Érdeklődés szinten kérdezném a kedves társaságot, van-e valaki akinek a Kalos-ában több mint 300.000 km -van?
Az enyém 2003 -as (12 éves), most léptük át a 300.000 km -t nemrég. Ez a következőt jelenti:
Átlagosan
- évi 25.000 km
- havi 2038 km
- napi 68 km
Amiért kérdezem...
Eladó lenne lassan, és azt mondja a kereskedő - nem is egy - hogy irreálisan sok benne a km, tehát gyakorlatilag az autó nem ér többet 300ezer Ft -nál. Hiába van vezetett szervizkönyve, számlákkal, kapott meg mindig minden szervizt és cserét ami kellett, porszáraz motorja van, jéghideg klímája... minden működik benne, nincs szétkopva lekopva még egy gombfelirat sem, 6 liter alatt fogyaszt... és naponta használom mint egy "normális" ember.
Megnézve a hasznaltauto.hu -t tényleg azt látom ott hogy a 2003 -as Kalosok ára 699...799 ezer Ft között van, benne 26...110 ezer km.
Ha kibővítem a keresését
- az összes szervizkönyvesre (az én felszereltségemmel) akkor 500...799 ezer Ft és 26...160 km
- az összesre szervizkönyv nélkül (az én felszereltségemmel) akkor is a legtöbb amit találok 205ezer km.
Egyszerűen nem értem... vagy tényleg senki nem használja ezeket az autókat vagy mindenki hülye és elhiszi a sok tekert kamu km -t? De most komolyan, 12 éves autó 26ezer km? Ez havi 180 km, napi 6 km ilyen a világon nincs, ehhez nem kell autó...
Hátsó dob csere: 23400 Ft; rezonátorcső és középső dob csere, összekötőcsövek, kivéve a rezonátorcső és középső dob közötti részt - ; lengéscsillapító mérés: 36200Ft. Annyira nem vészes, két évre elosztva.
Á dehogy! Ha nem ragaszkodtok a gyári minőséghez akkor 40-50 ezerből megvan. néhány évig így is megteszi. 2 éve cseréltettem az egészet és eddig tökéletes. A rezonátor csövet kivágta a mester és behegesztett a helyére egy újat, oszt annyi. Persze előtte a rezonátor végeire is tett két rövid csövet.
Lehet csak az én gondolatom, de ha a rezonátorcső ment szét, akkor ha lefogom a végét csőnek, valahol el kéne menjen a nyomás, ami esetében elvileg nem történt meg. Bár mint mondtam látatlanba bármi lehet.
Sógoromnak is katalizátor után szinte végig ki kéne cserélni, de annyiba van mint az autó árának a fele kb.
Az enyém is kezdett furcsa traktorszerű hangokat hallatni de amióta a katalizátortól a hátsó dobig cserélve lett minden, klasszul húz a kocsi, és úgy ketyeg alapjáraton mint egy svájci óra.
Nem. Légőszűrő és a szívócsonk között van egy gumi cső, közepén bordázott, mert istentelen nagy kanyart vesz ( semmit kb), és ott a bordák közt ki szokott repedni, majd szakadni, és olyankor kicsit űrhajós hangja van az autónak.
Látatlanban nem tudok semmi okosat mondani, hogy mi lehet az....
Át kell nézni alaposan, meg ugye hallani kéne a hangot.
Én se találtam elsőre semmit....én barbár módon szoktam megnézni, hogy kifúj e. Hátul befogom a csövet, ha fúj valahol, szinte mindig hallani, vagy észre venni, mert hidegen elkezdi kifújni a vizet is.
Sógoromnak kifúj, de a közép rész csatlakozása, meg a hátsó dob csatlakozási felületei rohadnak, és már nem zár egész felülettel. Új rendszer, vagy home made, lerúgni a talpakat, és berakni egy darab csövet, csak akkor egybe lesz...
De van örömteli dolog is. Hengerfej tömítés kicserélve, 2 napja üzemben, por száraz minden. 12 év és 145e km után, eléggé elhagyta magát a tömítés...
Léteznek eszközök amikkel le lehet menteni a teljes tartalmat, azt el lehet küldeni chip tuninggal foglalkozó helyekre és visszaküldik a módosított adatállományt. De az ilyesmit már inkább személyesen intézi az ember a megfelelő helyeken. De ezek a kütyük egy hibakód kiolvasás árába sem kerülnek. Így aztán miért ne, ha már egyszer kell használni és segít, már megérte.
Sziasztok Látom nem csak nekem vannak indítási problémáim. Nálam a helyzet az hogy reggeli és esti illetve az első indítózás úgy 2-3mp télen is ennyi volt csak mégy annyi hogy elsőre ritkán indult be de csak télen mert érzésre elkapta fel is pörgött a fordulatmérő első rovátkáig az nem tudom mennyi kb 300r/min tehát egy köhögés leáll az ac szív egyet (halom) indítózás 2mp és utána minden ok az alapjárat nem ingadozik nem erőtlen a hiba jelző lámpa nem világit. Ha vásárlás céljából vagy tankolás miatt megállok akkor úgy fél mp és beindul. Hogy miért vártam akkor vele ennyit? Kb novemberbe volt a szerelőnél nem hagytam ott másnap reggelig csak estig mert az első hidegebb reggelek e tájt jöttek a hideg 4C pluszba tehát ekkor kezdődtek a bajok. Ő szerintük nagy baj nem lehet mert fals levegőt nem szív a benzin nyomás jó gyújtás jó meg lehet hogy még mondtak valamit de nem emlékszem illetve hogy aludjon náluk amikor hideg van és rámérnek de nem tetem mert úgy voltam vele az nem lesz olcsó mert a szerelőnek hibakód kell és láttam hogy legszívesebben kiröhögnének hogy biztos én bénulok. Jó vihettem volna máshova is de hova meg dolgozó emberként időhiányba úgy voltam vele az a legrosszabb ami lehet hogy egyszerűen nem indul majd be de szerencsére ez nem történt meg. Akkor még azt hittem a hideg az oka de már úgy tűnik nem biztos hogy kell hozzá nagyon hideg. Aksi beméretve szakinál ilyen bosch nagy dobozzal. Mi lehet a baj? Találkoztatok ilyen hibával és a megoldásával? A verda 1.4 8v 2003. A válaszokat előre is köszönöm.
Köszönöm, nekem kb. 3mm-es lyukacskák voltak csak egy fémlapon, persze a külső formája hasonló.
Érdekes módon a héten több reggelen is "pöccre" indult a motor, igaz az alapjáratom úgy 2000 körül volt, illetve ha gurult az autó, úgy 1300-1500-ig lement, ha megálltam, akkor kb. 1000-ig, lejjebb sajnos nem. Tegnaptól viszont ismét másodikra, akkor még kell egy gázfröccs, hogy ne fulladjon le. A doksiban olvastam, hogy be lehet állítani az alapjáratot a kulcs és az AC gomb nyomkodásával, de ezt mondjuk nem egészen értem, hiszen ha pörög mondjuk 1500-on, akkor csak azt az értéket "tanulja" meg, vagy rosszul értelemezem a leírást?
Egyet kell ertsek veled. Nekem is ilyen "foskupac" kutyum van es tokeletesen mukszik a megfelelo szoftverrel. Azert az hogy csak egyiranyu vele a kommunikacio a hiba kiutesen kivul az azert nem baj....
Egy eszköz vagy csatlakozik vagy nem. Ha nem akkor nincs mit tenni, ha igen akkor onnantól csak szoftver kérdése az egész. A protokoll adott, a csatlakozási szabvány adott. Én menet közben laptoppal a kocsiban 8 paramétert vizsgáltam online pl, valós időben a "foskupaccal". A Kalosból kb 25-30 paramétert szed ki, a Splashből valamivel kevesebb adat jött és a Renaultból is.
Jó, igazából nem érdekel a dolog, láttam kb 5 Kalost személyesen amit olvasott a Bosch minden féle gond nélkül, de akkor nem egyformák.
Az univerzálishoz meg annyit, hogy mutattak 7 vagy 8-at, abból mondjuk pár ugyan az a típus volt. Pár, kapcsolat létesítésnél vakarózott, hogy mi a feladat, ami beszélgetett az talán kiolvasta a hibakódot, törlés meg már.....hagyjuk.
Fene tudja. Amit én vettem, ilyen "foskupacot" az hozza az adatokat a Kalosból, hozta a Suzuki Splashből is és hozta a Renault Meganból is. Így viszont leszarom, hogy "foskupac", ha működik és egy kódkiolvasás után behozza az árát.
van amit lekezel van amit nem autótól és softververziótól függ, de biztosan hobbiból jár hozzám pár szerelő ismerősöm akinek eredeti BOSCH,GUTTMAN,DELPHI van ha nem boldogul a Daewooval,hogy olvassam ki a Gyári Scan 100-al nem??
pont a űKTS és a guttman sem kezeli le rendesen és ez tapasztalat mert nem a távolkeleti autókra van optimalizálva softverük élő példa Kalos 1.2 a guttman azt látta,hogy van hibakód csak azt nem tudta,hogy mi! Pedig csak egy snassz P1403 volt benn..
KTS látja a motort de beavatkozótesztet nem tudtunk vele csinálni sőt a Bosch ABS-t sem tudta évekig olvasni ami a Kalosba van az ATE-t a mai napig nem kezeli kulcs és távirányítókódolást pedig ne is említsük!
Olvasom a különböző hibajelenségeket, én lekopogom, az elmúlt közel 12 évben egy kipuffogódob cserén kívül nem volt olyan gondom/költségem, ami ne eleve kopó/fogyó alkatrész lett volna...
És a mai tankolás után újabb egyéni fogyasztási rekord: 40liter / 700km. Ez akár hogy számolom kb 5,7liter/100km :)