Keresés

Részletes keresés

Kékdroid Creative Commons License 2013.08.20 0 0 13354

"Ha kép is kéne"

 

Köszönöm, részben a Te honlapodról készültem az útra. :) Az eredeti terv szerint autóval, négyen, messzebb mentünk volna, ehhez képest vonattal, ketten és Litvániáig jutottunk. A vonatozást egy percig sem bánom, a felsorolt kényelmetlenségek mellett is kitűnően szórakoztam.

Sajnos a turista főszezont nem nagyon tudjuk kerülni, kettőnk (menyasszonyom+én) szabadságolásai csak így csengenek össze.

 

-Kékdroid-

Előzmény: gw (13353)
gw Creative Commons License 2013.08.20 0 0 13353

Azok nem annyira mellékutak, kétszámjegyű út is van még burkolatlan, bár erősen dolgoznak a lemaradáson :)

Az utóbbi 1 évben 2x mentem oda vissza a Hanczán, mindig volt saját fülkém (nem ott, ahova a helyjegy szólt), igaz kerültem a turistaszezont és többnyire nem is Varsótól/ig vettem igénybe.

 

Ha kép is kéne, akkor itt van pár még májusból: http://wlab.hu/trip/201303/0516/index.html

Előzmény: Kékdroid (13352)
Kékdroid Creative Commons License 2013.08.20 0 0 13352

Tapasztalatok augusztusból, vonatozós nyaralásról (vigyázat, hosszú):

 

EC 130 "Varsovia" (Budapest-Keleti - Warszawa Centralna):

Rögtön a Keletiben azzal szembesültünk, hogy a kocsit, amelybe a helyjegyünk szólt, kisorozták. A helyünket viszont rögtön a következő sorszámú kocsiban kipapírozták, korrekt. Ebből szerencsére később sem volt problémánk.

A kisorozott kocsi miatt igazán nagy tömegjelenet csak Pozsony és Břeclav között alakult ki, néhány álló utassal. A mi kocsink klímája Ostraváig csak gyengélkedett, onnan viszont feladta a küzdelmet. Szerencsére a buktathatós kis ablakokat ki lehetett nyitni, és máris jobb levegőnk lett.

Késés: indulóban Pozsonyból +5', Bohumínból +24', Sosnowiec Gł.-ből +44'. Warszawa Centralnán érkezőben már +57'. Néhol olyan pályahibák voltak, főleg a cseh és a lengyel szakaszon, hogy majd' leesett a söröm. :)

Piros pont: a lengyel szakaszon két vasutas minden állomás után végigsétált a vonaton, vizet/üdítőt és kekszet osztogattak az utasoknak.

 

TLK 10011 "Hańcza" és a litván folytatása, D394 (Warszawa Centralna - Trakiszki - Šeštokai - Kaunas):

A helyjegyünk a lengyel vasút egy kevéssé jól sikerült kocsijába (B8bnopuz) szólt: kicsit büdös volt, és nem minden ablak nyitható. Az ülések viszont kényelmesnek bizonyultak, elegendő lábtérrel. Helyet cserélni Białystokig esélytelen lett volna, a vonat tömötten közlekedett. Onnantól az utasok szép lassan leszállogattak. Trakiszkiig már csak a határt átlépni szándékozók maradtak, összesen 28-an. Egy utas volt litván, a többiek harmadik országbéli turisták, főleg angol nyelvterületről, meg mi ketten Magyarországról.

Trakiszki - Šeštokai között vágányzár volt, pótlóbusz vitt át, mellékutakon. Olyannyira mellékutakon, hogy hosszabb szakaszokon valami murvás dűlőútra tértünk. A sofőr elég kíméletlenül nyomta a gázpedált a régicske Mercedesen.

Šeštokaitól egy DR1AM vitt tovább, a kezdeti 28 főhöz képest az utasok létszáma Kaunasig még meg sem duplázódott. Egy renitenskedő helybélit érvényes jegy hiányában a jv. hölgy úgy lerakott Kalvarija állomásán, hogy csak úgy nyekkent. A vonatunk kényelmes, műbőr ülésekkel, 2+2 székkel egy sorban, középen tánctérnyi folyosóval. Szimpatikusabb, mint az ukrán motorvonatok, 3+3 üléssel.

Utastájékoztatás: a lengyel vonaton valami halvány géphang.

Késés: Trakiszki érkezőben +9', a többi járművel már nem késtünk, sőt. A litván oldalon a menetrend igen-igen lazának tűnt.

Piros pont: Šeštokai állomáson lehet kártyával is fizetni. Ez csak azért akkora nagy szám, mert a faluban a vasúti személyforgalmat napi 1 pár vonat jelenti belföldre és 1 pár külföldre... hátha lesz még több is, ha elkészül a Rail Baltica? De akkor meg ki akarna majd pont Šeštokai-ról /-ra utazni? =)

 

D393 és a TLK 10012 "Hańcza" (Kaunas - Šeštokai - Trakiszki - Warszawa Centralna):

Kaunas - Šeštokai között újra egy DR1AM vendégei lehettünk, ezúttal plüssüléses változat jutott, soronként 3+2 székkel. Šeštokai - Trakiszki között megest pótlóbusz, ezúttal egy Setra, ezt a sofőrje kímélte, mint a hímes tojást, de így is pontosan értünk át Lengyelországba. A határt a vonat(pótló)val huszonegynéhányan léptük át.

A helyjegyünk pontosan ugyanabba a kocsiba szólt, mint idefelé, de a szél most "jófelé" fújta a szagokat. A tömeget nem éreztem olyan súlyosnak, talán, mert Białystokban +3 kocsit kapott az alapból is hat kocsis vonat.

Utastájékoztatás: ugyanúgy halvány géphang, mint kifelé.

Késés: olyan nem volt.

Piros pont: ld. a késést. :)

 

EC 533 "Rákóczi" (Kassa - Miskolc):

Pontos vonat, jól működő klíma, kevés utas. A vonat végén jött lezárva egy Bc kocsi, kölcsön az Adriára. Előtte pedig még egy lezárt kocsi, egy Startos Bmz, iránytáblája szerint a páros Rákócziban közlekedett.

 

Volt több vonatozás is, Litvániában, Lengyelországban és Szlovákiában, de azok belföldi járatok voltak. :)

 

-Kékdroid-

Törölt nick Creative Commons License 2013.08.14 0 0 13351

Kipróbáltuk Párizstól Münchenig TGV-vel jöttünk FIP szabadjeggyel.

 

Odafelé a RJ66 Bp- München 875Ft, onnan CNL40418 Párizsig 4€ ülőhelyes kocsiban.

Vissza TGV 9575 Párizstól Münchenig 15€ (ebben a felár, meg a helyjegy is benne volt), onnan Bp-ig az EN463 ülőhelyesben 5€.

 

Tapasztalat:

 

A személyzet a DB, SNCF vonalán udvaria, segítőkész.

Az indulások után kérték a jegyet, de pl. a franciák a szabadjegyünket nem is kezelték.

Hazafelé magyar oldalra érve a kaller az arcképesünket beolvasta, hogy érvényes-e.

Ezzel szemben Párizsból indulva a francia kaller megnézte a jegyünket, a németek meg hittek nekik, hogy van jegyünk, tőlünk nem kérték.

Münchentől is így volt, indulás után a német megnézte, osztrák már nem zaklatott minket.

 

A vonatok:

RJ66 - szimpla Railjet. Lényegében itthonról ismerős. Kijelző hol írt valamit, hol nem. Wc Linz után, mintha disznóól lenne. Késés szinte semmi.

CNL40418 - Lassú, tele volt, de tiszta, ülései kényelmesek. DB-s kocsikból állt, a végére 13 kocsi lett Párizsig. Késés minimális, 2-3 perc.

Zuhanyozni lehet, az ülőhelyesből is átmentek zuhanyozni a másik kocsiba, senkit nem hajtottak el onnan sem.

TGV9575 - kényelmes, tiszta, útközben takarították. Kétszer álltunk jelzőnél, de udvariasan közölték, hogy menetrenden kívüli megállás. Münchenben 3 perc késés. Végtelen korrekt utastájékoztatás.

EN463 - kényelmetlen, szinte fapados magyar kocsik, Wien Meidlingig nulla késés, Győrben 3perc, Keletiben kb 10 perc. Magyar oldalon sebességcsökkentve 120-ra. A személyzet szerint azért, mert ezt dobta a gép. "Udvariasak" voltak.

 

Előzmény: sbb (13324)
juhlaci Creative Commons License 2013.08.14 0 0 13350

Mi Sziciliába utazunk Fip jeggyel igaz nekem Ausztriába 50 % ot kell fizetnem. A jegyek megvannak oda vissza 44 es kóddal .Sajnos vagy nem, Tivoli kirándulás után esti euro notte cusette hely 37euro fejenként de vissza ic hely Taorminából 3 €.

Előzmény: keszekusza76 (13341)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2013.08.14 0 0 13349

Tulajdonképpen inkább maga a CFR szín az, ami az utóbbi években kissé megmosolyogtató. Lassan ahány kocsijuk van, annyi féle színtervet használnak.

Előzmény: csabyke (13348)
csabyke Creative Commons License 2013.08.14 0 0 13348

Ez volt az...

 

Bocsi de a latas az nem az erossegem...

Előzmény: RhB (13346)
Zolcsi67 Creative Commons License 2013.08.13 0 0 13347

Oszt' levelet kapott-e kend tegnap, vagy csak read-only? :-P

Előzmény: RhB (13346)
RhB Creative Commons License 2013.08.13 0 0 13346

Háááát, CFR színű? :-)

 

http://iho.hu/hir/szines-mint-a-sziget-130804

 

Előzmény: csabyke (13344)
BahnScorper Creative Commons License 2013.08.13 0 0 13345

Én este 6 körül láttam az EuroExpress-szerelvényt a Budafoki út magasságában.

Előzmény: padorjan (13343)
csabyke Creative Commons License 2013.08.12 0 0 13344

Bicskenel jott szembe egy bazihosszu CFR szinu szerelveny... az lehetett a NL akkor.... 

Előzmény: padorjan (13343)
padorjan Creative Commons License 2013.08.12 0 0 13343

Szigetről már biztosan lemaradtál. :) 3-4 órán belül megy arra egy holland vonat is, ami mostanában indul(t) a Nyugatiból.

Előzmény: csabyke (13342)
csabyke Creative Commons License 2013.08.12 0 0 13342

Hä?? Most suhant el Wien es Hegyes kozott egy ÖEC szerelveny Wien fele... mirol maradtam le?????? Kb. Bruck a.d.L magassagaban

keszekusza76 Creative Commons License 2013.08.11 0 0 13341

Szia.

Mi mostanában jártuk meg Rómát,Nápolyt,Salernót...

 

Érdemes korábban elindulni,de nem az osztrák ill.olasz vasút végett:)

Ha valakit érdekel olaszba olcsóbb ,udinei átszállással menni.

(belföldre náluk 3 Euró/fő a pótjegy az icn vonataikra 2 osztályra)

Igaz hazafele már csak a Brenneren keresztül van csak normális menetrendi kínálat:)))

Előzmény: juhlaci (13339)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2013.08.11 0 0 13340

Csak tavaly volt az. De Pulába most is el lehet jutni e hónap 31-ig, mert egy motorvonat ott áll Kozinában és megvárja az átszállókat. Oda-vissza csatlakozik az Istriához.

Előzmény: hotto (13338)
juhlaci Creative Commons License 2013.08.11 0 0 13339

Szia! Miért mentél a 13 órási vonattal amikor van 15.10 kor is Wien Meidling ig vonat? és a tapasztalatról valamit írj mert mi is hamarosan utazunk.

Előzmény: astra9 (13322)
hotto Creative Commons License 2013.08.09 0 0 13338
Köszi! Az én emlékeimben még Pula volt az Istria célállomása.
zjakabfi Creative Commons License 2013.08.09 0 0 13337

Van. Minden hétfőn és csütörtökön indul a Déliből a 20:25-ös 9058-as Celldömölki személyvonattal. Istria néven önállóan Bobától.

Ezen a héten a nemzetközi stokk vágányzár miatt az északi parton megy.

 

Előzmény: hotto (13336)
hotto Creative Commons License 2013.08.09 0 0 13336
Sziasztok!
Van közvetlen kocsi Koperbe? Vagy csak én nem találom a menetrenben...
paca664 Creative Commons License 2013.08.02 0 0 13335

A Flexipass ugyanúgy működik mint bármelyik bérlet, tehát a menetjegyárat fedezi és a helybiztosítások, felárak fizetendők azon felül.

Előzmény: timetable (13319)
paca664 Creative Commons License 2013.08.01 0 0 13334

Ezzel az a baj, hogy még európai viszonylatban esetleges hogy melyik állomáson van zuhanyzó és melyiken nincs. Bukarestben pl. van de a vadi új Varsó Centralnán - bár számítottam rá - nem volt, ami elég kellemetlenül érintett. Angliában elég korrekt, ott még a hálókocsikban sincs zuhanyzó kiépítve, viszont az állomáson hálójeggyel ingyenesen használhatod.

Előzmény: csabyke (13330)
padorjan Creative Commons License 2013.07.26 0 0 13333

Az ELVIRA keresőjébe külföldi állomást írva, majd a dátum(ok) és születési adat(ok) kitöltése után a Jegyinformációra nyomva láthatóak az árak. Ezután a belföldi jegyekhez hasonlóan akár online is megvásárolható.

A megadott időben már csak normál áras jegy található, melynek ára 51,90 €/irány. Ajánlom Budapest-Nyugati nemzetközi pénztárát, mert 90%-ban üres. Az ÖBB oldalán érdemes ellenőrizni a vonatszámokat, mert eltérések előfordulhatnak. Olykor nem feltétlenül jut el az információ a pénztárba a változásokról. A létező jegyárak országok szerinti bontásban a Wasteels oldalán találhatóak.

A SparSchiene nappali, a SparNight éjszakai vonatokra szóló, korlátozott darabszámú jegyfajta - cserébe kedvezményes árú. Legnagyobb esély ilyenek megvételére 3 hónappal az utazás dátuma előtt van.

Előzmény: theodora10 (13332)
theodora10 Creative Commons License 2013.07.26 0 0 13332

Sziasztok!

 

Segítségeteket szeretném kérni.

Budapestről Zürichbe szeretnék eljutni augusztus közepén, majd kb. 1 hét múlva vissza.

Nézegettem a menetrendet, láttam 39 (oda-vissza 78) euros árat, ami ha jól értettem nem garantált, railjetet, SparSchiene menetjegyet, Wiener Walzert, de teljesen belezavarodtam.

Igazából arra nem jöttem rá, hogy melyik esetben mennyi lenne a jegy ára. Sima ülőhelyre lenne szükségem csak, semmi extra.

Tudtok nekem segíteni, hogy milyen vonattal érdemes menni? Milyen jeggyel? Mit jelent az hogy SparSchine jegy? Nem sok jót hallottam pl. az éjszakai Wiener Walzerről...:-(

 

Előre is köszönöm!

astra9 Creative Commons License 2013.07.21 0 0 13331

Egyre jobb :)
Még sohasem utaztam ilyen vonaton, de ezek a dolgok azért nagyon pozitívak!
Köszönöm.

István

Előzmény: BahnScorper (13328)
csabyke Creative Commons License 2013.07.21 0 0 13330

+kockaztatom, hogy ha elegnedo ido all rendelkezesre valamely Bahnhofon, akkor ez a problema megoldhato... Vanak olyan Palyaudvarok, ahol lehet zuhanyozni X EUR-ert....

Előzmény: astra9 (13322)
BahnScorper Creative Commons License 2013.07.20 0 0 13329

99-es kód is bejön, érdemesebb azzal foglalni. Árak bizonytalanok, múltkor nekem Párizs-Zürich 21 € volt, Párizs-Hendaye illetve vissza 1,50.

Előzmény: Arkimbz (13325)
BahnScorper Creative Commons License 2013.07.20 0 0 13328

Osztrák fekvőn 0,33 ásványvíz este (meg egy rakás extra iható fogmosóvíz a mosdóban), reggel zsemle, vaj, lekvár, melegital vagy narancslé. Olaszon csak víz van, de a Thello esetében az se biztos. A román 1 €-s bont ad (csak Ister és Dacia), amit lezabálhatsz étkezőn. A legtöbb más vasútnál a környéken nincs a fekvőn semmi kaja-pia.

Előzmény: astra9 (13326)
padorjan Creative Commons License 2013.07.20 0 0 13327

Ha jól értelmeztem akkor jár ásványíz estére, és reggeli is a couchette igénylésénél? Ezekre nem számítottam,de kellemesen csalódnék,ha tényleg így volna. Ha valaki utazott már ilyeneken és igaz ez az információ, megkérdezhetem hogy általában mit takar a reggeli?"

 

Pedig az Utasellátónál is így van (fekvő, háló). A Szolgáltatások oszlopban van a vacsora és a reggeli tartalma.

Előzmény: astra9 (13326)
astra9 Creative Commons License 2013.07.20 0 0 13326

Köszönöm a hasznos linket. Németül ugyan nem tudok, de a google a barátunk :)

Ha jól értelmeztem akkor jár ásványíz estére, és reggeli is a couchette igénylésénél? Ezekre nem számítottam,de kellemesen csalódnék,ha tényleg így volna. Ha valaki utazott már ilyeneken és igaz ez az információ, megkérdezhetem hogy általában mit takar a reggeli?
Előre is köszönöm!

István

Előzmény: Arkimbz (13325)
Arkimbz Creative Commons License 2013.07.20 0 0 13325

A kusettkocsikban általában nincsen zuhanyzó, a szokásos WC van és egy külön mosdóhelység.

 

Az újabb hálókocsikban szokott lenni a folyosón zuhanyzó, egyes esetekben a legdrágább fülkékben belül saját is.

 

Itt megtalálod, hogy az ÖBB pontosan milyen szolgáltatásokat nyújt az EN vonatokon:

http://www.oebb.at/de/Services/Zuege_und_Ausstattung/Wagenausstattung/Nachtreisezuege/index.jsp

 

 

Előzmény: astra9 (13322)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!