Aha, ez nagyon jó, hogy képet adtál, így már értem, köszi. Hát nekem nem ez ablak jelent meg, csupán a teteje, a minősítés meg a szöveg megadása rész. Lehet, hogy volt egy nyíl az ablak kibontásához? Na mindegy most már, siettem, nem vettem észre. Legközelebb figyelek, köszi a segítséget.
Tudna vki biztos infót adni arról, hogy ha én rendszeressen rendelek Kínából cuccokat, amiket borítékokban küldenek, gift-nek megjelölve, kell-e fizetnem utánna vámot, adót, vmit? Ha vmi vámköteles, értesitenek róla? Nem akarok balhét, ugyhogy befizetném, amit kell!
Mostanában néha van ez az új fajta feedback űrlap, még nem találkoztatok vele? Nincs DSR csillag, hanem öt-hat kérdésre kell választ jelölni. De aki akar, utána adhat hagyományos feedbacket is.
"Na a pozitívat megadtam neki, de nemtom, hogy adjak neki öt csillagot." Ha már volt feedbackadás akkor sehogy, ugyanazon a lapon lehet 1-5 csillaggal értékelni a tranzakció több paraméterét: -leírás -kommunikáció -postára adás ideje (nem a megérkezésé!) -szállítási költség
Megjött az egyik csomagom :)) Ajándékként lett feladva és 5 dolcsit írt rá, pedig 25 volt. Örülök nagyon, mert karácsonyi égősor, és holnap már díszíthetünk is vele.
Volt egy eBay-es lap is csomagban, miszerint ne felejtsek el adni neki pozitívat, meg öt csillagot. Na a pozitívat megadtam neki, de nemtom, hogy adjak neki öt csillagot.
Írtam valahol, hogy nem tudom, mi vonatkozik a vevőre. Nem vagyok jogász, nem ismerem a vonatkozó jogszabályokat. Mondjuk a nyakam merném rá tenni, hogy valahol meg van fogalmazva az elvárható gondosság elve, vagyis ha Kínából készülsz harmadáron vásárolni, akkor ott azért minimum gyanakodni illene.
Kérdem én, hogy ti minden egyes vásárlásnál utána jártok ennek? A magam részéről mindent megteszek, hogy ne hamis árut vegyek. Komolyan nem értelek amúgy. Legfőképpen a vevőnek lenne érdeke, hogy valódi cuccot vásároljon, nem?
Ám, ha az eBay tudja, mondjuk, hogy sárga Clocky csak hamis lehet, miért nem törli egyből összes sárgát? Jelen pillanatban az eBayen úgy negyvenmillió hirdetés van. Gondolom érzed, hogy ezt nem lehet mind ellenőrizni (vö. „nem lehet minden pofon mellé egy közlekedési rendőrt állítani!”). Létezik a Vero program, annak keretében a jogtulajdonos statáriálisan tudja jelezni és a jogát érvényesíteni. Bármely felhasználó is jelezheti a gyanús hirdetéseket. Így is sok hamis cucc átcsúszik.
Van igazság abban, amit mondasz, de nekem is szerintem. Most minden egyes tételnél, amit keresek, köteles vagyok felkeresni a gyártó honlapját, végigböngészni, hogy ő miket árul és milyen áron? Speciel én nem tudtam, hogy ezt az órát sárgában nem gyártják eredetileg, csak azt tudtam, hogy nálunk mennyi. És persze tudjuk, hogy nálunk az árak igen sokszor el vannak szállva. Kérdem én, kellett volna tudnom, hogy az az áru hamis? Csak akkor tudtam meg, mikor itt írtátok. Kérdem én, hogy ti minden egyes vásárlásnál utána jártok ennek? Lehet, hogy igen, hát bocs, de nekem erre már tényleg nincs időm. Ám, ha az eBay tudja, mondjuk, hogy sárga Clocky csak hamis lehet, miért nem törli egyből összes sárgát? Jó tudom, több ezer tétel van fenn, ez költői kérdés volt, inkább csak azért, hogy akkor kié is a felelősség? Mindegyik oldalon van, ergo nem lehet csak a vevőt hibáztatni.
Megnyitottam a dispute-ot és az eladó azon nyomban refund-olta a pénzt, sűrű elnézéskéréssel - egyébként november óta 2 naponta írogatott, hogy megjött-e. Úgyhogy pozitívot fog kapni, de én honnan akasztok le karácsonyig egy olyan spéci nyakkendőt? (Rendelni addig már semmiképp nem merek...)
Ez így van! Az eladó látta, hogy az általa szállítási időként említett 15-25 nap már a harmincat is elérte, ezért dönthetett így! Természetesen amíg vagy az egyik, vagy esetleg a másik nem érkezik meg, nem értékelek. Ha mindkettő befutna....akkor rendezem a dolgot, és ennyi :)
Na, hát az ilyen az tényleg a "pozitív és kész" kategória:) De én akkor is megvárnám az árut/refundot az értékeléssel, mert tényleg vannak eladók, akik kevésbé készségesek miután megkapták a visszajelzést. Egyébként még akár meg is érkezhet a csomag, nem? Mindenki több hetes késést emleget.
Látom itt tapasztalt E-Bay-ezők vannak/vagytok. Én nem vagyok bátor, hogy E-bay-ezni kezdjek egyedül. Éppen ezért kérem a segítségetek, ill. valakiét. Remélem jó helyre írok.
Vettem vaterán egy Asus laptopot. Akksi kéne bele, mert a jelenlegi kuka. Viszont Magyarországon 22 000 HUF körül mozog, E-Bay-en pedig láttam 40-50$-ért. Ha valaki tudna nekem segíteni közületek megköszönném, természetesen előre is fizetnék, valamint természetesen "jutalékot" is a sikeres lebonyolítónak. Így mindenki jól jár. Mail cím a profilomban. (ha valaki ír levelet, egy e-bay-es profilcímet küldjön legyen szíves, ill, hogy indexen milyen nick alatt létezik) Üdv.
Én várok (vártam) egy nem nagy értékű, de ajándéknak szánt és november 11 én Hong Kong irányából levélként feladott csomagot. Írtam tegnap az eladónak, hogy ez az óra karácsonyi ajándék lett volna. A fickó gyorsan, mi több igen készségesen küldte a normális hangvitelű válaszlevelet, benne a feladás pontos dátumát igazoló tracking number + a kereső linkje. Gondolom érthette mire is utaltam az ajándék említése kapcsán, mert meg sem említette, hogy esetleg küld egy másikat, hanem felajánlott egy refundot. Szóval ha egy balul sült tranzakció után így közreműködik egy eladó, az nálam gondolkodás nélkül pozitív :)
...jah és persze, most hogy már értékeltem, nem érdekli különösebben, nem válaszol az e-mailekre, gondolom megváltozna a helyzet, ha megemlíteném, hogy visszaküldöm, mert még benne vagyok a határidőben, de nem érné meg az említett szállítási költség miatt...
Igazából valamelyest az én hibám, az örömködésben nem vettem néhány részletet a terméken, ami viszonylag fontos lett volna, így utólag jobban megvizsgálva bosszantó (az eladó meg nem hívta fel rá a figyelmet a licitnél)...ezért mondtam legközelebb körültekintőbb leszek.
Miért? Épp azon gondolkodtam, hogy nem nagyon tudok ilyen helyzetet elképzelni, hiszen (vevőként) lezárt ügyletet értékelek, ha simán ment minden (vagy ha nem is ment simán, de együtt lehetett működni az eladóval) akkor pozitív és kész.
És fordítva nem lehet ? Hogy első blikkre pozitívat adsz valakinek és utána derül ki, hogy mégsem kerek a történet, és adott esetben módosítanád negatívra ? Vagy ami fekszik nyugszik alapon, max. visszaküldhetem a cuccot ?! Köszi!
2009.12.04 17:25 USORDA(UNITED STATES Célországba elküldve / Item sent abroad
en sem tudom mi lehet.... 1 hete eljott allitolag USA-bol, express mail es sehol semmi :( maskor ahogy irtam feladastol szamitva 4-5 nap es a kezemben a csomag... most meg 9 napja ennyi info csak rola :(