Keresés

Részletes keresés

alex_86 Creative Commons License 2023.08.16 0 1 23534

Persze vonaton is lehet alukálni, de az azért mégse olyan, nekem is csak ilyen "életvédelmi" félórás bealvások szoktak lenni, mert Miskolc felé Hatvannál mindig felébredek.

 

Emlékszem még a klasszikus, szlovák Rákóczira, 6:05-ös keletis indulás, egy kocsiban szinte az összes fülke belülről lezárva, függöny behúzva. Miskolci éjszakásból hazatérő (vas)utasokkal. Van azért ennek hagyománya és így talán ki lehetett bírni.

Előzmény: dojcstomi (23532)
HP Baxxter Creative Commons License 2023.08.16 -1 1 23533

És hány ezren ingaznak így naponta Budapestre. Mindent oda központosít ez a kormány. Vidék kb halott. Elét nincs 18:00 után ahogy írta is valaki. 

Előzmény: dojcstomi (23532)
dojcstomi Creative Commons License 2023.08.16 -1 0 23532

Ezért írtam egy burkolt kérdést, hogy vajon egészségesen meddig lehet ezt bírni?

 

Mert én havi egyszer szoktam menni, de van olyan is, hogy heti egyszer vagy kétszer, mikor milyen program adódik és érzem, hogy ha ezt naponta kéne csinálnom, szerintem már a lépcsőházból se tudnék kimenni, nemhogy vonattal utazni.

 

És feltételezem, hogy aki kora hajnalban megy, az mondjuk délutánra már hullafáradt és még csak késő délutánnak sem kell lennie. Az egy lassú öngyilkosság lenne, ha még a kora hajnali után egy késő estivel kéne hazajönni.

 

Mondjuk ha személyi edzőként vagy valami sportemberként dolgozol Pesten az biztos jó lehet, de más esetben ha naponta megy a 364 km-es ingázás, mikor van időd kvázi "rekreációs" mozgásra?

 

Mondjuk ha esetleg munkád során öntöttvas kádakkal "labdázol", az sem éppen a hosszú élet titka. :D

 

Függetlenül attól, hogy milyen korán vagy milyen későn indultok/érkeztek, én leborulok mindazok előtt, akik ezt naponta vonattal (a késéseket is belekalkulálva) ingázva lenyomják. És akkor még nem is esett szó a Pesten belüli közlekedésről. Ez minimum nettó 5 óra mínusz vagy még több/nap.

 

Persze vonaton is lehet alukálni, de az azért mégse olyan, nekem is csak ilyen "életvédelmi" félórás bealvások szoktak lenni, mert Miskolc felé Hatvannál mindig felébredek.

Előzmény: M41 2180 (23531)
M41 2180 Creative Commons License 2023.08.15 0 4 23531

Ezek a nagyon hajnali, nagyon késő esti vonatok ki vannak használva. Még ha nincsenek is tele, azok akik utaznak vele nyilván nem passzív passzióból teszik, vagy mert nincs épp jobb dolguk. Nekik nincs más lehetőség. Tanúsíthatom, én is utazok kora hajnali első vonattal. 

Előzmény: dojcstomi (23527)
f_k Creative Commons License 2023.08.15 0 1 23530

A bővített IC üzemidő (részbeni) visszanyesése minimális érdeksérelemmel járna...

Helyette személy, gyorsított személy is megfelelne összevonva a többi most közlekedő esti vonattal.

Peremidős eljutás biztosítva lenne, csak nem egy ritkán megálló Ic-vel.

511 is így lett meghosszabítva átszállásmentessé téve.

Előzmény: alex_86 (23522)
dojcstomi Creative Commons License 2023.08.15 0 1 23529

OK, bár szerintem ez elenyésző mennyiség azokhoz képest, akik Pestre akarnak egy napra kiruccanni.

Előzmény: Lovrin (23528)
Lovrin Creative Commons License 2023.08.15 -1 5 23528

Elképzelni se tudom ki az, akinek szüksége lehet pl. a 20:30-kor Miskolcról Pestre induló IC-re.

 

Pl. aki egynapos kiruccanást tervez Pestről. Azt is vedd figyelembe hogy itt nem csak Miskolcról de az egész borsodi régióról van szó. Egy Miskolcnál kisebb városból is elvárható hogy legyen késői visszajutási lehetőség a fővárosba.

Előzmény: dojcstomi (23525)
dojcstomi Creative Commons License 2023.08.15 -1 0 23527

És legalább Pesten belül van a munkahely vagy még onnan is utazni kell? Mert ezek szerint vagy 7-re kell menni, ami hacsak nem a Keleti szájában van a melóhely, késéssel kb. esélytelen vagy 8-ra kell menni és azért kell a plusz 2 óra, hogy még azt is elutazgasd. Hát ez azért nagyon nem mindegy.

 

Ja és ezek a kollégák hogy bírják ezt a mindennap kb. 5-5.5 órán keresztüli aszalódást a munka után? Gondolom az egészségük nincs a toppon.

Előzmény: CsP50k (23526)
CsP50k Creative Commons License 2023.08.15 0 1 23526

Én kb félúton szállok fel az 5009-re. Vannak kollégáim akik azzal járnak be Miskolcról dolgozni Pestre. És ránézésre vagy 2 tucat megszokott arc szintén hasonló szerencsének örvend (már hogy Miskolcról Pestre járhat nap mint nap dolgozni hajnali félnégykor már a vonaton ülve).

Előzmény: dojcstomi (23525)
dojcstomi Creative Commons License 2023.08.15 -2 1 23525

Elképzelni se tudom ki az, akinek szüksége lehet pl. a 20:30-kor Miskolcról Pestre induló IC-re. Miskolcon kb. 6 után megáll az élet, mi dolga lehet itt az embernek este 8-ig? Max. valami edzés vagy esetleg egyetemi okosság.

 

Viszont azt sokkal inkább el tudom képzelni, hogy valakinek Pesten van dolga este 8-ig/9-ig és onnan óhajt hazaérni Miskolcra.

 

Egyébként ha már itt tartunk... vajon hány fő lehet az, aki a hajnali 3:24-essel megy Pestre ÉS végigmegy a teljes vonalon? Akkor mondjuk érthető, ha Miskolcról indulva már délelőtt a Dunántúlon vagy a Ferihegyi reptéren kéne lenni. De egyéb esetben minek?

Előzmény: alex_86 (23522)
M41 2180 Creative Commons License 2023.08.15 -3 1 23524

Tisztességes utasszám:

Éves átlagban a 20 fő/vonat az tisztességesnek számít? Ez egy hasraütés szerű szám, semmi alapja nincs de szerintem még túl is becsültem a 98-as alsó szakaszát. A 20 főből átszáll mondjuk 8, az elvész a fővinali utasszámok mellett. Félreértés ne essék,  nem a mellékvonalak ellen beszélek, de szükséges tárgyilagosnak lenni.

Sajnos a jelenlegi "széljárás" szerint a dízeles vonalak nagy része véglegesen vagy átmenetileg kuka. Két kezemen meg tudom számolni melyik maradhat meg. 

 

Ha már fővonal és spórolás:

Akkor nézzük az OFF 100-as vonalat ahol lakok. Csak azért hangsúlyozom ezt mert végső soron most magam ellen beszélek. ..

A páratlan órákban Nyugatiból induló Cívis IR-eket ki lehetne húzni, cserébe a Nyírség és Latorca IC-k hibridesítve lennének. Természetesen mindkét irányban. A hibridek megállnának mindenhol Püspökladányig.  A záhonyi személyek hétköznap óránként indulnának Püspökladányból.

Ezzel végre meg lenne oldva hogy az átkozott fecskékre végre semmiféle felárat ne kérjenek. Ha minden második Cívis ki lenne húzva és a hibridek pótolnák, akkor 7:28-19:28 között számolva oda vissza, csak Püspökladányig számolva napi 2478, évi 904470 vonatkm spórolás lenne. Mindezt úgy, hogy lényeges érdeksérelem senkit se érne, és az óránkénti eljutás se lenne ritkítva.

ON

Előzmény: alex_86 (23522)
Abymot Creative Commons License 2023.08.15 -1 0 23523

Most nem vonatkm alapján alapján kell meghúzni a nadrágszíjat. Hanem annyi vonalat kell leállítani és annyi vonatot megszüntetni, amennyit csak elbír a papír és a döntéshozatal, és amennyi megetethető a társadalommal (most éppen azt sulykolják, hogy ez az utasok érdeke, "az utas az első").

Előzmény: alex_86 (23522)
alex_86 Creative Commons License 2023.08.15 0 1 23522

Ha vonatkm alapján kell meghúzni a nadrágszíjat, ezek elég jelentős tételek, napi ~800 km, az év minden napján.

Személyzet igénye ugyanúgy van, ha megadott paraméterek alapján kell gazdálkodni és néhány - egyébként tisztességes utasszámmal rendelkező* - mellékvonal bezárása van a mérleg másik serpenyőjén, simán menjenek kukába ezek a szellem IC-k.

 

*pl. Abaújszántó, ideális csatlakozások vannak, de ha kinyírod a Bz-t, az a fővonali utasszámok tekintetében is visszaesést fog eredményezni. A bővített IC üzemidő (részbeni) visszanyesése minimális érdeksérelemmel járna.

Előzmény: Abymot (23517)
koller andor Creative Commons License 2023.08.15 -1 1 23521

IC 1. osztályra szólt a jegyünk. Nem volt benne a vonatban a kocsi. Jv-től kértem igazolást. A teljes különbözetet visszakaptuk , pedig nem érte el az 1000 HUF-t.

 

(ráadásul a helyünk is biztosított volt a 2. osztályon mert átfoglalták amikor kiderült , hogy nem lesz párnás a vonatban)

Előzmény: H_CS (23495)
Rájen153 Creative Commons License 2023.08.15 -2 0 23520

Rákerestél valamennyi lehetséges viszonylatra, vagy csak egyet-egyet néztél meg?

Próbáltad péntekkel, szombattal és vasárnappal is?

Előzmény: alex_86 (23514)
Rájen153 Creative Commons License 2023.08.15 -1 0 23519

"z a macera azért kell, hogy a kalauznak legyen oka rá, hogy be se menjen be az utasok közé, mert mindenki ilyen ügyben cseszegetné. És mivel a kalauz nem igazolja, te nem kapod vissza a pénzt, ami így a Startnak bevétel."

 

Ezt azért nem merik megtenni nagyon, hogy be sem mennek. Egyrész van forgalmi feladatuk, többek között megállóhelyi, állomási menesztés folyamán, másrészt nyomon követik az ellenőrzési és értékesítési adatokat a jegyértékesítési rendszeren. Persze ettől nem fognak orrba-szájba fel alá járkálni, meg nyilván, van aki haváriakor a szerelvény távoli szegletében leül. Megoldás: megkeresed magad a vonaton. 

Előzmény: H_CS (23515)
zjakabfi Creative Commons License 2023.08.14 -1 0 23518

Nem.

De ha fővonalon lenne nyílás, akkor ezeket kell kíszedni, nem a napközbenieket.

Reméljük egyikre se kerül sor.

 

Előzmény: Abymot (23517)
Abymot Creative Commons License 2023.08.14 -2 3 23517

Érdemes most járatmegszüntetési ötletekkel előállni, amikor úgyis válogatás nélküli pusztítás van napirenden a vasúti személyközlekedés terén?

Előzmény: alex_86 (23514)
H_CS Creative Commons License 2023.08.14 -1 0 23516

Ha a reggeli 4.25 kor indul , akkor az előző vonat , tegnap este 22,10 kor ?

 Kiváncsi lennék rá!!!

 

 

Erről az azóta már kirúgott Lőcsei Virágot kell megkérdezni.

Előzmény: Atis57 (23513)
H_CS Creative Commons License 2023.08.14 0 0 23515

"Az utolsó bekezdéssel nekem az a bajom, hogy ha a kalauz nem jelenik meg előtted, akkor hogyan fog igazolást adni? "

 

Ez a macera azért kell, mert ha visszakéred a helyjegyed árát, akkor ott csak azt tudják megnézni legfeljebb, hogy az adott kocsi közlekedett-e vagy sem, azt nem tudják sehonnan sem, hogy nem-e volt-e másik szabad ülőhely, ahová leülhettél, és ezzel elvesztetted a visszatérítési jogosultságot. Azt, hogy nem tudtál leülni,  csak a jegyvizsgáló tudja alátámasztani.

 

Ez a macera azért kell, hogy a kalauznak legyen oka rá, hogy be se menjen be az utasok közé, mert mindenki ilyen ügyben cseszegetné. És mivel a kalauz nem igazolja, te nem kapod vissza a pénzt, ami így a Startnak bevétel.

Előzmény: Rájen153 (23504)
alex_86 Creative Commons License 2023.08.14 -2 1 23514

Mindenütt téma a nagy vonalbezárás, viszont a kör IC-k foglaltsága már grafikus módon nyomon követhető.

Hát Miskolc felé nézegetem az IC "kibővített" vonatok kihasználtságát, enyhén szólva tragikus.

Jelen pillanatig a mai viszonylatra ennyi jegy fogyott:

IC 508 Miskolctól Nyíregyházáig: KETTŐ db

IC 588 Nyíregyházától Miskolcra: EGY db.

De élesben sem lesz rajtuk 10-nél több fő, erre mérget merek venni.

IC 688 Miskolc-Keleti: 8 fő.  Egyedül talán ennek van értelme és az 5:25-kor induló párjának.

Kedvencem, a Nyugatiba éjfél előtt érkező IC 586 ma tartalék szerelvénnyel van kiállítva, a grafikus helyfoglalás nem elérhető. A holnap estire eddig 4 db 2.o. + 2 db 1.o. került lefoglalásra (Szolnok-Nyugati).

Ez ugye VD egyik minta projektje, aminek itt a pénteki/vasárnapi és nyári időszakot kivéve szinte semmi értelme. Eszköz rendelkezésre áll, oké. De a pályahasználat pénzbe kerül, személyzetet fizetni rá szintén pénz. Párhuzamos személyvonati közlekedés biztosított.

Ha így vonatkm szabadítható fel, azon is el lehetne gondolkodni, ezek menjenek-e kukába, ne pl egy elfogadható minőségű (60 km/h-s) pályán, szolgálat nélküli állomások közt pendliző Bz (plGörögszállás-Tiszalök), ahol gyakorlatilag egy motorvonat + 1-1 váltás személyzet az egész napi szükséglet és jelen színvonalon a szolgáltatás évtizedekig szinte nulla ráfordítással fenntartható.

Atis57 Creative Commons License 2023.08.09 -5 2 23513

Szia!

 ---HA_HA_HA  1-2-3 vonattal hamarabb?

Ha a reggeli 4.25 kor indul , akkor az előző vonat , tegnap este 22,10 kor ?

 

Kiváncsi lennék rá!!!

Előzmény: Rájen153 (23512)
Rájen153 Creative Commons License 2023.08.07 -3 3 23512

"Amúgy IGEN! Ha most ideírna mindenki, akit a vasút (rendszeres) késése miatt rúgtak ki, akkor "terheléses támadás" történne a fórumon. :)"

 

 "És ha kirúgnak, mert késik?" és hasonló kifejezések inkább a késés miatt keletkezett jogos felháborodás folyamán felindultságból megfogalmazott demagóg gondolatok, amelyek hátterében nincsen ilyen valós fenyegetettség. Szerintem nagyon kevés olyan ember van, akit emiatt rúgtak volna ki. Az már más kérdés, hogy sokan inkább elmennek 1-2-3 vonattal korábban, hogy biztosan beérjenek....

Előzmény: PLACI (23510)
Rájen153 Creative Commons License 2023.08.07 -2 1 23511

Az Üzletszabályzat az eltérő minőségű szolgáltatásnál előírja továbbra is az igazolást, viszont az átalány-kártérítésről szóló részben már csak az szerepel, hogy kérésre ad igazolást, de azt már nem írja, hogy az igényérvényesítéshez kellene is. Korábban benne volt, hogy kell. Vélhetően azért került ki, mert korábban a pénztárosnak nem volt meg a kellő informatikai háttere ahhoz, hogy rövid idő alatt kiderítse, mennyit késett a vonat, azonban ma már mindenütt JÉ-s gépek vannak, amiken pik-pak megnézhető, hogy egy-egy vonat mennyit késett, ill. hogy a helyjegy lett-e a kezelve, és ha igen, akkor hol, mikor, stb... 

 

A kártérítést kormányrendelet szabályozza: 271/2009. (XII. 1.), így nincs értelme perelni, hiszen ez a törvény. Annak meg, hogy csak feláras vonatok utasainak jár, annak részben az az oka, hogy ők többet fizettek a jegyért, mint a nem felárral utazók, így a többletárral jár ez az opció, részben meg az is, hogy szerintem azt gondolják, hogy jóval több lenne a kifizetés, ha nem felárasra is járna (5 perc késéstől már fizetnek, ha valami károm keletkezett, és azt dokumentummal alátámasztom, és hát valljuk meg, 5 perc késést elég sűrűn össze szednek a vonatok). Csakhogy egyrészt amikor a kormányrendelet született, akkor még olyan menetrendi rendszer volt, amiben a feláras vonatok mellett jócskán volt nem feláras alternatíva is (gyorsvonatok, sebesek), ma már sok helyre ez nincs is meg, másrészt meg szerintem a kártérítési sztorinak az a része, hogy dokumentummal (számla, stb.) igazolni kell a kár mértékét, a legnagyobb szűrő, hiszen az utazások közül eleve kevés az, ahol késés esetén szerintem igazolható kár keletkezik.

 

Az átalány-kártérítés, amihez semmiféle káralátámasztás nem szükséges, már más tészta. Tudtommal csak egyetlen rendelet foglalkozik ezzel, az EP 2021/782-es rendelete, de ez csak annyit ír elő, hogy késés esetére biztosítani kell kártérítési lehetőséget. Magyar rendelet belföldi utazás vonatkozásában erről nincsen, viszont mind a GYSEV, mind a START Üzletszabályzatát az aktuális közlekedésért felelős minisztérium hagyja jóvá, így itt sincsen sok értelme a pernek, még Brüsszelben sem, mert a nemzetközi jegyeknél az azokra vonatkozó nemzetközi előírások szerint minden vonat esetében átalány-kártérít, a belföldi jegyek meg Hágát nem igazán fogják szerintem édekelni. Az meg, hogy az átalány-kártérítés belföldön feláras vonathoz kötött, az azért van szerintem, mert sokkal több lenne úgy a kifizetés. 

Ha az ember azt látná, hogy szépen karban tartják az infrát, fiatalítják a jármű parkot, lehet, hogy ezen feláras korlátozást nem is nagyon tennék szóvá. 

Előzmény: PLACI (23506)
PLACI Creative Commons License 2023.08.07 -1 1 23510

De ilyen alapon a teljes elővárosi forgalom "megérdemelné", ahova 15-30 percenként megy vonat.

 

Amúgy IGEN! Ha most ideírna mindenki, akit a vasút (rendszeres) késése miatt rúgtak ki, akkor "terheléses támadás" történne a fórumon. :)

 

Ettől pedig csődbe menne a vasút.

 

Ez nem lehet válasz, nem szeretetszolgálat, oldják meg...

Előzmény: alex_86 (23509)
alex_86 Creative Commons License 2023.08.07 0 0 23509

Technikailag semmi akadálya nem lenne, ha az EGY tranzakcióban vett menetjegy+felár jogos része automatikusan visszautalva legyen.

Nyilván az utasok jóval kevesebb, mint fele él a kártérítés-visszatérítés lehetőségével.

 

miért ér kevesebben egy egri utas, csak azért, mert oda nem feláras vonat közlekedik, és akármennyi járat marad ki, vagy késik, nem kártéríttetik.

Talán azért, mert nem fizet felárat. Nincs konkrét vonathoz kötve az egész, innentől kezdve nincs miről beszélni. Az bizonyos százalékában nincs is menetjegy ellenőrzés.

De ilyen alapon a teljes elővárosi forgalom "megérdemelné", ahova 15-30 percenként megy vonat. Ettől pedig csődbe menne a vasút.

Előzmény: PLACI (23506)
PLACI Creative Commons License 2023.08.07 0 0 23508

Igen. Régi rendszerben a 15(!) percet késő IC esetében a végállomáson minden utas sorbaállt, automatikusan kp-ben kapta vissza a helyjegy árát 1 utas kb 10 másodpercet töltött a pénztárablaknál, és utána ment is a dolgára.

Mikor az EU jogharmonizáció miatt bevezették az új rendszert, ez 30 percre tolódott, de azzal "kompenzáltak", hogy a teljes menetjegy + helyjegy 25%-át térítették vissza, így néhány esetben elég jól is lehet(ett) járni. Az idő, hercehurca viszont hosszabb folyamat lett.

Előzmény: névtelen (23507)
névtelen Creative Commons License 2023.08.07 0 2 23507

"Az Utast sérelem éri, mégis az Utasnak kell futni a hivatalosan járó pénze után"

 

Ismert stratégia, hogy megoldás helyett adj feladatot... papíron így sokkal szebb a helyzet, mert valahogy senki sem (alig valaki) akar reklamálni, tehát a szolgáltatás tulajdonképpen - papíron - egész jó.

Előzmény: PLACI (23506)
PLACI Creative Commons License 2023.08.07 -1 1 23506

Nekem ezzel az egésszel az a bajom, hogy nyakatekert módon, a szolgáltató szervezet fordítva határozza meg a dolgokat. Az Utast sérelem éri, mégis az Utasnak kell futni a hivatalosan járó pénze után:

  • Ha nem IC minőségű a kocsi, vagy klíma hiba van, akkor is igazolást kell kérni
  • Ha 30 percen túl késik, az általány-kértérítéshez akkor is igazolást kell kérni, hogy a vonaton utazott (de javítsatok ki, ha tévedek)
  • Ha nem éri el az 1000 Ft-ot, akkor nem fizetik ki, és az Utasnak kell gyűjteni a menetjegyet+fenti esetekben az igazolásokat. Ez jogilag szerintem különösen aggályos, érdemes lenne precedens teremtés végett perre vinni, mert ha kutyakötelesek kártéríteni, arra nem hivatkozhat a szolgáltató, hogy indokolatlan költség terheli. Akkor ajánljon fel alternatívmegoldást, pl. Utas befárad a pénztárba az összegért, vagy mint régen is volt (és sokszor utazónak ösztönző volt), 100 Ft-ra felkerekítve Utazási Kupon formájában kaptam meg az összeget.
  • Az meg csak hab a tortán, hogy felárhoz kötik a kártérítést: miért ér kevesebben egy egri utas, csak azért, mert oda nem feláras vonat közlekedik, és akármennyi járat marad ki, vagy késik, nem kártéríttetik. De ugyanannyit ér egy pl. hegyfalui utas, aki Győrből a késett IC-vel, átszállással menne haza, de nem fizet felárat az IC-re sem, akkor neki nem jár semmi...

 

Tehát nem elég, hogy katasztrofális a vasúti közlekedés (bárhol, bármikor), még a jogosan járó kártérítés sem automatizált. Nagyon nem.

alex_86 Creative Commons License 2023.08.05 0 0 23505

Olyan eset nem igazán van, hogy egy jegyet kétszer eladnak.

Ha nem közlekedik a kocsi, azt látják.

Ha nem IC minőségű vagy 1.o hiányzik, szintén.

Szolgáltatási hiányosság miatt (légkondi hiba) érdemes a jv-vel igazolást kiállittatni, de én mostanában a kék bárcát szoktam lefotózni a kocsi oldalán. Van a jegyvizsbálónak ezer baja ilyenkor, nem idegelem feleslegesen.

Ha viszont pénztárban akarod visszatérittetni a különbözetet, egyértelműen kell az igazolás, mert különben engedélyszámot kell kérnie, ami ha egyedi eset, tízpercekbe kerül. Nagy eséllyel a halálba kívannak ilyenkor.

De az elektronikus ügyintézést ajánlom mindenképp, ha digitális jegyről van szó. Az ügyfélszolgálati előadók is dolgozzanak, ne csak a mezei pénztáros.

Előzmény: H_CS (23502)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!