A kapu azért volt nyitva, hogy könnyebben távozhasson a lecsiszolt por és a festékek oldószerei, és nem azért, hogy a közönség "interaktívan" figyelhesse a felújitást. Jól tették, hogy nem engedtek be - erre vezetői utasítás van - szeretnék másokat is megkérni, ne próbáljon beszökdösni oda.
A mozdony felújítása - sajnos! - nem 2.5 millió, ennek a többszöröse. Ezt jól félrehallottad attól a szakitól.
A gép olyan festéket kap, amit az üzemelő dízelek. Ott sem kétkomponensű műgyantás festékkel fényeznek, mert az egy kissé drága.
Nem vagyok profi restaurátor, de úgy gondolom, hogy ha a jövőben nagyrészt a fűtőházban fog tartózkodni szobormozdonyként, akkor a mostani felújítás elégséges, és komolyabb bevonatrendszert sem tartanék feltétlenül szükségesnek.
Nem értek egyet! Nyilván nem a legdrágább, extra festéket kapja, ezt olvashattuk is. De a lakatolás látszólag tisztességesen zajlik. Ha az alapozó is hasonló gonddal kerül fel, akkor lehet ez szép munka és tartós is!
a mostani felújítás költsége állítólag 2,5 millió forint
Az derék. Egy sima személykocsi festése, úgy-ahogy 2 millió körül van, ha bádogosmunka is akad, akkor több. Minden tiszteletem azoké, akik tesznek a gépért, de ez így nem sokat ér.
Viszonylag kevés információ csordogál az M63-as felújításáról, úgyhogy ma ellátogattam a Vasúttörténeti Parkba, hátha látok valami érdekeset. Szerencsére éppen dolgoztak a gépen, és nyitva volt a fűtőház kapuja.
Nagyon jó, hogy ily módon a laikus érdeklődők is betekinthetnek egy mozdony felújításának folyamatába, ettől sokkal élettelibbé válik a park.
A helyben kapott információk alapján az idei szezonban valószínűleg nem fog elkészülni a gép, remélem jövő tavasszal lesz valamilyen gépavató, ha elkészül.
A külső lemezek lakatolása és gittelése, csiszolása és festése zajlik, a mostani felújítás költsége állítólag 2,5 millió forint. Amit kicsit furcsának tartok, hogy állítólag egykomponensű Trinát festéket használnak, ez nem fog hamar mattulni? Vagy a jövőben napsütéstől védett helyen lesz a gép?
Sajnos nem engedtek körbejárni a gépet, és nem is akarok senkit megfosztani a hivatalos képek publikálásától, így csak egy kintről készült fotót töltenék fel:
A tetőelemek közül kettő az épület mellett újul, egynek a festése már késznek tűnik, ez a gép mellett van a fűtőházban. Szép piros lesz.
Csak egy ötlet, de hátha van értelme: a mozdonyból kivágott korrodált lemezdarabokat szerintem kár kidobni, biztos lenne jó pár érdeklődő, akik szívesen vennének egy-egy darabot a mozdonyból, az így befolyt összeget pedig a gépre lehetne költeni.
Akkor szerintem meglehetne környékezni a gépészeteket hogy legalább ennyivel támogassák a 63 ast ha már sorsára hagyták. Bár azért azt is tudom hogy a gépészetek sem úszkálnak az alkatrészekben sajnos :(
kár lenne taknyolásra elpocsékolni az adományokat.
Maximálisan egyetértek, sajnos eljött az a pont, hogy el kell dönteni, hogy mi lesz a géppel: ha örökre szobor marad, akkor van értelme állagmegóvó taknyolásnak, de ha meg akarjuk tartani az üzembe helyezés reményét, akkor ki kell rámolni az egészet és úgy kell nekimenni.
Lehet hogy hülyén fog hangzani de akkor is leírom.Mi lenne ha nem országon belül gondolkoznának az illetékesek (pusztán csak felvetés)?Gondolok itt arra,ami a cseheknél a Kykloppal végigment,zólyomi,kassa járműjavítók,esetleg ausztria?valamilyen formában egyeztetés,együttműködés,európai társvasutakkal/járműjavítókkal? vagy a nohabos srácokkal egyezkedni,ők Tízeskével végigcsinálták már,tudják a buktatókat,és végigvitték az egész mávon,igaz tizenév alatt és nem volt ilyen ramaty állapotban,legalább kapcsolati szinten.Persze bilibe lóg a kezem,egyszerűen csak felvetés
azért tartott 24 órát a válasz legyártása, mert közben szitu volt, leállt egy motor, az beindult, aztán egy másik is, az sose többet nem indult be, aztán késés, vonatkimaradás, aztán a többi.
Közben a böngésző kipucolta a saját cache-ét, a vágólapon maradt romokból tapiztam össze újra, sajnos csak most volt ennyi idő erre.
Mindezt csak azért, hogy neked szép, kerek, formázott választ tudjak adni. Appreciate pls! ;)
Remélem sikerül megformáznom, és nem is fogja az utolsó előtti szónál elnyelni az éter. Ötcollossal benne van a pakliban.
Szóval:
Erre mondom, hogy a járműjavító gyűjtőfogalom nem egyenlő a magyar viszonylatban úgy általában ismert járműjavítók körével. Az meg egy másik kérdés, hogy tudnak ott is normálisan dolgozni, csak a tökükre kell lépni. Ez is tapasztalat.
Ez teljesen jogos. Ehhez kell egy (több) megfelelően motivált és kompetens személy a megfelelő pozíció(k)ban. Nincs, vagy nincs annyi, hogy látszódjon valami biztató.
Persze, csak az ilyen felajánlást illik helyén kezelni, mert ha valóban komoly és valóban állja is a szavát, akkor kár lenne taknyolásra elpocsékolni az adományokat.
Egyrészt. Másrészt, hogy a közhelyek közhelyével éljek, jobb ma egy veréb, mimt holnap egy túzok. Azaz, nehogy az legyen a vége, hogy mire annyi összegyűlik, amennyi már érdemleges moccanásra is elég, addigra ne legyen mit megmenteni.
Hanem, ha már így belemélyedünk és diszkréten lehülyézünk mindenkit, akinek valaha köze volt/van a hárombetűshöz.
Hú, ez elég paranoidra sikerült. Vagy akkor nagyon félreértjük egymást.
Van egy bizonyos szemlélet, aminek eredete egy bizonyos közegben szocializálódott generációtól ered, és sajnos elég jó hatásfokkal adták át a következőknek is. Ez nem cégfüggő, ez eredendően érafúggő, illetve egy, már jól pozicionált, de a felettesek jóindulatát mindenáron megnyerni/megtartani kívánó csoport sajátja.
Te már láttál olyan dokumentumot, ami tételesen leírja a gép állapotát, javaslatot tesz (konkrét tevékenységek megnevezésével) az elvégzendő feladatokra és mondjuk mindezek mellé némi költségbecslést is tesz? Mert én nem. Pedig nagyon kíváncsi lennék, mert engem is érdekel a gép sorsa és kézen közön hallok a tervekről, szándékokról, de semmi többet.
Nem láttam, Gage már látott. De ő már Chuck Norrist is látta, pontosabban Chuck Norris volt a fűtője.
Azonban eleve az egész nekihuzakodást egy alapod állapotfelmérésnek kell megelőznie, anélkük nincs mit kezdeni.
Pl. te, mint képzett és gyakorlott gégész akár fel is dobhatnád, hogy önköltségi áron elkészíted ezt az állapotfelmérést.
Utána ugye jön egy költségkalkuláció, árajánlat, aztán már tudni is fogjuk, hogy mennyi pénz nem fog soha a büdös életbe' összejönni magánszemélyek adományaiból.
2005-ös árakon 60 millió, úgy hogy példaul a munkaórákat szétdobták volna a többi gép karbantartási kerete között, illetve amit lehet, ráírtak volna a szombathelyi Csörgőkre. És akkor még meg volt a 009 komplett vezérlése is. Szóval alsó hangon 200 millió körül beszélgetünk. Tanú erre az összes tanfolyam társam, a felújítással megbízott tanította a dízel motorokat. Csak hát jött a bányász béka, és áthúzott sok mindent...