Utazások,fotók,élmények-beszámolók,vasútgépészet,vasúttörténet Győrtől-Sopronig,Soprontól-Szombathelyig és majdan Szentgotthárdig,Soprontól-Ebenfurthig,Fertőszentmiklóstól-Neusiedl am See-ig és Celldömölktől-Fertőszentmiklósig (anno).
Semmi gond, ha tudok, válaszolok, csak most épp nem tudok.
A továbbított vonatról akkor szerzek csupán információt, ha a kezembe nyomják a papírjait.
Ha engem közvetlenül nem érint valami egy szolgálat kapcsán, akkor nem világosít fel semmiről senki (sokszor akkor sem, ha érintene), mert szükségtelen információ ebből a szempontból. Hogy egyébként azért érdekelne, az mindenkit hidegen hagy.
Egy e-mail formájában nem közölnél pár konkrétum-ot? Hogy milyen vonatokat érint (Gartner, stb.) Persze csak ha tudsz. -:) Ha tudsz, és küldesz, azt köszi előre is.
A dízelmozdonyok pályaszámában (eltekintve attól az értelmetlen, és felesleges jelöléstől, hogy a hajtoot tengelyek számát jelölni kell a pályaszámban) 20XX=> villamos erőátvitelü, 21XX=> mechanikus erőátvitelü, 22XX=> hiraulikus erőátvitelü, 23XX hidromechanikus erőátvitelü. Ezért 2040-232-nek kellene lennie!
Ma aztmondta a rádió, hogy 20-30 perces késéssel fognak számolni az IC-knél, de érdeklődjenek a vasúttáraságnál a kedves utasok.
Ebben csak az a vicces, hogy a GySEV információs számát hiába hívja az ember, ugyanis valami isteni csoda történhet, ha esetleg valaki végre fel veszi a telefont.
Természetesen én is elkérném nagyban a képet ha lehet. És lenne egy kérdésem is
Dátum szerint mikor készült a kép? Mert én is is készítettem erről a gépről tavaly szeptember 10.-én Bécsújhelyre menet a GySEV 5047-es ablakából egy képet.
Valaki tud valami közelebbit mondani arról, hogy vasárnap biztos-e, hogy kerülőútvonalon érkezik Győrbe Csornáról az IC, és hogyan közlekednek majd Csorna-Hegyeshalom és Hegyeshalom-Győr között ezek a vonatok?
A legjobb tudomásom szerint a 321-es még a 324-es elött kapott Sopronba egy ujító teljes festést és akkor a tető sötét szürke szint kapott,mint az alja és a forgóvázak./ ez tuti mert a beosztott személyzete többek köztt Én festettem le./ Ezzel a szinnel állt be V5-re és akkor kapta ugyanazt a szin elosztást amit a 324.326,322. és legvégén a 321. A többi már zöld.sárga szin kombinációt kapott. Egyes értesítések szerint van esélye,hogy nosztalgia szinként marad a mostani szine.Bár úgy lenne.
Mert nem mossák le. Valahol az nem divat... Amúgy az nem igazán rozsda, inkább csak különféle szennyeződések keveréke. Pl az 1188 is évekig így nézett ki, aztán egyszer lemosták ott is, és csodák csodája, ott volt a eredeti színe...
M40 232-ből lett 2240 232-x, holott szerintem logikusan 2240 032-y lenne a helyes vagy talán 2040 232-z, meg 2444 020 az M44 420 helyett, satöbbi...
Logikai levezetésednek egyetlen egy szépség hibája van, hogy az általad emlitett példánál maradjak;
Az alapvető érv nemcsak a MÁV-nál, hanem a többi (külföldi vasúttársaságnál is az), hogy a gép eredeti pályaszáma valamilyen formába be kerüljön az újba.
tehát ezért nem lehet 2240 032, hiszen 2240 232-nél letakarod az első két számjegyet akkor egyértelműen látszik benne az eredeti pályaszám. Ha teljes pályaszámot vesszük alapül a másik érv az volt, hogy a röviditett pályaszám a mozdony elejére kerüljön, mig a teljes pályaszám az oldarára. Ha az első négyszám beleértve a honos vasúttársaság kódját jelen esetben a MÁV 55-sét az első két számot úgy kell meghatározni, hogy a 2 1 2 1 pályaszám számitásánál az eredmény az ő esetükben 20 legyen, mert csak igy lehetséges az, hogy a röviditett pályaszám önellenörző száma azonos legyen a 11 jegyűnél is
Tehát az érthetőség kedvéért:
95 55 2240 232-5 esetében azonos a röviditett pályaszám önellenörző számával 2240 232-5
Amennyiben a 20-as összeg nem jön ki az első négy szám esetében akkor a teljes pályaszám, illetve a rövidített pályaszám önellenörző száma eltérőek.
Ezért lett a GySEV-é 90 43, mig a MÁV-é 95 55
A 032-es levezetéses tehát azért nem lenne helyes megoldás, mert ilyen pályaszámú mozdony nem létezett, úgye volt az M40 esetében 001-009, majd 101-től, ha eszt alkalmaznák akkor tényleg káosz lenne.
Mivel még nem tett be senki képet frissen festett Vén 43-ról, hát kerestem egyet. Ez annyira friss, hogy a kép készítése előtt kb: negyed órával érkezett haza a Jjü-ből.Remélem minden szín jól elkülöníthető egymástól.
A korabeli színkavalkádhoz csak annyit fűznék hozzá,hogy a kék korszakban valóban voltak gépek kék,illetve szürke tetővel.Azok a gépek amelyek MÁV színezéssel és pályaszámmal érkeztek, azok teteje kék volt a Gysev "egyenruha"felvételéig,/pl:1330,1329,1323...stb/,azoknak pedig amelyek sárga csíkos"ruhába"jöttek már szürke volt a tetőzetük./pl:321,324,325... .
"321 sem lesz már sokáig kék, amit egy bizonyos tranzakció megejtődik, már viszik is főműhelybe."
Pontos dátumot nem tudsz véletlenül? Engem érdekelne. Bár már csináltam róla utoljára még kék sárgán egy pár felvételt, péntek óta kinn napozik a fűtőház mellett.
De gondolom ezt észrevetted te is.
Amúgy megjegyezeném, hogy az a festés amilyen most a 321-esen van, olyat először a 324-es kapott annak idején. Vannak képek a birtokomban amikor frissen fújva áll az északi udvarán mellette egy mávos szilivel. Azon jól látsznak a szín különbségek árnyalatra is.
Ááá! Annyira nem vészes a helyzet! :) Úgy állítottam be a képet, hogy a búzatábla ne látszódjon, mert közvetlenül az van mellette. Sajnos így is az útról tudtam fényképezni, azért nem állok be a sárgaságba, mert engemet nagyon szeretnek a kullancsok. :( Egyébként eléggé kicsi talán 3 ha van csak ott repce. Meg hát ugye az oszlopok nem lennének ezen az oldalon. Akkor készülne tökéletes kép. :)))