányítós. Nekem (elvileg)gyári nem távirányítós központi van és ugyanúgy eltört. Távirányítóval ugye más, akkor magától nyit. Az ötödik ajtóban meg nem tudom, hogy ilyen van egyáltalán? Így ránézésre más, de ha ugyanez, akkor átrakható biztos.
Kicsit konkrétabban azt az ETKA forrást lehetne? Rákerestem, de nem leltem. (Bezzeg anetka bejött.)
A zárral kapcsolatban egy kérdés: az ötödik ajtóból nem lehet átszerelni a spiátert? Mert akkor nem kellene rögtön a boltba rohanni. A központi zárral ez a gond megszűnik?
"Arra még tudna valaki válaszolni, hogy ha a műszerfalamat fordulatszámmérősre szeretném cserélni, mennyire nehézkes a km állást visszatekerni az én km állásomra? Ill. hogyan lehet? "
Kedves Balu013
Kérlek olvasd el a 13125 -ös írásomat ( hírdetésemet 2010.11.21 12:42 )
azért szerintem az ilyen "kímélő" vagy "sporoló" ötleteknél is érdemes a józanság keretein belül maradni. attól, hogy megálltok kétszer pihenni és indítózol, nem lesz érezhető avulás az önindítónál. viszont benzint égetsz és pöfögsz teljesen feleslegesen.
Nekem kb 1 hónapja lett beszerelve Thunder kp. zár és riasztó, csomagtérnyitóval, egy szakember csinálta sárospatakon. Amint tudok képet csinálni róla, elküldöm neked.
Pedig de. Szerintem a legtöbb Feliciás átesik ezen egyszer biztos. A kis spiáter tört le a végéről igaz? Csak kompletten lehet venni 4000 körül és hogy ne kelljen két kulcs át kell cserélni a törött alkatrészt. Zéger gyűrű fogja csak a végén. ITT is írják, hogy a végén lévő spiáter külön nem rendelhető. Én is mikor kerestem bejártam az összes bontót a környéken, de mindenhol ahol volt ilyen széria üres ajtókat találtam. Fogyóeszköz nagyon. Így a fenti linkről rendeltem. Párban pedig 6500 Ft. Esetleg lehetne csináltatni valami marós, esztergályos emberkével acélból, de ebben nem vagyok biztos.
@glx16:
Torrentről (nC ha mond valamit) le tudod tölteni. Átküldeni sajnos nem tudom, mert sokat foglal és mire feltölteném beleőszülnék szerintem. Egyébként tényleg hasznos, főleg ha szét akarsz szedni valami részét és átnézed, hogy tudd mire számíts.
Ezt az ETKA-t honnan lehet beszerezni? Sokszor jól jönne, hogy lássam, egy-egy alkatrész hogyan épül fel. Meg amúgy is jó lenne felkészülten menni ha esetleg alkatrészre lenne szükségem :)
Valaki tudna segíteni zár ügyben?Ugyanis eltört a zárhenger végén lévő (mittoménmianeve) kis kör alakú valami,ami a rudazatot emeli meg a kukcs elforgatásával.Azt mondták a boltokban,hogy csak komplett zárat tudnak,de nem hiszem el,hogy azért a kis vacakért vennem kell egy komplet zárat!
Ja ,és ha valaki tudna segíteni univerzális központizár beszereléséhez,az is jól jönne! Elég lenne csak egy kép egy beszerelt egységről(első-hátsó ajtó)!
Persze még a Feliciát nem érdemes "Start-Stop" rendszerben működtetni. Kinyírja az önindítót és az akksinak sem tesz jót ilyen igénybevétel. Amikben van ez a technika ott erősített önindító van, illetve a BMW-é úgy működik, hogy mindig valamelyik henger a sűrítés közben egy bizonyos ponton túl áll meg, de szikrát és benzint már nem kap. Tehát úgy áll le a motor és mikor indulni kell, nem az önindító teker, hanem kap egy adag benzint meg szikrát és beindítja magát. Link róla itt: KATT Jobb oldalt alul ott az animáció indítása.