Keresés

Részletes keresés

[fidelio] Steff Creative Commons License 2010.11.02 0 0 987

Nem a kormányok büntetnek, hanem a Piac (tudod, nagy P-vel). Határozatlan

Előzmény: [fidelio] zenebolond (985)
[fidelio] charpentier Creative Commons License 2010.11.02 0 0 986

A bérlettel kapcsolatban egyet értek, mivel egy cipőben járunk.....

 

"A mostani koncerten viszont egyértelműen Bach eredeti műve hangzott el, ráadásul historikus előadásban."

Egyet értek a feleségem elmondása alapján.

[fidelio] zenebolond Creative Commons License 2010.11.02 0 0 985

Kedves vörösbegy,

nem én büntetem magamat a MűPa hátsó felével; hanem az a kormányzat büntet, amely - teljesen függetlenül attól, hogy mely párt(ok) is van(ak) hatalmon éppen - sok-sok év óta akkora fizetést ad egy (két!) egyetemi dolgozó-kutató-oktató bölcsésznek, hogy még a legolcsóbb bérletet is csak nehezen tudják megvenni.

Kedves Charpentier és Tomás,

sajnos ezen a koncerten betegség miatt nem lehettem jelen, és ezt csak sajnálhatom a beszámolók alapján. Magáról az estéről tehát nem írhatok, de ettől függetlenül a mendelsohnozás itt most tévedés. Az a bizonyos 1829-es előadáson ugyanis egy nagyon erősen átdolgozott, drasztikus meghúzott és meglehetősen áthangszerelt változat hangzott el. Tavaly (?) már majdnem sikerült itthon is megszólaltani - Vashegyi vezényletével az MR együtteseinek -, de aztán ez elmaradt. A mostani koncerten viszont egyértelműen Bach eredeti műve hangzott el, ráadásul historikus előadásban.

Törölt nick Creative Commons License 2010.10.28 0 0 984

Annyiban volt "mendelssohni-i", hogy dominált a kórus. A teljesen hiteles 4+4 szólistából álló "kórus" lett volna, amelybe a "szólisták" nagy része is beletartozik. De még ha a szólisták mellé csak 8+8 tagú kórusok álltak volna fel, akkor is kiegyenlítettebb lett volna a hangzás - a kórus teljesen "ledarálta" a két zenekart, amelyek mérete csak annyival volt nagyobb a hitelesnél, amennyire a tér megkívánta.

Az a gond, hogy már ozzászoktunk a "mendelssohn-i" hangzáshoz, sőt: mást talán nem is ismerünk (csak aki hallotta a Petite Bande legújabb felvételét, vagy McCreesht - az látja be, hogy miről beszélek) - Gardiner, Herreweghe, Koopman és a többi: mind túlméretezett kórussal dolgoznak. Ez esetben még a szokásosnál is nagyobb volt a kettős kórus. Ez a hangzáskép már végleg a romanikus oratórium világa felé mutatott és nem a barokk egyházi concerto filigránabb világa és hangzása felé. Az előadás kiváló volt: a "hangszerelés" volt hibás: historikus szempontból legalábbis.

Egy ilyen kórusfelálláshoz modern hangszerek jobban illettek volna. Szerintem.

Előzmény: [fidelio] charpentier (983)
[fidelio] charpentier Creative Commons License 2010.10.28 0 0 983

Én ugyan nem voltam (gyerekcsőszködni kellett), a feleségem volt helyettem, de elmondta, hogy : "Hű....hahh"...... Mármint "hű ez az előadás, hahh ez a Vashegyi...".:))

De nem lepődtem meg, hogy elmondta, hogy mentes volt az előadás a "mendelssohn-i túlzásoktól"...:)

De lesz még Ő is, meg én is, mert az Éliásra ÉN MEGYEK....:))

[fidelio] vörösbegy Creative Commons License 2010.10.27 0 0 982

Félúton elszállt, amit írtam, így egy másodlagos frissességű bejegyzés következik.:(

 A zenekarral kapcsolatban nekem is sok jó élményem volt, kiemelkedtek finom részletek, struktúrák kellemes felfedezések gyanánt. Miután én már nem büntetem magam a MÜPA hátsó felével, még Zádori Máriát és Kovács Istvánt is hallottam, akiknek sajnos ez az irdatlan terem nem való. Nem kell ezen pironkodniuk: Bartolinak se való. (Nekem se.:) Megjelennek - mint a városi maradak - azok az énekesek, akik képesek ezt a termet kitölteni hanggal, s hogy eközben győzik-e technikailag, az lesz a kérdés. Cser Krisztiánnak ez sikerült, és nagyon szép áriák jutottak neki osztályrészül. Kálmán László és Megyesi Zoltán egyaránt nagyon szép hangszínű és erőteljes hangú énekesek, laikusan is megkockáztatom, hogy technikailag is igen felkészültek, így mint eddig is, ezúttal is öröm volt hallgatni őket. Németh Juditot tán egyszer hallottam annakelőtte, a szép hang mellé egy kis belső tűz nem ártott volna. Összességében szép este volt, köszönjük, és nagyon várjuk a többit.:)

[fidelio] zenebolond Creative Commons License 2010.10.04 0 0 981

Tegnap volt a Bach-kantáta bérlet első koncertje. Röviden szólva: nagyszerű volt, és több egy még oly jól sikerült „sima” koncertnél. Átjött ugyanis ezeknek a műveknek a lényege, a szakralitás.

Kicsit bővebben:

Az első félidőben három, a másodikban két kantátát hallottunk:

Nach dir, Herr, verlanget mich... BWV 150,

Ach Herr, mich armen Sünder... BWV 135,

Ich bin vergnügt mit meinem Glücke... BWV 84,

*

Siehe zu, daß deine Gottesfurcht nicht Heuchelei sei... BWV 179,

Warum betrübst du dich, mein Herz... BWV 138.

A végén pedig - ráadásként - a 113-as kantáta nyitókórusát és zárókorálját.

Ezen az estén - jelentéktelen apróságoktól eltekintve - remekelt az Orfeo-zenekar. A cembalo (V. Gy.) + orgona (Gyöngyösi L.) continuo, amelyet vonósok mellett egy fagott is erősített, szokás szerint nagyon jó volt. Most a 3-3 hangszeren játszó oboások is kitettek magukért, s a vonósoknak is csak kisebb megingásai voltak.

Az ember már szinte unja leírni, hogy mennyire jó a Purcell-kórus. De tényleg az. Olyannyira, hogy a kisebb szólókat a tagjai énekelték. Kiváló volt a három „hivatalos” szólista: Csizmár Dávid, Megyesi Zoltán és Zádori Mária is. Utóbbiról külön is szólni kell. Csodálatos, hogy még ma is éppen úgy el tud varázsolni, mint 25-30 éve, amikor az első lemezei megjelentek, vagy kb. 15 éve, amikor először hallhattam élőben.

Örülök, hogy még legalább két ilyen koncert vár ránk, s remélem, hogy sokkal több (kb. 40), mert talán lesz folytatás, és - miután a Haydn-szimfóniák elfogytak - hallhatjuk ezzel a társasággal az összes Bach-kantátát.

[fidelio] mindegy Creative Commons License 2010.05.11 0 0 980

Most hallgattam meg a Vesprót, így nagyon várom a június 4-i előadást, de azért nem bánom, hogy nem a Purcell kórus énekel, mert nem lehet a műveket előadó-függővé tenni, hiszen akkor az említett felvétel után talán azt kellene sajnálnom, hogy nem ők lépnek fel Vashegyivel :-)

Egy mű - többféle előadás!  - hirdeti Papp Márta kitűnő sorozata a Bartók Rádióban, így én is bízom a debreceniekben.

 

Előzmény: [fidelio] zenebolond (979)
[fidelio] zenebolond Creative Commons License 2010.05.11 0 0 979

Még csak két nap telt el Beethoven C-dúr miséje óta, s tessék itt az újabb csoda: egy Bach-oratórium és két kantáta. (A Húsvéti-oratóriumot én inkább kantátának érzem, hiszen nincs elbeszélő jellege, az evangelista is hiányzik belőle. A Pünkösdi-kantáta tényleg az, ami.) Lényeg, hogy a művek méltó előadásban hangzottak el a koncerten.

Igaz, hogy a Húsvéti-oratórium sinfoniájában még voltak kisebb problémák a fúvósokkal (főleg a rezekkel), de ez a későbbiekben megszűnt, s amúgy sem volt zavaró, annyira sodró lendülettel szólt a zenekar. A fuvolisták és az oboisták pedig szinte végig remekeltek. Szerintem szerencsés döntés volt, hogy Gyöngyösi Levente helyet cserélt Mészáros Bernadettel, mert a cembalo sokszor kihallatszott a zenekarból. (S milyen jó, hogy kihallatszott!)

A kórus szokás szerint szuper volt. (Kár, hogy a Vesprót nem ők éneklik, de reméljük, a debreceniek is kitesznek majd magukért.) A szólisták közül a tenoristát, Szigetvári Dávidot éreztem a többieknél gyengébbnek, s valószínűleg Bárány Péternek (contratenor) is volt már jobb napja. Ha Cser Krisztián ilyen betegen, milyen lesz, ha meggyógyul?

Kíváncsian várom az ősszel kezdődő kantátasorozatot, s remélem, hogy a következő évadokban is folytatják, s végül az összeset előadják. Ez ebben az ütemben kb. 15 év lenne. Gondolom, nem én vagyok az egyetlen, akit érdekelne.

Azt viszont sajnálom, hogy az MTA-n lesz, ahol az akusztika nem jó, a bérlet pedig viszonylag drága.

*

Mindegynek igaza van, hátul kicsit tompa volt a hangzás. Kicsit olyan, mintha egy másik helyiségben ülne az ember. Azt hiszem a nagyon leeresztett hangvető okozza ezt. (Persze nyilván szükséges volt a leeresztése.) Mi bizony előrébb ültünk a szünetben.

Bizony kár, hogy ezt az elmúlt évadot kihagyta a Zak, holott a felújítás még nem érinti a Nagytermet. De nyáron talán végre nekifognak.

[fidelio] charpentier Creative Commons License 2010.05.11 0 0 978

Tegnap este lelkileg a mennybe mentünk....:))

Hálánk érte......

A 34-es-nek külön örültem, mert az alacsonyabb BW-számúak közül szerintem az egyik legeszpresszívebb. A vázban néhol érezni Buxtehude-t, de a kibontás már teljesen Bach.

[fidelio] mindegy Creative Commons License 2010.05.11 0 0 977

Most is megerősítem, hogy mennyire fontos az ilyen felállású előadásoknál a hallgató helye a MÜPÁ-ban: az 5. számozott sor közepe a legjobbak közé tartozik, így maradéktalanul élvezni lehetett mindent, így magam és társaim is elismeréssel adóztunk ennek a remek előadásnak.

Ahogy húzodik-tolódik a ZAK felújítása, úgy lehet megint, ill. még mindig ott rendezni régizene koncerteket, mert az a tér alkalmasabb ilyenekre. A június 4-re oda meghirdetett Monteverdi-művet tehát érdemes meghallgatni az Orfeóval és a Debreceni Kodály Kórussal!

Egyébként nem volt tele a MÜPA, így most is tanácsolom a rosszabb helyre jegyet váltottaknak, bátran jöjjenek előbbre, mert pl. most is u.azok a helyek voltak szabadok pl. csak az előttünk lévő sorban is, és micsoda különbség!

Előzmény: [fidelio] vörösbegy (976)
[fidelio] vörösbegy Creative Commons License 2010.05.10 0 0 976

Szép este volt. Jó elöl ültem, így ezúttal nem szenvedtem, a hangelnyelő teremtől, amit csak Cser Krisztián rezonanciaüregével lehet kellő eréllyel átszelni. Bárány Pétert és Szigetvári Dávidot hallva eltöprengtem, hogy talán egy hangfajon belül is vannak olyan különbségek, amelyek műtől függően előnyt vagy hátrányt jelentenek. Nem mindegy pl. hogy valaki inkább férfiszoprán vagy férfialt - ha megengedhető ez a különbségtétel. Mindkettejüknél azt éreztem a Húsvéti oratóriumban, hogy áriáikban döntően nem ez a nekik jól fekvő magasság. A második oratóriumban és a kantátában a hangjuk - úgy éreztem - magára talált. Gyönyörű volt a kórus újfent, és persze a rá komponáltak is. Jó hallani, hogy Bachhal egy MüPa-nyi ember lázba hozható.:)))

[fidelio] Vashegyi György Creative Commons License 2010.05.10 0 0 975

HISTORIKUS FUVOLA -BEMUTATÓ ÉS MESTERKURZUS

KERTÉSZ Ildikó (Bonn, Németország)

az Orfeo Zenekar szólófuvolistája, számos külföldi vezető régi hangszeres együttes rendszeres közreműködője

2010. május 12-13-án, naponta 10-18h óráig

historikus fuvola-bemutatót és mesterkurzust tart a Zeneakadémia Tanácstermében.

 

A kurzus minden régi zenei előadói gyakorlat iránt érdeklődő számára nyitott, az -- akár barokk, klasszikus vagy modern fuvolán -- aktívan résztvenni szándékozókat kérjük, hogy részvételi szándékukat (a tervezett műsorral együtt) Vashegyi Györgynél e-mailben (vashegyi.gyorgy@t-online.hu) jelezzék.

A kurzusra a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen 2011. őszén megindítani tervezett régi zenei master-képzés előkészítéseként kerül sor.

[fidelio] zenebolond Creative Commons License 2010.05.09 0 0 974

Beethoven C-dúr miséjének tegnapi előadására érdemes volt várni: remek volt. A zenekar (koncertmester Simon Standage), az énekkar és a szólisták (Hamvasi Szilvia, Németh Judit, Kálmán László, Blazsó Domokos) egyaránt jók voltak. Utóbbiak közül főleg a két hölgy. A kórus - szokás szerint - kiváló volt, a zenekar nagyszerű. Mert igaz ugyan, hogy játékuk nem volt makulátlan, de mégis olyan átütően szólt, annyira jól MUZSIKÁLTAK, hogy az a néhány apróság még engem se zavart. És hát ezúttal tényleg csak pár kis hiba volt, olyanok amelyeket egy lemezfelvételen ki kellene javítani, de egyébként teljesen mellékesek. Az egyetelen, amit problematikusnak éreztem, az a terem belmagassága, helyesebben alacsonysága, s az ebből fakadó akusztikai problémák.

Nagy öröm, hogy ezt a számomra különösen kedves, méltatlanul mellőzött remekművet, amely csak ritkán szerepel a koncertek műsorán, idén már másodszor hallhattam. Először a Beethoven-maratonon Peskó vezényletével, kiváló előadásban. Most pedig egy olyan elményt nyújtó tolmácsolásban, amelyhez az általam eddig hallottak közül egyedül a mű Gardiner-féle felvétele hasonlítható.

*

A koncert első félidejében Malcolm Bilson egy Walter-fortepiano másolatán játszott két Beethoven szonátát (Op. 26 és Op. 7), szintén remekül. Az ő játéka korántsem hibátlan, s az elmúlt 75 év is nyomot hagyott rajta, de mégis annyira hitelesen és szeretetreméltóan muzsikál (azt hiszem ez a lényeg, a muzsikálás), hogy szinte mindig levesz a lábamról. (Most is.) Kár, hogy a hangszer nem volt rendesen felhangolva, s ez az A-dúr szonáta 3. tételében - botfül ide vagy oda - már engem is zavart. Szerencsére azonban ezen a nem volt nehéz segíteni, így a pompás Esz-dúr szonátát már zavaró tényezők nélkül hallhattuk. Az igazi ajándék - legalábbis számomra - még hátra volt: ráadásként Mozart K. 330-as C-dúr szonátájának középső tételét hallhattuk (Andante Cantabile ).

[fidelio] zenebolond Creative Commons License 2010.05.04 0 0 973

A születésnapi koncerten sajnos nem lehettem jelen, így hát csak ezúton gratulálhatok. De nem csak a jeles évfordulóhoz, hanem a márciusi, egészen kiváló János-passióhoz is. És persze kiváncsian várom a Beethoven C-dúr miséjét és az újabb Bach-estet.

 

[fidelio] charpentier Creative Commons License 2010.05.03 0 0 972

Köszönjük szépen ezt a szép estét és újra csak Isten éltesse a Purcell kórust........!!!!!Tudtam, hogy el kell jönni, hisz David Pérez volt a legnagyobb meglepetés. Mély érzésű, őszinte zene, az akkori konvencionális kifejezéstől sok helyütt eltérő, időnként meglepő részletekkel (hirtelen fejből: "virginem deus" zenei kifejezését a Krisztus-oratóriumból már ismerjük), az utolsó szólóáriában Pérez megcsillantja operakomponálási képességeit. Nehezen tudtam úrrá lenni meghatottságomon.

Még egyszer szívből gratulálok a szólóénekeseknek, az énekeseknek, mindenkinek,  mindenek előtt Gyurinak....

 

 

Már hetek óta próbáltam "körbelőni" hogy ki lesz a meglepetés....így lenne ötösöm a lottón...:)) Gyűltek a nevek a listán, de sokan ki is estek. Gyurit ismerve elsősorban kóbor olaszra (közép- vagy délolasz) tippeltem, próbáltam a legjobbakra szűkülni.

Már tettem némi "előkészítést" az Esztergán, remélem, hogy olvastátok.

Kicsit belenéztem az elmúlt hónapokban Lisszabon zenéjébe, ott Pérez volt a legnagyobb ékkő, a "kisebbek" közül többnek már lemeze, akkor őneki kell sorra kerülnie. Érdekes, hogy az egész csapatnak igen komoly kultusza van Dél-Amerikában. Úgy rémlik, hogy Sao Paulo-ban van Dél-Amerika legnagyobb régizene-klubja, majd utána nézek a neten....

A szünet után Brahms-dalok........hmmmmm, nem az én világom.......

Oly gazdag a barokk-éra kincsestára (ha még előre-hátra kicsit tágítunk is rajta, mert néha kell), hogy én már csak ebben lubickolnék. Persze születtek kincsek később is, a dalirodalom megteremtődésével (pl. berlini daliskola) a zene még populárisabbá vált, viszont a régi eleganciája el is veszett

 

[fidelio] vörösbegy Creative Commons License 2010.05.03 0 0 971

Kedves Gyuri szép volt a ma esti koncert, köszönjük. Pérez valóban remek, van mit fölfedezni rajta. Purcell és Bach hallott művei - megannyi gyöngyszem. Ami Brahmsot illeti, azt mondhatom, neked és ennek a csodálatos kórusnak felettébb jól áll a régizene. Úgy értem, nem az elhunytakrégi  zenéje:)), hanem a régizene. És igazad van, hatalmas a felfedeznivaló benne, míg ellenben Brahmsért nem aggódom.

 

Én már szégyelni sem tudom, az elmúlt években valami végzetes történt a fejemben. Egészen más füllel hallgatom a régizenét, mint az utána következőt. A romantika megizmosodván,  hogy úgy mondjam, direkt és erélyes rohamot indított a hallgató érzelmeinek bevételére, és ez bennem sehogy sem tud összebékélni a régizene finom eleganciájával. Úgy érzem magam, mint az az utazó, akinek egyik nap Svédországban van dolga, a másik nap a trópusi őserdőkben. Egy előadáson belül rendszerint képtelen vagyok megtenni ezt a hatalmas utazást, sőt néha külön előadásokon se, de valahogy mindig csak a romantikával van a gond, a régizenével sehogyse.:))) Így számomra esés volt a műsor második része, miközben tudva tudom, a kórus repertoárja hatalmas, és mindig csodálatos nívót produkál.

 

De akárhogy is, Isten éltesse a Purcell Kórust!

 

Nem tudom, Kálmán László hol és hogy képezte a hangját, mindig szívesen hallgatom. Brahms ide vagy oda, a szólója tetszett.

 

[fidelio] Vashegyi György Creative Commons License 2010.05.02 0 0 970

Kedves Érdeklődők, hadd hívjam fel a figyelmet ismét a mai esti koncert HELYSZÍN- és IDŐPONTVÁLTOZÁSÁRA:

 

A 20 éves Purcell Kórus jubileumi beszélgetős koncertje

2010. május 2. vasárnap 20:00

MTA Társadalomkutató Központ Kongresszusi Terem

(1014 Bp., Országház u. 28.)

 

Műsor:

 

meglepetés-műsor a 17-18. századból, újkori világbemutatóval

---

Brahms: Szerelmi dalkeringők Op. 52

 

Szutrély Katalin, Gavodi Zoltán, Kálmán László, Bán Domonkos - ének

Maróth Bálint - cselló, Gyöngyösi Levente - orgona

Fülöp Andrea, Balog József - zongora

 

műsorvezető: Mácsai János

vezényel: Vashegyi György

 

Jegyek kaphatók az ismert jegyirodákban, és a koncert előtt a helyszínen

 

Üdvözlettel, VGy

[fidelio] lenhajú Creative Commons License 2010.04.30 0 0 969

A 20 éves Purcell Kórus jubileumi beszélgetős koncertje

2010. május 2. vasárnap 20:00

MTA Társadalomkutató Központ Kongresszusi Terem

(1014 Bp., Országház u. 28.)

 

Műsor:

 

meglepetés-műsor a 17-18. századból, újkori világbemutatóval

---

Brahms: Szerelmi dalkeringők Op. 52

 

Szutrély Katalin, Gavodi Zoltán, Kálmán László, Bán Domonkos - ének

Maróth Bálint - cselló, Gyöngyösi Levente - orgona

Fülöp Andrea, Balog József - zongora

 

műsorvezető: Mácsai János

vezényel: Vashegyi György

 

Jegyek kaphatók az ismert jegyirodákban, és a koncert előtt a helyszínen.

 

[fidelio] Vashegyi György Creative Commons License 2010.04.29 0 0 968

FORTEPIANO ÉS ZONGORA MESTERKURZUS

Malcolm BILSON (Cornell Egyetem, USA)

2010. május 4-5-6-án, naponta 10-18h óráig

fortepiano és zongora mesterkurzust tart a Zeneakadémia Kistermében.

 

A kurzus minden régi zenei előadói gyakorlat iránt érdeklődő számára nyitott, az -- akár fortepianón vagy modern zongorán -- aktívan résztvenni szándékozókat kérjük, hogy részvételi szándékukat (a tervezett műsorral együtt) Vashegyi Györgynél legkésőbb április 30-ig e-mailben (vashegyi.gyorgy@t-online.hu) jelezzék. A kurzuson lehetőség lesz -- modern zongora mellett -- Chris Maene belga historikus zongorakópia-építő mester 2001-ban épített Anton Walter (Bécs, 1791) fortepiano-kópiáján is játszani.

 

HISTORIKUS FUVOLA -BEMUTATÓ ÉS MESTERKURZUS

KERTÉSZ Ildikó (Bonn, Németország)

az Orfeo Zenekar szólófuvolistája, számos külföldi vezető régi hangszeres együttes rendszeres közreműködője 2010. május 12-13-án, naponta 10-18h óráig

historikus fuvola-bemutatót és mesterkurzust tart a Zeneakadémia Tanácstermében.

 

A kurzus minden régi zenei előadói gyakorlat iránt érdeklődő számára nyitott, az -- akár barokk, klasszikus vagy modern fuvolán -- aktívan résztvenni szándékozókat kérjük, hogy részvételi szándékukat (a tervezett műsorral együtt) Vashegyi Györgynél legkésőbb április 30-ig e-mailben (vashegyi.gyorgy@t-online.hu) jelezzék.

A kurzusokra a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen 2011. őszén megindítani tervezett régi zenei master-képzés előkészítéseként kerül sor.

[fidelio] charpentier Creative Commons License 2010.04.19 0 0 967

Nekem erősen furdalja az oldalamat, hogy mi lesz május 2-án.......Kacsintás. Gyanúm az van:  nálunk eléggé hanyagolt udvar illetve város zenéjéből, ahol erősen érezni a nápolyi és római iskolák zamatát.......Az udvarból kisebb csoportok indultak olaszhonba tanulni - udvari költségen -pl. Porpora mesterhez is.

Most hallgattam egy jó kis CD-t ebből a "csapatból", szerintem - az egy klasszissal "jobb" -elődjétől lesz....mert az nagyon hiányzik a szélesebb körben megismerendők közül.....

De ez csak teória..Vigyor

[fidelio] Vashegyi György Creative Commons License 2010.04.13 0 0 966

FORTEPIANO ÉS ZONGORA MESTERKURZUS

Malcolm BILSON (Cornell Egyetem, USA)

2010. május 4-5-6-án, naponta 10-18h óráig

fortepiano és zongora mesterkurzust tart a Zeneakadémia Kistermében.

 

A kurzus minden régi zenei előadói gyakorlat iránt érdeklődő számára nyitott, az -- akár fortepianón vagy modern zongorán -- aktívan résztvenni szándékozókat kérjük, hogy részvételi szándékukat (a tervezett műsorral együtt) Vashegyi Györgynél legkésőbb április 30-ig e-mailben (vashegyi.gyorgy@t-online.hu) jelezzék.

A kurzuson lehetőség lesz -- modern zongora mellett -- Chris Maene belga historikus zongorakópia-építő mester 2001-ban épített Anton Walter (Bécs, 1791) fortepiano-kópiáján is játszani.

 

HISTORIKUS FUVOLA -BEMUTATÓ ÉS MESTERKURZUS

KERTÉSZ Ildikó (Bonn, Németország)

az Orfeo Zenekar szólófuvolistája, számos külföldi vezető régi hangszeres együttes rendszeres közreműködője

2010. május 12-13-án, naponta 10-18h óráig

historikus fuvola-bemutatót és mesterkurzust tart a Zeneakadémia Tanácstermében.

 

A kurzus minden régi zenei előadói gyakorlat iránt érdeklődő számára nyitott, az -- akár barokk, klasszikus vagy modern fuvolán -- aktívan résztvenni szándékozókat kérjük, hogy részvételi szándékukat (a tervezett műsorral együtt) Vashegyi Györgynél legkésőbb április 30-ig e-mailben (vashegyi.gyorgy@t-online.hu) jelezzék.

 

A kurzusokra a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen 2011. őszén megindítani tervezett régi zenei master-képzés előkészítéseként kerül sor.

[fidelio] Vashegyi György Creative Commons License 2010.04.10 0 0 965

FORTEPIANO ÉS ZONGORA MESTERKURZUS

Malcolm BILSON (Cornell Egyetem, USA)

2010. május 4-5-6-án, naponta 10-18h óráig

fortepiano és zongora mesterkurzust tart a Zeneakadémia Kistermében.

 

A kurzus minden régi zenei előadói gyakorlat iránt érdeklődő számára nyitott, az -- akár fortepianón vagy modern zongorán -- aktívan résztvenni szándékozókat kérjük, hogy részvételi szándékukat (a tervezett műsorral együtt) Vashegyi Györgynél legkésőbb április 30-ig e-mailben (vashegyi.gyorgy@t-online.hu) jelezzék.

A kurzuson lehetőség lesz -- modern zongora mellett -- Chris Maene belga historikus zongorakópia-építő mester 2001-ban épített Anton Walter (Bécs, 1791) fortepiano-kópiáján is játszani.

 

HISTORIKUS FUVOLA -BEMUTATÓ ÉS MESTERKURZUS

KERTÉSZ Ildikó (Bonn, Németország)

az Orfeo Zenekar szólófuvolistája, számos külföldi vezető régi hangszeres együttes rendszeres közreműködője

2010. május 12-13-án, naponta 10-18h óráig

historikus fuvola-bemutatót és mesterkurzust tart a Zeneakadémia Tanácstermében.

 

A kurzus minden régi zenei előadói gyakorlat iránt érdeklődő számára nyitott, az -- akár barokk, klasszikus vagy modern fuvolán -- aktívan résztvenni szándékozókat kérjük, hogy részvételi szándékukat (a tervezett műsorral együtt) Vashegyi Györgynél legkésőbb április 30-ig e-mailben (vashegyi.gyorgy@t-online.hu) jelezzék.

 

A kurzusokra a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen 2011. őszén megindítani tervezett régi zenei master-képzés előkészítéseként kerül sor.

[fidelio] Vashegyi György Creative Commons License 2010.04.07 0 0 964

FORTEPIANO ÉS ZONGORA MESTERKURZUS

Malcolm BILSON (Cornell Egyetem, USA)

2010. május 4-5-6-án, naponta 10-18h óráig

fortepiano és zongora mesterkurzust tart a Zeneakadémia Kistermében.

 

A kurzus minden régi zenei előadói gyakorlat iránt érdeklődő számára nyitott, az -- akár fortepianón vagy modern zongorán -- aktívan résztvenni szándékozókat kérjük, hogy részvételi szándékukat (a tervezett műsorral együtt) Vashegyi Györgynél legkésőbb április 20-ig e-mailben (vashegyi.gyorgy@t-online.hu) jelezzék.

A kurzuson lehetőség lesz -- modern zongora mellett -- Chris Maene belga historikus zongorakópia-építő mester 2001-ban épített Anton Walter (Bécs, 1791) fortepiano-kópiáján is játszani.

 

HISTORIKUS FUVOLA -BEMUTATÓ ÉS MESTERKURZUS

KERTÉSZ Ildikó (Bonn, Németország)

az Orfeo Zenekar szólófuvolistája, számos külföldi vezető régi hangszeres együttes rendszeres közreműködője

2010. május 12-13-án, naponta 10-18h óráig

historikus fuvola-bemutatót és mesterkurzust tart a Zeneakadémia Tanácstermében.

 

A kurzus minden régi zenei előadói gyakorlat iránt érdeklődő számára nyitott, az -- akár barokk, klasszikus vagy modern fuvolán -- aktívan résztvenni szándékozókat kérjük, hogy részvételi szándékukat (a tervezett műsorral együtt) Vashegyi Györgynél legkésőbb április 30-ig e-mailben (vashegyi.gyorgy@t-online.hu) jelezzék.

 

A kurzusokra a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen 2011. őszén megindítani tervezett régi zenei master-képzés előkészítéseként kerül sor.

[fidelio] Shíla Creative Commons License 2010.04.06 0 0 963

a következő évad béli Oratóriumbérlet kiváló dolgokat sorakoztat fel :

 

2010.október 26  MÜPA - BACH : Máté-passió

2011.január 25   MÜPA - Mendelssohn : Éliás

2011. március 16 MÜPA - Händel - Judás Makkabeus

2011.április 30. - RAMEAU : Hippolyte et Aricie (1757.évi verzió)

 

Szólisták :

 

-Hamvasi Szilvia

-Stefanik Mária

-Szutrély Katalin

-Zádori Mária

-Bárány Péter

-Kálmán László

-Megyesi Zoltán

-Szigetvári Dávid

-Jeffrey Thompson

-Cser Krisztián

-Csizmár Dávid

-Kovács István

 

A Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar - Vashegyi György

 

Debreceni Kodály Kórus

Capella Savaria

[fidelio] Vashegyi György Creative Commons License 2010.04.06 0 0 962

FORTEPIANO ÉS ZONGORA MESTERKURZUS

Malcolm BILSON (Cornell Egyetem, USA)

2010. május 4-5-6-án, naponta 10-18h óráig

fortepiano és zongora mesterkurzust tart a Zeneakadémia Kistermében.

 

A kurzus minden régi zenei előadói gyakorlat iránt érdeklődő számára nyitott, az -- akár fortepianón vagy modern zongorán -- aktívan résztvenni szándékozókat kérjük, hogy részvételi szándékukat (a tervezett műsorral együtt) Vashegyi Györgynél legkésőbb április 20-ig e-mailben (vashegyi.gyorgy@t-online.hu) jelezzék.

A kurzuson lehetőség lesz -- modern zongora mellett -- Chris Maene belga historikus zongorakópia-építő mester 2001-ban épített Anton Walter (Bécs, 1791) fortepiano-kópiáján is játszani.

 

HISTORIKUS FUVOLA -BEMUTATÓ ÉS MESTERKURZUS

KERTÉSZ Ildikó (Bonn, Németország)

az Orfeo Zenekar szólófuvolistája, számos külföldi vezető régi hangszeres együttes rendszeres közreműködője

2010. május 12-13-án, naponta 10-18h óráig

historikus fuvola-bemutatót és mesterkurzust tart a Zeneakadémia Tanácstermében.

 

A kurzus minden régi zenei előadói gyakorlat iránt érdeklődő számára nyitott, az -- akár barokk, klasszikus vagy modern fuvolán -- aktívan résztvenni szándékozókat kérjük, hogy részvételi szándékukat (a tervezett műsorral együtt) Vashegyi Györgynél legkésőbb április 30-ig e-mailben (vashegyi.gyorgy@t-online.hu) jelezzék.

 

A kurzusokra a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen 2011. őszén megindítani tervezett régi zenei master-képzés előkészítéseként kerül sor.

[fidelio] Vashegyi György Creative Commons License 2010.04.05 0 0 961

Kedves Hozzászólók,

 

megkésve, de nagyon köszönöm a Manna-koncert méltatását: szeretnék immár két kurzust is mindeki figyelmáben ajánlani.

 

FORTEPIANO ÉS ZONGORA MESTERKURZUS

Malcolm BILSON (Cornell Egyetem, USA)

2010. május 4-5-6-án, naponta 10-18h óráig

fortepiano és zongora mesterkurzust tart a Zeneakadémia Kistermében.

A kurzus minden régi zenei előadói gyakorlat iránt érdeklődő számára nyitott, az -- akár fortepianón vagy modern zongorán -- aktívan résztvenni szándékozókat kérjük, hogy részvételi szándékukat (a tervezett műsorral együtt) Vashegyi Györgynél legkésőbb április 10-ig e-mailben (vashegyi.gyorgy@t-online.hu) jelezzék.

A kurzuson lehetőség lesz -- modern zongora mellett -- Chris Maene belga historikus zongorakópia-építő mester 2001-ban épített Anton Walter (Bécs, 1791) fortepiano-kópiáján is játszani.

 

HISTORIKUS FUVOLA -BEMUTATÓ ÉS MESTERKURZUS

Kertész Ildikó (Bonn, Németország)

az Orfeo Zenekar szólófuvolistája, számos külföldi vezető régi hangszeres együttes rendszeres közreműködője

2010. május 12-13-án, naponta 10-18h óráig

historikus fuvola-bemutatót és mesterkurzust tart a Zeneakadémia Tanácstermében.

A kurzus minden régi zenei előadói gyakorlat iránt érdeklődő számára nyitott, az -- akár barokk, klasszikus vagy modern fuvolán -- aktívan résztvenni szándékozókat kérjük, hogy részvételi szándékukat (a tervezett műsorral együtt) Vashegyi Györgynél legkésőbb április 30-ig e-mailben (vashegyi.gyorgy@t-online.hu) jelezzék.

 

A kurzusokra a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen 2011. őszén megindítani tervezett régi zenei master-képzés előkészítéseként kerül sor.

 

 

[fidelio] charpentier Creative Commons License 2010.03.30 0 0 960

Most megkímélek mindenkit az eszmefuttatásomtól...:))...de nem akarok elvarratlan szálakat hagyni. Mindenképp beszélni kell a francia kapcsolódásról, melynek fárosza Cherubini, mély lelki rokonsága miatt: Haydn ( Krisztus hét szava a kereszten).

Előzmény: [fidelio] charpentier (958)
[fidelio] svili Creative Commons License 2010.03.29 0 0 959

Kedves Gyuri!

 

Gratulálok Neked és kitűnő kórusodnak a vasárnapi délutáni nagyszerű koncertért! Király

Kíváncsian várom a CD-felvételt..

 

Készítettem MiniDisc-felvételt az előadásról, de ez inkább emlékként érdekes.

[fidelio] charpentier Creative Commons License 2010.03.29 0 0 958

Folytatom......

A folytatás már később, egy másik "korszakban" történt (a korszakbeosztás roppant földhözragadt, mivel a zenei nyelvezet fejlődésének folyamatos kontinuuitása van, egyes "korszakelemek" sokáig éltek egymás mellett, míg kikoptak-kiszorultak), helyileg is elsősorban német területeken, itt elsősorban Reichardt tevékenységére utalok, a berlini énekesiskola megalapozásával, majd később Zelter....Illetve a másik zenei központ München, ahol az érdemtelenül elfelejtett Kaspar Ett egyházzenei reformációjával újra  értelmezte, "beemelte" Palestrina, Bach munkásságát az egyházzenébe, illetve visszanyúlva Pergolesi, Manna áhítatos őszinteségéhez szintén utat mutatott, sajnos nem igazán tartósan. a továbblépés már az outsiderek érdeme (Mendelssohn, Liszt), de itt már nagyon kezdek eltérni a tárgytól ezzel az eszmefuttatással...:))

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!