Keresés

Részletes keresés

GyőrPécs 2.0 Creative Commons License 2021.01.23 0 0 71243

Lővei anyagaiban OS szerepel csak, mint jelzés az évszámban, de az ugye nem fénykép, hanem rajz... Persze ettől még létezhet ez a verzió is, amiben a körön lévő "TA" nem szerepel...

Előzmény: GyőrPécs 2.0 (71242)
GyőrPécs 2.0 Creative Commons License 2021.01.23 0 3 71242

Két irányból megvilágítva, hogy jobb legyen a láthatósága a jelzésnek. Szerintem TAOS olvasható ki a legegyszerűbben....hajrá kutatók! :-)

Előzmény: yacek75 (71239)
felvidek26 Creative Commons License 2021.01.23 0 0 71241

Szia,

 

Én amit láttam azon inkább egybeépített  TA-nak látszott. 

De a lényeg hogy Ezerhatos :)

 

Peti

Előzmény: yacek75 (71239)
Rovart Creative Commons License 2021.01.22 0 11 71240

Örömmel tájékoztatok mindenkit, akit érdekel, hogy a mai postával jött értesítés szerint,

téglagyűjteményem hivatalosan is Okorvölgy község helyi értéktárában szerepel.

 

yacek75 Creative Commons License 2021.01.22 0 0 71239

Az ott nem egy "Z" ?

Előzmény: WattieNo1 (71237)
WattieNo1 Creative Commons License 2021.01.21 -1 6 71238

...bár mostanában egyébbel foglalkozom.

 

Például ezzel:

 

FMT - avagy mit keres Mária Terézia egy 1800-as évek végén gyártott téglán?

 

               

 

A téglajel magyarázataként az összes cseh, téglával foglalkozó oldalon "František Marie Terezie" olvasható.

 

Elég tömör magyarázat. Cseh nyelvtanilag biztosan helyes is, a magyar viszont minimum vesszőt tenne két név közé, mert így azért megmosolyogtató. 

 

Van ahol még megjegyzésként szerepel, hogy ez az úgynevezett "tereziánka". Aki ismeri a cseh történelmet az ebből biztos vágja miről van szó. (Bár az ottani "megfejtés" alapján ez sem biztos! Cseh gyűjtő a kérdésemre, hogy mikor készülhetett, rögtön rávágta, hogy az 1750-es években. ...Már ránézésre is gyanús, hogy nem!) Én meg a nulla cseh nyelvtudásommal utánaolvastam és arra jutottam, hogy: A téglán Olmütz (Olomouc) címere látható.

 

 

 

 

Olmütz (Olomouc) címerében 1758-1919 között szerepelt a császári pár, I. ferenc és Mária Terézia monogramja. De ettől még Mária Teréziának semmi köze a tégla gyártójához, és ebből nem derül ki a gyártás ideje sem! (Elképzelhető, hogy a téglák Moritz fischer gyárában készültek valamikor 1860-1902 között.)

 

Az FMT monogram a hétéves háború egy eseményének "eredménye". Az Osztrák seregek 1758-ban legyőzték az Olmützre támadó porosz hadakat, mire Mária Terézia oly nagy kegyben részesítette a várost, hogy belerakatta a királyi pár, I. Ferenc és saját monogramját, a város korábbi címerébe.  Na jó, ezen kívül egyéb kiváltságokat is kaptak a városlakók!

 

A világtörténelem e pici eseményéről itt olvashattok bővebben: http://olomoucky.rej.cz/clanky/historie/1051-jak-se-olomouc-dobrovolne-vzdala-sve-velike-cisarske-pocty-oblehani-mesta-v?fbclid=IwAR0nFAEcquYZu_ZnAnaiKTXT1g7yGKyfxigvw4lmaiLYlwDBX4S5JEZGH0o

WattieNo1 Creative Commons License 2021.01.21 -1 4 71237

...Huascarannak köszönhetően már személyes érdekem is, hogy kutassam. :)

 

Előzmény: yacek75 (71236)
yacek75 Creative Commons License 2021.01.21 0 2 71236

Ha megvan valahol eredeti szövegben Pálffy Tamás , mint Antistes, akkor nincs miről beszélni.

Szép , és ritka tégla mindenesetre, és hogy így négyszemközt vagyunk, ismételten köszönöm, hogy saját kezűleg túrhattam ilyet.

TG jól látom még megfejtésre vár? Aztán nem is marad nagyon ezerhatos, ami ne tudnánk... Ja, ott van még az az 1681- es győri darab, ami a Montecuccoli és Herman őrgróf közötti időszakot képviseli.

Bár Wattie szerintem már nyomon van...😁

 

 

Előzmény: felvidek26 (71235)
felvidek26 Creative Commons License 2021.01.20 0 1 71235

Szia,

 

Sokat keresgettem, vajon kit takarhat az IEDG a TPA és a TG ezerhatos tulajdonosai.

Nem állítok semmi biztosat, a tévedés lehetőségét fenntartom,

de egyenlőre ez a megfejtés áll legközelebb az évszám hoz és a mobogrammhoz.

69036 hozzászólásomban kifejtettem bővebben.

Fontos! Nem állítom hogy nem tévedek! Rég volt a 17. század és sajnos a felvidéki téglák felkutatásában nincs olyan háttér feljegyzés mint pl. a győri téglák esetén Lővei írata.

Peti

Előzmény: yacek75 (71233)
czl1 Creative Commons License 2021.01.20 0 5 71234

FORTEPÁNON  TALÁLTAM:  

 

ÉV 1936 KÉPSZÁM 203752   

ADOMÁNYOZÓ  Kurutz Márton 

KULCSSZAVAK

kéménytéglagyár 

 

 ÉV 1936 KÉPSZÁM 203753 

ADOMÁNYOZÓ Kurutz Márton 

 

ÉV 1943 KÉPSZÁM 203804 

ADOMÁNYOZÓ Kurutz Márton 

KULCSSZAVAK

sínpályalégvezetékkémény 

 

HOL  LEHETTEK ?? 

 

yacek75 Creative Commons License 2021.01.20 0 0 71233

Antistes?

Nem Anno?

Előzmény: Tordas Zoli (71232)
Tordas Zoli Creative Commons License 2021.01.20 -4 3 71232

Sziasztok!THOMAS PÁLFFY ANTISTES 

Pálffy Tamás esztergomi kanonok,nagyprépost,pozsonyi és jászói prépost,váci,egri majd nyitrai püspök,kancellár,főpap.

WattieNo1 Creative Commons License 2021.01.15 -1 9 71231

Szentendre (Sankt Andrä) vetőláda-változatok

 

                  

                  

                

                

                

                

hátsólámpa Creative Commons License 2021.01.11 0 0 71229

Köszönöm! Látom egyik Bramac a másik Duna feliratú. Persze gondolom hogy egy helyen, a Bramac készítette.

Előzmény: czl1 (71227)
Tordas Zoli Creative Commons License 2021.01.11 -5 5 71228

Sziasztok!Most már három darab  Paulus Esterházyit sikerült szereznem. 

 

 

                                          

czl1 Creative Commons License 2021.01.11 0 2 71227

Betonból készült.  A  90-es években lehetett kapni. 

 

 

Előzmény: hátsólámpa (71223)
gazosjozsi Creative Commons License 2021.01.10 0 0 71224

Kozi finom volt a kolbászod! Üdv Gázos Jozsi!

hátsólámpa Creative Commons License 2021.01.10 0 0 71223

Üdvözlök mindenkit!

 

Nem vagyok szakértő, sem gyűjtő. Szeretném megtudni, hogy ezt a viszonylag nem nagy méretű tetőcserepet hol, és melyik gyár készíthette. Színe piros, Duna felirat van rajta, elég nehéz, és vastag is a megszokott cserépméretekhez képest. Ha esetleg valaki tud valami közelebbi infót, az köszönöm előre is!

WattieNo1 Creative Commons License 2021.01.10 -4 5 71222

Üdv Mindenkinek!

 

Részlet a 69333-as hozzászólásomból:

 

"Ha elfogadjuk az én megfejtésemet e pannonhalmi téglára:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=144026506&t=9096635

Akkor nehezen tudom elképzelni, hogy Vaszary Kolos pannonhalmi főapátként, 1885-1891 között, a korra jellemző mélyedésben domború téglajele után esztergomi érsekként 1891 és 1912 között így visszaesett volna az időben."

 

Akkor erre a bejegyzésre reagáltam: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=149548892&t=9096635

 

Az érvemre pedig a díszes társaság egy része mínuszokkal, érvek és ésszerű magyarázatok helyett.

Azóta más fórumon is leírtam, hogy logikátlan e téglákat Vaszari Kolosnak tulajdonítani, azzal kiegészítve, hogy e téglák mérete sokkal nagyobb mint a századforduló környékén készült tégláké. És a "Vaszary Kolos Episcopus Strigoniensis" azért sem állja meg a helyét, mert a latin írásmód még egyházi téglákon se volt jellemző a századfordulón, az "episcopus" pedig püspököt jelent, Esztergomban viszont érsekség, következésképpen Vaszary ott érsek (Archiepiscopus) volt!

 

Nem az én megfejtésem, de ezen téglajelek logikus jelentése: Esztergom Szabad Királyi Város 

Korban az 1700-as évek jobban illik a téglához, és így az "Sz"-re is van ésszerű magyarázat a "Sztrigonienszisz" helyett! 

 

                        

 

 

 

És, hogy a nagyokat idézzem: "A betűk sorrendje nem mindig követi a szabályt"

:)

czl1 Creative Commons License 2021.01.09 0 5 71221
lúd lum Creative Commons License 2021.01.09 0 1 71220

Szevasztok!

 

A fertőszéplaki egykori téglagyár bontásának végső fázisai: a kémény ledöntve, a kemence eldózerolva.

 

adolf2107 Creative Commons License 2021.01.06 0 1 71219

Helló !

 

Tagdíj utalva .

 

Előzmény: dibidondiego (71218)
dibidondiego Creative Commons License 2021.01.05 -1 0 71218

A technika örödöge közbeszólt, igyekeztem kiemelni a       6.000  ft/ év et, erre az lett a legkisebb...

Előzmény: dibidondiego (71217)
dibidondiego Creative Commons License 2021.01.05 0 2 71217

Kedves egyesületi tagok, kedves fórumozók!

 

 

Boldog   (téglákban gazdag)  új Évet kívánok mindenknek!

 

Köszönöm azoknak, akik 2021-es évre már befizették a tagdíjat, amelynek

         

összege nem   változott, továbbra is   6.000 ft/év

 

A legjobb ha utaljátok az összeget  az egyesület      11740047-20133456     OTP

bankszámlájára,   de  természetesen készpénzben is fizethettek nálam.

Remélem, hogy az egészségügyi helyzet javul és tavasszal ismét találkozhatunk.  

fgondnok Creative Commons License 2021.01.05 0 2 71216

Azt mondják, hogy a jó példa ragadós, tehát én is utaltam a 6.000.- Ft tagdíjat, a 2021. évre.

Előzmény: A N U B I S-mirmur (71208)
Gabcsi66 Creative Commons License 2021.01.04 0 0 71215

Szia!

 

:-)

 

Miután befizetem az idei egyesületi tagdíjamat, majd összeszámolom a pénzem, s meglátjuk fussa-e erre a projektre belőle! 

Előzmény: kaszperek (71214)
kaszperek Creative Commons License 2021.01.04 0 1 71214

Üdv!

Vedd meg.

Lesz helye a gyűjteménynek és megyünk kempingezni.

Előzmény: Gabcsi66 (71211)
WattieNo1 Creative Commons License 2021.01.04 -2 2 71213

Üdv!

 

És még egy adalék:

 

Beszéltünk is, meg írtam is. http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=138726144&t=9096635

:)

 

Nem akarok senkit elijeszteni a vásárlástól, de a ház mór téglákból épült, csak az "áthidalók" meg a pincelejáró volt égetettből.

A pincébe tolt mór téglákat szerintem 5 év után már nem lehet felismerni. Maga a pince kövekből volt, nem téglából!

 

A tétényi állomásépület valószínűleg a kastély lebontott kerítéséből épülhetett. (Valaki írta is korábban a fórumon.) A tétényi tégláknak nem ismerjük a származási helyét, viszont a budakalásziak biztos, hogy helyben készültek.

 

Elképzelhető, hogy Budakalászról hajóval kerültek a téglák Téténybe, de az sem kizárt, hogy a vetőláda került (valahonnan) Budakalászra. ...akkor viszont a "PU"-nak semmi köze Pomázhoz.

Előzmény: Gabcsi66 (71211)
szilac Creative Commons License 2021.01.04 0 0 71212

Még egy adalék az alábbi lelőhelyhez: ilyen téglákat találtunk a Tétényi vasutállomás bontásánál. Fekvő, és néhány álló formátumú is volt benne. 

Előzmény: Gabcsi66 (71211)
Gabcsi66 Creative Commons License 2021.01.04 0 1 71211

Szia Rovart!

 

Budakalász és Pomáz mára már szinte összeépült, de a köztük lévő távolság mindig is csekély volt! Így én is ezt a P-betűs települést gondolom a legvalószínűbb megfejtésként, ugyanis én egy budakalászi lerombolt ház téglái közül szedtem ki - méghozzá kiégetetlen, ú.n. mór példányokat!

Ezzel WattieNo1 71210-es hozzászólásában leírt, és ide vonatkozó részeket is megerősíteném! 

 

 

 

Plusz info:

WattieNo1val telefonon beszéltünk akkor, amikor a romok még a helyszínen voltak, és bementem turkálni, s úgy emlékszem, említette nekem utána, hogy a romok-lomok jó részét végül a ház volt pincéjébe tolatták a dózerrel. Ha most be lehetne jutni a kertbe, a volt pincelejáróhoz, onnan még előtalálhatnánk néhány darabot...

 

Mondhatni, sűrűn autózom el a hivatkozott telek előtt, így látom, teljesen üresen áll, és "eladó" tábla vigyorog rajta, kb. tíz hónapja.

Nem, nem csaptam fel ingatlanközvetítőnek, ám, ha valaki megvenné közülünk, hát komoly cserealapra tenne szert a téglák előbányászása után! :-)

 

Üdvözlettel: Gabcsi

Előzmény: Rovart (71209)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!